Στρατηγική συνεργασία Aegean-IndiGo φέρνει την Ινδία πιο κοντά στην Ελλάδα

Στρατηγική συνεργασία Aegean-IndiGo φέρνει την Ινδία πιο κοντά στην Ελλάδα

Του Στάθη Βασιλόπουλου

Τη στρατηγική της επέκταση στην Ινδία επιταχύνει η Aegean, με την ελληνική εταιρεία να ανακοινώνει ότι προχωρά στην υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας (MoU) με τη σημαντικότερη ινδική αεροπορική IndiGo. Η συμφωνία αυτή δίνει τη δυνατότητα στους επιβάτες της Aegean, μετά την άφιξή τους στην Ινδία, να συνεχίζουν το ταξίδι τους προς πλήθος εσωτερικών προορισμών μέσω του δικτύου της IndiGo. Αντίστοιχα, οι ταξιδιώτες της ινδικής εταιρείας θα μπορούν να φτάνουν στην Αθήνα και από εκεί να συνδέονται με ευρωπαϊκές πόλεις που εξυπηρετεί η Aegean. Με αυτόν τον τρόπο, οι δύο εταιρείες διευρύνουν τις επιλογές για τους επιβάτες τους, ενισχύοντας τη διασυνδεσιμότητα ανάμεσα στην Ινδία και την Ευρώπη και καθιστώντας τα ταξίδια πιο εύκολα και προσιτά.

Το πρώτο βήμα με το βλέμμα στραμμένο στην αγορά της Ινδίας, έγινε στα μέσα Ιουλίου, όταν η Aegean ανακοίνωσε την παραγγελία δύο νέων αεροσκαφών Airbus A321neo XLR, ειδικά διαμορφωμένων για πτήσεις μεγάλων αποστάσεων. Αυτά τα νέα αεροσκάφη θα χρησιμοποιηθούν για την έναρξη απευθείας πτήσεων προς Νέο Δελχί και Βομβάη από το νέο έτος. Η επιλογή των δύο αυτών πόλεων δεν έγινε τυχαία: πρόκειται για σημαντικά οικονομικά και πληθυσμιακά κέντρα, με υψηλή ζήτηση για αερομεταφορές και στενούς δεσμούς με τις ευρωπαϊκές τουριστικές και επιχειρηματικές κοινότητες. Μέσω αυτής της στρατηγικής κίνησης, η Aegean εισέρχεται σε μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές αερομεταφορών στον κόσμο, διεκδικώντας μερίδιο από την αυξανόμενη ροή Ινδών ταξιδιωτών και ενισχύοντας τη διεθνή της παρουσία.

"Πλέον, εκτός από τη συνεργασία που μας ανοίγει την πρόσβαση σε ένα ιδιαίτερα σημαντικό δίκτυο διανομής, αντλώντας επιβάτες τόσο από την Ινδία όσο και από γειτονικούς προορισμούς της ευρύτερης περιοχής, θα υπάρχουν δύο αεροπορικές που θα ανταγωνίζονται στο δρομολόγιο Ελλάδα–Ινδία", σημείωσε ο πρόεδρος της Aegean, Ευτύχης Βασιλάκης, κατά τη χθεσινή παρουσίαση της συμφωνίας κοινού κωδικού. Όπως ανακοινώθηκε, η ελληνική εταιρεία, από το Μάρτιο μέχρι το Μάιο του 2026 θα εγκαινιάσει πέντε εβδομαδιαίες πτήσεις προς το Δελχί και στη συνέχεια, τρεις εβδομαδιαίες πτήσεις προς τη Βομβάη.

Παράλληλα, η IndiGo ανακοίνωσε ότι, υπό την προϋπόθεση της ρυθμιστικής έγκρισης, θα ξεκινήσει από τις αρχές Ιανουαρίου 2026 έξι εβδομαδιαίες απευθείας πτήσεις προς την Αθήνα, καθιστώντας την τη μοναδική ινδική εταιρεία που θα εκτελεί απευθείας πτήσεις μεταξύ Ινδίας και Ελλάδας, με τρεις πτήσεις την εβδομάδα τόσο από το Δελχί όσο και από τη Βομβάη.

