Σπ. Παπαγιαννάκης: Συνεχίζεται η ανοδική πορεία της Mapei Hellas

Σπ. Παπαγιαννάκης: Συνεχίζεται η ανοδική πορεία της Mapei Hellas

Τα αποτελέσματα του α’ τριμήνου δείχνουν ότι η Mapei Hellas έχει ήδη ξεπεράσει κατά πολύ τον στόχο για αύξηση πωλήσεων κατά 10% το τρέχον έτος. Όπως σημειώνει ο Γενικός Διευθυντής της εταιρείας, Σπύρος Παπαγιαννάκης, η αύξηση αυτή είναι αποτέλεσμα των συνεχών επενδύσεων που πραγματοποιεί η εταιρεία από το 2010. Αποκαλύπτει δε, ότι η τρέχουσα χρονιά είναι σημαντική για τη Mapei, καθώς το εργοστάσιο παραγωγής της πλησιάζει πλέον στο μέγιστο της θεωρητικής δυνατότητας παραγωγής, με αποτέλεσμα να πρέπει να ληφθούν αποφάσεις για νέες μεγάλες επενδύσεις και πιθανώς και για δεύτερο εργοστάσιο παραγωγής.

Συνέντευξη στη Βίκυ Κουρλιμπίνη


- Πώς έκλεισε η περσινή χρονιά για τη Mapei σε επίπεδο τζίρου και πωλήσεων και ποια έργα σας αποτέλεσαν ορόσημο;

Η περσινή χρονιά έκλεισε κοντά στα 35 εκατ. ευρώ τζίρο, παρουσίασε δε αύξηση 15,5% σε σχέση με το 2022. Μεγάλη αύξηση παρουσίασαν οι εξαγωγές που έφτασαν το 29% του συνολικού τζίρου με συνεχή τάση αύξησης κυρίως σε Κύπρο, Μάλτα, Ισραήλ και Λίβανο.

Η εταιρεία συμμετείχε σε σημαντικά έργα κυρίως στην κατασκευή μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων στα νησιά και στην Κύπρο. Επίσης, η Mapei Hellas συμμετέχει σε πολλά έργα υποδομών όπως Μετρό, αυτοκινητόδρομοι, σήραγγες, γέφυρες κ.λπ.

- Από το 2010 η Mapei λειτουργεί το εργοστάσιο παραγωγής της στη Ριτσώνα. Πείτε μας για τις γραμμές παραγωγής, τις εξαγωγές που πραγματοποιείτε και τις νέες επενδύσεις που έχετε δρομολογήσει.

Από το 2010, η Mapei Hellas επενδύει συνεχώς για να καλύψει τη συνεχή αύξηση της ζήτησης. Αρχικά επεκτείναμε τον χώρο του εργοστασίου με αγορά γης και επέκταση των αποθηκών οι οποίες διπλασιάστηκαν σε επιφάνεια. Επίσης, προχωρήσαμε σε κατασκευή αυτόματης γραμμής παραγωγής πεντάκιλης συσκευασίας για αρμόστοκους αλλά και για άλλα προϊόντα. Το επενδυτικό πλάνο μας συνεχίζεται με την εγκατάσταση νέας γραμμής παραγωγής υγρών και παστωδών προϊόντων, ιδιαιτέρως δε των προϊόντων Quarzolite Τonachino και Silancolor Τonachino συμπληρώνοντας τη γκάμα των προϊόντων θερμομόνωσης.

Μapei factory 23.04.2024

- Ποιος είναι ο σχεδιασμός σας για τη φετινή χρονιά και οι οικονομικοί σας στόχοι;

Για φέτος αναμένουμε αύξηση των πωλήσεων άνω του 10%, στόχος που φαίνεται να έχει ήδη ξεπεραστεί κατά πολύ βάσει των αποτελεσμάτων του α’ τριμήνου. Ο βασικός στόχος της χρονιάς είναι η πλήρης λειτουργία όλων των νέων μονάδων παραγωγής που ολοκληρώνονται τώρα και η παραγωγή προϊόντων υψηλής ποιότητας και ανταγωνιστικού κόστους (value for money). Η χρονιά είναι σημαντική καθώς το εργοστάσιο παραγωγής πλησιάζει πλέον στο μέγιστο της θεωρητικής δυνατότητας παραγωγής, με αποτέλεσμα να πρέπει να ληφθούν οι αποφάσεις για μεγάλες επενδύσεις και πιθανώς και για δεύτερο εργοστάσιο παραγωγής.

