Cosmos Sport: Από ένα κατάστημα 40 τετραγωνικών το ’82, όμιλος 200 εκατομμυρίων το ‘24

Cosmos Sport: Από ένα κατάστημα 40 τετραγωνικών το ’82, όμιλος 200 εκατομμυρίων το ‘24

Του Γιώργου Λαμπίρη

Η αρχή έγινε το 1982 από ένα μικρό κατάστημα 40 τετραγωνικών μέτρων στη Χερσόνησο Ηρακλείου. Ο Φραγκίσκος Τσικνάκης, που ίδρυσε την Cosmos Sport πουλούσε στο συγκεκριμένο κατάστημα αρκετά διαφορετικά προϊόντα από αθλητική ένδυση και τζιν έως λευκά πουκάμισα και μαύρα παντελόνια για τους εργαζόμενους σε ξενοδοχεία και εστιατόρια της περιοχής.

Την άνοιξη του 2021 εκδήλωσε ενδιαφέρον για εξαγορά της επιχείρησης o βρετανικός όμιλος JD, εντοπίζοντας την ελληνική επιχείρηση από συστάσεις που έλαβε από ανθρώπους της αγοράς. Εν τέλει τον Οκτώβριο του 2021 υπεγράφη η συμφωνία εξαγοράς του 80% της επιχείρησης με έδρα το Ηράκλειο Κρήτης, από τον όμιλο JD, ο οποίος αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους παίκτες στο λιανεμπόριο αθλητικών ειδών και ειδών αθλητικής μόδας παγκοσμίως με τζίρο 10,13 δισεκατομμυρίων στερλινών στη δωδεκάμηνη οικονομική χρήση που ολοκληρώθηκε στις 31 Ιανουαρίου του 2024. 

Η αύξηση του τζίρου από τα 102 εκατομμύρια του 2022 στα 200 εκατομμύρια φέτος

Σε ό,τι αφορά τον όμιλο Cosmos, στον οποίο υπάγονται οι εταιρικές ονομασίες Cosmos Sport, Sneaker 10, Rundome, Slam Dunk και JD Sports το 2024 αναμένεται να κλείσει με κύκλο εργασιών που θα ανέλθει στα 200 εκατομμύρια ευρώ από 144,2 εκατ. ευρώ στη χρήση του 2023 και 102,3 εκατ. ευρώ στη χρήση του 2022, αποτελώντας πιθανότατα τον πρώτο πλέον παίκτη πάνω από την Intersport στην ελληνική αγορά, η οποία το 2023 είχε κύκλο εργασιών 174 εκατ. ευρώ. Από πλευράς κερδοφορίας το 2024 θα κλείσει περίπου στα ίδια επίπεδα με το 2023 (στα 10,6 εκατ. ευρώ τα κέρδη προ φόρων του 2023). Ταυτόχρονα το περιθώριο EBITDA κυμαίνεται κάθε χρόνο σε περιθώριο μεταξύ 10% έως 11% επί του κύκλου εργασιών του ομίλου. Επιπλέον, το 1/3 του τζίρου προέρχεται από τις ηλεκτρονικές πωλήσεις των brands του ομίλου. 

Το 2023 απασχόλησε περισσότερους από 1.350 εργαζόμενους και σημείωσε αύξηση στο ανθρώπινο δυναμικό της κατά 38% σε σχέση με το 2022. Φέτος το έμψυχο δυναμικό του Cosmos Group αγγίζει τα 2.000 άτομα σε Ελλάδα και Κύπρο, ενώ το δίκτυό της περιλαμβάνει περίπου 100 καταστήματα.

Διατηρεί το 20% των μετοχών η οικογένεια Τσικνάκη

Σημειώνεται ότι η οικογένεια Τσικνάκη συνεχίζει να διατηρεί το 20% του ομίλου και όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της επιχείρησης, Μιχάλης Τσικνάκης, παρά το γεγονός ότι φέτος έληγε η τριετής συμφωνία με τον όμιλο JD, η οποία εμπόδιζε την πλήρη εξαγορά, τα μετοχικά δεδομένα δεν φαίνεται ότι θα αλλάξουν το προσεχές διάστημα. 

