Η αξία του στόλου της Ελλάδας αγγίζει τα 169 δισ. δολάρια

Η αξία του στόλου της Ελλάδας αγγίζει τα 169 δισ. δολάρια

Της Αναστασίας Βαμβακά

Η Ελλάδα διαθέτει από τους μεγαλύτερους, σε αξία και αριθμό πλοίων, στόλους παγκοσμίως, διατηρώντας την τρίτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη σύμφωνα με της VesselsValue. 

Υπενθυμίζεται ότι με τα τελευταία στοιχεία του 2023, η Ελλάδα ήταν πρώτη σε όρους συνολικής χωρητικότητας, δηλαδή την μεταφορική ικανότητα των πλοίων, με τον ρυθμό παραγγελιών αλλά και παραδόσεων να είναι πιθανό να φέρει ανακατατάξεις στην διάταξη.  

πιν

Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, η Ελλάδα έχει διατηρήσει τη τρίτη θέση με την συνολική αξία του στόλου της να αγγίζει τα 169 δις δολάρια, με την Ιαπωνία να είναι πρώτη στα 206 δις δολαρίων και δεύτερη την Κίνα στα 204 δις. Oι αξίες των πλοίων έχουν αλλάξει σημαντικά τους τελευταίους 12 μήνες. Την πρώτη θέση καταλαμβάνει η Ιαπωνία, έχοντας συνολικά περιουσιακά στοιχεία 206,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων, καταγράφοντας αύξηση κατά  5% από την τελευταία αναφορά τον Νοέμβριο του 2022. Ακολουθεί η Κίνα με τρέχουσα αξία στόλου που ανέρχεται σε 204 δισεκατομμύρια δολάρια και στην τρίτη θέση η Ελλάδα. 

Αν και η Κίνα  διαθέτει περισσότερα δεξαμενόπλοια, ο ελληνικός στόλος αποτιμάται με υψηλότερη αξία στα 69,5 δισ. δολάρια, ξεπερνώντας την Κίνα κατά 22,1 δισ. δολάρια. Ο στόλος των ελληνικών συμφερόντων φορτηγών αποτιμάται στα 49 δις δολάρια και των πλοίων μεταφοράς LNG στα 31 δις δολάρια, έχοντας τον δεύτερο παγκοσμίως πιο "ακριβό" στόλο. Οι αξίες σε αυτόν τον τομέα παραμένουν σταθερά σε υψηλά επίπεδα από το 2022, λόγω της αύξησης της ζήτησης. Ακολουθούν τα πλοία μεταφοράς containers στα 10 δις. 

"Τα τελευταία δύο χρόνια, οι συνεχιζόμενες ρωσικές κυρώσεις και η άνοδος της ζήτησης τονομιλίων συνέχισαν να ενισχύουν τα κέρδη των δεξαμενόπλοιων. Επιπλέον, η κατάσταση που εκτυλίσσεται στην Ερυθρά Θάλασσα παρέχει περαιτέρω στήριξη στα κέρδη, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα. Αυτό έχει διατηρήσει τις αξίες  των δεξαμενόπλοιων να κυμαίνονται στα τα υψηλότερα επίπεδα από το 2010 για τους περισσότερους τύπους πλοίων, όπως  για παράδειγμα οι τιμές για 15 ετών Suezmaxes των 160.000 DWT είναι επί του παρόντος αυξημένες κατά 20,62% από την ίδια περίοδο πέρυσι, από 38,37 εκατ. Δολάρια σε 46,28 εκατ. Δολάρια" αναφέρει η Ρεμπέκα Γαλανοπούλου- Jones, αναλύτρια της Veson Nautical. 

Ενδιαφέρον παρουσίαζει η πρώτη της Γερμανίας αλλά και η προσθήκη του Χονγκ Κονγκ στην τελική δεκάδα. Η Γερμανία έπεσε από την 7η θέση το 2022 στην 9η θέση φέτος. Ένα σημαντικό μέρος του στόλου της αποτελούνταν παραδοσιακά από εμπορευματοκιβώτια, όπου η Γερμανία κατέχει αυτήν τη στιγμή τη δεύτερη θέση ως προς τον αριθμό των πλοίων. Καθώς τα κέρδη συνεχίζουν να υφίστανται διόρθωση μετά την "έκρηξη" τους στις αρχές της δεκαετίας του 2020, οι αξίες σε αυτόν τον τομέα έχουν επίσης μειωθεί. Κατά συνέπεια, η αξία του γερμανικού στόλου μειώθηκε από 32,1 δισεκατομμύρια δολάρια στην τελευταία έκθεση σε 17,8 δισεκατομμύρια δολάρια, που αντιπροσωπεύει μείωση περίπου 45%.

