Θανόπουλος: Η προοπτική επέκτασης στα "νότια" και οι δύο βασικοί ανταγωνιστές

Θανόπουλος: Η προοπτική επέκτασης στα "νότια" και οι δύο βασικοί ανταγωνιστές

Του Γιώργου Λαμπίρη

Η αλυσίδα Θανόπουλος που δραστηριοποιείται στα βόρεια προάστια της Αθήνας, παρά το γεγονός ότι διατηρεί μόλις τρία φυσικά καταστήματα, έχει πολύ υψηλότερες αποδόσεις από το μέσο όρο των υπόλοιπων ελληνικών σούπερ μάρκετ. 

Με τζίρο κοντά στα επίπεδα του 2023, ήτοι περί τα 55 εκατομμύρια ευρώ (54,5 εκατ. ευρώ), έκλεισε το 2024 η Δ. Θανόπουλος, η εταιρεία των τριών σούπερ μάρκετ στα βόρεια προάστια, όπως αναφέρουν πηγές κοντά σε αυτήν. Το 2023 η εταιρεία παρουσίασε κέρδη μετά από φόρους στα 2,6 εκατ. ευρώ και το 2024 σύμφωνα με τις ίδιες πηγές διατηρήθηκε κοντά σε αυτά τα επίπεδα. Η Θανόπουλος διατηρεί μηδενικό δανεισμό, ενώ και τα τρία φυσικά της καταστήματα είναι ιδιόκτητα, γεγονός που της επιτρέπει να διατηρεί ικανοποιητική κερδοφορία πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς, κινούμενη με περιθώριο 4,77%, τη στιγμή που το αντίστοιχο περιθώριο του κλάδου ήταν 1,8%. 

H επιχειρηματική πορεία της οικογένειας Θανόπουλου εντοπίζεται αρκετά πίσω στο χρόνο. Ξεκίνησε τον 19ο αιώνα, ενώ η επιχειρηματική δραστηριότητα της οικογένειας αποτέλεσε σημείο αναφοράς για τον ευρύτερο κλάδο του λιανεμπορίου τροφίμων και ποτών στην Ελλάδα. Συνδέθηκε άρρηκτα με την μακρινή εποχή των εδωδιμοπωλείων στην Αθήνα, δεδομένου ότι ο Παναγιώτης Θανόπουλος, ιδρυτής της επιχείρησης, ήταν εκείνος που έκανε το βήμα να ανοίξει ένα κατάστημα πώλησης εδώδιμων το 1877, ερχόμενος από την ορεινή Αρκαδία στην Αθήνα. 

Πλέον η οικογένεια Θανόπουλου βρίσκεται στην τέταρτη γενιά επιχειρηματιών, όπου ο Τέλης και ο Περικλής διευθύνουν πλέον την εταιρεία. Με τρία καταστήματα στα βόρεια προάστια καταφέρνει να διατηρεί σταθερή τη δυναμική της σε πωλήσεις αλλά και σε εμπορική φήμη, με κύριο χαρακτηριστικό τα προϊόντα προστιθέμενης αξίας και υψηλής ποιότητας, που δύσκολα κανείς θα συναντήσει σε ένα μεγάλο σούπερ μάρκετ ευρείας αποδοχής και επισκεψιμότητας από το καταναλωτικό κοινό. 

Η εταιρεία εκτός από τα τρία καταστήματα που διατηρεί, αντλεί δυναμική και μέσω του e-commerce, εξετάζοντας την δυνατότητα και για γρήγορες παραδόσεις με το μοντέλο του quick commerce με παραδόσεις εντός μίας ώρας, τομέα στον οποίο τα προηγούμενα χρόνια διατηρούσε συνεργασία με την instashop, η οποία ωστόσο διέκοψε την παρουσία της στην Ελλάδα. Ωστόσο πρόκειται για ένα πεδίο που απαιτεί σημαντικές επενδύσεις, ενώ όπως παραδέχονται ευρύτερα οι εκπρόσωποι των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, το ηλεκτρονικό εμπόριο σε όλες τις μορφές του αποτελεί ακριβό εγχείρημα. 

Το ενδιαφέρον για τα νότια προάστια

Η Θανόπουλος ενδιαφέρεται για την επέκτασή της στα νότια προάστια, κάτι που προς το παρόν δεν έχει υλοποιήσει, δεδομένου ότι σύμφωνα με τις ίδιες πηγές πρόκειται για οικογενειακή επιχείρηση και μέλημα της διοίκησης είναι να διατηρήσει τον καλύτερο δυνατό έλεγχο των φυσικών της καταστημάτων. Επομένως το βήμα από τα βόρεια στα νότια προάστια, είναι κάτι που απαιτεί μελετημένες κινήσεις πριν πραγματοποιηθεί. Πάντως, οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι υφίσταται ζήτηση για τα προϊόντα που διαθέτει η Θανόπουλος και στα νότια προάστια, εκτός από τα βόρεια όπου έχει ήδη παρουσία, δεδομένου ότι η επιχείρηση έχει αποκλειστικές εισαγωγές αλλά και επιλεγμένα προϊόντα εκτός από τις παραδοσιακές μάρκες που συναντά κανείς στα περισσότερα σούπερ μάρκετ της Ελλάδας. 

