Σκλαβενίτης: Πότε και πού ανοίγει το μεγαλύτερο hypermarket της Ελλάδας

Σκλαβενίτης: Πότε και πού ανοίγει το μεγαλύτερο hypermarket της Ελλάδας

Της Ξανθής Γούναρη

Μπορεί στη μεγάλη ισπανική αγορά οι πωλήσεις στις υπεραγορές (hypermarkets κατά το κοινώς λεγόμενο) να μειώνονται, με βάση τα στοιχεία της έρευνας από την συμβουλευτική εταιρεία Solunion, στην Ελλάδα όμως ο ισχυρότερος παίκτης της οργανωμένης λιανικής τροφίμων – η Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης Α.Ε.Ε. - έχει άλλη άποψη. Εξ ου και στο τέλος του 2026 θα εγκαινιάσει το μεγαλύτερο hypermarket της χώρας, συνολικής επιφάνειας 12.448 τ.μ., προσθέτοντας ακόμη μία πρωτιά στο ενεργητικό της και αυξάνοντας ταυτόχρονα την απόσταση που τη χωρίζει από τις υπόλοιπες αλυσίδες του εγχώριου κλάδου των σούπερ μάρκετ.

Για το 34ο hypermarket της αλυσίδας ήδη έχουν ξεκινήσει οι αρχικές κατασκευαστικές εργασίες στο έργο-τοπόσημο της οικογένειας Σκλαβενίτη στο πρώην εργοστάσιο της Πίτσος, στην περιοχή του Ρέντη.

Το έργο, το οποίο πριν λίγες εβδομάδες έλαβε το "πράσινο φως" από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας όσον αφορά τους περιβαλλοντικούς όρους για την αλλαγή χρήσης και την αναδιαμόρφωση των υφιστάμενων 15 κτιρίων, αναπτύσσεται σε οικόπεδα συνολικής έκτασης 71.545,07 τ.μ. επί των οδών Ανδρέα Καρκαβίτσα και Καναπιτσέρη.

Ένα ολοκληρωμένο εμπορικό οικοσύστημα

Το νέο hypermarket εντάσσεται σε έναν πολυλειτουργικό προορισμό συνολικής επιφάνειας 46.744,29 τ.μ.. Πιο αναλυτικά ο σχεδιασμός περιλαμβάνει:

-Διώροφη υπεραγορά 12.447 τ.μ. (ισόγειο και πρώτος όροφος)

-Χώρους εστίασης συνολικά 13.613 τ.μ. (11.975 τ.μ. στο ισόγειο και 1.638 τ.μ. στον τρίτο όροφο)

-Γραφεία και καταστήματα 4.214 τ.μ. σε τρία επίπεδα

-Χώρους πολλαπλών χρήσεων 4.231 τ.μ.

-Κεντρικό διαφώτιστο αίθριο για εποχιακές εκδηλώσεις

Η πρόβλεψη για τη στάθμευση περιλαμβάνει τρεις υπαίθριους χώρους συνολικά 788 θέσεων.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του φορέα του έργου, το νέο hypermarket αναμένεται να εξυπηρετεί:

-3.750 – 5.250 πελάτες σε μία τυπική καθημερινή (375 πελάτες/ώρα αιχμής)

-7.500 πελάτες το Σάββατο (675 πελάτες/ώρα αιχμής)

-2.750 πελάτες την Κυριακή (275 πελάτες/ώρα αιχμής)

Η επένδυση, που εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 200 εκατ. ευρώ, αποτελεί τη μεγαλύτερη κίνηση της Σκλαβενίτης τα τελευταία χρόνια και σηματοδοτεί τη στρατηγική της μετατόπιση πέρα από το παραδοσιακό μοντέλο σούπερ μάρκετ. Στόχος είναι η δημιουργία ενός πραγματικού destination shopping, που συνδυάζει αγορές, εστίαση και εμπειρία.

Ανάπτυξη πάνω από την αγορά

Η επενδυτική αυτή κίνηση έρχεται σε μία περίοδο που ο κλάδος των σούπερ μάρκετ παρουσιάζει ιδιαίτερα θετικά στοιχεία. Σύμφωνα με τα πρόσφατα δεδομένα της Circana, το πρώτο εξάμηνο του 2025 ο κλάδος κατέγραψε αύξηση πωλήσεων +6,6% σε αξία και +4,3% σε όγκο, με τη Σκλαβενίτης να υπερτερεί με ρυθμό ανάπτυξης 7-8%. Μάλιστα πληροφορίες αναφέρουν ότι η αύξηση του τζίρου της Σκλαβενίτης προέρχεται κυρίως από την ενίσχυση της ζήτησης με τις τιμολογιακές αναπροσαρμογές να έπονται.

