Ψηφιακά 8 στα 10 καταναλωτικά δάνεια της Εθνικής Τράπεζας

Ψηφιακά 8 στα 10 καταναλωτικά δάνεια της Εθνικής Τράπεζας

Της Βάσως Αγγελέτου

Μέσα από τα ψηφιακά της κανάλια -mobile & internet banking- χορηγεί πλέον το 81% των καταναλωτικών δανείων της η Εθνική Τράπεζα για ποσά που δεν υπερβαίνουν τα 5.000 ευρώ.

Μάλιστα, όπως αναφέρει στο Capital.gr ο Δημήτρης Πλέσσας, Βοηθός Γενικός Διευθυντής Cards & Digital Business της Εθνικής, τα online δάνεια έχουν μεγάλη απήχηση και κινούνται αυξητικά παρά τη γενικότερη τάση επιβράδυνσης της πιστωτικής επέκτασης στον κλάδο. 

Ο λόγος είναι ότι χρησιμοποιούνται από τους πελάτες για την κάλυψη συγκεκριμένων, ad hoc αναγκών, όπως ταξίδια, αγορές κ.λπ. για ποσά που κυμαίνονται από 1.000 έως 5.000 ευρώ. Επιπλέον, η άμεση εκταμίευση του δανείου, σε λίγα δευτερόλεπτα από το κινητό ή τον υπολογιστή, καθιστά το προϊόν εύχρηστο και ευέλικτο.

"Δύο στους τρεις ενεργούς πελάτες της Εθνικής Τράπεζας (68%) είναι ενεργοί και στα ψηφιακά κανάλια, καθώς πραγματοποιούν τουλάχιστον μία συναλλαγή μηνιαίως", αναφέρει ο κ. Πλέσσας και εξηγεί ότι ο μέσος όρος των επισκέψεων στο mobile app για τους ενεργούς χρήστες ξεπερνά τις 18 σε μηνιαίο επίπεδο.

"Κατάστημα κατά τη γνώμη μου σημαίνει μισθοδοσία, στεγαστικά δάνειά και επενδυτικά και ασφαλιστικά προϊόντα. Τα υπόλοιπα προϊόντα και υπηρεσίες διατίθενται πλέον μέσα από τα εναλλακτικά μας κανάλια, όπου έχουμε 3,9 εκατ. εγγεγραμμένους χρήστες, εκ των οποίων τα 2,9 εκατ. είναι ενεργοί σε διάστημα 12μήνου", επισημαίνει ο ίδιος.

Σε ό,τι αφορά τη διείσδυση των ψηφιακών προϊόντων, ένας στους τρεις λογαριασμούς -τρεχούμενος, ταμιευτηρίου ή προθεσμιακός- ανοίγουν διαδικτυακά, είτε αυτό αφορά υφιστάμενους είτε νέους πελάτες. Μέσω της δυνατότητας onboarding, από το κινητό εγγράφεται πλέον το 15% των νέων πελατών της τράπεζας - χωρίς, δηλαδή, να χρειαστεί να επισκεφθεί καν κάποιο κατάστημα.

Πιστωτική και χρεωστική κάρτα "δύο σε ένα"

Ένα νέο προϊόν με την ονομασία "Dual" λανσάρει ήδη η Εθνική συνδυάζοντας στο ίδιο πλαστικό σώμα χρεωστική και πιστωτική κάρτα. Σταδιακά, όλες οι χρεωστικές κάρτες της τράπεζας θα αντικατασταθούν από την Dual, η οποία θα λειτουργεί εξ ορισμού ως χρεωστική αλλά θα παρέχει τη δυνατότητα μικρού πιστωτικού ορίου εφόσον το ενεργοποιήσει ο πελάτης.

"Στόχος μας είναι να επανεισάγουμε τους πελάτες μας στη χρήση της πιστωτικής κάρτας με τρόπο ήπιο και ασφαλή, καθώς τα πιστωτικά όρια της Dual έχουν περισσότερο χαρακτήρα overdraft. Θέλουμε να αντιστρέψουμε το αρνητικό κλίμα που έχει δημιουργηθεί ως αποτέλεσμα των πρακτικών κατάχρησης του παρελθόντος", εξηγεί ο κ. Πλέσσας. Σήμερα, η Εθνική διαθέτει συνολικά 2.000 χρεωστικές κάρτες την ημέρα. Όσον αφορά στις πιστωτικές, εκδίδονται καθημερινά 500 κάρτες στα καταστήματα και 200 online.

