"Πρεμιέρα" για τη νέα Briq μετά την συγχώνευση με την Intercontinental International

"Πρεμιέρα" για τη νέα Briq μετά την συγχώνευση με την Intercontinental International

Του Νίκου Ρουσάνογλου

Νέα "σελίδα" γυρνά από την 2η Ιανουαρίου του 2025 η Briq Properties ΑΕΕΑΠ, καθώς θα ξεκινήσει η διαπραγμάτευση των νέων μετοχών της εταιρείας, μετά την ολοκλήρωση της συγχώνευσης με απορρόφηση της Intercontinental International ΑΕΕΑΠ. Πρόκειται για μια διαδικασία που απαίτησε σχεδόν δύο χρόνια από την ανακοίνωση της συμφωνίας των δύο πλευρών, κάτι που οφείλεται στην πολυπλοκότητα της συμφωνίας, αλλά και τις μεγάλες δυσκολίες που υπήρξαν στην τακτοποίηση των πολεοδομικών εκκρεμοτήτων των μεταβιβαζόμενων ακινήτων.

Με βάση τους όρους της συμφωνίας, οι υφιστάμενοι μέτοχοι της Briq θα κατέχουν το 79,7% της νέας εταιρείας και οι πρώην μέτοχοι της ICI το υπόλοιπο 20,3% του μετοχικού κεφαλαίου της νέας εταιρείας. Ιδιαίτερα σημαντικό κρίνεται και το γεγονός ότι διατηρείται πολύ υψηλό ποσοστό ελεύθερης διασποράς (free float) της μετοχής της εταιρείας με 41,3%. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα απαιτηθούν πρόσθετα μέτρα μετά την πρόσφατη αλλαγή του κανονισμού του Χρηματιστηρίου Αθηνών, σχετικά με την ελεύθερη διασπορά (τουλάχιστον 15% για εταιρείες με κεφαλαιοποίηση άνω των 200 εκατ. ευρώ).

Όπως τονίζει η διοίκηση της Briq, "τα οφέλη από τη συγχώνευση είναι η άμεση αύξηση όλων των μεγεθών της εταιρείας, ο διπλασιασμός της αξίας του χαρτοφυλακίου σε 283 εκατ. ευρώ, αλλά των εσόδων από ενοίκια σε 21 εκατ. ευρώ. Επίσης, οι οικονομίες κλίμακος που επιτυγχάνονται, εκτιμάται ότι θα προσφέρουν αυξημένα κέρδη ανά μετοχή και άμεσα οφέλη στους μετόχους.

Παράλληλα, το νέο χαρτοφυλάκιο θα προσφέρει και διευρυμένη γεωγραφική διασπορά, ενώ το ίδιο αυξημένη θα είναι και η κατανομή των εσόδων μεταξύ περισσότερων μισθωτών σε σχέση με σήμερα. Συγκεκριμένα, το νέο χαρτοφυλάκιο θα αποτελείται κατά 25% από καταστήματα, κατά 12% από ξενοδοχεία, κατά 30% από γραφεία και ακίνητα μικτής χρήσης, κατά 30% από logistics και κατά 3% από λοιπά ακίνητα. To 68% των ακινήτων θα βρίσκεται στην Αττική, ένα πρόσθετο 18% σε νησιά και επιπλέον 14% σε άλλες μεγάλες πόλεις της ηπειρωτικής Ελλάδας.

Σημαντική κρίνεται ασφαλώς και η διεύρυνση της προέλευσης των εσόδων. Για παράδειγμα, το 2023, το 61% των εσόδων της BriQ προήλθε από δύο μισθωτές, τον όμιλο Quest, ο οποίος συνεισέφερε το 33% των εσόδων, και τη Sarmed Logistics, η οποία συνεισέφερε το 28%. Μετά τη συγχώνευση, το 54% θα προέρχεται πλέον από τρεις μισθωτές, καθώς στους παραπάνω δύο, θα προστεθεί και η Alpha Bank, ενώ κανείς εκ των τριών, δεν θα συνεισφέρει περισσότερο από το 26% των συνολικών εσόδων.