Παράλληλα, με ανοδικό ρυθμό συνεχίζει να κινείται ο παραγόμενος τζίρος στα hypermarkets, καθώς οι καταναλωτές φαίνεται να προτιμούν κυρίως είτε τα πολύ μικρά, είτε τα πολύ μεγάλα καταστήματα. Συγκεκριμένα, τόσο οι χώροι έως 400 τ.μ όσο και τα hypermarkets (2.500 τμ. και πάνω) "τρέχουν" με ρυθμό της τάξεως του 7,2%, σύμφωνα με τη Circana. Ανάπτυξη 5,8% εμφανίζουν τα καταστήματα από 1.000 έως 2.500 τ.μ και 4% εκείνα από 400 έως 1.000 τ.μ.

Με ενοποιημένο κύκλο εργασιών στα 5,15 δισεκατομμύρια ευρώ το 2023 έναντι 4,47 δισ. το 2022 και καθαρά κέρδη σχεδόν 97 εκατ. ευρώ, η Σκλαβενίτης, διατηρώντας τον τρέχοντα ρυθμό ανάπτυξης, αναμένεται το 2025 να αγγίξει, ή και να ξεπεράσει, τα 6 δισ. ευρώ.

Σήμερα η αλυσίδα Σκλαβενίτης διαθέτει 459 καταστήματα, απασχολώντας 35.101 εργαζομένους στην Ελλάδα. Σε επίπεδο ομίλου (ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΥΠΕΡΑΓΟΡΕΣ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ Α.Ε.Ε., ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΛΙΜΙΤΕΔ, ΜΑΡΤ ΚΑΣ ΚΑΙ ΚΑΡΥ Α.Ε.Ε. και ΧΑΛΚΙΑΔΑΚΗΣ Α.Ε.), οι αριθμοί φτάνουν τα 541 καταστήματα, 41.468 εργαζομένους, ενώ εξυπηρετεί 765.000 πελάτες ημερησίως.

Πώς η Σκλαβενίτης έγινε κυρίαρχος στην αγορά των hypermarkets

Το ταξίδι της Σκλαβενίτης στα hypermarkets άρχισε το 1998 με τη δημιουργία του πρώτου hypermarket στη Νέα Χαλκηδόνα (Λεωφόρος Αχαρνών 467), με εκθεσιακούς χώρους 9.500 τ.μ. Το πρωτοποριακό αυτό κατάστημα διέθετε εργαστήριο αρτοποιίας, ζαχαροπλαστικής και παγωτού, εστιατόριο, αίθριο και παιδότοπο - χαρακτηριστικά που θα γίνονταν το DNA των μεγάλων καταστημάτων της αλυσίδας.

Η επιτυχημένη πορεία του πρώτου hypermarket οδήγησε τη διοίκηση στη δημιουργία του δεύτερου, στο Κερατσίνι. Το υφιστάμενο κατάστημα, που λειτουργούσε από τον Ιούνιο του 1996, επεκτάθηκε δραστικά από 4.150 τ.μ. σε 12.000 τ.μ. και μετατράπηκε το 2004 στο μεγαλύτερο hypermarket της επιχείρησης εκείνης της εποχής.

Ένα ορόσημο αποτέλεσε η εξαγορά του ακινήτου της Ιζόλα από την Εθνική Τράπεζα το 2001, μέσω διαγωνισμού. Το hypermarket με εκθεσιακούς χώρους 11.000 τ.μ. λειτούργησε τελικά τον Ιούλιο του 2010. Η επένδυση 23 εκατ. ευρώ δημιούργησε 400 νέες θέσεις εργασίας, ενώ παράλληλα η εταιρεία διαμόρφωσε με δαπάνη της περίπου 10 στρέμματα γύρω από το κατάστημα σε χώρους κοινόχρηστου πρασίνου.

Το 4ο hypermarket προστέθηκε μέσω της εξαγοράς καταστημάτων από την εταιρεία Δούκας, στην Πλατεία Καλογήρων (Στριγγάρη 7), με εκθεσιακούς χώρους 4.700 τ.μ.

Στις 21 Νοεμβρίου του 2016, το κεντρικό κατάστημα - το πρώτο supermarket της επιχείρησης επί της Λ. Κηφισού 80 - επεκτάθηκε και μετετράπη στο 5ο hypermarket με εκθεσιακούς χώρους 4.100 τ.μ.

