ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις: Ανοίγει ο δρόμος για τη μαρίνα Αλίμου

ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις: Ανοίγει ο δρόμος για τη μαρίνα Αλίμου

Της Ελένης Μπότα

Το έργο της ανάπτυξης της νέας Μαρίνας Αλίμου, από την εταιρεία της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, μέλος του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, μπαίνει στην επόμενη φάση του.

Η υπογραφή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης από τα Υπουργεία Περιβάλλοντος - Ενέργειας και Τουρισμού για την έγκριση της χωροθέτησης και των περιβαλλοντικών όρων της Μαρίνας Αλίμου ανοίγει τον δρόμο για την έκδοση των οικοδομικών αδειών για την αξιοποίηση της μεγαλύτερης μαρίνας των Βαλκανίων και μίας από τις ιστορικότερες και εμβληματικότερες μαρίνες της Ελλάδας.

Η μαρίνα Αλίμου αποτελεί σημείο αναφοράς της Πρωτεύουσας και αναπόσπαστο μέρος του παραλιακού της μετώπου, γνωστού και ως "Αθηναϊκή Ριβιέρα". Τοποθετείται σε μία εξαιρετική γεωγραφική - στρατηγική θέση, καθώς βρίσκεται Νοτιοδυτικά της Αθήνας, 15 χλμ. από το κέντρο της πόλης, 8 χλμ. νότια του Λιμανιού του Πειραιά και 30 χλμ. από το Διεθνές Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, ενώ ταυτόχρονα εξυπηρετείται από ένα πυκνό δίκτυο συγκοινωνιών που περιλαμβάνει τραμ, λεωφορεία και ταξί.

Με χερσαίο χώρο έκτασης 210.000 τ.μ., θαλάσσιο χώρο 428.000 τ.μ. και λιμενοβραχίονες μήκους 1.170 μ., είναι η μεγαλύτερη μαρίνα της Ελλάδας και των Βαλκανίων με 1.100 μόνιμες θέσεις σκαφών, εκ των οποίων 50 θέσεις για μεγάλες θαλαμηγούς άνω των 25 μέτρων. Λειτουργεί σύμφωνα με διεθνείς προδιαγραφές και διαθέτει χώρο διαχείμασης για περίπου 350 σκάφη. Το μέγιστο βάθος της είναι τα 6,5 μέτρα.

Υπενθυμίζεται ότι την 1η Ιανουαρίου 2021, το ΤΑΙΠΕΔ παραχώρησε το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης της μαρίνας Αλίμου για 40 χρόνια στη θυγατρική εταιρεία "Ανάπτυξη Νέας Μαρίνας Αλίμου Α. Ε." της  ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ενώ η REDS, επίσης θυγατρική του ίδιου Ομίλου, έχει αναλάβει το έργο ανάπτυξης, μελέτης και κατασκευής με στόχο την αναβάθμισή της σε μία από τις πιο σύγχρονες τουριστικές μαρίνες της Μεσογείου. 

Η παραχώρηση της Μαρίνας Αλίμου προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη δυνατότητα αξιοποίησης της χερσαίας ζώνης συνολικής επιφάνειας 210.000 τ.μ. για ευρείες χρήσης τουρισμού, πολιτισμού και αναψυχής, γεγονός που επιτρέπει την υλοποίηση μιας ολοκληρωμένης τουριστικής επένδυσης συνολικής αξίας περίπου €100 εκατ. στο ταχέως αναπτυσσόμενο παράκτιο μέτωπο της ελληνικής πρωτεύουσας, με πολλαπλάσια προστιθέμενη αξία, τόσο σε τοπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, η κτιριακή ανάπτυξη ~18.500μ² θα αναδείξει τη δυναμική της μαρίνας καθώς θα φιλοξενήσει χρήσεις τουριστικές, εμπορικές και ψυχαγωγικές που θα την αναβαθμίσουν σε προορισμό για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της πρωτεύουσας. 

Το πρωτοποριακό σχέδιο "απαντάει" στις πλέον σύγχρονες επιταγές για φιλικές προς τον πολίτη αναπτύξεις καθώς ο όγκος των κτιρίων θα είναι διασπάσιμος και τα κτίρια ισόγεια, δηλαδή ύψους έως 4,5 μέτρα, ενώ όπου υπάρξει και πρώτος όροφος, το συνολικό ύψος δεν θα ξεπερνά τα 7 μέτρα. Με δεδομένο μάλιστα πως η λεωφόρος Ποσειδώνος βρίσκεται υψομετρικά πιο πάνω από τη Μαρίνα, όποιος περπατάει στο πεζοδρόμιο κατά μήκος της λεωφόρου θα μπορεί να  βλέπει τη θάλασσα σχεδόν σε όλο το μήκος της λεωφόρου, όπως συμβαίνει και σήμερα.

