Mediterra: Νέο μοντέλο λιανικής μετά τα Mastiha Shop αναπτύσσει η εισηγμένη

Mediterra: Νέο μοντέλο λιανικής μετά τα Mastiha Shop αναπτύσσει η εισηγμένη

Του Γιώργου Λαμπίρη

Στην ανάπτυξη νέου μοντέλου καταστημάτων λιανικής προχωράει η εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών, Mediterra. Η εταιρεία, της οποίας πλειοψηφικό ποσοστό κατέχει ο Συνεταιρισμός Μαστιχοπαραγωγών Χίου με περίπου 51%, ενώ συμμετέχουν το Zaitech Fund με 28%, η Κορρές με 5,5%, οι Χιώτες εφοπλιστές των οικογενειών Τσάκου, Βενιάμη, Σαρόγλου, Τομάζου με περίπου 10% και η ελεύθερη διασπορά με 3%-4%, κάνει ένα ακόμα βήμα στη λιανική με νέα καταστήματα που θα αναπτύξει.

"Εκτός από τα mastiha shop θέλουμε να δημιουργήσουμε και ένα νέο μοντέλο καταστημάτων, στα οποία εκτός από τα δικά μας προϊόντα θα διαθέτουμε και προϊόντα τρίτων", λέει στο Capital.gr ο διευθύνων σύμβουλος της Mediterra, Γιάννης Μανδάλας. Ήδη η εταιρεία έχει αποκτήσει ένα mini market στην οδό Ξενοκράτους στο Κολωνάκι, το οποίο θα ανακαινιστεί εντός του 2025. Επίσης προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ακόμα σημείο στη Χίο και ένα δεύτερο στην Αθήνα, υπηρετώντας τη φιλοσοφία από το χωράφι στο ράφι. "Τα νέα καταστήματα θα έχουν την ονομασία ‘Μεσογειακά Παντοπωλεία’. Σας θυμίζω ότι η εταιρεία λέγεται Mediterra, γι’ αυτό και η ονομασία τους σχετίζεται με το όνομα της εταιρείας. Θα διαθέτουμε εκτός από τα προϊόντα μαστίχας και προϊόντα τρίτων”.

Τρεις πυλώνες ανάπτυξης στον πρωτογενή τομέα

Στόχος της Mediterra – που συμμετέχει εκτός των άλλων στην πρωτοβουλία ελληνικών εταιρειών ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ - έως και το 2030 είναι να έχει μεταβάλει το παραγωγικό της αποτύπωμα. Σύμφωνα με τον Γιάννη Μανδάλα, η μαστίχα θα συνεχίσει να αποτελεί κυρίαρχο προϊόν τόσο ως τρόφιμο όσο και σε ό,τι αφορά τις προεκτάσεις που έχει το συγκεκριμένο προϊόν με χρήσεις στον τομέα της Υγείας. Θυμίζουμε ότι η Mediterra έχει συστήσει στη Χίο τον επιστημονικό φορέα "Κέντρο Έρευνας Μαστίχας", σκοπός του οποίου είναι να διερευνήσει περαιτέρω χρήσεις που μπορεί να έχει στο μέλλον το εν λόγω αγαθό της χιώτικης γης. "Ταυτόχρονα αναπτύσσουμε και άλλες δραστηριότητες που σχετίζονται με την αξιοποίηση των φυσικών πόρων της Χίου ή με την παραγωγή νέων προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας, χρησιμοποιώντας νέες τεχνολογίες. Αυτή τη στιγμή επενδύουμε στον πρωτογενή τομέα με τη δημιουργία κτήματος παραγωγής αγροτικών προϊόντων αλλά και ενός στάβλου όπου λειτουργεί πιλοτικά και αφορά στην ανάπτυξη της χιώτικης φυλής προβάτου”.

Σύμφωνα με τον ίδιο οι συγκεκριμένες επενδύσεις θα προσφέρουν στη Mediterra μέσα στα επόμενα χρόνια τις βιολογικές πρώτες ύλες που είναι απαραίτητες για την παραγωγή των προϊόντων της. "Στο ένα από τα δύο κτήματα που διαθέτουμε αναπτύσσουμε άνυδρες καλλιέργειες βοτάνων, χαρουπιάς, συκιάς και μαστιχόδεντρων. Στόχος είναι να αξιοποιήσουμε καλλιέργειες που δεν απαιτούν ποσότητες νερού, προκειμένου να ανταποκριθούμε στις συνθήκες της κλιματικής αλλαγής σε μία έκταση 60 στρεμμάτων. Για παράδειγμα, με τα σύκα θα κάνουμε μαρμελάδα καθώς και φουρνιστά σύκα. Επίσης, θα κάνουμε παραγωγή βιολογικού μελιού σε ποσότητες που δε θα υπερβαίνουν τους τρεις τόνους ετησίως. Στο δεύτερο κτήμα έκτασης 120 στρεμμάτων που αναπτύσσουμε, επενδύουμε σε υδροφόρες ετήσιες καλλιέργειες εσπεριδοειδών όπως είναι το μανταρίνι Χίου, τα ελαιόδεντρα, οι αμυγδαλιές, τα όσπρια, οι αγκινάρες. Ένας ακόμα πυλώνας είναι η πιλοτική φάρμα εκτροφής χιώτικων προβάτων, όπου στόχο έχουμε από τα 30 που διαθέτουμε σήμερα να φτάσουμε στα 100. Στόχος μας είναι η διάσωση του DNA της συγκεκριμένης ποικιλίας προβάτου αλλά και να διαδώσουμε την εκτροφή τους σε ανθρώπους του νησιού να εκθρέψουν κάποια επιπλέον, καλύπτοντας τη διατροφή και την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη με σκοπό να φτάσουμε σε πληθυσμό 500 ζώων. Συν τοις άλλοις θα προχωρήσουμε στη διάθεση πολλαπλασιαστικού της συγκεκριμένης φυλής, σε κτηνοτρόφους εκτός Χίου”.

