Cavino: Τι τζιράρει ο μεγαλύτερος όμιλος κρασιού στην Ελλάδα μετά την εξαγορά του Μπαμπατζίμ

Cavino: Τι τζιράρει ο μεγαλύτερος όμιλος κρασιού στην Ελλάδα μετά την εξαγορά του Μπαμπατζίμ

Του Γιώργου Λαμπίρη

Περίπου 4 εκατομμύρια ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ειδικού φόρου κατανάλωσης (2,8 εκατ. ευρώ χωρίς τον φόρο), φέρνει στα ταμεία του ομίλου Cavino με έδρα το Αίγιο η απόκτηση ποσοστού πλειοψηφίας της εταιρείας παραγωγής τσίπουρου και ούζου Μπαμπατζίμ. Στην τελευταία η Cavino συμμετέχει μέσω της θυγατρικής εταιρείας Ελληνικό Τσίπουρο με 60%, ποσοστό το οποίο απέκτησε μετά τον θάνατο του εμβληματικού οινοποιού και ιδρυτή της Μπαμπατζίμ, Ανέστη Μπαμπατζιμόπουλου.

Συνολικά η Cavino είχε ενοποιημένο κύκλο εργασιών 32,56 εκατομμύρια ευρώ το 2023 έναντι 29,01 εκατομμυρίων ευρώ το 2022, καταγράφοντας θετική μεταβολή κατά 12%. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 2,56 εκατομμύρια ευρώ έναντι 2,15 εκατομμυρίων ευρώ αντίστοιχα στις δύο οικονομικές χρήσεις. Από τις συνολικές πωλήσεις της Cavino 19,82 εκατομμύρια ευρώ προήλθαν από εξαγωγές σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και 1,77 εκατομμύρια ευρώ από διάθεση σε τρίτες χώρες.

Το 2023 ο μακροπρόθεσμος δανεισμός της ήταν 2,57 εκατομμύρια ευρώ και ο βραχυπρόθεσμος 7,18 εκατομμύρια ευρώ, τα αποθέματα πέρυσι ανήλθαν σε 14,21 εκατομμύρια ευρώ από 12,44 εκατομμύρια ευρώ και τα ίδια κεφάλαια σε 17,43 εκατομμύρια ευρώ από 15,39 εκατομμύρια ευρώ. Τα ταμειακά διαθέσιμα ήταν 854,63 χιλιάδες ευρώ έναντι 909 χιλιάδων ευρώ. 

Κατακτώντας την πρώτη θέση στην ελληνική αγορά κρασιού

Η Cavino που είναι γνωστή για τη σειρά κρασιών "Kτήμα Μέγα Σπήλαιο" έχει καταφέρει από το 2021 και ύστερα να είναι η πρώτη επιχείρηση στην Ελλάδα από πλευράς κύκλου εργασιών, έχοντας ξεπεράσει τα Ελληνικά Κελλάρια Οίνων που έως τότε διατηρούσαν την πρώτη θέση και δεδομένης της πτώσης σημαντικών δυνάμεων του ελληνικού κρασιού τα τελευταία χρόνια όπως η Οινοποιΐα Μπουτάρη και ο Τσάνταλης. 

Η συνεργασία με τη Lidl – Από εξαγωγές το 64% του κύκλου εργασιών της

Μεταξύ των συνεργασιών που διατηρεί η εταιρεία είναι και η πολυετής εμπορική σχέση που διατηρεί με τη Lidl Ελλάς για λογαριασμό της οποίας παράγει το γλυκό κρασί ΠΟΠ Σάμος από την ποικιλία Μοσχάτο, το οποίο κατά πληροφορίες της αποφέρει περίπου 700-800 χιλ. ευρώ καθώς και άλλες ετικέτες κρασιών για λογαριασμό της γερμανικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ. Συνολικά η συνεργασία σε Ελλάδα και εξωτερικό, όπου τα κρασιά ταξιδεύουν μέσω τις Lidl στις ελληνικές εβδομάδες της αλυσίδας στο εξωτερικό με προϊόντα όπως είναι μεταξύ άλλων η Μαυροδάφνη αποφέρει από 4 έως 5 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. 

