Θανόπουλος: Η προοπτική επέκτασης στα "νότια" και οι δύο βασικοί ανταγωνιστές

Θανόπουλος: Η προοπτική επέκτασης στα "νότια" και οι δύο βασικοί ανταγωνιστές

Του Γιώργου Λαμπίρη

Η αλυσίδα Θανόπουλος που δραστηριοποιείται στα βόρεια προάστια της Αθήνας, παρά το γεγονός ότι διατηρεί μόλις τρία φυσικά καταστήματα, έχει πολύ υψηλότερες αποδόσεις από το μέσο όρο των υπόλοιπων ελληνικών σούπερ μάρκετ. 

Με τζίρο κοντά στα επίπεδα του 2023, ήτοι περί τα 55 εκατομμύρια ευρώ (54,5 εκατ. ευρώ), έκλεισε το 2024 η Δ. Θανόπουλος, η εταιρεία των τριών σούπερ μάρκετ στα βόρεια προάστια, όπως αναφέρουν πηγές κοντά σε αυτήν. Το 2023 η εταιρεία παρουσίασε κέρδη μετά από φόρους στα 2,6 εκατ. ευρώ και το 2024 σύμφωνα με τις ίδιες πηγές διατηρήθηκε κοντά σε αυτά τα επίπεδα. Η Θανόπουλος διατηρεί μηδενικό δανεισμό, ενώ και τα τρία φυσικά της καταστήματα είναι ιδιόκτητα, γεγονός που της επιτρέπει να διατηρεί ικανοποιητική κερδοφορία πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς, κινούμενη με περιθώριο 4,77%, τη στιγμή που το αντίστοιχο περιθώριο του κλάδου ήταν 1,8%. 

H επιχειρηματική πορεία της οικογένειας Θανόπουλου εντοπίζεται αρκετά πίσω στο χρόνο. Ξεκίνησε τον 19ο αιώνα, ενώ η επιχειρηματική δραστηριότητα της οικογένειας αποτέλεσε σημείο αναφοράς για τον ευρύτερο κλάδο του λιανεμπορίου τροφίμων και ποτών στην Ελλάδα. Συνδέθηκε άρρηκτα με την μακρινή εποχή των εδωδιμοπωλείων στην Αθήνα, δεδομένου ότι ο Παναγιώτης Θανόπουλος, ιδρυτής της επιχείρησης, ήταν εκείνος που έκανε το βήμα να ανοίξει ένα κατάστημα πώλησης εδώδιμων το 1877, ερχόμενος από την ορεινή Αρκαδία στην Αθήνα. 

Πλέον η οικογένεια Θανόπουλου βρίσκεται στην τέταρτη γενιά επιχειρηματιών, όπου ο Τέλης και ο Περικλής διευθύνουν πλέον την εταιρεία. Με τρία καταστήματα στα βόρεια προάστια καταφέρνει να διατηρεί σταθερή τη δυναμική της σε πωλήσεις αλλά και σε εμπορική φήμη, με κύριο χαρακτηριστικό τα προϊόντα προστιθέμενης αξίας και υψηλής ποιότητας, που δύσκολα κανείς θα συναντήσει σε ένα μεγάλο σούπερ μάρκετ ευρείας αποδοχής και επισκεψιμότητας από το καταναλωτικό κοινό. 

Η εταιρεία εκτός από τα τρία καταστήματα που διατηρεί, αντλεί δυναμική και μέσω του e-commerce, εξετάζοντας την δυνατότητα και για γρήγορες παραδόσεις με το μοντέλο του quick commerce με παραδόσεις εντός μίας ώρας, τομέα στον οποίο τα προηγούμενα χρόνια διατηρούσε συνεργασία με την instashop, η οποία ωστόσο διέκοψε την παρουσία της στην Ελλάδα. Ωστόσο πρόκειται για ένα πεδίο που απαιτεί σημαντικές επενδύσεις, ενώ όπως παραδέχονται ευρύτερα οι εκπρόσωποι των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, το ηλεκτρονικό εμπόριο σε όλες τις μορφές του αποτελεί ακριβό εγχείρημα. 

