Αποκαλυπτήρια για τη μεγάλη επένδυση της Aegean στο Ελ. Βενιζέλος

Αποκαλυπτήρια για τη μεγάλη επένδυση της Aegean στο Ελ. Βενιζέλος

Της Ματίνας Χαρκοφτάκη 

Μέσα σε περίπου έναν χρόνο από την μέρα που ανακοινώθηκε τον Μάρτιο του 2023, υλοποιήθηκε η μεγάλη επένδυση της Aegean στην πρώην τεχνική βάση της παλιάς Ολυμπιακής στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Αθήνας, Ελ. Βενιζέλος. Η στρατηγική απόφαση της ελληνικής αεροπορικής εταιρείας να δημιουργήσει την πρώτη βάση για υπηρεσίες βαριάς συντήρησης αεροσκαφών καθώς και το πρώτο κέντρο με προσομοιωτές για την εκπαίδευση πιλότων και πληρωμάτων καμπίνας στην χώρα μας, έδωσε εκ νέου πνοή στις εγκαταστάσεις, οι οποίες είχαν εγκαταλειφθεί για περισσότερα από δέκα χρόνια.
Χρειάστηκαν μόνο μερικοί μήνες προκειμένου το απαρχαιωμένο οικοδόμημα, το οποίο είχε περιέλθει σε τραγική κατάσταση να μεταμορφωθεί σε ένα σύγχρονο hub, έτοιμο να εξυπηρετήσει όχι μόνο τις ανάγκες της Aegean αλλά και ξένων αερομεταφοέων. 

Η τεχνική βάση συντήρησης αεροσκαφών 

Ήδη τα πρώτα αποτελέσματα είναι κάτι παραπάνω από ενθαρρυντικά παρά το μικρό χρονικό διάστημα από τότε που ξεκίνησε να λειτουργεί η τεχνική βάση. "Περίπου το 80% της βαριάς συντήρησης των αεροσκαφών της Aegean πραγματοποιείται πλέον εδώ με τον δικό μας στόλο να απασχολεί 3 με 4 γραμμές σε ετήσια βάση", επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος του εθνικού αερομεταφορέα, Δημήτρης Γερογιάννης κατά την επίσημη πρώτη παρουσίαση των εγκαταστάσεων.

sdgs

Σύμφωνα με τον κ. Γερογιάννη, πρόθεση  είναι η προσθήκη μισής με μίας γραμμής κάθε χρόνο για την συντήρηση αεροσκαφών, που ανήκουν σε άλλες αεροπορικές εταιρείες (σε τρίτους πελάτες), κάτι που έχει ήδη τροχοδρομηθεί μέσα από τις πρώτες αναθέσεις από άλλους αερομεταφορείς, όπως η Cyprus και η TUS.. 
Στην τεχνική βάση, όπου υπάρχει η δυνατότητα διενέργειας βαριάς συντήρησης και επισκευής μέχρι 12 αεροσκαφών ταυτόχρονα, απασχολούνται σήμερα περίπου 400 εργαζόμενοι, αυξημένοι κατά 20% σε σχέση με τον αντίστοιχο αριθμό σχεδόν ένα χρόνο πριν ενώ στόχος σύμφωνα με τον κ. Γερογιάννη είναι να αυξάνονται κατά περίπου 10% κάθε χρόνο με απώτερο σκοπό στην πλήρη ανάπτυξη του και σε βάθος πενταετίας, να απασχολούνται περίπου 600 έως 700 άνθρωποι. 

fghfgh

Σε αυτή την κατεύθυνση αναμένεται να συμβάλλει σε σημαντικό βαθμό η σχολή Μηχανικών της Olympic Air, η οποία έχει ήδη τροφοδοτήσει το κέντρο με πάνω από 50 απόφοιτους ενώ τον προσεχή Οκτώβριο θα ξεκινήσουν να εργάζονται και οι πρώτοι 27 απόφοιτοι από το πρόγραμμα υποτροφιών μηχανικών που ξεκίνησε το 2022.