Ενίσχυση της άμυνας στην απάτη

Η αυξημένη διείσδυση των ψηφιακών τραπεζικών προϊόντων ενισχύει και τις πιθανότητες απάτης, εξηγεί ο κ. Πλέσσας, σημειώνοντας, πάντως, ότι οι πελάτες είναι πλέον πολύ πιο ευαισθητοποιημένοι από ό,τι στο παρελθόν. 

"Στην Εθνική έχουμε αυξήσει το αρμόδιο τμήμα των agents που παρακολουθούν τις online συναλλαγές των πελατών μας από 20 σε 60 άτομα, ώστε να εντοπίζουν σε 24ωρη βάση τυχόν ύποπτες συναλλαγές και να ειδοποιούν τους πελάτες μας", αναφέρει.

Επιπλέον, εν όψει της νέας νομοθεσίας που τέθηκε σε εφαρμογή στις αρχές Σεπτεμβρίου αποδίδοντας ευθύνη στις τράπεζες για online απάτες άνω των 1.000 ευρώ -σε περίπτωση που δεν εφαρμόζονται τρία στάδια ασφάλειας-, οι τράπεζες έχουν εισαγάγει και τρίτο βήμα ταυτοποίησης των χρηστών, γεγονός που έχει συμβάλλει στη μείωση των περιστατικών απάτης, επιβεβαιώνει ο κ. Πλέσσας.

Το μέλλον της αυτοκίνησης διαμορφώνεται από την τεχνολογία, την πράσινη μετάβαση και τη ζήτηση για ευέλικτα μοντέλα χρήσης που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.

ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Περισσότερα από Forbes

Bitloops: Σήκωσε 1 εκατ. ευρώ η startup που λύνει τις αδυναμίες του design-to-code με AI

Στον γύρο συμμετείχαν οι Eleven Ventures και Corallia Ventures, καθώς και αρκετοί angel investors.

Ελαιόλαδο: Στα 300-600 εκατ. ετησίως ο μαύρος τζίρος του πράσινου χρυσού

Πώς διαμορφώνονται οι τιμές από το χωράφι στο ράφι.

ΦΑΓΕ: Η ολλανδική κρίση αζώτου, οι αντιδικίες στην Ελλάδα και οι "χρυσές" εξαγωγές

Τα κέρδη ρεκόρ και πώς η ΦΑΓΕ έχασε 8 χρόνια στην κούρσα για ανάπτυξη ευρωπαϊκής παραγωγικής βάσης.

Μοτοδυναμική: Ποντάρει στην ηλεκτροκίνηση και φέρνει νέα κινεζική μάρκα αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Τον Αύγουστο ξεκινά η εμπορική διάθεση των μοντέλων της NIO – Τι είπε η διοίκηση του ομίλου στη γενική συνέλευση των μετόχων.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.

Οικογένεια Σαράντη: Η "παγκόσμια Δωδώνη", οι επενδύσεις των 300 εκατ. και το άκυρο στη ΔΕΛΤΑ

Πώς ένα τυροκομείο στα Τρίκαλα έφτασε να γίνει σήμερα ο όμιλος Ελληνικά Γαλακτοκομεία των 15 θυγατρικών στον κόσμο.

Ο νέος εφιάλτης της Tesla ακούει στο όνομα "Ντόναλντ Τραμπ"

Τα πράγματα ήδη δεν πήγαιναν καλά. Ήρθε και η επεισοδιακή σύγκρουση Μασκ-Τραμπ να χειροτερέψει την κατάσταση.

Ποια funds επενδύουν σε ελληνικές start ups

Οι επενδύσεις σε start ups με Έλληνες ιδρυτές έχουν φτάσει ήδη τα επίπεδα ολόκληρου του 2024.

Wocap: Η ελληνική startup που αλλάζει τους κανόνες στη διαχείριση του κεφαλαίου κίνησης

Η Wocap άντλησε πρόσφατα 450.000 ευρώ σε έναν pre-seed γύρο χρηματοδότησης, με επικεφαλής την Genesis Ventures.

Στο Λονδίνο στρέφεται η Metlen – Ευ. Μυτιληναίος: "Πάμε για τον FTSE 100 χωρίς ΑΜΚ και με έδρα την Ελλάδα"

Η Metlen εισέρχεται στην τρίτη φάση του επιχειρηματικού της σχεδιασμού με την ονομασία "Big Three".

Jacek Olczak (PMI): Η θέση των τσιγάρων είναι στο μουσείο

Ο διευθύνων σύμβουλος της Philip Morris International (PMI) θεωρεί τη θέση ορισμένων κυβερνήσεων κατά των εναλλακτικών προϊόντων καπνού "ακατανόητη" και στα όρια του παραλογισμού.