Το ενδιαφέρον για τα νότια προάστια

Η Θανόπουλος ενδιαφέρεται για την επέκτασή της στα νότια προάστια, κάτι που προς το παρόν δεν έχει υλοποιήσει, δεδομένου ότι σύμφωνα με τις ίδιες πηγές πρόκειται για οικογενειακή επιχείρηση και μέλημα της διοίκησης είναι να διατηρήσει τον καλύτερο δυνατό έλεγχο των φυσικών της καταστημάτων. Επομένως το βήμα από τα βόρεια στα νότια προάστια, είναι κάτι που απαιτεί μελετημένες κινήσεις πριν πραγματοποιηθεί. Πάντως, οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι υφίσταται ζήτηση για τα προϊόντα που διαθέτει η Θανόπουλος και στα νότια προάστια, εκτός από τα βόρεια όπου έχει ήδη παρουσία, δεδομένου ότι η επιχείρηση έχει αποκλειστικές εισαγωγές αλλά και επιλεγμένα προϊόντα εκτός από τις παραδοσιακές μάρκες που συναντά κανείς στα περισσότερα σούπερ μάρκετ της Ελλάδας. 

Ο ανταγωνισμός στα νότια προάστια

Θα θυμίσουμε πάντως ότι στα νότια προάστια δραστηριοποιούνται επί σειρά ετών δύο επιχειρήσεις που προσομοιάζουν σε ό,τι αφορά το κωδικολόγιο των προϊόντων που διαθέτουν όπως είναι η Ηπειρώτισσα στη Βάρη, η οποία πρόσφατα δημιούργησε υποκατάστημα στο Golden Hall με είδη αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής αλλά και η αλυσίδα Μπαλάσκας με παρουσία σε αρκετές περιοχές των νοτίων προαστίων όπως είναι η Γλυφάδα, η Βούλα, η Βάρκιζα, το Παλαιό Φάληρο. Σημειώνεται ότι το 2023 η πρώτη δημιούργησε και ένα ακόμη σημείο αποκλειστικά για την τροφοδοσία σκαφών αναψυχής στη Μαρίνα της Βουλιαγμένης. Η Ηπειρώτισσα το 2023 είχε κύκλο εργασιών 8,32 εκατομμύρια ευρώ με κέρδη μετά από φόρους στα 865,56 χιλιάδες ευρώ από 7,26 εκατομμύρια και 806,26 χιλιάδες ευρώ το 2022 και η Μπαλάσκας ΥΣΣ Α.Ε. είχε κύκλο εργασιών το 2023, ο οποίος ανήλθε στα 18,35 εκατομμύρια ευρώ με κέρδη μετά από φόρους 180,29 χιλιάδες ευρώ. Να σημειωθεί ότι η Μπαλάσκας ΥΣΣ αποσχίστηκε από την εταιρεία Αλέξανδρος Α.Ε. τον Φεβρουάριο του 2023, με τη δεύτερη να διατηρεί υπό τη διαχείρισή της μόνο τα δύο καταστήματα επί των οδών Αχιλλέως 10 και Αχιλλέως 16 στο Παλαιό Φάληρο, όπου το πρώτο προσφέρει έτοιμα γεύματα και λειτουργεί ως εστιατόριο και το δεύτερο ως αρτοποιείο – ζαχαροπλαστείο. 

Να σημειωθεί ότι ο τομέας της τροφοδοσίας σκαφών παρουσιάζει ξεχωριστή δυναμική στην ευρύτερη περιοχή των νοτίων προαστίων, καθώς σε αυτόν τον τομέα δραστηριοποιείται και ο Μπαλάσκας αλλά και το κατάστημα Spar Express που βρίσκεται στον Άλιμο, κοντά στη Μαρίνα Αλίμου, συστεγαζόμενο με πρατήριο της Aegean. Σε ό,τι αφορά τη Θανόπουλος, τροφοδοτεί και αυτή επιλεγμένα σκάφη αναψυχής, χωρίς ωστόσο να έχει αναπτύξει αρκετά τη συγκεκριμένη δραστηριότητα.

