Ξενοδοχεία: 6 στους 10 εργαζόμενους προέρχονται από την τοπική κοινωνία

Ξενοδοχεία: 6 στους 10 εργαζόμενους προέρχονται από την τοπική κοινωνία

Της Βίκυς Κουρλιμπίνη

Κάθε 1 ευρώ που δαπανάται για την αγορά ξενοδοχειακού προϊόντος δημιουργεί (άμεσα και έμμεσα) προϊόν αξίας 1,55 ευρώ στην ελληνική οικονομία, 29,8 θέσεις πλήρους απασχόλησης, ενώ παράλληλα αυξάνει τις συνολικές εισαγωγές στην ελληνική οικονομία κατά 0,16 ευρώ.

Αυτά είναι μερικά από τα βασικά συμπεράσματα της μελέτης του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών & Προβλέψεων (ΙΤΕΠ): "Η Συμβολή του Ξενοδοχειακού Κλάδου στην Ελληνική Οικονομία" που παρουσιάστηκε από τον Δρ. Γεώργιο Σώκλη, Επίκουρο Καθηγητή Παντείου Πανεπιστημίου, στο πλαίσιο του συνεδρίου του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος με θέμα "Δημιουργώντας ευκαιρίες, ανάπτυξη και συνοχή" στην έκθεση HORECA στο Metropolitan Expo.

Σύμφωνα με τη μελέτη, οι πέντε κλάδοι που ωφελούνται περισσότερο από τον ξενοδοχειακό κλάδο (σε όρους παραγωγής) είναι το χονδρικό και λιανικό εμπόριο σε ποσοστό 21%, τα τρόφιμα σε ποσοστό 20%, η γεωργία (15%), η διαχείριση ακίνητης περιουσίας (6%) και η ενέργεια (4%). Το 74% της συνολικής δαπάνης για την αγορά F&B αφορά σε ελληνικά προϊόντα και το 28% σε αγορές F&Β από τοπικούς παραγωγούς.

Στον τομέα της απασχόλησης, το 87% των ελληνικών ξενοδοχείων απασχολεί εργαζόμενους από την τοπική κοινωνία, ενώ το 65% του συνόλου των εργαζομένων στα ελληνικά ξενοδοχεία προέρχεται από την τοπική κοινωνία. Ακόμη, λόγω της εξωστρέφειας του ξενοδοχειακού κλάδου (πάνω από το 70% των πελατών των ξενοδοχείων είναι κάτοικοι της αλλοδαπής) και της χαμηλής του εξάρτησης από εισαγόμενες εισροές, ο ξενοδοχειακός κλάδος συμβάλει σημαντικά στη βελτίωση του εξωτερικού ισοζυγίου της ελληνικής οικονομίας, τονίζεται.

Παράλληλα, η συνολική συμβολή (%) των κλάδων-κλειδιών στην ελληνική οικονομία και ειδικότερα στο ακαθάριστο προϊόν και στην απασχόληση είναι: ξενοδοχία 4,5% και 6,6% αντίστοιχα, εστίαση 6,3% και 9,3% αντίστοιχα και γεωργία 3,6% και 8% αντίστοιχα.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΞΕΕ Αλέξανδρος Βασιλικός ανέφερε στην ομιλία του πως  η "Φιλοξενία με Αξία για Όλους" είναι μια πρωτοβουλία στο πλαίσιο του εορτασμού 90 χρόνων λειτουργία του Επιμελητηρίου.

"Η Φιλοξενία δημιουργεί αλυσίδες αξίας και ο ρόλος της είναι καθοριστικός για τη δημιουργία ευκαιριών, για την ευημερία των πολιτών και για τη συνοχή των τοπικών κοινωνιών ακόμη και σε απομακρυσμένες ακριτικές περιοχές, όπως συμβαίνει με πολλά από τα νησιά μας. Αυτός ο ρόλος του αναπτυξιακού καταλύτη που έχει ο κλάδος της φιλοξενίας, ας μην ξεχνάμε πως επιβεβαιώθηκε ακόμη και μέσα στις πλέον αντίξοες συνθήκες. Είναι ο κλάδος στον οποίο ακούμπησε η ελληνική οικονομία για να βγούμε από τη δεκαετή οικονομική κρίση, όπως είναι και ο κλάδος που μετά την κρίση της πανδημίας έδωσε την αναγκαία ώθηση για τη γρήγορη επανεκκίνηση της οικονομίας. 

