Γάλα: Η στροφή των καταναλωτών στο "ανώνυμο" προϊόν ρίχνει το τζίρο της αγοράς

Γάλα: Η στροφή των καταναλωτών στο "ανώνυμο" προϊόν ρίχνει το τζίρο της αγοράς

Του Γιώργου Λαμπίρη

Δραστική είναι η επίδραση που έχει στις πωλήσεις γάλακτος στην Ελλάδα, το γάλα ιδιωτικής ετικέτας που παράγεται από τη βιομηχανία με την ετικέτα των εκάστοτε σούπερ μάρκετ που το διαθέτουν στα ψυγεία τους. Κάτι που αποτυπώνεται και στα στοιχεία αγοράς που έχει στη διάθεσή του το Capital.gr, όπου φαίνεται από τη μία η πτώση των συνολικών πωλήσεων γάλακτος – φρέσκου και υψηλής παστερίωσης –κατά 2,35% το 2024, σε σύγκριση με το 2023.  Τα ίδια στοιχεία δείχνουν ότι η αξία πωλήσεων γάλακτος το 2023 ήταν 495,26 εκατομμύρια ευρώ και το 2024 μειώθηκαν στα 483,62 εκατομμύρια ευρώ.

Στον αντίποδα, σε επίπεδο πωλήσεων σε τεμάχια η κατηγορία γάλακτος στο σύνολό της ήταν ανοδική. Αυτό σημαίνει ότι αυξήθηκαν οι ποσότητες πωλούμενου γάλακτος στην Ελλάδα το 2024, ωστόσο πουλήθηκε σημαντικά φθηνότερο γάλα, καθώς το ιδιωτικής ετικέτας είναι κατά τουλάχιστον 60 λεπτά του ευρώ φθηνότερο σε σχέση με το επώνυμο γάλα των γνωστών βιομηχανιών της χώρας. Η αύξηση αποτυπώνεται στην πράξη στο γεγονός ότι το 2023 πουλήθηκαν 308.138.128 τεμάχια γάλακτος και το 2024 πουλήθηκαν 313.669.128 τεμάχια, αύξηση 1,8%.

Ακόμα εντονότερη είναι η πτώση στο τζίρο της αγοράς από τις πωλήσεις φρέσκου γάλακτος, καθώς από τα 150,95 εκατομμύρια που ήταν το 2023, μειώθηκε το 2024 στα 142,04 εκατομμύρια ευρώ (-5,9%). Σε τεμάχια η πτώση ήταν μετριασμένη σε σχέση με την αξία πωλήσεων, στα επίπεδα του -1,36% από τα 104.915.233 του 2023 στα 103.482.502 του 2024.

Για να γίνει αντιληπτή η διαφορά που υφίσταται στην τιμή του γάλακτος ιδιωτικής ετικέτας από το επώνυμο χαρακτηριστικό το γεγονός ότι για παράδειγμα στα Lidl το φρέσκο γάλα ΓΑΛΠΟ ιδιωτικής ετικέτας με 3,5% λιπαρά, πωλείται στα 0,99 ευρώ το ένα λίτρο, ενώ η ΑΒ Βασιλόπουλος πουλάει αυτή τη στιγμή το γάλα ιδιωτικής ετικέτας με 3,5% λιπαρά σε συσκευασία ενός λίτρου, στα 0,95 ευρώ. Αντίστοιχα στην ΑΒ Βασιλόπουλος το επώνυμο γάλα Όλυμπος ενός λίτρου με 3,5% λιπαρά πωλείται 1,68 ευρώ και το αντίστοιχο φρέσκο γάλα της ΔΕΛΤΑ στην ίδια αλυσίδα επίσης τα 1,68 ευρώ το λίτρο.

Οι πρωταγωνιστές το φρέσκου γάλακτος

Να σημειωθεί ότι εάν απομονώσει κανείς την κατηγορία του φρέσκου γάλακτος, το γάλα ιδιωτικής ετικέτας καταλαμβάνει την πρώτη θέση σε αξία στην Ελλάδα,
διατηρώντας το μεγαλύτερο μερίδιο, ενώ αμέσως μετά ακολουθούν η Δέλτα, η οποία ωστόσο χάνει μερίδιο καθώς το 2024 οι πωλήσεις της σε αξία μειώθηκαν κατά 13,22% με το μερίδιό της να κατέρχεται στο 15,53%. Τρίτος παίκτης στις πωλήσεις γάλακτος σε αξία είναι ο Όλυμπος και ακολουθούν η Φάρμα Κουκάκη, η ΜΕΒΓΑΛ και η ΣΕΡΓΑΛ.

