Πρώην φαρμακοποιός γίνεται δισεκατομμυριούχος πουλώντας μάσκες προσώπου των $3

Πρώην φαρμακοποιός γίνεται δισεκατομμυριούχος πουλώντας μάσκες προσώπου των $3

Της Yue Wang

Ο Zhang Liguo, ο ιδρυτής της κινεζικής μάρκας προϊόντων περιποίησης δέρματος Fuerjia, μπήκε στο κλαμπ των δισεκατομμυριούχων, μετά την εισαγωγή της εταιρείας του στο ταμπλό του κινεζικού χρηματιστηρίου αυτή την εβδομάδα. Όμως η επιβράδυνση της ανάπτυξης και ο σκληρός ανταγωνισμός φέρνουν προκλήσεις για το μέλλον μιας εταιρείας που έχτισε το success story της πουλώντας μάσκες προσώπου των 3 δολαρίων.

Ο 59χρονος Zhang δημιούργησε μια περιουσία αξίας 2,8 δισ. δολαρίων με βάση το πλειοψηφικό μερίδιό του (84%) στη Fuerjia, σύμφωνα με την εκτίμηση του Forbes. Με έδρα την πόλη Χαρμπίν στα βορειοανατολικά της Κίνας, η εταιρεία περιποίησης δέρματος συγκέντρωσε 2,2 δισ. γιουάν (306 εκατ. δολάρια) στο ντεμπούτο της στον δείκτη Shenzen την Τρίτη. Η διαπραγμάτευση ήταν ευμετάβλητη, με τη μετοχή της Fuerjia να εκτοξεύεται έως και 44% την πρώτη ημέρα, για να χάσει μέρος των κερδών της στη συνεδρίαση της Τετάρτης, με πτώση 15%. Η μεγάλη συμμετοχή του Zhang στην εταιρεία είναι αρκετή για να εκτινάξει την περιουσία του Κινέζου επιχειρηματία. 

Ο Zhang έγινε πλούσιος εντοπίζοντας την ευκαιρία που ανοιγόταν στην –τότε– εκκολαπτόμενη αγορά των προϊόντων περιποίησης δέρματος, σύμφωνα με το ενημερωτικό δελτίο της Fuerjia και τις αναφορές των κινεζικών ΜΜΕ. Στα πρώτα χρόνια της επαγγελματικής του σταδιοδρομίας εργάστηκε ως φαρμακοποιός σε τοπικό νοσοκομείο στη Χεϊλονγκτζιάνγκ, μια επαρχία στα βορειοανατολικά της Κίνας που είναι γνωστή για την παραγωγή ρυζιού. Έπειτα εργάστηκε στην κρατική φαρμακευτική εταιρεία Hapharm Group, η οποία εδρεύει επίσης στο Χαρμπίν, προτού ανεξαρτητοποιηθεί το 1996.

Αρχικά, ο Zhang πουλούσε ενέσιμες θεραπείες για την καταπολέμηση λοιμώξεων και την αντιμετώπιση συμπτωμάτων από ασθένειες, όπως η εγκεφαλική αιμορραγία. Το 2012 αποφάσισε να στραφεί στην περιποίηση δέρματος, αφού κατάλαβε ότι υπήρχε ανάγκη στην αγορά για πιο ποιοτικά προϊόντα. Ύστερα από δύο χρόνια λάνσαρε την πρώτη μάσκα προσώπου της εταιρείας, που πρόσφερε ενυδάτωση και γρήγορη επούλωση πληγών και τραυμάτων. 

Παράλληλα, ο Zhang δημιούργησε ένα μεγάλο δίκτυο διανομής για να πουλάει τις μάσκες του στον αναπτυσσόμενο κλάδο της αισθητικής ιατρικής και σε ιδιωτικά νοσοκομεία στην Κίνα, ενώ επεκτάθηκε και στις online πωλήσεις, μέσα από κανάλια όπως το e-shop Tmall της Alibaba.

Οι μάσκες προσώπου, οι οποίες στη λιανική πωλούνται προς περίπου 3 δολάρια έκαστη, ανέβασαν τον τζίρο της Fuerjia στα 246 εκατ. δολαρίων το 2022, ενώ τα καθαρά της κέρδη ήταν 118 εκατ. δολάρια. Το 2021, ο Zhang λάνσαρε μια νέα σειρά προϊόντων περιποίησης δέρματος με την ονομασία Huihuxi, αλλά η ίδια η εταιρεία επισημαίνει ότι η σειρά βρίσκεται ακόμη σε νηπιακό στάδιο.

Δεν παύουν όμως να ελλοχεύουν προκλήσεις. Ο Zhang Yi, ιδρυτής της εταιρείας data και ερευνών iiMedia Research με έδρα την Guangzhou (καμία σχέση με τον Zhang Liguo), τονίζει ότι η βιομηχανία της αισθητικής ιατρικής βρίσκεται υπό στενή παρακολούθηση από τις ρυθμιστικές αρχές, οι οποίες έχουν ήδη απαγορεύσει διαφημίσεις που θεωρείται ότι προκαλούν δυσαρέσκεια στους ανθρώπους σχετικά με την εμφάνισή τους.

