Θανόπουλος: Η προοπτική επέκτασης στα "νότια" και οι δύο βασικοί ανταγωνιστές

Θανόπουλος: Η προοπτική επέκτασης στα "νότια" και οι δύο βασικοί ανταγωνιστές

Του Γιώργου Λαμπίρη

Η αλυσίδα Θανόπουλος που δραστηριοποιείται στα βόρεια προάστια της Αθήνας, παρά το γεγονός ότι διατηρεί μόλις τρία φυσικά καταστήματα, έχει πολύ υψηλότερες αποδόσεις από το μέσο όρο των υπόλοιπων ελληνικών σούπερ μάρκετ. 

Με τζίρο κοντά στα επίπεδα του 2023, ήτοι περί τα 55 εκατομμύρια ευρώ (54,5 εκατ. ευρώ), έκλεισε το 2024 η Δ. Θανόπουλος, η εταιρεία των τριών σούπερ μάρκετ στα βόρεια προάστια, όπως αναφέρουν πηγές κοντά σε αυτήν. Το 2023 η εταιρεία παρουσίασε κέρδη μετά από φόρους στα 2,6 εκατ. ευρώ και το 2024 σύμφωνα με τις ίδιες πηγές διατηρήθηκε κοντά σε αυτά τα επίπεδα. Η Θανόπουλος διατηρεί μηδενικό δανεισμό, ενώ και τα τρία φυσικά της καταστήματα είναι ιδιόκτητα, γεγονός που της επιτρέπει να διατηρεί ικανοποιητική κερδοφορία πάνω από τον μέσο όρο της αγοράς, κινούμενη με περιθώριο 4,77%, τη στιγμή που το αντίστοιχο περιθώριο του κλάδου ήταν 1,8%. 

H επιχειρηματική πορεία της οικογένειας Θανόπουλου εντοπίζεται αρκετά πίσω στο χρόνο. Ξεκίνησε τον 19ο αιώνα, ενώ η επιχειρηματική δραστηριότητα της οικογένειας αποτέλεσε σημείο αναφοράς για τον ευρύτερο κλάδο του λιανεμπορίου τροφίμων και ποτών στην Ελλάδα. Συνδέθηκε άρρηκτα με την μακρινή εποχή των εδωδιμοπωλείων στην Αθήνα, δεδομένου ότι ο Παναγιώτης Θανόπουλος, ιδρυτής της επιχείρησης, ήταν εκείνος που έκανε το βήμα να ανοίξει ένα κατάστημα πώλησης εδώδιμων το 1877, ερχόμενος από την ορεινή Αρκαδία στην Αθήνα. 

Πλέον η οικογένεια Θανόπουλου βρίσκεται στην τέταρτη γενιά επιχειρηματιών, όπου ο Τέλης και ο Περικλής διευθύνουν πλέον την εταιρεία. Με τρία καταστήματα στα βόρεια προάστια καταφέρνει να διατηρεί σταθερή τη δυναμική της σε πωλήσεις αλλά και σε εμπορική φήμη, με κύριο χαρακτηριστικό τα προϊόντα προστιθέμενης αξίας και υψηλής ποιότητας, που δύσκολα κανείς θα συναντήσει σε ένα μεγάλο σούπερ μάρκετ ευρείας αποδοχής και επισκεψιμότητας από το καταναλωτικό κοινό. 

Η εταιρεία εκτός από τα τρία καταστήματα που διατηρεί, αντλεί δυναμική και μέσω του e-commerce, εξετάζοντας την δυνατότητα και για γρήγορες παραδόσεις με το μοντέλο του quick commerce με παραδόσεις εντός μίας ώρας, τομέα στον οποίο τα προηγούμενα χρόνια διατηρούσε συνεργασία με την instashop, η οποία ωστόσο διέκοψε την παρουσία της στην Ελλάδα. Ωστόσο πρόκειται για ένα πεδίο που απαιτεί σημαντικές επενδύσεις, ενώ όπως παραδέχονται ευρύτερα οι εκπρόσωποι των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, το ηλεκτρονικό εμπόριο σε όλες τις μορφές του αποτελεί ακριβό εγχείρημα. 

