Όμιλος Σαράντη: Το αμερικάνικο όνειρο ζει το Carroten – Πού επενδύει 40 εκατ. ευρώ ο όμιλος

Όμιλος Σαράντη: Το αμερικάνικο όνειρο ζει το Carroten – Πού επενδύει 40 εκατ. ευρώ ο όμιλος

Της Ξανθής Γούναρη

Εν μέσω δασμολογικού πολέμου ο όμιλος Σαράντη (Sarantis Group) αναμένει εφέτος πωλήσεις άνω των 5 εκατ. ευρώ από την αμερικανική αγορά μόνο από δύο κωδικούς της φίρμας Carroten.

Στοχεύοντας σε πρώτη φάση στους "λάτρεις του μαυρίσματος" (tanning lovers) που συντηρούν μια αγορά αξίας 400 εκατ. δολαρίων, δηλαδή το 10% της συνολικής αγοράς των αντηλιακών η οποία στην τεράστια αγορά των ΗΠΑ αθροίζει 4 δισ. δολάρια, η διανομή του Carroten ξεκίνησε από τις αρχές του χρόνου και στο δίκτυο των 1.800 καταστημάτων του λιανεμπορικού κολοσσού Target, με πωλήσεις 106,6 δισ. δολαρίων το 2024.

Αν και για το "ταξίδι" του Carroten στην Αμερική, που έχει ξεκινήσει πριν δύο χρόνια μέσω της πλατφόρμας Amazon, η εισηγμένη θα έχει μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα περίπου τον Σεπτέμβριο εφέτος, οι προοπτικές είναι θετικές, όπως ανέφεραν χθες στο περιθώριο της τακτικής γενικής συνέλευσης ο Γιάννης Μπούρας, Deputy CEO και ο Χρήστος Βάρσος, CFO του ομίλου.

"Στόχος είναι να ανοίξει η κατηγορία, προκειμένου να εισέλθουν και άλλα προϊόντα στη συγκεκριμένη αγορά, καθώς βρίσκονται σε εξέλιξη σχετικές συζητήσεις" σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου.

Γενικά οι προοπτικές των δερμοκαλλυντικών προϊόντων είναι μεγάλες, σύμφωνα με το διοικητικό επιτελείο της Σαράντης, με την εισηγμένη να στηρίζει τη διεθνή της ανάπτυξη δίνοντας έμφαση στα δικά της σήματα -Bioten, Carroten και Clinea-, απ’ όπου απολαμβάνει υψηλότερα περιθώρια κέρδους.

Εξ ου και ο όμιλος συνεχίζει το άνοιγμα στις διεθνείς αγορές εξάγοντας στη Μέση Ανατολή και στην Αυστραλία προϊόντα Carroten και στις Φιλιππίνες τις δερμοκαλλυντικές σειρές Bioten και Clinea, ενώ για τη σειρά Clinea ετοιμάζεται λανσάρισμα τον Ιούνιο του 2025 και στην Πολωνία.

Συνολικά ο κλάδος των δερμοκαλλυντικών το 2024 παρουσίασε κύκλο εργασιών της τάξης των 60 εκατ. ευρώ, με το 50% να προέρχεται από τα αντηλιακά.

Επενδύσεις 40 εκατ. ευρώ για εφέτος

Για την τρέχουσα χρονιά οι επενδύσεις αναμένεται να φτάσουν τα 40 εκατ. ευρώ, με τις κεφαλαιουχικές δαπάνες να έχουν αυξηθεί κατευθυνόμενες τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Πολωνία.

Συγκεκριμένα οι επενδύσεις για εφέτος εστιάζουν στη μονάδα ανακύκλωσης στην Πολωνία και σε παραγωγικές και κτιριακές (αποθήκες) στο εργοστάσιο των Οινοφύτων.

Σύμφωνα με το επιχειρηματικό σχέδιο της Σαράντης, ο όμιλος είχε δεσμευτεί για επενδύσεις 33 εκατ. ευρώ το 2025, ποσό που θα αυξηθεί στα 40 εκατ.. Το 2026 είχε αναφέρει ότι θα πραγματοποιήσει επενδύσεις ύψους 12 εκατ. ευρώ, οι οποίες θα ανέλθουν στα 30 εκατ.