Η IndiGo κατέχει περίπου το 60% της αγοράς στην Ινδία, γεγονός που της δίνει ισχυρή βάση για να φέρει Ινδούς ταξιδιώτες στην Ελλάδα και να ενισχύσει τις διασυνδέσεις με την Ευρώπη. Ο CEO της IndiGo, Pieter Elbers, τόνισε ότι η συνεργασία αυτή αποτελεί ορόσημο για την εταιρεία και για την ενίσχυση της αεροπορικής σύνδεσης Ινδίας – Ευρώπης. "Οι πτήσεις αυτές θα επιτρέπουν στους Έλληνες επιβάτες να συνδέονται μέσω των κόμβων στην Ινδία με συνολικά 92 πόλεις, καλύπτοντας όλο το μήκος και πλάτος της Ινδίας", σημείωσε.  Η IndiGo διαθέτει στόλο 400 αεροσκαφών και παραγγελίες για ακόμα 900, γεγονός που δείχνει το δυναμικό ανάπτυξης της εταιρείας και της ινδικής αγοράς.

Από μια περίοδο όπου δεν υπήρχαν καθόλου απευθείας πτήσεις μεταξύ Ελλάδας και Ινδίας, η επόμενη χρονιά θα επιφέρει μια σημαντική αλλαγή: με την έναρξη των νέων δρομολογίων της Aegean και της IndiGo, οι απευθείας πτήσεις θα φτάσουν συνολικά τις 14 την εβδομάδα.

Η IndiGo πραγματοποιεί καθημερινά περισσότερες από 2.200 πτήσεις, συνδέοντας πάνω από 90 εσωτερικούς και 40 διεθνείς προορισμούς. Την περσινή χρονιά, η εταιρεία ενίσχυσε τον στόλο της με 58 νέα αεροσκάφη και στο οικονομικό έτος 2025 μετέφερε περισσότερους από 118 εκατομμύρια επιβάτες.

Περισσότερα από Forbes

Μασούτης: Πότε αλλάζουν ταμπέλες τα καταστήματα Κρητικός

Το όραμα για το μέλλον του ομίλου, το δίκτυο franchise και τα "ορφανά" καταστήματα. Η πορεία της Μασούτης σε λιανική και χονδρική και το mega project στις Τρεις Γέφυρες.

Σκλαβενίτης: Πότε και πού ανοίγει το μεγαλύτερο hypermarket της Ελλάδας

Με τον leader του ελληνικού λιανεμπορίου να προσθέτει ακόμη μία πρωτιά στο ενεργητικό του.

Forum SA: Στρατηγική εξαγορά της Omind Creatives

Αναφερόμενος στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, ο κ. Παναγούλιας υπογράμμισε ότι "το τίμημα αντανακλά εύλογα την αξία των brands".

Το "χρυσό" καλοκαίρι των σούπερ μάρκετ: 757 εκατ. ευρώ επιπλέον στα ταμεία

Το ρεκόρ της οργανωμένης λιανικής τροφίμων και η μεγάλη διχοτόμηση του λιανικού εμπορίου.

STIQ: Επεκτείνεται σε νέες πόλεις και "κοιτάζει" προς το εξωτερικό η startup που αλλάζει το delivery

Η STIQ ιδρύθηκε από τον Κ. Δάβαρη και λειτουργεί φυσικά καταστήματα και cloud kitchens - δηλαδή επαγγελματικούς χώρους μαγειρικής που εξυπηρετούν online παραγγελίες.

Σούπερ μάρκετ: Η μάχη των Ιωαννίνων, ο Σκλαβενίτης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο Γαλαξίας

Πώς μια "φτωχή" περιφέρεια εξελίσσεται σε hot spot του ελληνικού λιανεμπορίου.

Γιατί θα θυμόμαστε τον Giorgio Armani

Για 65 χρόνια ο δημιουργός αφιερώθηκε στην αριστεία, συγκεντρώνοντας πωλήσεις άνω των 13 δισ. δολαρίων. "Δεν είμαι ποτέ ικανοποιημένος", έλεγε.

Tesla: Πρόταση για νέο πακέτο αποδοχών στον Έλον Μασκ έως $1 τρισ. - Πρωτοφανές στην εταιρική ιστορία των ΗΠΑ

Στόχος να παρακινηθεί ο μεγιστάνας να ηγηθεί της Tesla για τα επόμενα 10 χρόνια.

SPOROS Platform: Κινητοποιεί επενδύσεις €60 εκατ. για την Κυκλική Μετάβαση της πραγματικής οικονομίας

Στόχος της ομάδας είναι να κλείσει deals που έχουν ωριμάσει σε βάθος χρόνου, με επενδύσεις συνολικού ύψους έως 30 εκατ. ευρώ μέχρι το τέλος του έτους.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.