Το Χονγκ Κονγκ είναι νέος στη λίστα με συνολική αξία στόλου 44,7 δισ. USD. Συγκεκριμένα, η σημαντική επένδυσή της στον τομέα Bulker έχει εκτοξεύσει το Χονγκ Κονγκ στην πέμπτη θέση της λίστας των 10 κορυφαίων
 

Περισσότερα από Forbes

Αύξηση 32% στις παραγγελίες τάνκερ από τις αρχές του 2024 - Πρώτοι σε αριθμό παραγγελιών οι Έλληνες εφοπλιστές

Σημαντικός παράγοντας η συμμόρφωση με τους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς.

Είσοδος Λ. Πατίτσα στα δεξαμενόπλοια αμμωνίας (VLAC)

Μπαράζ νέων επενδύσεων από τον εφοπλιστή.

Ήρθε η ώρα να ενδιαφερθούμε για τις ναυτιλιακές μετοχές;

Οι οικονομικές επιπτώσεις των ανακατευθύνσεων λόγω των επιθέσεων στην Ερυθρά και οι επενδυτικές ευκαιρίες.

Δεξαμενόπλοια VLCC: Ενισχυμένα τα ναύλα τους παρά τις προκλήσεις

Οι τιμές του πετρελαίου παραμένουν υποτονικές καθώς οι προοπτικές ζήτησης γίνονται ασαφείς. Τα ναύλα στα δεξαμενόπλοια VLCC παραμένουν σταθερά και σε ορισμένες θαλάσσιες διαδρομές αυξημένα.

Ανεβασμένα τα ναύλα - Τι φέρνει το 2024 και το 2025 για τα φορτηγά πλοία

Το 2024 το εμπόριο ξηρού χύδην πρόκειται να γίνει μάρτυρας μιας σημαντικής προσθήκης 495 σκαφών, που συνολικά ανέρχονται σε 34,8 εκατομμύρια dwt.

Αύξηση 53% στις παραγγελίες νέων πλοίων από Έλληνες Εφοπλιστές

Οι Κινέζοι εφοπλιστές έχουν κάνει τις περισσότερες παραγγελίες, μετρώντας 554 πλοία και ακολουθούν οι Ιάπωνες. Τρίτοι οι Έλληνες εφοπλιστές.

Μελίνα Τραυλού: Σημαντική επένδυση στα logistics για τη διαχείριση 100.000+ οχημάτων

Επίσης, η Νeptune Lines πρόσφατα προχώρησε στην παραγγελία δύο πλοίων μεταφοράς οχημάτων νέας γενιάς,

Με ελληνική σημαία κυματίζουν τέσσερα νέα δεξαμενόπλοια του ομίλου Τσάκου

Με κάθε λαμπρότητα έπεσαν στη θάλασσα τα νέα tankers του ομίλου, που έχει σπάσει το φράγμα των 100 πλοίων εν πλω.

Ράλι στις τιμές των LNG Carriers - Σε άνοδο τα bulkers

Αναλυτές υποστηρίζουν στασιμότητα στα ναύλα των φορτηγών και των containerships από το 2024.

Οι αιτίες της αναταραχής στα ναύλα - Τα κρίσιµα γεγονότα

Αναταραχή στα ναύλα, κυρίως στην αγορά των φορτηγών πλοίων, έχει φέρει ο Αύγουστος.

Αναγκαίες τομές 10 δισ. στην ακτοπλοΐα

Νέα πράσινα πλοία της ακτοπλοΐας έως και 100 μέτρων σίγουρα μπορούν να ναυπηγηθούν στην Ελλάδα

Γ. Πιέρρος: Το μέλλον κρύβει προκλήσεις, αλλά και τεράστιες ευκαιρίες για την ελληνική ναυτιλία

Ποιες είναι οι νέες τάσεις που καταγράφηκαν στις επιχειρηματικές κινήσεις.