Cosmos Sport: Από ένα κατάστημα 40 τετραγωνικών το ’82, όμιλος 200 εκατομμυρίων το ‘24

Cosmos Sport: Από ένα κατάστημα 40 τετραγωνικών το ’82, όμιλος 200 εκατομμυρίων το ‘24

Του Γιώργου Λαμπίρη

Η αρχή έγινε το 1982 από ένα μικρό κατάστημα 40 τετραγωνικών μέτρων στη Χερσόνησο Ηρακλείου. Ο Φραγκίσκος Τσικνάκης, που ίδρυσε την Cosmos Sport πουλούσε στο συγκεκριμένο κατάστημα αρκετά διαφορετικά προϊόντα από αθλητική ένδυση και τζιν έως λευκά πουκάμισα και μαύρα παντελόνια για τους εργαζόμενους σε ξενοδοχεία και εστιατόρια της περιοχής.

Την άνοιξη του 2021 εκδήλωσε ενδιαφέρον για εξαγορά της επιχείρησης o βρετανικός όμιλος JD, εντοπίζοντας την ελληνική επιχείρηση από συστάσεις που έλαβε από ανθρώπους της αγοράς. Εν τέλει τον Οκτώβριο του 2021 υπεγράφη η συμφωνία εξαγοράς του 80% της επιχείρησης με έδρα το Ηράκλειο Κρήτης, από τον όμιλο JD, ο οποίος αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους παίκτες στο λιανεμπόριο αθλητικών ειδών και ειδών αθλητικής μόδας παγκοσμίως με τζίρο 10,13 δισεκατομμυρίων στερλινών στη δωδεκάμηνη οικονομική χρήση που ολοκληρώθηκε στις 31 Ιανουαρίου του 2024. 

Η αύξηση του τζίρου από τα 102 εκατομμύρια του 2022 στα 200 εκατομμύρια φέτος

Σε ό,τι αφορά τον όμιλο Cosmos, στον οποίο υπάγονται οι εταιρικές ονομασίες Cosmos Sport, Sneaker 10, Rundome, Slam Dunk και JD Sports το 2024 αναμένεται να κλείσει με κύκλο εργασιών που θα ανέλθει στα 200 εκατομμύρια ευρώ από 144,2 εκατ. ευρώ στη χρήση του 2023 και 102,3 εκατ. ευρώ στη χρήση του 2022, αποτελώντας πιθανότατα τον πρώτο πλέον παίκτη πάνω από την Intersport στην ελληνική αγορά, η οποία το 2023 είχε κύκλο εργασιών 174 εκατ. ευρώ. Από πλευράς κερδοφορίας το 2024 θα κλείσει περίπου στα ίδια επίπεδα με το 2023 (στα 10,6 εκατ. ευρώ τα κέρδη προ φόρων του 2023). Ταυτόχρονα το περιθώριο EBITDA κυμαίνεται κάθε χρόνο σε περιθώριο μεταξύ 10% έως 11% επί του κύκλου εργασιών του ομίλου. Επιπλέον, το 1/3 του τζίρου προέρχεται από τις ηλεκτρονικές πωλήσεις των brands του ομίλου. 

Το 2023 απασχόλησε περισσότερους από 1.350 εργαζόμενους και σημείωσε αύξηση στο ανθρώπινο δυναμικό της κατά 38% σε σχέση με το 2022. Φέτος το έμψυχο δυναμικό του Cosmos Group αγγίζει τα 2.000 άτομα σε Ελλάδα και Κύπρο, ενώ το δίκτυό της περιλαμβάνει περίπου 100 καταστήματα.

Διατηρεί το 20% των μετοχών η οικογένεια Τσικνάκη

Σημειώνεται ότι η οικογένεια Τσικνάκη συνεχίζει να διατηρεί το 20% του ομίλου και όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της επιχείρησης, Μιχάλης Τσικνάκης, παρά το γεγονός ότι φέτος έληγε η τριετής συμφωνία με τον όμιλο JD, η οποία εμπόδιζε την πλήρη εξαγορά, τα μετοχικά δεδομένα δεν φαίνεται ότι θα αλλάξουν το προσεχές διάστημα. 