Ο ανταγωνισμός στα νότια προάστια

Θα θυμίσουμε πάντως ότι στα νότια προάστια δραστηριοποιούνται επί σειρά ετών δύο επιχειρήσεις που προσομοιάζουν σε ό,τι αφορά το κωδικολόγιο των προϊόντων που διαθέτουν όπως είναι η Ηπειρώτισσα στη Βάρη, η οποία πρόσφατα δημιούργησε υποκατάστημα στο Golden Hall με είδη αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής αλλά και η αλυσίδα Μπαλάσκας με παρουσία σε αρκετές περιοχές των νοτίων προαστίων όπως είναι η Γλυφάδα, η Βούλα, η Βάρκιζα, το Παλαιό Φάληρο. Σημειώνεται ότι το 2023 η πρώτη δημιούργησε και ένα ακόμη σημείο αποκλειστικά για την τροφοδοσία σκαφών αναψυχής στη Μαρίνα της Βουλιαγμένης. Η Ηπειρώτισσα το 2023 είχε κύκλο εργασιών 8,32 εκατομμύρια ευρώ με κέρδη μετά από φόρους στα 865,56 χιλιάδες ευρώ από 7,26 εκατομμύρια και 806,26 χιλιάδες ευρώ το 2022 και η Μπαλάσκας ΥΣΣ Α.Ε. είχε κύκλο εργασιών το 2023, ο οποίος ανήλθε στα 18,35 εκατομμύρια ευρώ με κέρδη μετά από φόρους 180,29 χιλιάδες ευρώ. Να σημειωθεί ότι η Μπαλάσκας ΥΣΣ αποσχίστηκε από την εταιρεία Αλέξανδρος Α.Ε. τον Φεβρουάριο του 2023, με τη δεύτερη να διατηρεί υπό τη διαχείρισή της μόνο τα δύο καταστήματα επί των οδών Αχιλλέως 10 και Αχιλλέως 16 στο Παλαιό Φάληρο, όπου το πρώτο προσφέρει έτοιμα γεύματα και λειτουργεί ως εστιατόριο και το δεύτερο ως αρτοποιείο – ζαχαροπλαστείο. 

Να σημειωθεί ότι ο τομέας της τροφοδοσίας σκαφών παρουσιάζει ξεχωριστή δυναμική στην ευρύτερη περιοχή των νοτίων προαστίων, καθώς σε αυτόν τον τομέα δραστηριοποιείται και ο Μπαλάσκας αλλά και το κατάστημα Spar Express που βρίσκεται στον Άλιμο, κοντά στη Μαρίνα Αλίμου, συστεγαζόμενο με πρατήριο της Aegean. Σε ό,τι αφορά τη Θανόπουλος, τροφοδοτεί και αυτή επιλεγμένα σκάφη αναψυχής, χωρίς ωστόσο να έχει αναπτύξει αρκετά τη συγκεκριμένη δραστηριότητα.

Περισσότερα από Forbes

Η έκπληξη στα ηλεκτρικά: Το φυσικό κατάστημα "νικά" το e-shop - Ποιες συσκευές βγήκαν από την πρίζα

Με τζίρο 2,10 δισ. ευρώ και πτώση 2,5% στο εννεάμηνο του 2025, η αγορά ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών παρουσιάζει διπλό πρόσωπο. Οι λόγοι.

Hilton: 18 νέα ξενοδοχεία στο pipeline στην Ελλάδα

Τι ανέφεραν στελέχη της αμερικανικής αλυσίδας για τα σχέδια επέκτασης στην ελληνική αγορά.

Ποιες startups της άμυνας είδαν τον Κ. Μητσοτάκη και τι συζήτησαν

Στο επίκεντρο το μέλλον της αμυντικής τεχνολογίας.

Οι μεγάλες business των λιανέμπορων στο real estate – Ποιοι αγοράζουν και γιατί

Οι κορυφαίοι παίκτες της αγοράς επενδύουν εκατοντάδες εκατομμύρια σε αγορές ακινήτων, αλλάζοντας ριζικά το επιχειρηματικό τους μοντέλο. Ο ρόλος των ενοικίων και των κρίσιμων υποδομών.

Entersoftone: ΑΙ, οργανική ανάπτυξη και στοχευμένες εξαγορές σε μια αγορά αξίας 650 εκατ. ευρώ

H Entersoftone προγραμματίζει επενδύσεις 30-35 εκατ. ευρώ στην Τεχνητή Νοημοσύνη την προσεχή τριετία.

Enerwave: Στο τραπέζι η δεύτερη μονάδα ηλεκτρισμού και το FSRU στη Θεσσαλονίκη

Η φιλοσοφία και ο στόχος για διπλασιασμό ισχύος και μεριδίου αγοράς.

Τι έδειξαν τα αποτελέσματα Κύπρου και Optima

Κοινά σημεία και διαφορές μεταξύ των δύο κερδοφόρων τραπεζών που ξεπερνούν τους στόχους τους σε έτος μείωσης επιτοκίων.

Ελληνικό: Εισπράξεις 1,6 δισ. ευρώ αναμένεται να "κλειδώσει" η Lamda Development μέχρι το τέλος του 2025

Με εύρος απόδοσης 3,8% - 4,1% το νέο ομόλογο της Lamda που θα χρηματοδοτήσει τα οικιστικά έργα του Ελληνικού.

Τι περιλαμβάνει η ξενοδοχειακή επένδυση ύψους 85 εκατ. της οικογένειας Τσάκου στην Ιθάκη

Το σχέδιο περιλαμβάνει τη δημιουργία λιμενικών εγκαταστάσεων και υδατοδρομίου, σε έκταση περίπου 326 στρεμμάτων.

Prisma Electronics: Ποια είναι η ελληνική εταιρεία που εκτοξεύει νανοδορυφόρο στο διάστημα

Η αποστολή είναι προγραμματισμένη για τα μέσα Νοεμβρίου.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.