Το ενδιαφέρον για τα νότια προάστια

Η Θανόπουλος ενδιαφέρεται για την επέκτασή της στα νότια προάστια, κάτι που προς το παρόν δεν έχει υλοποιήσει, δεδομένου ότι σύμφωνα με τις ίδιες πηγές πρόκειται για οικογενειακή επιχείρηση και μέλημα της διοίκησης είναι να διατηρήσει τον καλύτερο δυνατό έλεγχο των φυσικών της καταστημάτων. Επομένως το βήμα από τα βόρεια στα νότια προάστια, είναι κάτι που απαιτεί μελετημένες κινήσεις πριν πραγματοποιηθεί. Πάντως, οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι υφίσταται ζήτηση για τα προϊόντα που διαθέτει η Θανόπουλος και στα νότια προάστια, εκτός από τα βόρεια όπου έχει ήδη παρουσία, δεδομένου ότι η επιχείρηση έχει αποκλειστικές εισαγωγές αλλά και επιλεγμένα προϊόντα εκτός από τις παραδοσιακές μάρκες που συναντά κανείς στα περισσότερα σούπερ μάρκετ της Ελλάδας. 

Ο ανταγωνισμός στα νότια προάστια

Θα θυμίσουμε πάντως ότι στα νότια προάστια δραστηριοποιούνται επί σειρά ετών δύο επιχειρήσεις που προσομοιάζουν σε ό,τι αφορά το κωδικολόγιο των προϊόντων που διαθέτουν όπως είναι η Ηπειρώτισσα στη Βάρη, η οποία πρόσφατα δημιούργησε υποκατάστημα στο Golden Hall με είδη αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής αλλά και η αλυσίδα Μπαλάσκας με παρουσία σε αρκετές περιοχές των νοτίων προαστίων όπως είναι η Γλυφάδα, η Βούλα, η Βάρκιζα, το Παλαιό Φάληρο. Σημειώνεται ότι το 2023 η πρώτη δημιούργησε και ένα ακόμη σημείο αποκλειστικά για την τροφοδοσία σκαφών αναψυχής στη Μαρίνα της Βουλιαγμένης. Η Ηπειρώτισσα το 2023 είχε κύκλο εργασιών 8,32 εκατομμύρια ευρώ με κέρδη μετά από φόρους στα 865,56 χιλιάδες ευρώ από 7,26 εκατομμύρια και 806,26 χιλιάδες ευρώ το 2022 και η Μπαλάσκας ΥΣΣ Α.Ε. είχε κύκλο εργασιών το 2023, ο οποίος ανήλθε στα 18,35 εκατομμύρια ευρώ με κέρδη μετά από φόρους 180,29 χιλιάδες ευρώ. Να σημειωθεί ότι η Μπαλάσκας ΥΣΣ αποσχίστηκε από την εταιρεία Αλέξανδρος Α.Ε. τον Φεβρουάριο του 2023, με τη δεύτερη να διατηρεί υπό τη διαχείρισή της μόνο τα δύο καταστήματα επί των οδών Αχιλλέως 10 και Αχιλλέως 16 στο Παλαιό Φάληρο, όπου το πρώτο προσφέρει έτοιμα γεύματα και λειτουργεί ως εστιατόριο και το δεύτερο ως αρτοποιείο – ζαχαροπλαστείο. 

Να σημειωθεί ότι ο τομέας της τροφοδοσίας σκαφών παρουσιάζει ξεχωριστή δυναμική στην ευρύτερη περιοχή των νοτίων προαστίων, καθώς σε αυτόν τον τομέα δραστηριοποιείται και ο Μπαλάσκας αλλά και το κατάστημα Spar Express που βρίσκεται στον Άλιμο, κοντά στη Μαρίνα Αλίμου, συστεγαζόμενο με πρατήριο της Aegean. Σε ό,τι αφορά τη Θανόπουλος, τροφοδοτεί και αυτή επιλεγμένα σκάφη αναψυχής, χωρίς ωστόσο να έχει αναπτύξει αρκετά τη συγκεκριμένη δραστηριότητα.

