Το φαινόμενο Jackaroo

Το φαινόμενο Jackaroo

Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου

Ουρές και πελάτες από κάθε γωνιά της Αθήνας προσελκύουν σε καθημερινή βάση τα καταστήματα της αλυσίδας street food Jackaroo, που, ξεκινώντας το 2018 από τον Πειραιά, έχουν καταφέρει να αποτελέσουν σημείο αναφοράς στο χώρο της γαστρονομίας της πόλης και έχουν πλέον βάλει… πλώρη για επέκταση σε όλη την Ελλάδα.

Ο ιδρυτής τους, Μιχάλης Μαντζουράνης, αφού αποφοίτησε από τη σχολή μαγειρικής και εργάστηκε σε εστιατόρια όπως το Γκολφ Γλυφάδας και το Πεντελικόν, κατάφερε να δημιουργήσει μια σειρά επιτυχημένων επιχειρήσεων στον χώρο της εστίασης, με τα Jackaroo να μην είναι το πρώτο του επιτυχημένο εγχείρημα.

Όπως αναφέρει ο ίδιος στο Capital.gr, η εμπειρία του στον χώρο της εστίασης αποτέλεσε τη βάση για να ανοίξει το 2013 το δικό του μπεργκεράδικο, το γνωστό "Μπαρ Μπεε Κιου", στη Φρεαττύδα του Πειραιά. Το κατάστημα αυτό γνώρισε τεράστια επιτυχία και η φήμη του εκτοξεύτηκε γρήγορα, φτάνοντας μέχρι την 10η θέση στη λίστα της αμερικάνικης ιστοσελίδας List25, με τα 25 καλύτερα μπέργκερ στον κόσμο.

Το 2017, ο κ. Μαντζουράνης πούλησε το "Μπαρ Μπεε Κιου" στην L’Artigiano και στις αρχές του 2018 ξεκίνησε μια νέα εταιρεία επεξεργασίας και εμπορίας κρέατος στο Μοσχάτο. 

Επέκταση δικτύου 

Λίγο αργότερα, τον Μάιο του 2018, άνοιξε το πρώτο κατάστημα "Jackaroo" στον Πειραιά. Η πανδημία και η καραντίνα έθεσαν εμπόδια σε μια γρήγορη επέκταση της εταιρείας, με αποτέλεσμα το δεύτερο κατάστημα να ανοίξει μετά από τέσσερα χρόνια, τον Σεπτέμβριο του 2022, στη Φωκίωνος Νέγρη. Τον Οκτώβριο του 2023 άνοιξε το κατάστημα στον Νέο Κόσμο (Καλλιρρόης και Φραντζή), ενώ σήμερα λειτουργεί και ένα τέταρτο κατάστημα στον Πειραιά. Τον Σεπτέμβριο του 2024 αναμένεται να ανοίξουν δύο νέα καταστήματα: στο Περιστέρι και στην Αγία Παρασκευή.

Ο κ. Μαντζουράνης αποκαλύπτει πως τα μελλοντικά του σχέδια περιλαμβάνουν το άνοιγμα δύο ακόμη καταστημάτων στην Αττική -ενός στα νότια και ενός στα βόρεια προάστια- ενώ στη συνέχεια η αλυσίδα αναμένεται να επεκταθεί στη Θεσσαλονίκη. Μακροπρόθεσμα, εξετάζεται η παρουσία και σε άλλες μεγάλες πόλεις της χώρας, αλλά και το εξωτερικό, σε χώρες όπως η Γερμανία και η Αγγλία.

Όσον αφορά σε μια ενδεχόμενη επέκταση μέσω franchise, ο κ. Μαντζουράνης αναφέρει πως προς το παρόν προτιμά όλα τα καταστήματα να παραμείνουν εταιρικά. Ωστόσο, δεν αποκλείει το ενδεχόμενο του franchise στο μέλλον, ίσως μόνο για την επαρχία.

Η αλυσίδα απασχολεί στα τέσσερα καταστήματά της πάνω από 200 εργαζομένους, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί σε πάνω από 300 με την προσθήκη των νέων καταστημάτων. 

Η έμπνευση και το μενού

Όπως εξηγεί ο κ. Μαντζουράνης, η ονομασία "Jackaroo" σημαίνει… βοηθός αγελαδάρη στην Αυστραλία. 

Όταν ο κ. Μαντζουράνης ξεκίνησε το Jackaroo, το μενού ήταν πολύ διαφορετικό από ό,τι είναι σήμερα. Αρχικά, στόχευε να δημιουργήσει ένα σαντουιτσάδικο με τα εθνικά σάντουιτς κάθε χώρας, συνδυάζοντας παραδοσιακές γεύσεις με νέες προτάσεις.