Επιπλέον, η αναβάθμιση του θαλάσσιου τμήματος και ο εκσυγχρονισμός των υποδομών και των υπηρεσιών φιλοξενίας σκαφών θα καταστήσουν τη μαρίνα Αλίμου σε μία από τις πιο σύγχρονες μαρίνες της Μεσογείου.

Στο έργο υπάρχει πρόβλεψη για εκτεταμένους χώρους ιδανικούς για περίπατο και ποδήλατο. Ο περιβάλλοντας χώρος θα έχει δόμηση κάθετη στη Λεωφόρο Ποσειδώνος, και φυτεμένα δώματα που θα "ενώνουν" την πόλη με τη Μαρίνα. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί σε μια σύγχρονη, "πράσινη" ανάπτυξη, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι δεν θα επηρεαστεί η χρήση του κολυμβητηρίου, το οποίο παραμένει ενταγμένο στην περιοχή.

Περισσότερα από Forbes

ΦΑΓΕ: Η ολλανδική κρίση αζώτου, οι αντιδικίες στην Ελλάδα και οι "χρυσές" εξαγωγές

Τα κέρδη ρεκόρ και πώς η ΦΑΓΕ έχασε 8 χρόνια στην κούρσα για ανάπτυξη ευρωπαϊκής παραγωγικής βάσης.

Μοτοδυναμική: Ποντάρει στην ηλεκτροκίνηση και φέρνει νέα κινεζική μάρκα αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Τον Αύγουστο ξεκινά η εμπορική διάθεση των μοντέλων της NIO – Τι είπε η διοίκηση του ομίλου στη γενική συνέλευση των μετόχων.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.

Οικογένεια Σαράντη: Η "παγκόσμια Δωδώνη", οι επενδύσεις των 300 εκατ. και το άκυρο στη ΔΕΛΤΑ

Πώς ένα τυροκομείο στα Τρίκαλα έφτασε να γίνει σήμερα ο όμιλος Ελληνικά Γαλακτοκομεία των 15 θυγατρικών στον κόσμο.

Ο νέος εφιάλτης της Tesla ακούει στο όνομα "Ντόναλντ Τραμπ"

Τα πράγματα ήδη δεν πήγαιναν καλά. Ήρθε και η επεισοδιακή σύγκρουση Μασκ-Τραμπ να χειροτερέψει την κατάσταση.

Ποια funds επενδύουν σε ελληνικές start ups

Οι επενδύσεις σε start ups με Έλληνες ιδρυτές έχουν φτάσει ήδη τα επίπεδα ολόκληρου του 2024.

Wocap: Η ελληνική startup που αλλάζει τους κανόνες στη διαχείριση του κεφαλαίου κίνησης

Η Wocap άντλησε πρόσφατα 450.000 ευρώ σε έναν pre-seed γύρο χρηματοδότησης, με επικεφαλής την Genesis Ventures.

Στο Λονδίνο στρέφεται η Metlen – Ευ. Μυτιληναίος: "Πάμε για τον FTSE 100 χωρίς ΑΜΚ και με έδρα την Ελλάδα"

Η Metlen εισέρχεται στην τρίτη φάση του επιχειρηματικού της σχεδιασμού με την ονομασία "Big Three".

Jacek Olczak (PMI): Η θέση των τσιγάρων είναι στο μουσείο

Ο διευθύνων σύμβουλος της Philip Morris International (PMI) θεωρεί τη θέση ορισμένων κυβερνήσεων κατά των εναλλακτικών προϊόντων καπνού "ακατανόητη" και στα όρια του παραλογισμού.

Witside: Νέα διψήφια ανάπτυξη και διεθνής επέκταση για την ελληνική εταιρεία που καινοτομεί σε data και ΑΙ

Σύμφωνα με τον CEO, η εταιρεία έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό, για πιθανές εξαγορές και στρατηγικές συνεργασίες.

Ελλάκτωρ: Το ποσοστό της Reggeborgh μετά την άσκηση του call option

Άσκηση του δικαιώματος για 10.400.000 μετοχές στην προσυμφωνημένη τιμή των 1,25 ευρώ ανά μετοχή.