- Ποια είναι τα νέα προϊόντα που αναμένουμε και πώς ανταποκρίνονται στις ανάγκες της αγοράς;

Τα προϊόντα της χρονιάς είναι αδιαμφισβήτητα η σειρά κόλλας πλακιδίων Ultralite η οποία αποτελείται από 3 προϊόντα Ultralite C2TE, Ultralite C2TES1 και Ultralite C2TES2, που ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές όλων των πλακιδίων και ειδικών εφαρμογών. Το βασικό χαρακτηριστικό της σειράς είναι η άριστη εργασιμότητα και η ευκολία εφαρμογής σε συνδυασμό με την ποσοτική υπεραπόδοση και την άνεση του χρήστη, αφού με ένα σακί 15kg επιτυγχάνει να έχει την ίδια απόδοση με ένα σακί 25kg. Μειώνεται έτσι σημαντικά η κόπωση του χρήστη αφού αντί για 25 μεταφέρει 15 κιλά σακί, καθώς επίσης και το μεταφορικό κόστος μειώνεται κατά 40%.

Σημαντικά νέα προϊόντα είναι επίσης το Monolastic, στεγανωτικό ενός συστατικού, καθώς επίσης και η πλήρης σειρά επιχρισμάτων και παραδοσιακών κονιαμάτων INTOMAP.

SEO

- Πώς σκοπεύετε να τονώσετε την εξωστρέφεια της εταιρείας;

Το 2024 για εμάς ξεχωρίζει γιατί επιλέξαμε να ενισχύσουμε την εξωστρέφειά μας και να προβάλλουμε τη MAPEI και τηλεοπτικά. Με ένα σύντομο και στοχευμένο τηλεοπτικό προβάλλαμε πρόσφατα στο ευρύ κοινό ποιοι είμαστε και τι πρεσβεύουμε ως Mapei. Στόχος ήταν να περάσουμε το όραμα που έχουμε για τη δημιουργία στην κατασκευή με λύσεις και αξιόπιστα υλικά με motto "Το σήμερα, χτισμένο για το αύριο". 

Η Mapei Hellas ως μέλος του ομίλου της Mapei παγκοσμίως χαρακτηρίζεται από σημαντικές δράσεις εξωστρέφειας οργανώνοντας και συμμετέχοντας ως χορηγός σε σημαντικές εκδηλώσεις σε δύο κυρίως άξονες. Τον αθλητισμό και την τέχνη. Ιδιαιτέρως δε φέτος συμμετέχουμε ως χορηγοί στην εικαστική έκθεση Pablo Picasso που λαμβάνει χώρα και οργανώνεται στο Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών. Στην έκθεση θα παρουσιαστούν σπάνιες, αυθεντικές αφίσες που φιλοτέχνησε ο Πάμπλο Πικάσο, με την τεχνική της λιθογραφίας, της χαλκογραφίας, του λινόλεουμ και αρκετές από τις οποίες έχει υπογράψει. Παράλληλα, θα εκτεθούν αντιπροσωπευτικά κεραμικά του Πικάσο από γνωστές συλλογές της Ελλάδας και του εξωτερικού: κανάτες, πιάτα και βάζα, που μαρτυρούν το πάθος του για τη γήινη και ταπεινή ύλη του πηλού και την πανάρχαια τέχνη της αγγειοπλαστικής.

Mapei εργοστάσιο 23.04.2024

- Όσον αφορά το περιβάλλον;

Στη Mapei εφαρμόζουμε περιβαλλοντικές δηλώσεις προϊόντος (EPD) που ελέγχονται και πιστοποιούνται μέσω του the International EPD system. Αναπτύσσουμε προϊόντα με πιστοποίηση EMICODE EC1plus με πολύ χαμηλό επίπεδο VOC (πτητικές οργανικές ενώσεις) που συμβάλλουν στην καλύτερη ποιότητα αέρα στο εσωτερικό των κτηρίων. Έχουμε ήδη ενταχθεί στα πρωτόκολλα πράσινης δόμησης LEED, BREEAM, WELL κ.λπ. Στα υπερσύγχρονα ερευνητικά της κέντρα εργαζόμαστε συνεχώς για να μειώσουμε το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα και να συμβάλουμε και εμείς, με το δικό μας "λιθαράκι" ώστε ο κόσμος μας να είναι βιώσιμος από το σήμερα... στο αύριο. Σταδιακά όλα μας τα προϊόντα αντικαθίστανται με νέα προϊόντα με τεχνολογία Zero με αντιστάθμιση των εκπομπών CO2.