Στο πλάνο για τα έτη 2025-2029 είναι να ανοίγει 10 καταστήματα ετησίως σε Ελλάδα και Κύπρο. Φέτος λειτούργησαν εννέα καινούργια καταστήματα. Ετησίως η επιχείρηση επενδύει 12-15 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη του δικτύου της.

Αναφορικά με το περιβάλλον της ελληνικής αγοράς ο Μ. Τσικνάκης σημείωσε ότι οι Έλληνες καταναλωτές επιδεικνύουν έντονο ενδιαφέρον για τη μόδα και η εγχώρια αγορά παρουσιάζει αρκετά κοινά με την ιταλική. Η ελληνική αγορά κατά τον ίδιο αναπτύσσεται σε ετήσια βάση από 8% έως 10% και παρουσιάζει σημαντική προοπτική τα επόμενα χρόνια, ευρισκόμενη σε καλύτερη θέση με τις ώριμες ευρωπαϊκές αγορές στον τομέα των αθλητικών ειδών και ειδών αθλητικής μόδας.
 

Περισσότερα από Forbes

Market In: Περισσότερα καταστήματα, λιγότερα κέρδη

Ο κύκλος εργασιών ξεπέρασε τα 418 εκατ. ευρώ.

Στρατηγική συνεργασία Aegean-IndiGo φέρνει την Ινδία πιο κοντά στην Ελλάδα

Απευθείας σύνδεση Αθήνα με Δελχί και Βομβάη με 14 πτήσεις από τη νέα χρονιά.

Μασούτης: Πότε αλλάζουν ταμπέλες τα καταστήματα Κρητικός

Το όραμα για το μέλλον του ομίλου, το δίκτυο franchise και τα "ορφανά" καταστήματα. Η πορεία της Μασούτης σε λιανική και χονδρική και το mega project στις Τρεις Γέφυρες.

Σκλαβενίτης: Πότε και πού ανοίγει το μεγαλύτερο hypermarket της Ελλάδας

Με τον leader του ελληνικού λιανεμπορίου να προσθέτει ακόμη μία πρωτιά στο ενεργητικό του.

Forum SA: Στρατηγική εξαγορά της Omind Creatives

Αναφερόμενος στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, ο κ. Παναγούλιας υπογράμμισε ότι "το τίμημα αντανακλά εύλογα την αξία των brands".

Το "χρυσό" καλοκαίρι των σούπερ μάρκετ: 757 εκατ. ευρώ επιπλέον στα ταμεία

Το ρεκόρ της οργανωμένης λιανικής τροφίμων και η μεγάλη διχοτόμηση του λιανικού εμπορίου.

STIQ: Επεκτείνεται σε νέες πόλεις και "κοιτάζει" προς το εξωτερικό η startup που αλλάζει το delivery

Η STIQ ιδρύθηκε από τον Κ. Δάβαρη και λειτουργεί φυσικά καταστήματα και cloud kitchens - δηλαδή επαγγελματικούς χώρους μαγειρικής που εξυπηρετούν online παραγγελίες.

Σούπερ μάρκετ: Η μάχη των Ιωαννίνων, ο Σκλαβενίτης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο Γαλαξίας

Πώς μια "φτωχή" περιφέρεια εξελίσσεται σε hot spot του ελληνικού λιανεμπορίου.

Γιατί θα θυμόμαστε τον Giorgio Armani

Για 65 χρόνια ο δημιουργός αφιερώθηκε στην αριστεία, συγκεντρώνοντας πωλήσεις άνω των 13 δισ. δολαρίων. "Δεν είμαι ποτέ ικανοποιημένος", έλεγε.

Tesla: Πρόταση για νέο πακέτο αποδοχών στον Έλον Μασκ έως $1 τρισ. - Πρωτοφανές στην εταιρική ιστορία των ΗΠΑ

Στόχος να παρακινηθεί ο μεγιστάνας να ηγηθεί της Tesla για τα επόμενα 10 χρόνια.