Αυτός ο κλάδος λοιπόν έχει ανεβάσει την Ελλάδα στο βάθρο του πρωταθλητή και μας έχει κάνει όλους περήφανους. Κι αυτός ο πρωταθλητισμός σε παγκόσμιο επίπεδο έχει πρωταγωνιστές. Τους επιχειρηματίες και του εργαζόμενους στη φιλοξενία. Είναι αυτοί που με τη δουλειά τους, την τόλμη τους, το όραμά τους, το χαμόγελό τους σηκώνουν την τουριστική Ελλάδα όλο και ψηλότερα. Και με αυτή την αυτοπεποίθηση ατενίζουμε και νέες κορυφές προς κατάκτηση στο μέλλον" τόνισε.

Περισσότερα από Forbes

Ποιες χώρες γεμίζουν το τουριστικό καλάθι

Το top-10 των ξένων αγορών που αφήνουν τα περισσότερα έσοδα και καταγράφουν τις υψηλότερες αφίξεις και διανυκτερεύσεις.

Ξενοδοχεία: Αρνητικό πρόσημο στην απόδοση (και) του Ιουλίου για την Αθήνα

Πτώση της μέσης πληρότητας και του εσόδου ανά διαθέσιμο δωμάτιο για τον μήνα Ιούλιο.

Το πιο δύσκολο καλοκαίρι για τον τουρισμό της Σαντορίνης

Η πτώση στα ξενοδοχεία αγγίζει το 30% και η τουριστική κίνηση παραμένει μειωμένη, παρά τις προσφορές και τη σημαντική πτώση των τιμών.

Η Ευρώπη κινδυνεύει με τουριστικό "σοκ" χάνοντας $245 δισ. και 3 εκατ. θέσεις εργασίας

Οι περιορισμοί στην τουριστική δραστηριότητα σε 11 πόλεις μπορούν να φέρουν απώλειες τα επόμενα τρία χρόνια.

Τα εγκαταλελειμμένα κτίρια της Αθήνας που μεταμορφώνονται σε ξενοδοχεία

Τα ακίνητα- φιλέτα και οι διαγωνισμοί που τρέχουν - Μεγάλο ενδιαφέρον από ξένα κεφάλαια.

Οι βιομήχανοι τροφίμων που αγάπησαν το hoteling

Η δυναμική του ελληνικού τουρισμού δεν είναι νέο "φρούτο" για τους βιομηχάνους τροφίμων και ποτών.

Κυκλάδες σε δύο "ταχύτητες": Πάνω η Πάρος και η Νάξος σε αφίξεις, κάτω Μύκονος και Σαντορίνη

Στη Σαντορίνη, σύμφωνα με επιχειρηματίες του χώρου, οι τζίροι στα ξενοδοχεία είναι μειωμένοι κατά τουλάχιστον 20%.

Ποια είναι η νέα τουριστική επένδυση στην Καβάλα που απευθύνεται στην τρίτη ηλικία

42 εκατ. ευρώ το ύψος του έργου, περιλαμβάνει boutique ξενοδοχείο και επιπλωμένες κατοικίες.

Αύξηση εσόδων και πληροτήτων για "Μεγάλη Βρετανία" και "King George"

Θετικό το πρώτο εξάμηνο όπως σημειώθηκε στο πλαίσιο της ετήσιας γενική συνέλευσης των μετόχων.

Πλειστηριασμοί: "Βροχή" ξενοδοχειακών σφυριών μέσα στον Ιούλιο

Ανάμεσαt τους ξεχωρίζουν όσα τραβούν την προσοχή λόγω της στρατηγικής τοποθεσίας των ξενοδοχείων ή λόγω υψηλής αρχικής τιμής προσφοράς.

Νέα πεντάστερη επένδυση στην Ζάκυνθο

Τι προβλέπει το σχέδιο της ΙΟΝΙΚΗ ΑΤΑΞΕ του ομίλου Ξένου.

Στον τουρισμό επενδύει το λιανεμπόριο - Η περίπτωση της H&M και η παγκόσμια πρωτιά

Η Αθήνα στο επίκεντρο της μόδας για την H&M. Οι καινοτομίες και η ιστορία του κτιρίου στην Ερμού.