Χαρτοφυλάκιο ακινήτων αξίας άνω του 1 δισ. ευρώ έως το 2031 σχεδιάζει η Trade Estates

Χαρτοφυλάκιο ακινήτων αξίας άνω του 1 δισ. ευρώ έως το 2031 σχεδιάζει η Trade Estates

Του Νίκου Ρουσάνογλου

Στην ανάπτυξη νέων εμπορικών πάρκων σε 10 έως 15 πόλεις της χώρας θα προχωρήσει η Trade Estates ΑΕΕΑΠ του ομίλου Φουρλή την περίοδο 2027-2031, όταν δηλαδή θα ολοκληρωθεί το τρέχον επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 220 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εισηγμένης, κ. Δημήτρη Παπούλη, τα εμπορικά πάρκα σε περιφερειακές πόλεις της χώρας θα βρεθούν στο επίκεντρο της στρατηγικής της εταιρείας τα επόμενα χρόνια και μέχρι το τέλος της δεκαετίας, καθώς επιδίωξη θα είναι η τοποθέτηση και σε άλλες πόλεις, όπου υπάρχει η κρίσιμη μάζα καταναλωτών.

Παράλληλα, η διοίκηση της εταιρείας θεωρεί ότι υπάρχουν επενδυτικές ευκαιρίες και στην αγορά της Βουλγαρίας. "Στην συγκεκριμένη χώρα θα εξαγοράσουμε υφιστάμενα εμπορικά πάρκα, είτε ήδη λειτουργούντα, είτε υπό ανάπτυξη, ενώ στην Κύπρο θεωρούμε επίσης ότι υπάρχει περιθώριο για την ανάπτυξη 1-2 εμπορικών πάρκων", σημείωσε ο κ. Παπούλης, στο πλαίσιο της συμμετοχής του σε σχετική συζήτηση που διοργάνωσε το Capital Link πριν από μερικές ημέρες. Τα νέα αυτά εμπορικά πάρκα που σχεδιάζονται, θα είναι μεγέθους ανάλογου εκείνων που κατασκευάζονται αυτήν την περίοδο στην Πάτρα και το Ηράκλειο της Κρήτης, δηλαδή επιφάνειας 15.000 τ.μ., ενώ φιλοδοξία της διοίκησης είναι έως το 2031, η μικτή εμπορική αξία του χαρτοφυλακίου (GAV) της Trade Estates να ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ.

Έως το 2027, η εταιρεία θα επενδύσει 220 εκατ. ευρώ, για την προσθήκη τριών νέων εμπορικών πάρκων και δύο ακινήτων logistics, που θα ενισχύσουν την αξία του χαρτοφυλακίου σε σχεδόν 750 εκατ. ευρώ, από 485 εκατ. ευρώ, που ήταν στο τέλος του 2023. Από τα τρία πάρκα, τα δύο θα έχουν ολοκληρωθεί έως τα μέσα του 2025. Το πρώτο χρονικά θα είναι αυτά της Πάτρας, που αναμένεται να λειτουργήσει έως το τέλος του 2024, φιλοξενώντας και ένα κατάστημα ΙΚΕΑ νέας γενιάς, που θα καταλαμβάνει επιφάνεια 7.500 τ.μ.

Στο κέντρο θα λειτουργούν άλλες 8-9 αλυσίδες λιανικής. Το πάρκο της Κρήτης, θα είναι έτοιμο τον Ιούνιο του επόμενου έτους. Παράλληλα, προχωρά η πολεοδομική και αδειοδοτική ωρίμανση και για το νέο πάρκο της εταιρείας στην έκταση του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό, επιφάνειας 30.000 τ.μ. Το ύψος της συγκεκριμένης επένδυσης υπολογίζεται σε 70 εκατ. ευρώ. Θα περιλαμβάνει ΙΚΕΑ επιφάνειας 12.000 τ.μ., ενώ τα υπόλοιπα 18.000 τ.μ. θα μοιραστούν μεταξύ 7-9 εμπορικών αλυσίδων, που θα διαθέτουν καταστήματα της τάξεως των 1.000 – 1.500 τ.μ. έκαστη. Το νέο πάρκο στο Ελληνικό, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως το πρώτο τρίμηνο του 2027.