 

* Ο κ. Σπύρος Παπαγιαννάκης σπούδασε Χημεία (Ανόργανη Χημεία και Μεταλλουργία) στο Πανεπιστήμιο του Νανσύ Γαλλίας, οι οποίες συνεχίστηκαν μέχρι το Διδακτορικό (Doctorat D’État) στην επιστήμη Υλικών με εξειδίκευση στα τσιμέντα. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του στη Γαλλία, έλαβε πολλές διακρίσεις αναφορικά με το ερευνητικό του έργο και συμμετείχε σε πολλές ερευνητικές δημοσιεύσεις καθώς και στην κατάθεση τριών Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας. Μετά την ολοκλήρωση της στρατιωτικής του θητείας ξεκίνησε να εργάζεται στην Ελλάδα σε σημαντικές εταιρείες, όπως στην Τσιμέντα Τιτάν Α.Ε., τα Μάρμαρα Διονύσου ΑΕΒΕ και από το 2016 είναι Γενικός Διευθυντής στη Mapei Hellas, εταιρεία μέλος του παγκόσμιου ομίλου της Mapei. Έχει διακριθεί ως Quality Leader of the Year 2019 από την ΕΕΔΕ στα πλαίσια της Επιχειρηματικής Αριστείας "ΑΡΙΣΤΕΙΑ 2019" και ήταν στους τρεις finalists στο European Quality Leader Award Contest 2019. Συμμετέχει ενεργά στον ΣΕΒ και στον ΣΕΧΒ.

Περισσότερα από Forbes

Ρουμανία: Το νέο "Ελ Ντοράντο" για τους ελληνικούς κατασκευαστικούς ομίλους

Έργα δεκάδων δις ευρώ στο στόχαστρο των μεγάλων εταιρειών, καθώς η βαλκανική χώρα συνεχίζει να αναβαθμίζει τις υποδομές της.

ΕΛΙΜΕ: Συντονισμός, τεχνική επάρκεια και πράσινη μετάβαση για λιμάνια που αντέχουν στον χρόνο

Ο Απόστολος Καμαρινάκης ανέλαβε πρόσφατα την προεδρία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), σε μια περίοδο κατά την οποία το λιμενικό σύστημα της χώρας καλείται να ανταποκριθεί σε αυξανόμενες απαιτήσεις, επιχειρησιακές, θεσμικές και γεωπολιτικές.

Ο δρόμος της Ομόνοιας που μπαίνει στον "χάρτη" των ξενοδοχείων

Επενδύσεις από Intecontinental μέσω του ομίλου Ruby και Casual Hoteles.

Η ΚΑΥΚΑΣ "φωτίζει" το μέλλον με 50 χρόνια επιτυχημένης πορείας

Η ΚΑΥΚΑΣ γιορτάζει φέτος μισό αιώνα πορείας, σε μία χρονιά που συμπίπτει με την ολοκλήρωση ενός σημαντικού κύκλου ψηφιακού και επιχειρησιακού μετασχηματισμού.

Γεωργιάδης (Premia): Ξενοδοχεία στο εξωτερικό, 1.500 νέα φοιτητικά δωμάτια και μέτοχος-έκπληξη στο κρασί

Ο Ηλίας Γεωργιάδης αποκαλύπτει τα επόμενα βήματα της εταιρείας σε ξενοδοχεία, φοιτητικές εστίες και τον όμιλο Ελληνικά Οινοποιεία.

Cosmote Telekom: Το παγκόσμιο εκτόπισμα της Telekom φέρνει καινοτομία, επενδύσεις και υπεραξία στην ελληνική αγορά - Το παράδειγμα της T-Mobile US

Το success story της T-Mobile US και τι σημαίνει για την Ελλάδα η παρουσία της Cosmote Telekom σε έναν παγκόσμιο κολοσσό.

Bitloops: Σήκωσε 1 εκατ. ευρώ η startup που λύνει τις αδυναμίες του design-to-code με AI

Στον γύρο συμμετείχαν οι Eleven Ventures και Corallia Ventures, καθώς και αρκετοί angel investors.

Ελαιόλαδο: Στα 300-600 εκατ. ετησίως ο μαύρος τζίρος του πράσινου χρυσού

Πώς διαμορφώνονται οι τιμές από το χωράφι στο ράφι.

ΦΑΓΕ: Η ολλανδική κρίση αζώτου, οι αντιδικίες στην Ελλάδα και οι "χρυσές" εξαγωγές

Τα κέρδη ρεκόρ και πώς η ΦΑΓΕ έχασε 8 χρόνια στην κούρσα για ανάπτυξη ευρωπαϊκής παραγωγικής βάσης.

Μοτοδυναμική: Ποντάρει στην ηλεκτροκίνηση και φέρνει νέα κινεζική μάρκα αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Τον Αύγουστο ξεκινά η εμπορική διάθεση των μοντέλων της NIO – Τι είπε η διοίκηση του ομίλου στη γενική συνέλευση των μετόχων.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.

Οικογένεια Σαράντη: Η "παγκόσμια Δωδώνη", οι επενδύσεις των 300 εκατ. και το άκυρο στη ΔΕΛΤΑ

Πώς ένα τυροκομείο στα Τρίκαλα έφτασε να γίνει σήμερα ο όμιλος Ελληνικά Γαλακτοκομεία των 15 θυγατρικών στον κόσμο.