Το κέντρο εκπαίδευσης πληρωμάτων 

Σε ό,τι αφορά το κέντρο εκπαίδευσης πιλότων και πληρωμάτων καμπίνας, το οποίο "τρέχει" σε συνεργασία με τον καναδικό όμιλο CAE και ξεκίνησε να λειτουργεί τον Δεκέμβριο του 2023, επί του παρόντος έχουν εγκατασταθεί 4 προσομοιωτές με τον καθένα να έχει δυνατότητα 6.000 ωρών τον χρόνο, κάτι που αντιστοιχεί στη δυναμικότητα 50 αεροπλάνων και μεταφράζεται σε εκπαίδευση 500 πιλότων. Επομένως, συνολικά μπορούν να εκπαιδεύονται 2.000 πιλότοι ανά έτος για αεροσκάφη τύπου Airbus, Boeing και ATR με την φθινοπωρινή και χειμερινή περίοδο να καταγράφουν την μεγαλύτερη κινητικότητα. Θυμίζουμε ότι μέσα στα επόμενα χρόνια προβλέπεται να προστεθούν επιπλέον 3 προσομοιωτές στους 4 υφιστάμενους (2 Airbus A320, 1 Boeing 737NG και 1 ATR 72-600), ανεβάζοντας τον τελικό αριθμό σε 7.

Οι προσομοιωτές αυτή τη στιγμή δουλεύουν σε σχεδόν 24ωρη βάση και εκπαιδεύουν πιλότους κατά κύριο λόγο της Aegean και της Olympic Air αλλά και άλλων εταιρειών, εκπαιδεύοντάς τους σε δύσκολα σενάρια. Μάλιστα, οι πιλότοι έχουν τη δυνατότητα να πραγματοποιούν τόσο την αρχική, όσο και την επαναληπτική εκπαίδευση που πραγματοποιείται κάθε 6 μήνες.

dfgd

Αν και η υλοποίηση της μεγάλης επένδυσης ύψους 140 εκατ. ευρώ κινήθηκε με διαδικασίες fast track, ωστόσο η εταιρεία προχωρά με σταθερά και προσεκτικά βήματα, θέτοντας στο επίκεντρο την παροχή αναβαθμισμένων υπηρεσιών, που θα καταστήσουν το εν λόγω hub σε έναν προορισμό παραγωγής υπηρεσιών υποστήριξης βαριάς συντήρησης και εκπαίδευσης στον χάρτη της νοτιοανατολικής Ευρώπης. 

Περισσότερα από Forbes

Το διαχρονικό success stοry του καφέ - Ποιοι επενδύουν

Η αγορά του καφέ έχει μετατραπεί σε χρηματιστηριακό θρίλερ, με τις τιμές να καταρρίπτουν το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Μόνο το 2024 οι τιμές του Arabica σημείωσαν αύξηση 70%.

Gradient Labs: Η startup με Ελληνίδα co-founder που αλλάζει την τραπεζική εξυπηρέτηση

Δεν διατηρεί προς το παρόν φυσική παρουσία στην Ελλάδα, αλλά εξετάζει σοβαρά τις επιλογές επέκτασης.

Κλείνει για τον ΟΤΕ το κεφάλαιο "Ρουμανία"

Η πώληση της Telekom Romania Mobile οδεύει προς ολοκλήρωση, μετά το πράσινο φως από την Επιτροπή Ανταγωνισμού της χώρας.

Αυθεντικότητα, καινοτομία και νέες συνήθειες για την μπίρα το 2025

Οι ζυθοποιίες ενισχύουν τις θέσεις τους μέσω στοχευμένων επενδύσεων, ευελπιστώντας σε θετικό τελικό "ταμείο".

Louis Vuitton Ελλάς: Κέρδη ρεκόρ 17,6 εκατ. - Η ελληνική "συνταγή" επιτυχίας

Τα "χρυσά" μερίσματα, οι έξι ανέλεγκτες φορολογικές χρήσεις και οι ανακατατάξεις στη Μύκονο.

Οι βιομήχανοι τροφίμων που αγάπησαν το hoteling

Η δυναμική του ελληνικού τουρισμού δεν είναι νέο "φρούτο" για τους βιομηχάνους τροφίμων και ποτών.

Tesla: Κατέγραψε τη μεγαλύτερη πτώση σε τριμηνιαία έσοδα εδώ και πάνω από 10 χρόνια στο β' τρίμηνο

Στο -12%, εν μέσω προβληματισμού για την πολιτική δραστηριότητα του Έλον Μασκ. Ξεκίνησε την παραγωγή ενός πιο οικονομικού ηλεκτρικού μοντέλου.

Changan Hellas: Το νέο κινεζικό άνοιγμα του ομίλου Βασιλάκη

Πραγματοποίησε και επισήμως την άφιξή της η Changan Hellas, η νεοσύστατη εταιρεία της οικογένειας Βασιλάκη. Νέοι παίχτες μπαίνουν στην αγορά της ηλεκτροκίνησης και αυξάνεται ο ανταγωνισμός.

"Λαχάνιασε" η Bodytalk - Στο κόκκινο για δεύτερη χρονιά

Σχέδιο για επιστροφή στα κέρδη μέσω νέων συνεργασιών και επένδυσης σε νέα κατηγορία προϊόντων.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.