Neurohive: H startup από τη Θεσσαλονίκη που οδηγεί τις φάρμες στην ψηφιακή εποχή

Neurohive: H startup από τη Θεσσαλονίκη που οδηγεί τις φάρμες στην ψηφιακή εποχή

Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου

Τον ψηφιακό μετασχηματισμό στην εκτροφή προβάτων και αιγών φέρνει η Neurohive, μια νέα startup από τη Θεσσαλονίκη που πρόσφατα εξασφάλισε χρηματοδότηση 175.000 ευρώ.

Η εταιρεία, την οποία ίδρυσαν ο Κωνσταντίνος Θεμιστοκλέους, κτηνίατρος με διδακτορικό στα ζώα φάρμας, και ο Ξενοφών Σπαφαρίδης, ηλεκτρολόγος μηχανικός, στοχεύει στη δημιουργία ενός "Ψηφιακού Κτηνοτρόφου” – μιας έξυπνης πλατφόρμας που αξιοποιεί αισθητήρες και ανάλυση δεδομένων για την παρακολούθηση της υγείας και της παραγωγικότητας των κοπαδιών.

Επικεφαλής του πρόσφατου γύρου χρηματοδότησης ήταν η Genesis Ventures, ενώ στο επενδυτικό σχήμα συμμετέχουν στρατηγικοί επενδυτές, όπως ο Θρασύβουλος Μακιός, ο Νίκος Ημερίδης και ο ιδρυτής της InstaShop, Γιάννης Τσιώρης.

Η Neurohive σχεδιάζει να αξιοποιήσει τα νέα κεφάλαια δίνοντας έμφαση στην έρευνα και ανάπτυξη (R&D), καθώς και στη διεύρυνση της εμπορικής της παρουσίας.

Πώς γεννήθηκε η ιδέα

Ο κ. Θεμιστοκλέους αναφέρει στο Capital.gr ότι, μέσα από την ενασχόλησή του με τον κλάδο, επιδίωκε διαρκώς να βοηθήσει τους κτηνοτρόφους να αξιοποιήσουν τις νέες τεχνολογίες.

"Οι τεχνολογίες αυτές μπορούν να συμβάλουν στη βιωσιμότητα της παραγωγής, στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κτηνοτρόφων και στην προστασία της υγείας των ζώων. Έτσι, γεννήθηκε το ερώτημα: Πώς μπορούμε να φέρουμε στους κτηνοτρόφους εργαλεία που θα διευκολύνουν τον ψηφιακό μετασχηματισμό της παραγωγής τους; Από αυτή την αναζήτηση προέκυψε η συνεργασία με τον Ξενοφώντα και η ίδρυση της Neurohive.”, εξηγεί.

Η Neurohive αναπτύσσει έναν "Ψηφιακό Κτηνοτρόφο” – δηλαδή μια "έξυπνη οντότητα” που λειτουργεί σαν το μυαλό, τα μάτια και τα αυτιά του κτηνοτρόφου στη φάρμα, 24 ώρες το 24ωρο. Μέσω αισθητήρων και ανάλυσης δεδομένων, ο Ψηφιακός Κτηνοτρόφος επιτρέπει την παρακολούθηση της υγείας και της παραγωγικότητας του κοπαδιού σε πραγματικό χρόνο. Παράλληλα, προσφέρει εργαλεία λήψης αποφάσεων με βάση τα δεδομένα, στο πλαίσιο της κτηνοτροφίας ακριβείας. Στόχος είναι η αύξηση της παραγωγικότητας, η προστασία της υγείας των ζώων και η μείωση των απωλειών στην παραγωγή.

Συνεργασία με τους κτηνοτρόφους 

Η Neurohive επικεντρώνεται στην εκτροφή προβάτων και αιγών, έναν κλάδο με ιδιαίτερη δυναμική, όπως εξηγεί ο κ. Θεμιστοκλέους: "Η Ελλάδα αποτελεί υπολογίσιμη δύναμη σε ευρωπαϊκό επίπεδο, καθώς στη χώρα εκτρέφεται σημαντικό ποσοστό του συνολικού αριθμού μικρών μηρυκαστικών της Ευρώπης. Παράλληλα, οι κτηνοτρόφοι αυτής της κατηγορίας έχουν περιορισμένη πρόσβαση σε τεχνολογίες που θα μπορούσαν να μετασχηματίσουν την παραγωγή τους προς ένα πιο βιώσιμο μοντέλο”.

Μέχρι στιγμής, η ανταπόκριση από τους κτηνοτρόφους είναι ιδιαίτερα θετική. "Από την πρώτη επαφή υπήρξε ενδιαφέρον για συνεργασία και εφαρμογή της λύσης μας στις φάρμες τους”, σημειώνει ο συνιδρυτής της Neurohive.

Ο ίδιος αναφέρει ότι ουσιαστικά η πλατφόρμα αναπτύσσεται σε συνεργασία με τους κτηνοτρόφους, λαμβάνοντας υπόψη τις πραγματικές τους ανάγκες. "Η προσέγγισή μας είναι προσανατολισμένη στην επίλυση συγκεκριμένων προβλημάτων (problem-oriented). Με βάση αυτήν την εμπειρία και τη συνεχή αλληλεπίδραση με τους χρήστες, διαμορφώνουμε και εξελίσσουμε τη λύση μας. Η Neurohive αναπτύσσει λύσεις που έχουν σχεδιαστεί για να εξυπηρετούν τις ανάγκες των κτηνοτρόφων, μέσα από τη δική τους οπτική. Δίνουμε προτεραιότητα στην εμπειρία του χρήστη, κάτι που μας διαφοροποιεί από άλλες λύσεις που υπάρχουν στην αγορά”.