Σήμερα η Cavino εξάγει σε 53 χώρες. Κύρια αγορά είναι η Γερμανία όπου πωλούνται οι μεγαλύτερες ποσότητες κρασιού. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Γερμανία καλύπτει περίπου το 50-60% των εξαγωγών της εταιρείας. Επίσης διαθέτει τα προϊόντα της σε Ηνωμένες Πολιτείες, Καναδά, Ηνωμένο Βασίλειο και την πλειοψηφία των χωρών που απαρτίζουν την Ευρωπαϊκή Ένωση, με το ποσοστό εξαγωγών να ανέρχεται στο 64% του ετήσιου κύκλου εργασιών της. 

Επιπροσθέτως εξάγει και ούζο ιδιωτικής ετικέτας το οποίο αποφέρει 7-8 εκατ. ευρώ ετησίως και παράγεται για μεγάλες αλυσίδες της Γερμανίας υπό την ετικέτα "Patelis”. 

Το οινοποιείο δημιουργήθηκε το 1958 στο Αίγιο από τους Κωνσταντίνο Αναστασίου και Ιωάννη Δούσκα με σκοπό την αμπελοκαλλιέργεια και οινοποίηση. Σήμερα ανήκει στους επιχειρηματίες δεύτερης γενιάς, Θόδωρο και Γιάννη Αναστασίου. Από το 1969 ο όμιλος ασχολείται αποκλειστικά με την οινοποίηση, παραγωγή, εμφιάλωση οίνων καθώς και με την παραγωγή ούζου και τσίπουρου. Oι κύριες ποικιλίες σταφυλιού της οποίες οινοποιεί η Cavino είναι οι: Ροδίτης, Λαγόρθι, Μαυρούδι, Βολίτσα, Ψιλόμαυρο Καλαβρύτων, Μοσχάτο, Μαυροδάφνη, καθώς και οι ξένες ποικιλίες Cabernet Sauvignon, Cabernet Franc, Merlot, Syrah, Chardonnay, Sauvignon Blanc. 

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Wealthyhood: Στρατηγικές συνεργασίες και επέκταση στη νότια Ευρώπη μέσα στο 2025

Η εταιρεία έχει εξασφαλίσει την άδεια λειτουργίας από την Ελληνική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.

Η παλιά και η νέα SATO: Η λύση της εταιρείας και η νέα εποχή

H επικοινωνιακή ιστορία της SATO βασίστηκε στο διάσημο για την εποχή διαφημιστικό μότο "Ή κάτω ή SATO".

Επένδυση 200 εκατ. ευρώ στην είσοδο της πόλης του Πειραιά από την DKG Development

Η "πράσινη" γειτονιά θα περιλαμβάνει πάνω από 750 serviced apartments, καταστήματα και χώρους γραφείων.

Η SpaceX "βλέπει" την κορυφή των start ups με αποτίμηση $350 δισ.

Η εκρηκτική ανάπτυξη της Starlink και το "τεντωμένο σκοινί" της πολιτικής πάνω στο οποίο βαδίζει ο Musk.

Νέο επεισόδιο στον "πόλεμο" Μασκ - Άλτμαν για την Τεχνητή Νοημοσύνη

O πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο θέλει να ανασταλεί το σχέδιο αναδιάρθρωσης της OpenAI.

Οι δασμοί Τραμπ "σημαίνουν συναγερμό" στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία

Νέος "πονοκέφαλος" που έρχεται να προστεθεί σε απεργίες, "λουκέτα" και τον ανταγωνισμό με την Κίνα.

Anymaster: Ποια είναι η start up στην οποία επένδυσε η Lamda Development

Η Anymaster συνδέει πελάτες με τοπικούς τεχνίτες και επαγγελματίες για εργασίες στο σπίτι.

Mediterra: Νέο μοντέλο λιανικής μετά τα Mastiha Shop αναπτύσσει η εισηγμένη

"Θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα νέο μοντέλο καταστημάτων", λέει στο Capital.gr ο Γ. Μανδάλας.

Άμβυξ και Chateau Minuty συστήνουν το σπάνιο ροζέ της Προβηγκίας στην Ελλάδα

To Forbes Greece είχε την ευκαιρία να συναντήσει τον επικεφαλής του κτήματος, Francois Matton.

Οινοποιία Κουρτάκη: Στο κατώφλι της εξαγοράς

Σύμφωνα με πληροφορίες, η οινοποιία έχει δώσει τα χέρια με τη Μάντης Εμπορική, εταιρεία η οποία εξαγόρασε και την οινοποιία Μαλαματίνα. Αυτήν τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη το due diligence.