Η Fuerjia έχει επίσης να αντιμετωπίσει τον σκληρό ανταγωνισμό με brands όπως η Giant Biogene του δισεκατομμυριούχου Fan Daidi και η Bloomage Biotechnology του μεγιστάνα Zhao Yan, που διεκδικούν το ίδιο αγοραστικό κοινό, κυρίως μέσα από διαδικτυακές πλατφόρμες, e-shops και εφαρμογών βίντεο. 

Η Fuerjia αναγνώρισε στο ενημερωτικό της δελτίο τον "εξοντωτικό ανταγωνισμό" ως την κορυφαία απειλή και πρόσθεσε ότι αντιμετωπίζει "όλο και περισσότερες δυσκολίες" στην προσέλκυση νέων πελατών. Η εταιρεία επεσήμανε επίσης το ενδεχόμενο να θεσπιστούν νέες ρυθμιστικές ντιρεκτίβες που για την παραγωγή και την ποιότητα, οι οποίες ενδέχεται να αυξήσουν το κόστος. Για το α’ εξάμηνο του 2023, η Fuerjia προβλέπει πως τα έσοδά της θα σκαρφαλώσουν έως και τα 122,5 εκατ. δολάρια, μια αύξηση της τάξης του 7,7% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, επίδοση που σηματοδοτεί σημαντική επιβράδυνση σε σχέση με τη διψήφια αύξηση των πωλήσεων που σημείωσε η εταιρεία πριν από δύο χρόνια.

Περισσότερα από Forbes

Η Κίνα "ψάχνει" αγοραστές στη Μέση Ανατολή για τα μαχητικά της αεροσκάφη

Το Πεκίνο είδε πολύ θετικά την ευκαιρία να συμμετέχει σε κοινές ασκήσεις με τον στρατό της Αιγύπτου.

Ο πραγματικός "τεχνολογικός πόλεμος" ΗΠΑ - Κίνας γίνεται για την ελευθερία του Διαδικτύου

Το Πεκίνο ξαναγράφει τους παγκόσμιους κανόνες τεχνολογίας - Πώς μπορούν να αντιδράσουν οι ΗΠΑ.

Οι επιπτώσεις του νέου διατάγματος Τραμπ στην ευρωπαϊκή και ελληνική ναυτιλία

Η αναβάθμιση των αμερικανικών ναυτιλιακών υποδομών επηρεάζει τις συνθήκες ανταγωνισμού σε όλο τον κόσμο.

Γιατί η Κίνα κυριάρχησε στην παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία

Πέρσι τα ναυπηγεία της Κίνας ανέλαβαν το 75% του συνόλου των παγκόσμιων παραγγελιών.

Τι σημαίνουν οι δεσμοί του Έλον Μασκ με την Κίνα για τη νέα κυβέρνηση των ΗΠΑ

Γιατί η ανάληψη καθηκόντων στο DOGE συνιστά σύγκρουση συμφερόντων.

Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Κίνας θα είναι πιο καταστροφικός αυτήν τη φορά

Ποιες οι συνέπειες από τους επιπρόσθετους δασμούς στα κινεζικά προϊόντα και τι αντίποινα ετοιμάζει το Πεκίνο.

Οι δασμοί Τραμπ αντικαθιστούν το ταμπελάκι "Made in China" με "Made in Vietnam"

Tο Ανόι μπορεί να επωφεληθεί ακόμη περισσότερο από τα αντι-κινεζικά συναισθήματα της νέας κυβέρνησης των ΗΠΑ.

"Φρένο" από τη Μογγολία στο σχέδιο Πούτιν για δεύτερο αγωγό φυσικού αερίου προς την Κίνα

Η Ουλάν Μπατόρ παγώνει τη χρηματοδότηση του Power of Siberia-2 για την επόμενη 4ετία.

Η Κίνα δίνει άλλο ένα οικονομικό "χτύπημα" στη Ρωσία

Η στάση του Πεκίνου για το ρωσικό φυσικό αέριο και τον αγωγό "Power of Siberia 2" σκληραίνει.

Γιατί η Κίνα στοιχημάτισε εναντίον της Ευρώπης;

Το Ιράν δεν είχε άλλη επιλογή. Ούτε η Β. Κορέα. Η Κίνα είχε. Στοιχημάτισε σωστά υποστηρίζοντας τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία;

Το μεγάλο μπαράζ της Κίνας στη μάχη των τσιπ

Η τεχνολογία των ημιαγωγών αποτελεί ένα από τα βασικά πεδία μάχης του σινο-αμερικανικού εμπορικού πολέμου.