Θερμοκήπια Θράκης: Οι επενδύσεις των 36 εκατ. ευρώ και η νέα branded συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος

Θερμοκήπια Θράκης: Οι επενδύσεις των 36 εκατ. ευρώ και η νέα branded συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος

Του Στάθη Βασιλόπουλου

Τα 36 εκατ. ευρώ φτάνει το ύψος της επένδυσης που πραγματοποιεί η Θερμοκήπια Θράκης ΑΕ, εταιρική σύμπραξη του Ομίλου Πλαστικά Θράκης (Thrace Group) και του Ομίλου Elastron, στο Εράσμιο Ξάνθης. Οι εγκαταστάσεις θερμοκηπίων στο Εράσμιο Ξάνθης έχουν μέχρι στιγμής απορροφήσει 29 εκατ. ευρώ επενδύσεων για εγκαταστάσεις 22 αυτόνομων θαλάμων παραγωγής αγροτικών κηπευτικών προϊόντων, ενώ απομένει η επένδυση ακόμα 7 εκατ. Τα Θερμοκήπια Θράκης βρίσκονται σε στρατηγική θέση, αξιοποιώντας το γεωθερμικό πεδίο του Νέου Ερασμίου στη Θράκη, προσφέροντας στην αγορά φρέσκα υδροπονικά λαχανικά με σχεδόν μηδενικό αποτύπωμα CO2. Η λειτουργικότητα του πεδίου παρακολουθείται μέσω online monitoring και από την Ελληνική Αρχή Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ), επιβεβαιώνοντας τις βέλτιστες τεχνικές εκμετάλλευσης του συγκεκριμένου γεωθερμικού πεδίου.

Η Θερμοκήπια Θράκης ΑΕ ξεκίνησε την υλοποίηση του επενδυτικού της πλάνου το 2014. Το τελευταίο αναπτυξιακό επενδυτικό πρόγραμμα ανακοινώθηκε στην εκπνοή του 2023 και ήταν ύψους 14,5 εκατ. ευρώ. Στα επόμενα 7 εκατ. ευρώ, που ανεβάζουν το συνολικό ύψος επένδυσης σε 36 εκατ. ευρώ, έχει προγραμματιστεί η κατασκευή έξι επιπλέον ξεχωριστών θαλάμων θερμοκηπίων, με ορίζοντα ολοκλήρωσης του έργου το 2027, όπως εκτίμησε ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της εταιρείας, Μάκης Λειβαδίτης.

Μέχρι στιγμής, η συνολική παραγωγική δυναμικότητα της εγκατάστασης θερμοκηπίων αγγίζει τους 8.000 τόνους ντομάτας και ακόμη, 1 εκατομμύριο τεμάχια αγγούρια ετησίως, με κύρια όμως και ειδοποιό διαφορά σε σχέση με τις ανοιχτές εγκαταστάσεις την "εξασφάλιση ποιότητας και -όσο το δυνατόν- σταθερής ποσότητας παραγωγής", άρα και διάθεσης προς την ελληνική και ξένη αγορά, με την εξαίρεση των συνεχόμενων ακραίων καιρικών φαινομένων αν τυχόν εκείνα εμφανίζονται.

Στη διάρκεια της περσινής χρονιάς οι πωλήσεις της Θερμοκήπια Θράκης ΑΕ διαμορφώθηκαν στα 12 εκατ. ευρώ και ήταν σημαντικά ενισχυμένες κατά 50%, σε σχέση με τα 8 εκατ. ευρώ του 2023. Η εταιρεία αναπτύσσεται και οι δύο Όμιλοι βλέπουν τις επενδύσεις να αποδίδουν καρπούς, αν συνυπολογίσει κανείς και την αύξηση της κερδοφορίας κατά 24% μεταξύ 2023 και 2024, σε όρους EBITDA.