Στο πλάνο για τα έτη 2025-2029 είναι να ανοίγει 10 καταστήματα ετησίως σε Ελλάδα και Κύπρο. Φέτος λειτούργησαν εννέα καινούργια καταστήματα. Ετησίως η επιχείρηση επενδύει 12-15 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη του δικτύου της.

Αναφορικά με το περιβάλλον της ελληνικής αγοράς ο Μ. Τσικνάκης σημείωσε ότι οι Έλληνες καταναλωτές επιδεικνύουν έντονο ενδιαφέρον για τη μόδα και η εγχώρια αγορά παρουσιάζει αρκετά κοινά με την ιταλική. Η ελληνική αγορά κατά τον ίδιο αναπτύσσεται σε ετήσια βάση από 8% έως 10% και παρουσιάζει σημαντική προοπτική τα επόμενα χρόνια, ευρισκόμενη σε καλύτερη θέση με τις ώριμες ευρωπαϊκές αγορές στον τομέα των αθλητικών ειδών και ειδών αθλητικής μόδας.
 

Περισσότερα από Forbes

deepmirror: Η startup με ελληνικό DNA που άντλησε $2,4 εκατ. και επιταχύνει την ανακάλυψη φαρμάκων

Η deepmirror ιδρύθηκε με στόχο να ενισχύσει τους επιστήμονες, συνδυάζοντας την ανθρώπινη ευφυΐα με την τεχνολογία.

Frank McCourt: Ποιος είναι ο δισεκατομμυριούχος που θέλει να αγοράσει το TikTok

Έχει υποβάλει προσφορά για την αγορά της πλατφόρμας μέσω του Project Liberty.

Advent Technologies: Η εταιρεία που θα κατακτούσε το Nasdaq αντιμέτωπη με αποχωρήσεις, ζημιές δεκάδων εκατομμυρίων και δικαστικές διαμάχες

Η εταιρεία, η οποία ξεκίνησε από την Πάτρα, προχώρησε στη δημοσίευση των οικονομικών της καταστάσεων για το τρίτο τρίμηνο του 2024.

Γιατί το Bluesky δε θα μετατραπεί ποτέ σε X του Μασκ

Δεν προοριζόταν ποτέ να γίνει μια εφαρμογή - ή ακόμη και εταιρεία.

Θανόπουλος: Η προοπτική επέκτασης στα "νότια" και οι δύο βασικοί ανταγωνιστές

Παρά το γεγονός ότι διατηρεί μόλις τρία φυσικά καταστήματα, έχει πολύ υψηλότερες αποδόσεις από το μέσο όρο των υπόλοιπων ελληνικών σούπερ μάρκετ.

Η ιστορία του Μινιόν και η νέα σελίδα της

Το θρυλικό πολυκατάστημα που υπήρξε για χρόνια σημείο αναφοράς για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της Αθήνας αναγεννάται από τις στάχτες του.

Τζοβάννα Παλυβού: Στην Europa εδώ και 50 χρόνια δημιουργούμε καινοτομία, όχι απλώς προϊόντα

"Kοινωνική υπευθυνότητα και βιωσιμότητα στον πυρήνα της επιχειρηματικής μας φιλοσοφίας".

B. Ψάλτης (Alpha Bank): Αποδίδεται στις τράπεζες ευθύνη που δεν τους ανήκει

Την ανάγκη οι τράπεζες να αναζητήσουν μια νέα κοινωνική συμφωνία τονίζει σε συνέντευξή του στον διευθυντή του "Forbes Greece", Σπ. Δημητρέλη, o κ. Β. Ψάλτης, CEO της Alpha Bank.

Δισκογραφικές εταιρείες στην Ελλάδα: Πώς επιβιώνουν στην εποχή του Spotify

Η αγορά στρέφεται όλο και περισσότερο στις νέες τεχνολογίες, με το streaming να κυριαρχεί στις προτιμήσεις των ακροατών και στα έσοδα των εταιρειών.

Τι προμηνύει η "μαύρη αγορά" των τερματικών της Starlink στο Ιράν

Θα μπορούσε να σπάσει το ψηφιακό σιδηρούν παραπέτασμα της Ισλαμικής Δημοκρατίας.