Powered by

EY «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ» ΕΛΛΑΔΟΣ 2025

Ο διαγωνισμός EY «Επιχειρηματίας της Χρονιάς» Ελλάδος 2025 τιμά τους επιχειρηματίες που, μέσα από το όραμα, την επιμονή και τη δημιουργικότητά τους, χτίζουν επιχειρήσεις με μακροπρόθεσμη αξία για την κοινωνία, τους εργαζομένους, τους πελάτες και τους συνεργάτες τους.

δες περισσοτερα

Περισσότερα από Forbes

Prisma Electronics: Ποια είναι η ελληνική εταιρεία που εκτοξεύει νανοδορυφόρο στο διάστημα

Η αποστολή είναι προγραμματισμένη για τα μέσα Νοεμβρίου από τη βάση Vandenberg στην Καλιφόρνια, μέσω της SpaceX.

Intracom Telecom: Προμηθεύει τη SkyTelecom με τεχνολογίες FWA για ασύρματο Gigabit Internet

Η υπηρεσία SkyLink του παρόχου φέρνει ταχύτητες gigabit στα ελληνικά νοικοκυριά.

Η METLEN παρέδωσε στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας τη νέα βιοκλιματική πρόσοψη του ιστορικού κτιριακού συγκροτήματος στο Στρατόπεδο "Στρατάρχη Παπάγου"

Πραγματοποιήθηκε εχθές, στον προαύλιο χώρο του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας (ΥΠΕΘΑ), η τελετή παράδοσης του έργου της νέας σύγχρονης βιοκλιματικής πρόσοψης του Υπουργείου, μιας εμβληματικής δωρεάς της METLEN.

Η UniCredit ανεβάζει τη συμμετοχή της στην Alpha Bank στο 29,5% με έγκριση της ΕΚΤ

Η UniCredit πιστεύει ακράδαντα στις θετικές προοπτικές της ελληνικής οικονομίας και του τραπεζικού συστήματος της χώρας.

ΙΧ: Με αργά βήματα η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα

Η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα συνεχίζει να κινείται ανοδικά, ωστόσο η πορεία της παραμένει συγκρατημένη σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη.

Engel & Völkers: Δυναμική ανάπτυξη στην ελληνική αγορά

Θετικές διαγράφονται οι προοπτικές μελλοντικών υπεραξιών και ζήτησης

Avramar: Στόχος ένα "αδιάτρητο" σχέδιο εξυγίανσης – Ο κρίσιμος ο Νοέμβριος

Στις 10 Νοεμβρίου κατατίθεται το σχέδιο εξυγίανσης της Avramar στο Πρωτοδικείο Αθηνών.

Προχωρούν οι εργασίες για το ξενοδοχειακό "τρίγωνο" σε Πατησίων, Μάρνης και Γ’ Σεπτεμβρίου

Σε εξέλιξη η ανέγερση των Ibis Styles, Ιbis Budget και Hively Hotel στη θέση του θεάτρου "Αθήναιον" με φορέα το γαλλικό επενδυτικό fund Boissée Finances

Αντίστροφη μέτρηση για το deal ACS-GLS: Λήγει το πρώτο deadline για την εξαγορά του 80%

Η ACS βρίσκεται σε σημείο καμπής, καθώς πλησιάζει η πρώτη από τις δύο προθεσμίες για την άσκηση του call option από τη General Logistics Systems (GLS)- θυγατρική του βρετανικού ομίλου IDS.

Γιάννης Τσιώρης: Η Ελλάδα αλλάζει – και µαζί της οι επιχειρηµατίες που τολµούν

Από µια πρώτη επιχειρηµατική απόπειρα που δεν ευδοκίµησε µέχρι την ίδρυση της InstaShop –µιας πλατφόρµας online delivery που κατέκτησε τη Μέση Ανατολή και οδήγησε σε µία από τις µεγαλύτερες εξαγορές startup µε ελληνικό DNA– ο Γιάννης Τσιώρης χτίζει ιστορίες που εµπνέουν την επόµενη γενιά επιχειρηµατιών. Σήµερα, ως ιδρυτής της Revotech, επιστρέφει µε νέο όραµα.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.