Η αξία του στόλου της Ελλάδας αγγίζει τα 169 δισ. δολάρια

Η αξία του στόλου της Ελλάδας αγγίζει τα 169 δισ. δολάρια

Της Αναστασίας Βαμβακά

Η Ελλάδα διαθέτει από τους μεγαλύτερους, σε αξία και αριθμό πλοίων, στόλους παγκοσμίως, διατηρώντας την τρίτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη σύμφωνα με της VesselsValue. 

Υπενθυμίζεται ότι με τα τελευταία στοιχεία του 2023, η Ελλάδα ήταν πρώτη σε όρους συνολικής χωρητικότητας, δηλαδή την μεταφορική ικανότητα των πλοίων, με τον ρυθμό παραγγελιών αλλά και παραδόσεων να είναι πιθανό να φέρει ανακατατάξεις στην διάταξη.  

πιν

Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, η Ελλάδα έχει διατηρήσει τη τρίτη θέση με την συνολική αξία του στόλου της να αγγίζει τα 169 δις δολάρια, με την Ιαπωνία να είναι πρώτη στα 206 δις δολαρίων και δεύτερη την Κίνα στα 204 δις. Oι αξίες των πλοίων έχουν αλλάξει σημαντικά τους τελευταίους 12 μήνες. Την πρώτη θέση καταλαμβάνει η Ιαπωνία, έχοντας συνολικά περιουσιακά στοιχεία 206,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων, καταγράφοντας αύξηση κατά  5% από την τελευταία αναφορά τον Νοέμβριο του 2022. Ακολουθεί η Κίνα με τρέχουσα αξία στόλου που ανέρχεται σε 204 δισεκατομμύρια δολάρια και στην τρίτη θέση η Ελλάδα. 

Αν και η Κίνα  διαθέτει περισσότερα δεξαμενόπλοια, ο ελληνικός στόλος αποτιμάται με υψηλότερη αξία στα 69,5 δισ. δολάρια, ξεπερνώντας την Κίνα κατά 22,1 δισ. δολάρια. Ο στόλος των ελληνικών συμφερόντων φορτηγών αποτιμάται στα 49 δις δολάρια και των πλοίων μεταφοράς LNG στα 31 δις δολάρια, έχοντας τον δεύτερο παγκοσμίως πιο "ακριβό" στόλο. Οι αξίες σε αυτόν τον τομέα παραμένουν σταθερά σε υψηλά επίπεδα από το 2022, λόγω της αύξησης της ζήτησης. Ακολουθούν τα πλοία μεταφοράς containers στα 10 δις. 

"Τα τελευταία δύο χρόνια, οι συνεχιζόμενες ρωσικές κυρώσεις και η άνοδος της ζήτησης τονομιλίων συνέχισαν να ενισχύουν τα κέρδη των δεξαμενόπλοιων. Επιπλέον, η κατάσταση που εκτυλίσσεται στην Ερυθρά Θάλασσα παρέχει περαιτέρω στήριξη στα κέρδη, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα. Αυτό έχει διατηρήσει τις αξίες  των δεξαμενόπλοιων να κυμαίνονται στα τα υψηλότερα επίπεδα από το 2010 για τους περισσότερους τύπους πλοίων, όπως  για παράδειγμα οι τιμές για 15 ετών Suezmaxes των 160.000 DWT είναι επί του παρόντος αυξημένες κατά 20,62% από την ίδια περίοδο πέρυσι, από 38,37 εκατ. Δολάρια σε 46,28 εκατ. Δολάρια" αναφέρει η Ρεμπέκα Γαλανοπούλου- Jones, αναλύτρια της Veson Nautical. 

Ενδιαφέρον παρουσίαζει η πρώτη της Γερμανίας αλλά και η προσθήκη του Χονγκ Κονγκ στην τελική δεκάδα. Η Γερμανία έπεσε από την 7η θέση το 2022 στην 9η θέση φέτος. Ένα σημαντικό μέρος του στόλου της αποτελούνταν παραδοσιακά από εμπορευματοκιβώτια, όπου η Γερμανία κατέχει αυτήν τη στιγμή τη δεύτερη θέση ως προς τον αριθμό των πλοίων. Καθώς τα κέρδη συνεχίζουν να υφίστανται διόρθωση μετά την "έκρηξη" τους στις αρχές της δεκαετίας του 2020, οι αξίες σε αυτόν τον τομέα έχουν επίσης μειωθεί. Κατά συνέπεια, η αξία του γερμανικού στόλου μειώθηκε από 32,1 δισεκατομμύρια δολάρια στην τελευταία έκθεση σε 17,8 δισεκατομμύρια δολάρια, που αντιπροσωπεύει μείωση περίπου 45%.

