Πάνω από 15 δισ. τα πονταρίσματα των Ελλήνων το 2024 - Μεγάλος κερδισμένος το διαδικτυακό στοίχημα

Πάνω από 15 δισ. τα πονταρίσματα των Ελλήνων το 2024 - Μεγάλος κερδισμένος το διαδικτυακό στοίχημα

Του Στάθη Βασιλόπουλου

Οι πάροχοι αθλητικού στοιχήματος και παιχνιδιών καζίνο στο διαδίκτυο ήταν το 2024 οι μεγάλοι κερδισμένοι της αγοράς τυχερών παιχνιδιών, η οποία ακολούθησε, για ακόμα μια χρονιά, ανοδική πορεία. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων (ΕΕΕΠ), στο σύνολο της περασμένης χρονιάς, οι Έλληνες πόνταραν σε ΟΠΑΠ (πρακτορεία και Vlt’s), διαδικτυακές εταιρείες, καζίνο, ιππόδρομο και λαχεία το ποσό των 15,65 δισ. ευρώ (αναμορφωμένο Τotal Gaming Revenue –TGR), αυξημένο κατά 7,8% σε σύγκριση με τα 14,44 δισ. ευρώ που τοποθετήθηκαν για ποντάρισμα το 2023. Να σημειωθεί ότι στο παραπάνω νούμερο δεν υπολογίζονται τα κέρδη και τα μπόνους, τα οποία στη συνέχεια οι παίχτες επιλέγουν να ποντάρουν ξανά. Αν μετρηθούν και αυτά, τότε το ΤGR μπορεί να γίνει ακόμα και διπλάσιο. 

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ΕΕΕΠ, η αγορά των τυχερών παιχνιδιών στην χώρα μας το 2024 εμφάνισε συνολικά καθαρά έσοδα προ εισφορών (Gross Gaming Revenue - GGR) της τάξεως των 2,878 δισ. ευρώ, εκ των οποίων το μεγαλύτερο μερίδιο -1,435 δισ. ευρώ- μπήκαν στα ταμεία του ΟΠΑΠ (από πρακτορεία και VLT’s), ενώ 1,066  δισ. ευρώ αντιστοιχούν στους παρόχους αθλητικού στοιχηματισμού και παιχνιδιών καζίνο μέσω διαδικτύου. Το GGR προκύπτει εάν από τον συνολικό κύκλο εργασιών (Total Gaming Revenue, TGR) αφαιρεθούν τα κέρδη που αποδίδονται στους παίκτες. 

Αποτελεί τον πιο αντιπροσωπευτικό δείκτη για το μέγεθος της αγοράς και λαμβάνεται ως το κρίσιμο νούμερο για τους παρόχους καθώς απεικονίζει το "έσοδό" τους από τα παίγνια. Το συνολικό ποσό των 2,878 δισ. ευρώ για την αγορά τυχερών παιχνιδιών είναι αυξημένο κατά 9,7% σε σχέση με τα 2,592 δισ. ευρώ το 2023. 

Ώθηση από τα μεγάλα αθλητικά γεγονότα

Ο διαδικτυακός τζόγος "έτρεξε" με τις πιο υψηλές ταχύτητες, καθώς έγραψε στο δωδεκάμηνο του  έσοδα ενισχυμένα κατά +13%, σε σχέση με τα 867,525 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη χρονική περίοδο, το 2023. Ώθηση στο διαδικτυακό τζόγο φαίνεται πως έδωσαν τα μεγάλα αθλητικά γεγονότα του περασμένου καλοκαιριού, δηλαδή το πρωτάθλημα ποδοσφαίρου Euro 2024 που φιλοξενήθηκε στα γήπεδα της Γερμανίας, καθώς και οι Ολυμπιακοί Αγώνες που διεξήχθησαν στο Παρίσι, κεντρίζοντας το ενδιαφέρον των παιχτών.

Όσον αφορά στον ΟΠΑΠ, το TGR έφτασε στα 7,14 δισ. ευρώ, έναντι 6,719 δισ. ευρώ το 2023. Το GGR διαμορφώθηκε στα 1,435  δισ. ευρώ, ενώ το 2023 ήταν στα 1,364 δισ. ευρώ. 

Ενισχυμένα βγήκαν την περασμένη χρονιά και τα καζίνο, με τα καθαρά έσοδα προ εισφορών να διαμορφώνονται στα 252,805 εκατ. ευρώ έναντι 230,858 εκατ. το 2023 (άνοδος +8,6%). Τα συνολικά πονταρίσματα (αναμορφωμένο TGR) στα καζίνο ανήλθαν σε 1,253 δισ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 9% από 1,138 δισ. ευρώ που ήταν το προηγούμενο έτος. Τέλος, την περσινή χρονιά, τα συνολικά έσοδα του Δημοσίου από φόρους παικτών και δικαιώματα ανήλθαν σε 1,025 δισ ευρώ, έναντι 839 εκατ. ευρώ το 2023.  

Περισσότερα από Forbes

Market In: Περισσότερα καταστήματα, λιγότερα κέρδη

Ο κύκλος εργασιών ξεπέρασε τα 418 εκατ. ευρώ, ωστόσο τα καθαρά κέρδη υποχώρησαν κατά 20,6%. Οι επισημάνσεις του ορκωτού.

Στρατηγική συνεργασία Aegean-IndiGo φέρνει την Ινδία πιο κοντά στην Ελλάδα

Απευθείας σύνδεση Αθήνα με Δελχί και Βομβάη με 14 πτήσεις από τη νέα χρονιά.

Μασούτης: Πότε αλλάζουν ταμπέλες τα καταστήματα Κρητικός

Το όραμα για το μέλλον του ομίλου, το δίκτυο franchise και τα "ορφανά" καταστήματα. Η πορεία της Μασούτης σε λιανική και χονδρική και το mega project στις Τρεις Γέφυρες.

Σκλαβενίτης: Πότε και πού ανοίγει το μεγαλύτερο hypermarket της Ελλάδας

Με τον leader του ελληνικού λιανεμπορίου να προσθέτει ακόμη μία πρωτιά στο ενεργητικό του.

Forum SA: Στρατηγική εξαγορά της Omind Creatives

Αναφερόμενος στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, ο κ. Παναγούλιας υπογράμμισε ότι "το τίμημα αντανακλά εύλογα την αξία των brands".

Το "χρυσό" καλοκαίρι των σούπερ μάρκετ: 757 εκατ. ευρώ επιπλέον στα ταμεία

Το ρεκόρ της οργανωμένης λιανικής τροφίμων και η μεγάλη διχοτόμηση του λιανικού εμπορίου.

STIQ: Επεκτείνεται σε νέες πόλεις και "κοιτάζει" προς το εξωτερικό η startup που αλλάζει το delivery

Η STIQ ιδρύθηκε από τον Κ. Δάβαρη και λειτουργεί φυσικά καταστήματα και cloud kitchens - δηλαδή επαγγελματικούς χώρους μαγειρικής που εξυπηρετούν online παραγγελίες.

Σούπερ μάρκετ: Η μάχη των Ιωαννίνων, ο Σκλαβενίτης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο Γαλαξίας

Πώς μια "φτωχή" περιφέρεια εξελίσσεται σε hot spot του ελληνικού λιανεμπορίου.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.