Πλέον, η στόχευση της Briq θα αφορά στην μεγέθυνση της αξίας του χαρτοφυλακίου με νέες επενδύσεις, ενώ θα γίνουν και κινήσεις εξορθολογισμού του, ώστε να μειωθεί το κόστος διαχειρίσης και να κεφαλαιοποιηθούν και κάποιες υπεραξίες, με γνώμονα και την μείωση του δανεισμού. Έτσι, σε πρώτη φάση, έχουν εντοπιστεί πέντε ακίνητα μικρής επιφάνειας, όπως καταστήματα και οριζόντιες ιδιοκτησίες γραφείων (π.χ. μεμονωμένος όροφος σε κτίριο), τα οποία θα προωθηθούν προς πώληση τους επόμενους μήνες. Άλλωστε, στόχος είναι η εστίαση σε κατηγορίες στρατηγικού επενδυτικού ενδιαφέροντος, όπως τα logistics, τα ξενοδοχειακά/τουριστικά ακίνητα και τα "πράσινα" αυτοτελή κτίρια γραφείων. Επίσης, η εταιρεία θα προχωρήσει σε επενδύσεις αναβάθμισης του χαρτοφυλακίου, μέσω ανακαινίσεων κι ενεργειακών αναβαθμίσεων. 

Το μέλλον της αυτοκίνησης διαμορφώνεται από την τεχνολογία, την πράσινη μετάβαση και τη ζήτηση για ευέλικτα μοντέλα χρήσης που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.

ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Περισσότερα από Forbes

Τι σημαίνει η τελευταία διαμάχη Μασκ - Τραμπ καθώς "βυθίζονται" οι πωλήσεις της Tesla

Τι σημαίνει η τελευταία διαμάχη Μασκ - Τραμπ καθώς "βυθίζονται" οι πωλήσεις της Tesla

Ρουμανία: Το νέο "Ελ Ντοράντο" για τους ελληνικούς κατασκευαστικούς ομίλους

Έργα δεκάδων δις ευρώ στο στόχαστρο των μεγάλων εταιρειών, καθώς η βαλκανική χώρα συνεχίζει να αναβαθμίζει τις υποδομές της.

ΕΛΙΜΕ: Συντονισμός, τεχνική επάρκεια και πράσινη μετάβαση για λιμάνια που αντέχουν στον χρόνο

Ο Απόστολος Καμαρινάκης ανέλαβε πρόσφατα την προεδρία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), σε μια περίοδο κατά την οποία το λιμενικό σύστημα της χώρας καλείται να ανταποκριθεί σε αυξανόμενες απαιτήσεις, επιχειρησιακές, θεσμικές και γεωπολιτικές.

Ο δρόμος της Ομόνοιας που μπαίνει στον "χάρτη" των ξενοδοχείων

Επενδύσεις από Intecontinental μέσω του ομίλου Ruby και Casual Hoteles.

Η ΚΑΥΚΑΣ "φωτίζει" το μέλλον με 50 χρόνια επιτυχημένης πορείας

Η ΚΑΥΚΑΣ γιορτάζει φέτος μισό αιώνα πορείας, σε μία χρονιά που συμπίπτει με την ολοκλήρωση ενός σημαντικού κύκλου ψηφιακού και επιχειρησιακού μετασχηματισμού.

Γεωργιάδης (Premia): Ξενοδοχεία στο εξωτερικό, 1.500 νέα φοιτητικά δωμάτια και μέτοχος-έκπληξη στο κρασί

Ο Ηλίας Γεωργιάδης αποκαλύπτει τα επόμενα βήματα της εταιρείας σε ξενοδοχεία, φοιτητικές εστίες και τον όμιλο Ελληνικά Οινοποιεία.

Cosmote Telekom: Το παγκόσμιο εκτόπισμα της Telekom φέρνει καινοτομία, επενδύσεις και υπεραξία στην ελληνική αγορά - Το παράδειγμα της T-Mobile US

Το success story της T-Mobile US και τι σημαίνει για την Ελλάδα η παρουσία της Cosmote Telekom σε έναν παγκόσμιο κολοσσό.

Bitloops: Σήκωσε 1 εκατ. ευρώ η startup που λύνει τις αδυναμίες του design-to-code με AI

Στον γύρο συμμετείχαν οι Eleven Ventures και Corallia Ventures, καθώς και αρκετοί angel investors.

Ελαιόλαδο: Στα 300-600 εκατ. ετησίως ο μαύρος τζίρος του πράσινου χρυσού

Πώς διαμορφώνονται οι τιμές από το χωράφι στο ράφι.

ΦΑΓΕ: Η ολλανδική κρίση αζώτου, οι αντιδικίες στην Ελλάδα και οι "χρυσές" εξαγωγές

Τα κέρδη ρεκόρ και πώς η ΦΑΓΕ έχασε 8 χρόνια στην κούρσα για ανάπτυξη ευρωπαϊκής παραγωγικής βάσης.

Μοτοδυναμική: Ποντάρει στην ηλεκτροκίνηση και φέρνει νέα κινεζική μάρκα αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Τον Αύγουστο ξεκινά η εμπορική διάθεση των μοντέλων της NIO – Τι είπε η διοίκηση του ομίλου στη γενική συνέλευση των μετόχων.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.