Το Χονγκ Κονγκ είναι νέος στη λίστα με συνολική αξία στόλου 44,7 δισ. USD. Συγκεκριμένα, η σημαντική επένδυσή της στον τομέα Bulker έχει εκτοξεύσει το Χονγκ Κονγκ στην πέμπτη θέση της λίστας των 10 κορυφαίων
 

Powered by

EY «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ» ΕΛΛΑΔΟΣ 2025

Ο διαγωνισμός EY «Επιχειρηματίας της Χρονιάς» Ελλάδος 2025 τιμά τους επιχειρηματίες που, μέσα από το όραμα, την επιμονή και τη δημιουργικότητά τους, χτίζουν επιχειρήσεις με μακροπρόθεσμη αξία για την κοινωνία, τους εργαζομένους, τους πελάτες και τους συνεργάτες τους.

δες περισσοτερα

Περισσότερα από Forbes

Ευάγγ. Μαρινάκης: "Ο "σκιώδης στόλος" θα σβήσει – το LNG και η Τεχνητή Νοημοσύνη θα δώσουν το προβάδισμα"

Κερδισμένοι θα είναι οι εφοπλιστές που διαθέτουν σύγχρονα και αποδοτικά δεξαμενόπλοια.

Ελληνικές ναυτιλιακές στη Wall Street: Ισχυρή κερδοφορία, αλλά με αβεβαιότητες στον ορίζοντα

Καθαρά κέρδη που ξεπερνούν τα 1,8 δισ. δολάρια ανακοίνωσαν οι εισηγμένες ελληνικών συμφερόντων.

ΟΝΕΧ: Νέο πενταετές επενδυτικό σχέδιο για τη Σύρο

Κεντρικός στόχος η ολιστική ανασυγκρότηση της Βιομηχανικής Μονάδας Σύρου.

Η Ελληνική Ionic Shipping επενδύει στην τεχνητή νοημοσύνη και εξοπλίζει όλο τον στόλο της με το σύστημα Orca AI

Την πλήρη εγκατάσταση του συστήματος τεχνητής νοημοσύνης Orca AI στο σύνολο των πλοίων που συνθέτουν τον στόλο της ανακοίνωσε η Ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή εταιρία Ionic Shipping,

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες παραμένουν πρωταγωνιστές με στόλους-γίγαντες άνω του 1 εκατ. dwt

Η ναυτιλία των Ελλήνων καταγράφει για άλλη μια χρονιά εντυπωσιακή παρουσία στις διεθνείς αγορές.

Συγκέντρωση στόλων στην ελληνική ναυτιλία – Λιγότερες εταιρείες με περισσότερα πλοία

Στα μέσα της χρονιάς καταγράφηκαν 63 ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων με στόλους άνω των 20 πλοίων

Σαγκάη: Το "ναυπηγικό" στοίχημα των 17 δισ. δολ. και η αμερικανική πρόκληση

Ένα σχέδιο που φιλοδοξεί να μετατρέψει το Changxing Island της Σαγκάης σε παγκόσμιο ναυπηγικό κέντρο έως το 2027 προωθεί το Πεκίνο.

Σταθερή πορεία και στοχευμένες κινήσεις από τις ελληνικές ναυτιλιακές

Ο ελληνικός ναυτιλιακός κλάδος μπαίνει στο δεύτερο μισό του 2025 με εμφανή σημάδια αντοχής.

Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας χτίζουν το μέλλον

Δεκαπέντε νέοι τεχνίτες από τη ΔΥΠΑ πιάνουν δουλειά – Μήνυμα στήριξης από Κεραμέως και Ξενοκώστα.

Η ασπίδα της ναυτιλιακής βιομηχανίας: Τι έδειξε το Συνέδριο των Πλοιοκτητών Ρυμουλκών και Υπεράκτιων Πλοίων

Στο φως μια σκληρή αλλά απαραίτητη αποτύπωση της πραγματικότητας για 4 κρίσιμους τομείς της ναυτιλίας.

Το 60% των πλοιοκτητών εκπρόθεσμο στην υποβολή στοιχείων ρύπων

Το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο στις μικρότερες εταιρείες, που συχνά δεν διαθέτουν την τεχνογνωσία ή τους πόρους.

Petrofin: Η μεγάλη επιστροφή της ελληνικής τραπεζικής στη ναυτιλία

Το 2024 οι ελληνικές τράπεζες πέρασαν μπροστά στη χρηματοδότηση της ναυτιλίας.