Toyota: Ανεβάζει τις εκτιμήσεις γα τα ετήσια κέρδη, ξεπέρασε τις προσδοκίες στο γ’ τρίμηνο χρήσης

Toyota: Ανεβάζει τις εκτιμήσεις γα τα ετήσια κέρδη, ξεπέρασε τις προσδοκίες στο γ’ τρίμηνο χρήσης

Σε αναβάθμιση των εκτιμήσεών της κατά 9% για τα ετήσια λειτουργικά της κέρδη προχώρησε η Toyota, η οποία ανακοίνωσε αποτελέσματα γ’ τριμήνου εταιρικής χρήσης υψηλότερα των εκτιμήσεων των αναλυτών. Τα καλύτερα του αναμενομένου αποτελέσματα οφείλονται στο πιο αδύναμο γιεν και στις ισχυρές πωλήσεις αφενός οχημάτων που έχουν υψηλότερο περιθώριο κέρδους και αφετέρου υβριδικών αυτοκινήτων. 

Οι μετοχές της αυτοκινητοβιομηχανίας κατέγραψαν αύξηση 4,4% μετά τις προαναφερθείσες ανακοινώσεις, ανακάμπτοντας από πτώση 0,7% νωρίτερα. 

Η αναβάθμιση των εκτιμήσεων από την αυτοκινητοβιομηχανία με τις μεγαλύτερες πωλήσεις παγκοσμίως έρχεται σε αντίθεση με το πτωτικό outlook πολλών ανταγωνιστών της που έχουν προειδοποιήσει για ήπια αύξηση των πωλήσεων, ενώ έχουν ανακοινώσει και μειώσεις στην παραγωγή φέτος, λόγω των υψηλών επιτοκίων και της επιβράδυνσης στη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα, όπως αναφέρει το Reuters.  

H Toyota, ουραγός στα ηλεκτροκίνητα οχήματα, αναμένεται να υπεραποδόσει των ανταγωνιστών της φέτος, με μοχλό την ισχυρή ζήτηση για τα υβριδικά αυτοκίνητα, τομέας στον οποίο πρωτοστάτησε πριν από περίπου 25 χρόνια με το Prius. 

Η ιαπωνική εταιρεία αύξησε τις εκτιμήσεις της για τα φετινά κέρδη στα 4,9 τρισ. γιεν (33 δισ. δολ.) από 4,5 τρισ. γιεν που περίμενε πριν. Η εν λόγω εκτίμηση είναι σημαντικά υψηλότερη από τις μέσες εκτιμήσεις των αναλυτών που έχουν τοποθετήσει τα φετινά κέρδη στα 4,6 τρισ. γιεν, σύμφωνα με στοιχεία από το LSEG. 

Τα λειτουργικά κέρδη της Toyota για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου διαμορφώθηκαν στα 1,,68 τρισ. γιεν, ενισχυμένα κατά 75,5% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο της προηγούμενης χρονιάς, ξεπερνώντας τις μέσες εκτιμήσεις που τα τοποθετούσαν στα 1,3 τρισ. γιεν. 

Από τα 10 εκατ. οχήματα, Toyota και Lexus, που πούλησε η αυτοκινητοβιομηχανία πέρυσι, περίπου το ένα τρίτο αφορούσε υβριδικά. Στο γ’ τρίμηνο χρήσης, οι πωλήσεις υβριδικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 46%, συμβάλλοντας κατά 11% στη συνολική αύξηση των πωλήσεων. 

Η αγορά της Βορείου Αμερικής, η μεγαλύτερη αγορά της Toyota από πλευράς όγκου, κατέγραψε την ισχυρότερη αύξηση των πωλήσεων η οποία έφτασε στο 28%. Η αγορά της Ιαπωνίας κατέγραψε αύξηση μόλις 5%, εμφάνισε, όμως, τα υψηλότερα κέρδη καθώς και περιθώρια κέρδους μεταξύ των βασικών αγορών της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η αγορά της Ιαπωνίας συνέβαλε κατά δυο τρίτα στα τριμηνιαία κέρδη με λειτουργικό περιθώριο 20%, σημαντικά υψηλότερο από το μέσο λειτουργικό περιθώριο του 14% της εταιρείας και πολύ πάνω από το 3,4% της Βορείου Αμερικής. 

Η Toyota διατήρησε τον τίτλο της αυτοκινητοβιομηχανίας με τις μεγαλύτερες πωλήσεις για τέταρτο συνεχόμενο έτος. Ωστόσο, πρόσφατα βρέθηκε στο επίκεντρο σκανδάλων σε εταιρείες του ομίλου της σχετικά με τις διαδικασίες πιστοποίησης των οχημάτων οι οποίες ενδέχεται να πλήξουν την φήμη της όσον αφορά την ποιότητα και την ασφάλεια των οχημάτων της. Ο πρόεδρος της Toyota ζήτησε συγγνώμη την προηγούμενη εβδομάδα για την ταλαιπωρία και την ανησυχία που προκάλεσαν τα παραπτώματα των θυγατρικών της. 
 

Περισσότερα από Forbes

Μασούτης: Πότε αλλάζουν ταμπέλες τα καταστήματα Κρητικός

Το όραμα για το μέλλον του ομίλου, το δίκτυο franchise και τα "ορφανά" καταστήματα. Η πορεία της Μασούτης σε λιανική και χονδρική και το mega project στις Τρεις Γέφυρες.

Σκλαβενίτης: Πότε και πού ανοίγει το μεγαλύτερο hypermarket της Ελλάδας

Με τον leader του ελληνικού λιανεμπορίου να προσθέτει ακόμη μία πρωτιά στο ενεργητικό του.

Forum SA: Στρατηγική εξαγορά της Omind Creatives

Αναφερόμενος στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, ο κ. Παναγούλιας υπογράμμισε ότι "το τίμημα αντανακλά εύλογα την αξία των brands".

Το "χρυσό" καλοκαίρι των σούπερ μάρκετ: 757 εκατ. ευρώ επιπλέον στα ταμεία

Το ρεκόρ της οργανωμένης λιανικής τροφίμων και η μεγάλη διχοτόμηση του λιανικού εμπορίου.

STIQ: Επεκτείνεται σε νέες πόλεις και "κοιτάζει" προς το εξωτερικό η startup που αλλάζει το delivery

Η STIQ ιδρύθηκε από τον Κ. Δάβαρη και λειτουργεί φυσικά καταστήματα και cloud kitchens - δηλαδή επαγγελματικούς χώρους μαγειρικής που εξυπηρετούν online παραγγελίες.

Σούπερ μάρκετ: Η μάχη των Ιωαννίνων, ο Σκλαβενίτης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο Γαλαξίας

Πώς μια "φτωχή" περιφέρεια εξελίσσεται σε hot spot του ελληνικού λιανεμπορίου.

Γιατί θα θυμόμαστε τον Giorgio Armani

Για 65 χρόνια ο δημιουργός αφιερώθηκε στην αριστεία, συγκεντρώνοντας πωλήσεις άνω των 13 δισ. δολαρίων. "Δεν είμαι ποτέ ικανοποιημένος", έλεγε.

Tesla: Πρόταση για νέο πακέτο αποδοχών στον Έλον Μασκ έως $1 τρισ. - Πρωτοφανές στην εταιρική ιστορία των ΗΠΑ

Στόχος να παρακινηθεί ο μεγιστάνας να ηγηθεί της Tesla για τα επόμενα 10 χρόνια.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.