H UniCredit υπέβαλε προσφορά 10 δισ. ευρώ για την εξαγορά της επίσης ιταλικής Banco BPM

H UniCredit υπέβαλε προσφορά 10 δισ. ευρώ για την εξαγορά της επίσης ιταλικής Banco BPM

Η ιταλική τράπεζα UniCredit προσφέρθηκε τη Δευτέρα να εξαγοράσει την εγχώρια ανταγωνίστριά της, Banco BPM, για περίπου 10 δισεκατομμύρια ευρώ, σε μια κίνηση που η τράπεζα λέει ότι δεν σχετίζεται με την επιδίωξή της για τη γερμανική τράπεζα Commerzbank.

Η συμφωνία, εάν ολοκληρωθεί, θα συγχωνεύσει δύο από τα μεγαλύτερα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα της Ιταλίας. Η UniCredit ανέφερε σε δήλωσή της νωρίς τη Δευτέρα ότι προσφέρει 6,657 ευρώ για κάθε μετοχή — ένα ελαφρύ premium στην τιμή κλεισίματος της Παρασκευής στα 6,644 ευρώ.

Η UniCredit σημείωνει ότι η αγορά, η οποία θα είναι μια συμφωνία αποκλειστικά μέσω  μετοχών και όχι μετρητών, θα επιτρέψει στην τράπεζα "να ενισχύσει περαιτέρω τον ρόλο της ως κορυφαίου πανευρωπαϊκού τραπεζικού ομίλου".

Τα νέα της Δευτέρας ακολουθούν μια σειρά ανακοινώσεων συγχωνεύσεων και εξαγορών στον ευρωπαϊκό τραπεζικό τομέα φέτος. Ο κλάδος θεωρείται ώριμος για ενοποίηση εδώ και χρόνια, με την πλούσια σε μετρητά UniCredit να αναφέρεται συχνά ως πιθανός αγοραστής.

Τον Σεπτέμβριο, η UniCredit αύξησε το μερίδιό της στη γερμανική τράπεζα Commerzbank σε περίπου 21% και υπέβαλε αίτημα για αύξηση της συμμετοχής στο 29,9%. Νωρίτερα τον ίδιο μήνα, η ιταλική τράπεζα είχε εξαγοράσει μερίδιο 9% στην Commerzbank, με το μισό από αυτό το μερίδιο να έχει αποκτηθεί από τη γερμανική κυβέρνηση.

Το Βερολίνο δεν έχει ακόμη ευλογήσει την πιθανή ένωση, με τον καγκελάριο Όλαφ Σολτς να δηλώνει ότι "οι μη φιλικές επιθέσεις, οι εχθρικές εξαγορές δεν είναι καλό πράγμα για τις τράπεζες", σε σχόλια στα τέλη Σεπτεμβρίου που είχαν μεταδοθεί από το πρακτορείο Reuters.

Ο μεγαλύτερος μέτοχος της Commerzbank, δηλαδή το γερμανικό κράτος, διατηρεί μερίδιο 12% μετά τη διάσωση του δανειστή κατά τη διάρκεια της χρηματοοικονομικής κρίσης του 2008 και την εκποίηση 4,5% της αρχικής του θέσης στις αρχές Σεπτεμβρίου.

Νωρίτερα αυτό το μήνα, εν τω μεταξύ, η ίδια η Banco BPM έκανε προσφορά για τον διαχειριστή περιουσιακών στοιχείων Anima σε μια πιθανή συμφωνία 1,6 δισεκατομμυρίων ευρώ και λίγες μέρες αργότερα αγόρασε μερίδιο 5% της κρατικής Monte dei Paschi di Siena (MPS).

Η UniCredit στις 6 Νοεμβρίου σημείωσε αύξηση 8% από έτος σε έτος στα τριμηνιαία καθαρά κέρδη της, στα 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ, σε σύγκριση με πρόβλεψη 2,27 δισεκατομμυρίων ευρώ που "έβλεπε" το Reuters. Επίσης, αύξησε το guidance καθαρών κερδών της για ολόκληρο το έτος σε πάνω από 9 δισ. ευρώ, από προηγούμενο guidance 8,5 δισ. ευρώ.

Η μετοχή της τράπεζας έχει σημειώσει άνοδο περίπου 55% μέχρι στιγμής φέτος.

Περισσότερα από Forbes

Market In: Περισσότερα καταστήματα, λιγότερα κέρδη

Ο κύκλος εργασιών ξεπέρασε τα 418 εκατ. ευρώ.

Στρατηγική συνεργασία Aegean-IndiGo φέρνει την Ινδία πιο κοντά στην Ελλάδα

Απευθείας σύνδεση Αθήνα με Δελχί και Βομβάη με 14 πτήσεις από τη νέα χρονιά.

Μασούτης: Πότε αλλάζουν ταμπέλες τα καταστήματα Κρητικός

Το όραμα για το μέλλον του ομίλου, το δίκτυο franchise και τα "ορφανά" καταστήματα. Η πορεία της Μασούτης σε λιανική και χονδρική και το mega project στις Τρεις Γέφυρες.

Σκλαβενίτης: Πότε και πού ανοίγει το μεγαλύτερο hypermarket της Ελλάδας

Με τον leader του ελληνικού λιανεμπορίου να προσθέτει ακόμη μία πρωτιά στο ενεργητικό του.

Forum SA: Στρατηγική εξαγορά της Omind Creatives

Αναφερόμενος στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, ο κ. Παναγούλιας υπογράμμισε ότι "το τίμημα αντανακλά εύλογα την αξία των brands".

Το "χρυσό" καλοκαίρι των σούπερ μάρκετ: 757 εκατ. ευρώ επιπλέον στα ταμεία

Το ρεκόρ της οργανωμένης λιανικής τροφίμων και η μεγάλη διχοτόμηση του λιανικού εμπορίου.

STIQ: Επεκτείνεται σε νέες πόλεις και "κοιτάζει" προς το εξωτερικό η startup που αλλάζει το delivery

Η STIQ ιδρύθηκε από τον Κ. Δάβαρη και λειτουργεί φυσικά καταστήματα και cloud kitchens - δηλαδή επαγγελματικούς χώρους μαγειρικής που εξυπηρετούν online παραγγελίες.

Σούπερ μάρκετ: Η μάχη των Ιωαννίνων, ο Σκλαβενίτης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο Γαλαξίας

Πώς μια "φτωχή" περιφέρεια εξελίσσεται σε hot spot του ελληνικού λιανεμπορίου.

Γιατί θα θυμόμαστε τον Giorgio Armani

Για 65 χρόνια ο δημιουργός αφιερώθηκε στην αριστεία, συγκεντρώνοντας πωλήσεις άνω των 13 δισ. δολαρίων. "Δεν είμαι ποτέ ικανοποιημένος", έλεγε.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.