Το μέλλον της αυτοκίνησης διαμορφώνεται από την τεχνολογία, την πράσινη μετάβαση και τη ζήτηση για ευέλικτα μοντέλα χρήσης που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.

ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Περισσότερα από Forbes

Τι σημαίνει η τελευταία διαμάχη Μασκ - Τραμπ καθώς "βυθίζονται" οι πωλήσεις της Tesla

Τι σημαίνει η τελευταία διαμάχη Μασκ - Τραμπ καθώς "βυθίζονται" οι πωλήσεις της Tesla

Ρουμανία: Το νέο "Ελ Ντοράντο" για τους ελληνικούς κατασκευαστικούς ομίλους

Έργα δεκάδων δις ευρώ στο στόχαστρο των μεγάλων εταιρειών, καθώς η βαλκανική χώρα συνεχίζει να αναβαθμίζει τις υποδομές της.

ΕΛΙΜΕ: Συντονισμός, τεχνική επάρκεια και πράσινη μετάβαση για λιμάνια που αντέχουν στον χρόνο

Ο Απόστολος Καμαρινάκης ανέλαβε πρόσφατα την προεδρία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), σε μια περίοδο κατά την οποία το λιμενικό σύστημα της χώρας καλείται να ανταποκριθεί σε αυξανόμενες απαιτήσεις, επιχειρησιακές, θεσμικές και γεωπολιτικές.

Ο δρόμος της Ομόνοιας που μπαίνει στον "χάρτη" των ξενοδοχείων

Επενδύσεις από Intecontinental μέσω του ομίλου Ruby και Casual Hoteles.

Η ΚΑΥΚΑΣ "φωτίζει" το μέλλον με 50 χρόνια επιτυχημένης πορείας

Η ΚΑΥΚΑΣ γιορτάζει φέτος μισό αιώνα πορείας, σε μία χρονιά που συμπίπτει με την ολοκλήρωση ενός σημαντικού κύκλου ψηφιακού και επιχειρησιακού μετασχηματισμού.

Γεωργιάδης (Premia): Ξενοδοχεία στο εξωτερικό, 1.500 νέα φοιτητικά δωμάτια και μέτοχος-έκπληξη στο κρασί

Ο Ηλίας Γεωργιάδης αποκαλύπτει τα επόμενα βήματα της εταιρείας σε ξενοδοχεία, φοιτητικές εστίες και τον όμιλο Ελληνικά Οινοποιεία.

Cosmote Telekom: Το παγκόσμιο εκτόπισμα της Telekom φέρνει καινοτομία, επενδύσεις και υπεραξία στην ελληνική αγορά - Το παράδειγμα της T-Mobile US

Το success story της T-Mobile US και τι σημαίνει για την Ελλάδα η παρουσία της Cosmote Telekom σε έναν παγκόσμιο κολοσσό.

Bitloops: Σήκωσε 1 εκατ. ευρώ η startup που λύνει τις αδυναμίες του design-to-code με AI

Στον γύρο συμμετείχαν οι Eleven Ventures και Corallia Ventures, καθώς και αρκετοί angel investors.

Ελαιόλαδο: Στα 300-600 εκατ. ετησίως ο μαύρος τζίρος του πράσινου χρυσού

Πώς διαμορφώνονται οι τιμές από το χωράφι στο ράφι.

ΦΑΓΕ: Η ολλανδική κρίση αζώτου, οι αντιδικίες στην Ελλάδα και οι "χρυσές" εξαγωγές

Τα κέρδη ρεκόρ και πώς η ΦΑΓΕ έχασε 8 χρόνια στην κούρσα για ανάπτυξη ευρωπαϊκής παραγωγικής βάσης.

Μοτοδυναμική: Ποντάρει στην ηλεκτροκίνηση και φέρνει νέα κινεζική μάρκα αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Τον Αύγουστο ξεκινά η εμπορική διάθεση των μοντέλων της NIO – Τι είπε η διοίκηση του ομίλου στη γενική συνέλευση των μετόχων.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.