Η μεγάλη ανατροπή ήρθε με την εξαγορά/διάσωση της πτωχευμένης Μαρινόπουλος, μέσω της οποίας η Σκλαβενίτης έγινε ο απόλυτος κυρίαρχος στην αγορά των hypermarkets, εντάσσοντας στο δυναμικό της περισσότερα από 30 υπερμεγέθη καταστήματα. Μεταξύ αυτών το εντυπωσιακό Carrefour Planet στον Γέρακα, που είχε ανοίξει τις πόρτες του στις 15 Σεπτεμβρίου 2011 ως το πρώτο hypermarket νέας γενιάς στην Ελλάδα, με 8.400 τ.μ. εκθεσιακού χώρου, όπως και το hypermarket της Λεωφόρου Αθηνών 93-97, ενός από τα μεγαλύτερα καταστήματα της αλυσίδας στην Αθήνα, με επιφάνεια άνω των 8.000 τ.μ. Το εν λόγω κατάστημα ανακαινίστηκε το 2021 περιλαμβάνοντας νέα τμήματα βιβλιοπωλείου, ένδυσης-υπόδησης, ειδών bazaar και ομορφιάς, με χώρο στάθμευσης 750 θέσεων.

Τον Νοέμβριο του 2022, ο γνωστός "κόμβος Ρενό" στο ύψος της Νέας Φιλαδέλφειας μετατράπηκε σε "κόμβο Σκλαβενίτη". Μόλις 14 μήνες μετά το "χτύπημα" του σφυριού για την εξαγορά του πρώην κτιρίου της MAVA-Renault, το 33ο hypermarket της αλυσίδας ήταν γεγονός. Η νέα "σάλα" με εκθεσιακό χώρο άνω των 4.700 τ.μ. σε συνολική έκταση 16.500 τ.μ. απασχολεί περισσότερους από 230 εργαζομένους.

Περισσότερα από Forbes

Forum SA: Στρατηγική εξαγορά της Omind Creatives

Αναφερόμενος στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, ο κ. Παναγούλιας υπογράμμισε ότι "το τίμημα αντανακλά εύλογα την αξία των brands".

Το "χρυσό" καλοκαίρι των σούπερ μάρκετ: 757 εκατ. ευρώ επιπλέον στα ταμεία

Το ρεκόρ της οργανωμένης λιανικής τροφίμων και η μεγάλη διχοτόμηση του λιανικού εμπορίου.

STIQ: Επεκτείνεται σε νέες πόλεις και "κοιτάζει" προς το εξωτερικό η startup που αλλάζει το delivery

Η STIQ ιδρύθηκε από τον Κ. Δάβαρη και λειτουργεί φυσικά καταστήματα και cloud kitchens - δηλαδή επαγγελματικούς χώρους μαγειρικής που εξυπηρετούν online παραγγελίες.

Σούπερ μάρκετ: Η μάχη των Ιωαννίνων, ο Σκλαβενίτης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο Γαλαξίας

Πώς μια "φτωχή" περιφέρεια εξελίσσεται σε hot spot του ελληνικού λιανεμπορίου.

Γιατί θα θυμόμαστε τον Giorgio Armani

Για 65 χρόνια ο δημιουργός αφιερώθηκε στην αριστεία, συγκεντρώνοντας πωλήσεις άνω των 13 δισ. δολαρίων. "Δεν είμαι ποτέ ικανοποιημένος", έλεγε.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.

Πώς χάθηκαν 39 αλυσίδες σούπερ μάρκετ σε 15 χρόνια - Η λίστα με τα ονόματα

Η επικείμενη εξαγορά της Κρητικός από τη Μασούτης αποτυπώνει την αρχή της νέας εποχής, προετοιμάζοντας τον ανταγωνισμό και τους προμηθευτές για το τι θα ακολουθήσει.

Η μάχη Σκλαβενίτη - Lidl για το "χρυσό" ακίνητο στην Πάτρα

Μάχη για την απόκτηση των εγκαταστάσεων της Πατραϊκής Χαρτοποιίας, Elite στο Ρίο της Πάτρας, έδωσαν ο όμιλος Σκλαβενίτη με τη Lidl Ελλάς, όπως πληροφορείται το Capital.gr.

Witside: Νέα διψήφια ανάπτυξη και διεθνής επέκταση για την ελληνική εταιρεία που καινοτομεί σε data και ΑΙ

Σύμφωνα με τον CEO, η εταιρεία έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό, για πιθανές εξαγορές και στρατηγικές συνεργασίες.