Στην πενταετία 2024-2028 οι συνολικές επενδύσεις θα ανέλθουν στα 95 εκατ. ευρώ από 81 εκατ. ευρώ που ήταν το αρχικό πλάνο.

Σε ό,τι αφορά την πορεία των οικονομικών μεγεθών για το πρώτο τρίμηνο της φετινής χρονιάς, η διοίκηση του ομίλου σημείωσε πως στις κατηγορίες ομορφιάς και περιποίησης δέρματος  υπήρξε άνοδος αν και συνολικά αυτή η περίοδος ήταν δύσκολη για την αγορά.

Σημειώνεται ότι τα αποτελέσματα της Σαράντης για το πρώτο τρίμηνο του 2025 θα ανακοινωθούν την επόμενη εβδομάδα και συγκεκριμένα την Τρίτη 6 Μαΐου.

Για εφέτος ο προβλεπόμενος τζίρος της εισηγμένης εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί στα 628 εκατ. ευρώ αυξημένος κατά 4,7%.

Πέρσι οι πωλήσεις του ομίλου Σαράντης το 2024 καταγράφοντας ρεκόρ ανήλθαν σε 600,1 εκατ. ευρώ αυξημένες κατά 24,4%. Τα EBITDA το 2024 έφθασαν στα 81,6 εκατ. ευρώ. έναντι 61,6 εκατ. το 2023, αυξημένα κατά 32,5%, με το περιθώριο EBITDA να διαμορφώνεται σε 13,6% (έναντι 12,8% το 2023).

Περισσότερα από Forbes

Στρατηγική συνεργασία Aegean-IndiGo φέρνει την Ινδία πιο κοντά στην Ελλάδα

Απευθείας σύνδεση Αθήνα με Δελχί και Βομβάη με 14 πτήσεις από τη νέα χρονιά.

Μασούτης: Πότε αλλάζουν ταμπέλες τα καταστήματα Κρητικός

Το όραμα για το μέλλον του ομίλου, το δίκτυο franchise και τα "ορφανά" καταστήματα. Η πορεία της Μασούτης σε λιανική και χονδρική και το mega project στις Τρεις Γέφυρες.

Σκλαβενίτης: Πότε και πού ανοίγει το μεγαλύτερο hypermarket της Ελλάδας

Με τον leader του ελληνικού λιανεμπορίου να προσθέτει ακόμη μία πρωτιά στο ενεργητικό του.

Forum SA: Στρατηγική εξαγορά της Omind Creatives

Αναφερόμενος στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, ο κ. Παναγούλιας υπογράμμισε ότι "το τίμημα αντανακλά εύλογα την αξία των brands".

Το "χρυσό" καλοκαίρι των σούπερ μάρκετ: 757 εκατ. ευρώ επιπλέον στα ταμεία

Το ρεκόρ της οργανωμένης λιανικής τροφίμων και η μεγάλη διχοτόμηση του λιανικού εμπορίου.

STIQ: Επεκτείνεται σε νέες πόλεις και "κοιτάζει" προς το εξωτερικό η startup που αλλάζει το delivery

Η STIQ ιδρύθηκε από τον Κ. Δάβαρη και λειτουργεί φυσικά καταστήματα και cloud kitchens - δηλαδή επαγγελματικούς χώρους μαγειρικής που εξυπηρετούν online παραγγελίες.

Σούπερ μάρκετ: Η μάχη των Ιωαννίνων, ο Σκλαβενίτης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο Γαλαξίας

Πώς μια "φτωχή" περιφέρεια εξελίσσεται σε hot spot του ελληνικού λιανεμπορίου.

Γιατί θα θυμόμαστε τον Giorgio Armani

Για 65 χρόνια ο δημιουργός αφιερώθηκε στην αριστεία, συγκεντρώνοντας πωλήσεις άνω των 13 δισ. δολαρίων. "Δεν είμαι ποτέ ικανοποιημένος", έλεγε.

Tesla: Πρόταση για νέο πακέτο αποδοχών στον Έλον Μασκ έως $1 τρισ. - Πρωτοφανές στην εταιρική ιστορία των ΗΠΑ

Στόχος να παρακινηθεί ο μεγιστάνας να ηγηθεί της Tesla για τα επόμενα 10 χρόνια.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.