Επένδυση στην κρυοξήρανση τροφίμων

Σε ό,τι αφορά το εργοστάσιο παραγωγής που διατηρεί η Mediterra στην Καλλιμασιά της Χίου, μεταποιώντας μία σειρά από προϊόντα, αυτή την περίοδο προχωράει στην ανάπτυξη των χώρων αποθήκευσης και της ευρύτερης διάταξης της μονάδας. "Ταυτόχρονα μας ενδιαφέρει η διεύρυνση των προϊόντων κρυοξήρανσης με επενδύσεις σε τεχνολογίες κόνεως. Ήδη παράγουμε γιαούρτι, μανταρίνι, μαστίχα, φάβα, χούμους, τζατζίκι και ντομάτα σε σκόνη, τα οποία διατίθενται στο εξωτερικό και σε μικρές ποσότητες στην ελληνική αγορά. Πρόκειται για έναν τομέα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και είμαστε σε διαδικασία εγκατάστασης δεύτερης γραμμής για να ενισχύσουμε τη δυναμικότητά μας”. 
"Επιπροσθέτως προχωράμε σε πράσινη μετάβαση με την προσθήκη φωτοβολταϊκών καθώς και εξοπλισμού παραγωγής με περιορισμένη κατανάλωση ενέργειας και μειωμένο αποτύπωμα άνθρακα. Στην ίδια κατεύθυνση αναπτύσσουμε τις βιολογικές καλλιέργειες που σας προανέφερα, με ορθολογική χρήση των φυσικών πόρων”, επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος της Mediterra. 

Διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης το 2024

Φέτος η Mediterra θα κλείσει τη χρονιά με διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης του τζίρου και των κερδών της, όπως λέει ο κύριος Μανδάλας. Θυμίζουμε ότι το 2023 ο κύκλος εργασιών της εταιρείας διαμορφώθηκε στα 12,38 εκατ. ευρώ αυξημένος κατά 15,3% σε σχέση με τα 10,7 εκατ. ευρώ του 2022. Tα EBITDA αυξήθηκαν κατά 22% και ανήλθαν σε 932.491 ευρώ έναντι 764.412 ευρώ της χρήσης 2022. Τα κέρδη προ φόρων της χρήσης 2023 ανήλθαν σε 492.402 ευρώ αυξημένα κατά 31,61% σε σχέση με τα 374.127 της χρήσης 2022. Στα επίπεδα του 38,66% ήταν η άνοδος για κέρδη μετά από φόρους της χρήσης 2023, που ανήλθαν σε 384.073 ευρώ όταν το 2022 ανήλθαν σε 276.981 ευρώ. 
 

Περισσότερα από Forbes

Market In: Περισσότερα καταστήματα, λιγότερα κέρδη

Ο κύκλος εργασιών ξεπέρασε τα 418 εκατ. ευρώ.

Στρατηγική συνεργασία Aegean-IndiGo φέρνει την Ινδία πιο κοντά στην Ελλάδα

Απευθείας σύνδεση Αθήνα με Δελχί και Βομβάη με 14 πτήσεις από τη νέα χρονιά.

Μασούτης: Πότε αλλάζουν ταμπέλες τα καταστήματα Κρητικός

Το όραμα για το μέλλον του ομίλου, το δίκτυο franchise και τα "ορφανά" καταστήματα. Η πορεία της Μασούτης σε λιανική και χονδρική και το mega project στις Τρεις Γέφυρες.

Σκλαβενίτης: Πότε και πού ανοίγει το μεγαλύτερο hypermarket της Ελλάδας

Με τον leader του ελληνικού λιανεμπορίου να προσθέτει ακόμη μία πρωτιά στο ενεργητικό του.

Forum SA: Στρατηγική εξαγορά της Omind Creatives

Αναφερόμενος στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, ο κ. Παναγούλιας υπογράμμισε ότι "το τίμημα αντανακλά εύλογα την αξία των brands".

Το "χρυσό" καλοκαίρι των σούπερ μάρκετ: 757 εκατ. ευρώ επιπλέον στα ταμεία

Το ρεκόρ της οργανωμένης λιανικής τροφίμων και η μεγάλη διχοτόμηση του λιανικού εμπορίου.

STIQ: Επεκτείνεται σε νέες πόλεις και "κοιτάζει" προς το εξωτερικό η startup που αλλάζει το delivery

Η STIQ ιδρύθηκε από τον Κ. Δάβαρη και λειτουργεί φυσικά καταστήματα και cloud kitchens - δηλαδή επαγγελματικούς χώρους μαγειρικής που εξυπηρετούν online παραγγελίες.

Σούπερ μάρκετ: Η μάχη των Ιωαννίνων, ο Σκλαβενίτης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο Γαλαξίας

Πώς μια "φτωχή" περιφέρεια εξελίσσεται σε hot spot του ελληνικού λιανεμπορίου.

Γιατί θα θυμόμαστε τον Giorgio Armani

Για 65 χρόνια ο δημιουργός αφιερώθηκε στην αριστεία, συγκεντρώνοντας πωλήσεις άνω των 13 δισ. δολαρίων. "Δεν είμαι ποτέ ικανοποιημένος", έλεγε.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.