Πώς έκλεισε πέρυσι ο τζίρος του payzy της Cosmote

Πώς έκλεισε πέρυσι ο τζίρος του payzy της Cosmote

Της Ματίνας Χαρκοφτάκη 

Με σημαντική άνοδο στον τζίρο αλλά και με διεύρυνση ζημιών έκλεισε το 2023 για το payzy by Cosmote. Σημειώνεται ότι η χρονιά που μας πέρασε σηματοδοτεί ουσιαστικά την πρώτη ολοκληρωμένη οικονομική χρήση λειτουργίας για την εφαρμογή ηλεκτρονικών πληρωμών μέσω κινητού τηλεφώνου, η οποία λανσαρίστηκε επίσημα από τον όμιλο ΟΤΕ τον Οκτώβριο του 2022. Εκτός, όμως, από τον αυξημένα έσοδα, το ηλεκτρονικό πορτοφόλι ενίσχυσε  σημαντικά και την πελατειακή του βάση ενώ παράλληλα παρουσίασε και το payzy pro, το οποίο απευθύνεται σε επιχειρήσεις. 

Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών της Cosmote Payments, της εταιρείας που διαχειρίζεται το payzy, έφθασε το 2023 μια ανάσα πριν από τα 21 εκατ. ευρώ, κλείνοντας στα 20,964 εκατ., καταγράφοντας εντυπωσιακή αύξηση της τάξεως του 74,26% καθώς το 2022 είχε διαμορφωθεί σε 12 εκατ. ευρώ. Από την άλλη, το app, το οποίο διανύει ακόμη τα πρώτα στάδια ανάπτυξης και εξέλιξης, παρέμεινε σε μονοπάτι ζημιών, οι οποίες διευρύνθηκαν σε 5,208 εκατ. ευρώ έναντι 2,384 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση. 

Σύμφωνα με τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις, οι οποίες δημοσιευθήκαν πρόσφατα, κατά τη διάρκεια του 2023 η Cosmote Payments, μέσω των υποδομών εκκαθάρισης ηλεκτρονικών πληρωμών της εταιρείας (acquiring services), διαχειρίστηκε το σύνολο των ηλεκτρονικών πληρωμών των πελατών του ομίλου ΟΤΕ, σε όλα τα φυσικά και ηλεκτρονικά κανάλια πώλησης και εξυπηρέτησης τους, αξίας άνω των 1,2 δισ. ευρώ. 

Η πελατειακή βάση 

Σε ό,τι αφορά την πορεία της πελατειακής βάσης, ακολούθησε αναπτυξιακή δυναμική με αποκορύφωμα το τελευταίο τρίμηνο του έτους. Πιο συγκεκριμένα, στο πρώτο τρίμηνο του 2023, ο αριθμός των χρηστών του payzy ξεκίνησε με 99.680 άτομα και έφθασε τα 120.318 (+20.638 καθαρές προσθήκες) στο δεύτερο τρίμηνο. Περνώντας στο τρίτο τρίμηνο, οι πελάτες αυξήθηκαν σε 141.507, ωστόσο η εκρηκτική άνοδος ήρθε στο τελευταίο τρίμηνο όπου η πελατειακή βάση έκλεισε στους 242.219, καθώς προστέθηκαν 100.712 νέοι χρήστες. 

Σε αυτό συνέβαλε και η ώθηση που έδωσε το payzy pro, το οποίο στοχεύει κυρίως τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Ήδη έχουν εγγραφεί στην εφαρμογή πάνω από 400 εταιρείες, οι οποίες προέρχονται κατά κύριο λόγο από τον κλάδο της εστίασης και της φιλοξενίας ενώ πλέον είναι διαθέσιμο σε όλη την ελληνική επικράτεια, πέραν της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, όπου κάλυπτε στην αρχή της λειτουργίας του.