Να σημειωθεί ότι η Θερμοκήπια Θράκης ΑΕ διατηρεί στρατηγική συνεργασία ήδη από το 2014 με την αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος σε μια ευρεία γκάμα προϊόντων. Η περαιτέρω ανάπτυξη της συνεργασίας των δύο πλευρών ήρθε φέτος, με την πανελλήνια και αποκλειστική τοποθέτηση στα ράφια της μαναβικής της branded σειράς προϊόντων Κήποι Ξάνθης, η οποία περιλαμβάνει τουλάχιστον τέσσερις διαφορετικούς κωδικούς ντομάτας (από νωπή ντομάτα έως ντοματίνια) και δύο αγγουριού. Οι συσκευασίες είναι ανακυκλώσιμες, επαναχρησιμοποιούμενες και έχουν βραβευθεί για το σχεδιασμό τους, σε συνεργασία με τα Πλαστικά Θράκης.

Ο γενικός διευθυντής της εταιρείας, Ιωσήφ Αμοιρίδης σημείωσε ότι κατά περιόδους οι πωλήσεις της Θερμοκήπια Θράκης προς την ΑΒ Βασιλόπουλος είναι πιθανό να αγγίζουν και το 50% των συνολικών για ντομάτες, αγγούρια και μελιτζάνες, όχι μόνο της επώνυμης σειράς, αλλά και άλλων -και private label- συνεργασιών.

Περισσότερα από Forbes

Delian Alliance Industries: Το ελληνικό αμυντικό success story που ανοίγει φτερά για την Ευρώπη

Η ελληνική startup ανακοίνωσε πρόσφατα την ολοκλήρωση χρηματοδότησης Series A ύψους 14 εκατομμυρίων δολαρίων.

Η Βιωσιμότητα ως στρατηγικό πλεονέκτημα

Και ως ευκαιρία ανάπτυξης για τις επιχειρήσεις.

Το διαχρονικό success stοry του καφέ - Ποιοι επενδύουν

Η αγορά του καφέ έχει μετατραπεί σε χρηματιστηριακό θρίλερ, με τις τιμές να καταρρίπτουν το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Μόνο το 2024 οι τιμές του Arabica σημείωσαν αύξηση 70%.

Gradient Labs: Η startup με Ελληνίδα co-founder που αλλάζει την τραπεζική εξυπηρέτηση

Δεν διατηρεί προς το παρόν φυσική παρουσία στην Ελλάδα, αλλά εξετάζει σοβαρά τις επιλογές επέκτασης.

Κλείνει για τον ΟΤΕ το κεφάλαιο "Ρουμανία"

Η πώληση της Telekom Romania Mobile οδεύει προς ολοκλήρωση, μετά το πράσινο φως από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της χώρας.

Αυθεντικότητα, καινοτομία και νέες συνήθειες για την μπίρα το 2025

Οι ζυθοποιίες ενισχύουν τις θέσεις τους μέσω στοχευμένων επενδύσεων, ευελπιστώντας σε θετικό τελικό "ταμείο".

Louis Vuitton Ελλάς: Κέρδη ρεκόρ 17,6 εκατ. - Η ελληνική "συνταγή" επιτυχίας

Τα "χρυσά" μερίσματα, οι έξι ανέλεγκτες φορολογικές χρήσεις και οι ανακατατάξεις στη Μύκονο.

Οι βιομήχανοι τροφίμων που αγάπησαν το hoteling

Η δυναμική του ελληνικού τουρισμού δεν είναι νέο "φρούτο" για τους βιομηχάνους τροφίμων και ποτών.

Tesla: Κατέγραψε τη μεγαλύτερη πτώση σε τριμηνιαία έσοδα εδώ και πάνω από 10 χρόνια στο β' τρίμηνο

Στο -12%, εν μέσω προβληματισμού για την πολιτική δραστηριότητα του Έλον Μασκ. Ξεκίνησε την παραγωγή ενός πιο οικονομικού ηλεκτρικού μοντέλου.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.