Ωστόσο, μια σημαντική καμπή ήρθε όταν πρόσθεσε το τηγανητό κοτόπουλο στο μενού. Εκεί είδε τη μεγάλη ζήτηση που υπήρχε για αυτό το προϊόν, κάτι που επιβεβαιώνουν και οι… ουρές έξω από τα καταστήματα. Σήμερα, το τηγανητό κοτόπουλο αντιπροσωπεύει το 70% των πωλήσεων της εταιρείας, ενώ από τα μπέργκερς προέρχεται το υπόλοιπο 30%. 

Ρεκόρ ημερήσιων παραγγελιών 

Σημειωτέον ότι το Jackaroo έχει καταφέρει να σπάσει δύο φορές το παγκόσμιο ρεκόρ ημερήσιων παραγγελιών μέσω της πλατφόρμας Wolt, με το κατάστημα της Κυψέλης να φτάνει τις 1.200 παραγγελίες σε μία μόνο ημέρα. 

Jackaroo

Σύμφωνα με τον κ. Μαντζουράνη, το 2023, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας έκλεισε περίπου στα 10 εκατομμύρια ευρώ. Όπως σημειώνει, το 2024 έχει ξεκινήσει πολύ καλύτερα από ό,τι προβλεπόταν, αναμένοντας ο τζίρος να φτάσει τα 18 εκατομμύρια ευρώ, συμπεριλαμβανομένων και των εκτιμήσεων για τις πωλήσεις από τα δύο καταστήματα που αναμένεται να ανοίξουν το φθινόπωρο.
Ο εμπνευστής των Jackaroo αποδίδει την επιτυχία της αλυσίδας στο εξαιρετικό value for money που προσφέρει, αλλά και στην υψηλή ζήτηση για το… τηγανητό κοτόπουλο. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι όλες τις συνταγές τις επιμελείται ο ίδιος, ενώ το 80% των προϊόντων των Jackaroo είναι χειροποίητα ή παραγωγής της εταιρείας.

Στα μελλοντικά σχέδια του κ. Μαντζουράνη περιλαμβάνεται κι ένα νέο concept εστιατορίου με εστίαση στο ελληνικό κρέας, που θα ανοίξει κοντά στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, στην πλατεία Κοραή. 

Περισσότερα από Forbes

Η νέα εποχή του πρώην Hilton Αθηνών

Απο το ιστορικο ξενοδοχειο στη δηµιουργια του "The Ilisian".

Όμιλος Σαράντη: Το αμερικάνικο όνειρο ζει το Carroten – Πού επενδύει 40 εκατ. ευρώ ο όμιλος

Πώς κινήθηκαν οι πωλήσεις το πρώτο τρίμηνο – Σε εξέλιξη επενδύσεις 40 εκατ. ευρώ.

Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ: Νέα εποχή με 4 πυλώνες ανάπτυξης

Νέα κεφάλαια στο "βιβλίο" της πολυετούς της ιστορίας είναι έτοιμη να γράψει η Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, µία από τις πιο ιστορικές ελληνικές εταιρείες στον χώρο της αυτοκίνησης.

Γιατί οι τράπεζες βλέπουν την αγορά της Κύπρου ως προέκταση και πύλη εισόδου προς ανατολάς

Τρεις μεγάλες ελληνικές τράπεζες επενδύουν ήδη στην Κύπρο συνολικά ποσά που ξεπερνούν τα 1,9 δισ. ευρώ.

Ο Μασκ ξεμένει από ιδέες για να σώσει την Tesla

Τα προβλήματα της Tesla δεν θα λυθούν σύντομα, ακόμη και αν ο Μασκ γίνει ο πιο δραστήριος CEO.

Τερκενλής: Από τη Θεσσαλονίκη στις διεθνείς αγορές με όχημα το ελληνικό τσουρέκι

Η ιστορία επιτυχίας της ελληνικής εταιρείας, η μετάβαση στη δεύτερη γενιά, η επέκταση του δικτύου, η οικονομική πορεία και τα επενδυτικά πλάνα.

Intel: Ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις τα έσοδα - Δυσοίωνες οι προβλέψεις για το β' τρίμηνο

Η μετοχή υποχώρησε άνω του 7% στις ηλεκτρονικές μετασυνεδριακές συναλλαγές.

Brainomix: Η startup με ελληνικές ρίζες που αλλάζει τα δεδομένα στη φροντίδα των εγκεφαλικών

Η εταιρεία με Έλληνα συν-ιδρυτή άντλησε πρόσφατα $18 εκατ. σε έναν γύρο χρηματοδότησης Series C.

Η αμερικανική Lyft αποκτά έναντι 175 εκατ. ευρώ την FreeNow, που είχε εξαγοράσει το ελληνικό TaxiBeat

Δυναμική είσοδος στην ευρωπαϊκή αγορά για την ανταγωνίστρια της Uber.