Το επίσημο λανσάρισμα στην Γερμανία

Σε ό,τι αφορά τις προοπτικές του ηλεκτρονικού πορτοφολιού για την τρέχουσα χρονιά, σημειώνεται στον ισολογισμό ότι διαγράφονται ισχυρές, λαμβάνοντας υπόψη την συνεχώς αυξανόμενη πελατειακή βάση καθώς και την εμπορική διάθεση του νέου ηλεκτρονικού πορτοφολιού για εταιρικούς πελάτες του payzy pro. Τον περασμένο Μάιο, το payzy έκανε το πρώτο μεγάλο βήμα στη μέχρι τώρα διαδρομή του καθώς ξεκίνησε η πιλοτική λειτουργεία του στην Γερμανία μέσω του μητρικού ομίλου του ΟΤΕ, της Deutsche Telekom. Μάλιστα, ο διευθύνων σύμβουλος του γερμανικού κολοσσού τηλεπικοινωνιών, Tim Höttges ενημέρωσε για την εκκίνηση της διάθεσης του payzy στην αγορά της Γερμανίας σε πιλοτικό επίπεδο σε πρώτο χρόνο μέσω ανάρτησης στον προσωπικό του λογαριασμό στο linked in, λέγοντας ότι ο όμιλος λανσάρει τώρα το ηλεκτρονικό πορτοφόλι πληρωμών, το οποίο κυκλοφόρησε από τον ΟΤΕ στα τέλη του 2022, σε μια προσπάθεια να πείσει τους επιφυλακτικούς και ιδιαίτερα ευαίσθητους σε ό,τι αφορά τα προσωπικά τους δεδομένα, Γερμανούς πολίτες να στραφούν στις συναλλαγές που γίνονται μέσω κινητού τηλεφώνου. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε, μόλις το 13% των Γερμανών καταναλωτών πραγματοποιεί πληρωμές μέσω smartphone. "Εγώ ο ίδιος ήμουν θαυμαστής του payzy από την αρχή και το χρησιμοποιώ για να πληρώσω σην καφετέρια της Telekom", πρόσθεσε. Να σημειωθεί ότι η εφαρμογή όλους τους προηγούμενους μήνες ήταν διαθέσιμη σε δοκιμαστική λειτουργία στα όλους τους εργαζομένους της εταιρείας.

Powered by

EY «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ» ΕΛΛΑΔΟΣ 2025

Ο διαγωνισμός EY «Επιχειρηματίας της Χρονιάς» Ελλάδος 2025 τιμά τους επιχειρηματίες που, μέσα από το όραμα, την επιμονή και τη δημιουργικότητά τους, χτίζουν επιχειρήσεις με μακροπρόθεσμη αξία για την κοινωνία, τους εργαζομένους, τους πελάτες και τους συνεργάτες τους.

δες περισσοτερα

Περισσότερα από Forbes

Coca-Cola HBC: Πίσω από το mega deal των 2,6 δισ. δολαρίων – Η δυναμική και τα ερωτηματικά

Πώς η ελληνική πολυεθνική μετατρέπεται στον δεύτερο μεγαλύτερο εμφιαλωτή της Coca-Cola παγκοσμίως.

Coinbase: Εξαγόρασε την επενδυτική πλατφόρμα κρυπτονομισμάτων Echo έναντι $375 εκατ.

"Θέλουμε να δημιουργήσουμε πιο προσιτές, αποτελεσματικές και διαφανείς κεφαλαιαγορές", ανέφερε η Coinbase.

Το ελληνικό case study της Estée Lauder

Πάνω από 70 εκατ. ευρώ τζίρος εφέτος.

Oscar και Astir: Με κέρδη στον "σοκολατοπόλεμο" των Χριστουγέννων – Το ερωτηματικό του κακάο

Οι δύο ιστορικές ελληνικές σοκολατοποιΐες κατέγραψαν διψήφια αύξηση κερδών το 2024, αψηφώντας το ράλι στις τιμές του κακάο.

Nestlé: Θα καταργήσει 16.000 θέσεις εργασίας παγκοσμίως τα επόμενα δύο χρόνια

Γεγονός που θα επιτρέψει "την εξοικονόμηση 1 δισεκ. φράγκων ετησίως έως το τέλος του 2027"

MAPEI Hellas: Φτιάχνει νέο εργοστάσιο στη Θεσσαλονίκη - Επένδυση 20 εκατ. κυρίως για εξαγωγές στα Βαλκάνια

Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή, Σπ. Παπαγιαννάκη, θα ενισχυθεί περαιτέρω η παραγωγική δυναμικότητα.

Eurocatering (Φρεσκούλης): Το νέο εργοστάσιο στη Βουλγαρία και το deadline του 2027

Οι επενδύσεις, η αναπτυξιακή πορεία και η συμφωνία για το exit των Latsco και EOS. Στα 65,73 εκατ. ο τζίρος το 2024.

LVMH: "Απογειώνεται" η μετοχή μετά τη θετική έκπληξη από τις πωλήσεις γ' τριμήνου

Η μετοχή της LVMH γνωρίζει άλμα έως και 13%, μετά την αύξηση στις οργανικές πωλήσεις για πρώτη φορά φέτος.

Η Chloé στην luxury ελληνική αγορά: Η στρατηγική επένδυση μέσω του ομίλου Φάις

Το νέο κατάστημα, στο ιστορικό κτίριο City Link επί της οδού Σταδίου 4, άνοιξε τις πόρτες του στα τέλη του Σεπτεμβρίου.

Σπ. Τσιλιγιάννης (Fieldoo): Το 75% των εταιρειών δυσκολεύεται να βρει προσωπικό – Εμείς έχουμε τη λύση

Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα έναντι πιο παραδοσιακών μοντέλων.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.