Το επιχειρηματικό μοντέλο

Η λύση της Neurohive συνδυάζει hardware και software. Το hardware αυτοματοποιεί τη συλλογή δεδομένων, ενώ οι αλγόριθμοι επιταχύνουν και βελτιστοποιούν την ανάλυσή τους, καθιστώντας τη διαδικασία πιο αποτελεσματική.

Ο hardware εξοπλισμός προσφέρεται ως one-off sale, ενώ το λογισμικό λειτουργεί με συνδρομητικό μοντέλο, επιτρέποντας στους χρήστες να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις δυνατότητές του. Παράλληλα, παρέχεται συνεχής υποστήριξη, ανάλυση δεδομένων και στοχευμένες προτάσεις δράσης, ώστε οι κτηνοτρόφοι να λαμβάνουν αποφάσεις ακριβείας.

Διεθνής επέκταση 

Η εταιρεία στοχεύει σε διεθνή επέκταση, επιδιώκοντας να απαλλάξει τους κτηνοτρόφους από το βάρος της διαχείρισης πολλαπλών εργασιών στην καθημερινότητά τους. "Σε παγκόσμιο επίπεδο, ολοένα και λιγότεροι κτηνοτρόφοι καλούνται να διαχειριστούν μεγαλύτερα κοπάδια, ενώ παράλληλα έχουν περιορισμένη πρόσβαση σε εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό. Ταυτόχρονα, καλούνται να παράγουν με μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, αποδοτικότερα και σε μεγαλύτερες ποσότητες, προκειμένου να ανταποκριθούν στη διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση τροφίμων", εξηγεί ο κ. Θεμιστοκλέους.

Η απάντηση σε αυτή την πρόκληση, σύμφωνα με τον ίδιο, βρίσκεται στις νέες τεχνολογίες και στον ψηφιακό μετασχηματισμό. "Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε μια άυλη, έξυπνη οντότητα μέσα στη φάρμα—έναν ψηφιακό διαχειριστή που θα βρίσκεται στο πλευρό του κτηνοτρόφου".

Όπως επισημαίνει, ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί βασική προτεραιότητα στην ατζέντα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία ενισχύει τη μετάβαση του αγροτικού τομέα στις νέες τεχνολογίες. "Η Ελλάδα διαθέτει τη δυναμική να πρωταγωνιστήσει σε αυτή την αγορά, όχι μόνο ως χώρα παραγωγής, αλλά και ως εξαγωγέας τεχνολογίας στον τομέα της εκτροφής μικρών μηρυκαστικών. Αυτό είναι το στοίχημα στο οποίο επικεντρώνεται η Neurohive", καταλήγει.

Περισσότερα από Forbes

Market In: Περισσότερα καταστήματα, λιγότερα κέρδη

Ο κύκλος εργασιών ξεπέρασε τα 418 εκατ. ευρώ.

Στρατηγική συνεργασία Aegean-IndiGo φέρνει την Ινδία πιο κοντά στην Ελλάδα

Απευθείας σύνδεση Αθήνα με Δελχί και Βομβάη με 14 πτήσεις από τη νέα χρονιά.

Μασούτης: Πότε αλλάζουν ταμπέλες τα καταστήματα Κρητικός

Το όραμα για το μέλλον του ομίλου, το δίκτυο franchise και τα "ορφανά" καταστήματα. Η πορεία της Μασούτης σε λιανική και χονδρική και το mega project στις Τρεις Γέφυρες.

Σκλαβενίτης: Πότε και πού ανοίγει το μεγαλύτερο hypermarket της Ελλάδας

Με τον leader του ελληνικού λιανεμπορίου να προσθέτει ακόμη μία πρωτιά στο ενεργητικό του.

Forum SA: Στρατηγική εξαγορά της Omind Creatives

Αναφερόμενος στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, ο κ. Παναγούλιας υπογράμμισε ότι "το τίμημα αντανακλά εύλογα την αξία των brands".

Το "χρυσό" καλοκαίρι των σούπερ μάρκετ: 757 εκατ. ευρώ επιπλέον στα ταμεία

Το ρεκόρ της οργανωμένης λιανικής τροφίμων και η μεγάλη διχοτόμηση του λιανικού εμπορίου.

STIQ: Επεκτείνεται σε νέες πόλεις και "κοιτάζει" προς το εξωτερικό η startup που αλλάζει το delivery

Η STIQ ιδρύθηκε από τον Κ. Δάβαρη και λειτουργεί φυσικά καταστήματα και cloud kitchens - δηλαδή επαγγελματικούς χώρους μαγειρικής που εξυπηρετούν online παραγγελίες.

Σούπερ μάρκετ: Η μάχη των Ιωαννίνων, ο Σκλαβενίτης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο Γαλαξίας

Πώς μια "φτωχή" περιφέρεια εξελίσσεται σε hot spot του ελληνικού λιανεμπορίου.

Γιατί θα θυμόμαστε τον Giorgio Armani

Για 65 χρόνια ο δημιουργός αφιερώθηκε στην αριστεία, συγκεντρώνοντας πωλήσεις άνω των 13 δισ. δολαρίων. "Δεν είμαι ποτέ ικανοποιημένος", έλεγε.

Tesla: Πρόταση για νέο πακέτο αποδοχών στον Έλον Μασκ έως $1 τρισ. - Πρωτοφανές στην εταιρική ιστορία των ΗΠΑ

Στόχος να παρακινηθεί ο μεγιστάνας να ηγηθεί της Tesla για τα επόμενα 10 χρόνια.