Κλουκίνας-Λάππας: Από τις κατασκευές, στη Mothercare και τη νέα εταιρεία

Κλουκίνας-Λάππας: Από τις κατασκευές, στη Mothercare και τη νέα εταιρεία

Του Γιώργου Λαμπίρη

Μακρινό παρελθόν αποτελεί η χρονική περίοδος της δικαστικής διαμάχης μεταξύ των τότε μετόχων της Κλουκίνας-Λάππας, ήτοι της οικογένειας Λάππα και της οικογένειας Σπεντζάρη, όπου αφορμή αποτέλεσε η διακοπή λειτουργίας του καταστήματος Mothercare στην οδό Ερμού στο Σύνταγμα και η μίσθωσή του στην Adidas, έναντι μηνιαίου τιμήματος 64.000 ευρώ. Γεγονός που πυροδότησε τη σφοδρή αντίδραση του έτερου μετόχου, Λουκά Σπεντζάρη.

Από τις 3 Ιουνίου ξεκινάει και επίσημα η νέα εταιρεία στην οποία θα υπάγεται η δραστηριότητα εμπορίας βρεφικών και παιδικών ειδών Mothercare της Κλουκίνας-Λάππας μετά την ολοκλήρωση της απόσχισης, στο πλαίσιο εξαγοράς των ακινήτων της εισηγμένης από την Intracom Properties, θυγατρική του ομίλου Intracom Holdings. Η νέα εταιρεία Wonder Nest Retail Α.Ε. θα είναι αυτή που θα έχει την ευθύνη διαχείρισης της εμπορικής δραστηριότητας με συμμετοχή κατά 60% του ομίλου Intracom Holdings και κατά 40% της Βιολέττας Λάππα, εκ των μετόχων της Κλουκίνας-Λάππας, η οποία διατηρεί το ρόλο της διευθύνουσας συμβούλου στη νέα εταιρεία. 

Θυμίζουμε ότι το 2023 από τις συνολικές πωλήσεις της Κλουκίνας – Λάππας που ήταν 25,8 εκατομμύρια ευρώ το 91% προήλθε από την εμπορική δραστηριότητα της Mothercare (23,6 εκατ. ευρώ με πτώση 11 σε σχέση με το 2022), ενώ ποσοστό 8,7% προήλθε από τη δραστηριότητα στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στη Ρουμανία. 

Ξεκίνησε ως κατασκευαστική εταιρεία και το 1999 ανέλαβε τη Mothercare 

Θυμίζουε ότι η Κλουκίνας-Λάππας δημιουργήθηκε το 1986 ως Ιωάννης Κλουκίνας-Ιωάννης Λάππας, με αντικείμενο τις κατασκευές και ειδικότερα την ανάλυψη γενικών εργολαβιών σε έργα. Το 1999 πραγματοποιήθηκε από την Κλουκίνας Λάππας η εξαγορά του 80% της εταιρείας Εμπορική και Βιοτεχνική Εταιρεία Υιοί Ευθ. Παπαγιάννη Α.Ε., η οποία είχε ως αντικείμενο την εισαγωγή, κατασκευή και εμπορία ρούχων και την αποκλειστική αντιπροσώπευση της αλυσίδας Mothercare στην Ελλάδα μέσω σύμβασης που είχε υπογράψει το 1987 με την Mothercare UK Limited, για το δικαίωμα της αποκλειστικής διανομής των προϊόντων Mothercare στην Ελλάδα, τα οποία εμπορευόταν με λιανικές πωλήσεις από καταστήματά της. Το 2004 η Κλουκίνας-Λάππας εξαγόρασε και το υπόλοιπο 20% της εταιρείας Υιοί Ευθ. Παπαγιάννη Α.Ε. Η Κλουκίνας-Λάππας εισήχθη στο Χρηματιστήριο Αθηνών τον Φεβρουάριο του 2004. 

Τα τελευταία χρόνια η Mothercare έχει κάνει διαδοχικές κινήσεις για την βελτιστοποίηση του δικτύου των καταστημάτων της, έχοντας διακόψει παλαιότερα την δραστηριοποίησή της στη Β. Μακεδονία και τη Βουλγαρία, ενώ τον Ιανουάριο του 2023 διακόπηκε η λειτουργία, του καταστήματος στην Αλβανία και των δύο καταστημάτων στη Σερβία. Αντίστοιχα αποφασίστηκε η διακοπή της λειτουργίας του καταστήματος ELC στο Χαλάνδρι Αττικής, επί της Λεωφόρου Πεντέλης και τον Φεβρουάριο του 2023 διακόπηκε η λειτουργία του καταστήματος στη Ρόδο, το οποίο ήταν franchise. 

Συνεργασία με τη UPS για αποστολές σε χώρες της Ευρώπης

Σήμερα η εταιρεία κατέχει την αποκλειστική αντιπροσώπευση των εμπορικών σημάτων Mothercare και Early Learning Centre στην Ελλάδα και τη Ρουμανία, ενώ λειτουργούν 25 καταστήματα στις δύο χώρες, τα 21 στην Ελλάδα και τα 4 στη Ρουμανία. Πρόσφατα η Mothercare ξεκίνησε συνεργασία με τη skroutz για την πώληση των προϊόντων της, ενώ σύντομα αναμένεται να ξεκινήσει αντίστοιχη κίνηση και με το marketplace της Public. Επιπλέον πραγματοποίησε συνεργασία με την εταιρεία ταχυμεταφορών, UPS, με σκοπό να διαθέτει τα προϊόντα της σε χώρες του εξωτερικού με παραγγελίες μέσω της ιστοσελίδας της.