Όσον αφορά τις επενδύσεις στον τομέα των logistics, πρόκειται για δύο κέντρα επιφάνειας 100.000 τ.μ. (50.000 τ.μ. έκαστο). Το ένα εξ αυτών θα στεγάσει την αλυσίδα Κωτσόβολος, με την οποία υφίσταται σχετική συμφωνία και το δεύτερο θα καλύψει τις ανάγκες αποθήκευσης και διανομής του ομίλου ΙΚΕΑ για όλη την ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Μεσογείου, στο πλαίσιο σχετικής συμφωνίας, που έχει συνάψει η Trade Estates.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις της διοίκησης, για την χρήση του 2024, η εισηγμένη προβλέπει αύξηση των εσόδων από ενοίκια κατά 31% σε 33-35 εκατ. ευρώ, ενώ άνοδο κατά 37% σε 25 εκατ. ευρώ, αναμένεται να σημειώσουν και τα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη EBITDA (χωρίς δηλαδή τα κέρδη από την αναπροσαρμογή των ακινήτων στην εύλογη αξία).

Το μέλλον της αυτοκίνησης διαμορφώνεται από την τεχνολογία, την πράσινη μετάβαση και τη ζήτηση για ευέλικτα μοντέλα χρήσης που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.

ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Περισσότερα από Forbes

Τι σημαίνει η τελευταία διαμάχη Μασκ - Τραμπ καθώς "βυθίζονται" οι πωλήσεις της Tesla

Τι σημαίνει η τελευταία διαμάχη Μασκ - Τραμπ καθώς "βυθίζονται" οι πωλήσεις της Tesla

Ρουμανία: Το νέο "Ελ Ντοράντο" για τους ελληνικούς κατασκευαστικούς ομίλους

Έργα δεκάδων δις ευρώ στο στόχαστρο των μεγάλων εταιρειών, καθώς η βαλκανική χώρα συνεχίζει να αναβαθμίζει τις υποδομές της.

ΕΛΙΜΕ: Συντονισμός, τεχνική επάρκεια και πράσινη μετάβαση για λιμάνια που αντέχουν στον χρόνο

Ο Απόστολος Καμαρινάκης ανέλαβε πρόσφατα την προεδρία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), σε μια περίοδο κατά την οποία το λιμενικό σύστημα της χώρας καλείται να ανταποκριθεί σε αυξανόμενες απαιτήσεις, επιχειρησιακές, θεσμικές και γεωπολιτικές.

Ο δρόμος της Ομόνοιας που μπαίνει στον "χάρτη" των ξενοδοχείων

Επενδύσεις από Intecontinental μέσω του ομίλου Ruby και Casual Hoteles.

Η ΚΑΥΚΑΣ "φωτίζει" το μέλλον με 50 χρόνια επιτυχημένης πορείας

Η ΚΑΥΚΑΣ γιορτάζει φέτος μισό αιώνα πορείας, σε μία χρονιά που συμπίπτει με την ολοκλήρωση ενός σημαντικού κύκλου ψηφιακού και επιχειρησιακού μετασχηματισμού.

Γεωργιάδης (Premia): Ξενοδοχεία στο εξωτερικό, 1.500 νέα φοιτητικά δωμάτια και μέτοχος-έκπληξη στο κρασί

Ο Ηλίας Γεωργιάδης αποκαλύπτει τα επόμενα βήματα της εταιρείας σε ξενοδοχεία, φοιτητικές εστίες και τον όμιλο Ελληνικά Οινοποιεία.

Cosmote Telekom: Το παγκόσμιο εκτόπισμα της Telekom φέρνει καινοτομία, επενδύσεις και υπεραξία στην ελληνική αγορά - Το παράδειγμα της T-Mobile US

Το success story της T-Mobile US και τι σημαίνει για την Ελλάδα η παρουσία της Cosmote Telekom σε έναν παγκόσμιο κολοσσό.

Bitloops: Σήκωσε 1 εκατ. ευρώ η startup που λύνει τις αδυναμίες του design-to-code με AI

Στον γύρο συμμετείχαν οι Eleven Ventures και Corallia Ventures, καθώς και αρκετοί angel investors.

Ελαιόλαδο: Στα 300-600 εκατ. ετησίως ο μαύρος τζίρος του πράσινου χρυσού

Πώς διαμορφώνονται οι τιμές από το χωράφι στο ράφι.

ΦΑΓΕ: Η ολλανδική κρίση αζώτου, οι αντιδικίες στην Ελλάδα και οι "χρυσές" εξαγωγές

Τα κέρδη ρεκόρ και πώς η ΦΑΓΕ έχασε 8 χρόνια στην κούρσα για ανάπτυξη ευρωπαϊκής παραγωγικής βάσης.

Μοτοδυναμική: Ποντάρει στην ηλεκτροκίνηση και φέρνει νέα κινεζική μάρκα αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Τον Αύγουστο ξεκινά η εμπορική διάθεση των μοντέλων της NIO – Τι είπε η διοίκηση του ομίλου στη γενική συνέλευση των μετόχων.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.