Η μείωση των γεννήσεων στην Ελλάδα

Σύμφωνα με την διευθύνουσα σύμβουλο της νέας εταιρείας, Βιολέττα Λάππα, οι προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει η Mothecare εντοπίζονται στη μείωση των γεννήσεων που έφτασαν στο χαμηλό του 2023 και ήταν μόλις 75.000 βρέφη. 

Επιπλέον, η αύξηση του κόστους θαλασσίων μεταφορών αλλά και η αύξηση του χρόνου παράδοσης των εμπορευμάτων σε συνδυασμό με την συρρικνούμενη αγοραστική δύναμη των πολιτών από την αύξηση κόστους βασικών ειδών, το εργοδοτικό κόστος και η εργατική νομοθεσία, αποτελούν επίσης παράγοντες που επηρεάζουν τη δραστηριότητα της εταιρείας. Στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα κερδοφόρο σχήμα με στενή παρακολούθηση των καταστημάτων και ανακαίνιση του δικτύου. Ήδη η Mothercare εγκαινίασε το πρώτο κατάστημα όπου πραγματοποιήθηκε ριζική ανακαίνιση, αυτό της Νέας Σμύρνης. Ακολουθούν ανακαινίσεις στα καταστήματα της Νέας Ερυθραίας και του Περιστερίου. Αυτή την περίοδο βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη το πρόγραμμα ανακαινίσεων που θα ξεκινούν από μερικές παρεμβάσεις έως ριζικές ανακαινίσεις και θα λάβει χώρα μέσα στους επόμενους 12 μήνες.

Το μέλλον της αυτοκίνησης διαμορφώνεται από την τεχνολογία, την πράσινη μετάβαση και τη ζήτηση για ευέλικτα μοντέλα χρήσης που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.

ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Περισσότερα από Forbes

Ρουμανία: Το νέο "Ελ Ντοράντο" για τους ελληνικούς κατασκευαστικούς ομίλους

Έργα δεκάδων δις ευρώ στο στόχαστρο των μεγάλων εταιρειών, καθώς η βαλκανική χώρα συνεχίζει να αναβαθμίζει τις υποδομές της.

ΕΛΙΜΕ: Συντονισμός, τεχνική επάρκεια και πράσινη μετάβαση για λιμάνια που αντέχουν στον χρόνο

Ο Απόστολος Καμαρινάκης ανέλαβε πρόσφατα την προεδρία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), σε μια περίοδο κατά την οποία το λιμενικό σύστημα της χώρας καλείται να ανταποκριθεί σε αυξανόμενες απαιτήσεις, επιχειρησιακές, θεσμικές και γεωπολιτικές.

Ο δρόμος της Ομόνοιας που μπαίνει στον "χάρτη" των ξενοδοχείων

Επενδύσεις από Intecontinental μέσω του ομίλου Ruby και Casual Hoteles.

Η ΚΑΥΚΑΣ "φωτίζει" το μέλλον με 50 χρόνια επιτυχημένης πορείας

Η ΚΑΥΚΑΣ γιορτάζει φέτος μισό αιώνα πορείας, σε μία χρονιά που συμπίπτει με την ολοκλήρωση ενός σημαντικού κύκλου ψηφιακού και επιχειρησιακού μετασχηματισμού.

Γεωργιάδης (Premia): Ξενοδοχεία στο εξωτερικό, 1.500 νέα φοιτητικά δωμάτια και μέτοχος-έκπληξη στο κρασί

Ο Ηλίας Γεωργιάδης αποκαλύπτει τα επόμενα βήματα της εταιρείας σε ξενοδοχεία, φοιτητικές εστίες και τον όμιλο Ελληνικά Οινοποιεία.

Cosmote Telekom: Το παγκόσμιο εκτόπισμα της Telekom φέρνει καινοτομία, επενδύσεις και υπεραξία στην ελληνική αγορά - Το παράδειγμα της T-Mobile US

Το success story της T-Mobile US και τι σημαίνει για την Ελλάδα η παρουσία της Cosmote Telekom σε έναν παγκόσμιο κολοσσό.

Bitloops: Σήκωσε 1 εκατ. ευρώ η startup που λύνει τις αδυναμίες του design-to-code με AI

Στον γύρο συμμετείχαν οι Eleven Ventures και Corallia Ventures, καθώς και αρκετοί angel investors.

Ελαιόλαδο: Στα 300-600 εκατ. ετησίως ο μαύρος τζίρος του πράσινου χρυσού

Πώς διαμορφώνονται οι τιμές από το χωράφι στο ράφι.

ΦΑΓΕ: Η ολλανδική κρίση αζώτου, οι αντιδικίες στην Ελλάδα και οι "χρυσές" εξαγωγές

Τα κέρδη ρεκόρ και πώς η ΦΑΓΕ έχασε 8 χρόνια στην κούρσα για ανάπτυξη ευρωπαϊκής παραγωγικής βάσης.

Μοτοδυναμική: Ποντάρει στην ηλεκτροκίνηση και φέρνει νέα κινεζική μάρκα αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Τον Αύγουστο ξεκινά η εμπορική διάθεση των μοντέλων της NIO – Τι είπε η διοίκηση του ομίλου στη γενική συνέλευση των μετόχων.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.

Οικογένεια Σαράντη: Η "παγκόσμια Δωδώνη", οι επενδύσεις των 300 εκατ. και το άκυρο στη ΔΕΛΤΑ

Πώς ένα τυροκομείο στα Τρίκαλα έφτασε να γίνει σήμερα ο όμιλος Ελληνικά Γαλακτοκομεία των 15 θυγατρικών στον κόσμο.