Σημειώνεται ότι η ΔΕΛΤΑ προχώρησε πρόσφατα στην κατάργηση του φρέσκου γάλακτος σε συσκευασία δύο λίτρων, καθότι δεν απέδωσε τα αναμενόμενα για τη
γαλακτοβιομηχανία από τη στιγμή που κυκλοφόρησε. Η απόσυρση αφορά τόσο στο φρέσκο πλήρες γάλα των δύο λίτρων, όσο και στη συσκευασία των δύο λίτρων φρέσκου γάλακτος με χαμηλά λιπαρά. Το γεγονός αυτό αναμένεται να επηρεάσει περαιτέρω τη Δέλτα στην κατηγορία του φρέσκου, η οποία ωστόσο επενδύει περισσότερο στο γάλα υψηλής παστερίωσης, όπου δεν υπάρχουν επιστροφές λόγω μακράς ημερομηνίας λήξης, προσδοκώντας ότι θα καταφέρει να κερδίσει μερίδια από εκεί.

Από την άλλη, ο όμιλος Ελληνικά Γαλακτοκομεία σύμφωνα με πληροφορίες του Capital.gr, επένδυσε σε νέα προϊόντα γάλακτος, παρουσιάζοντας στα σούπερ μάρκετ το γάλα Όλυμπος "Πνοή" με βιταμίνη D σε συσκευασία ενός λίτρου με 1,5% λιπαρά. Πρόκειται για ένα προϊόν που κατατάσσεται στην κατηγορία των λειτουργικών τροφίμων καθώς διευκολύνει την απορρόφηση ασβεστίου από τον
οργανισμό. To συγκεκριμένο προϊόν αναμένεται να τοποθετηθεί στα σούπερ μάρκετ την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου.

Το μέλλον της αυτοκίνησης διαμορφώνεται από την τεχνολογία, την πράσινη μετάβαση και τη ζήτηση για ευέλικτα μοντέλα χρήσης που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.

ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Περισσότερα από Forbes

Γεωργιάδης (Premia): Ξενοδοχεία στο εξωτερικό, 1.500 νέα φοιτητικά δωμάτια και μέτοχος-έκπληξη στο κρασί

Ο Ηλίας Γεωργιάδης αποκαλύπτει τα επόμενα βήματα της εταιρείας σε ξενοδοχεία, φοιτητικές εστίες και τον όμιλο Ελληνικά Οινοποιεία.

Cosmote Telekom: Το παγκόσμιο εκτόπισμα της Telekom φέρνει καινοτομία, επενδύσεις και υπεραξία στην ελληνική αγορά - Το παράδειγμα της T-Mobile US

Το success story της T-Mobile US και τι σημαίνει για την Ελλάδα η παρουσία της Cosmote Telekom σε έναν παγκόσμιο κολοσσό.

Bitloops: Σήκωσε 1 εκατ. ευρώ η startup που λύνει τις αδυναμίες του design-to-code με AI

Στον γύρο συμμετείχαν οι Eleven Ventures και Corallia Ventures, καθώς και αρκετοί angel investors.

Ελαιόλαδο: Στα 300-600 εκατ. ετησίως ο μαύρος τζίρος του πράσινου χρυσού

Πώς διαμορφώνονται οι τιμές από το χωράφι στο ράφι.

ΦΑΓΕ: Η ολλανδική κρίση αζώτου, οι αντιδικίες στην Ελλάδα και οι "χρυσές" εξαγωγές

Τα κέρδη ρεκόρ και πώς η ΦΑΓΕ έχασε 8 χρόνια στην κούρσα για ανάπτυξη ευρωπαϊκής παραγωγικής βάσης.

Μοτοδυναμική: Ποντάρει στην ηλεκτροκίνηση και φέρνει νέα κινεζική μάρκα αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Τον Αύγουστο ξεκινά η εμπορική διάθεση των μοντέλων της NIO – Τι είπε η διοίκηση του ομίλου στη γενική συνέλευση των μετόχων.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.

Οικογένεια Σαράντη: Η "παγκόσμια Δωδώνη", οι επενδύσεις των 300 εκατ. και το άκυρο στη ΔΕΛΤΑ

Πώς ένα τυροκομείο στα Τρίκαλα έφτασε να γίνει σήμερα ο όμιλος Ελληνικά Γαλακτοκομεία των 15 θυγατρικών στον κόσμο.

Ο νέος εφιάλτης της Tesla ακούει στο όνομα "Ντόναλντ Τραμπ"

Τα πράγματα ήδη δεν πήγαιναν καλά. Ήρθε και η επεισοδιακή σύγκρουση Μασκ-Τραμπ να χειροτερέψει την κατάσταση.

Ποια funds επενδύουν σε ελληνικές start ups

Οι επενδύσεις σε start ups με Έλληνες ιδρυτές έχουν φτάσει ήδη τα επίπεδα ολόκληρου του 2024.

Wocap: Η ελληνική startup που αλλάζει τους κανόνες στη διαχείριση του κεφαλαίου κίνησης

Η Wocap άντλησε πρόσφατα 450.000 ευρώ σε έναν pre-seed γύρο χρηματοδότησης, με επικεφαλής την Genesis Ventures.

Στο Λονδίνο στρέφεται η Metlen – Ευ. Μυτιληναίος: "Πάμε για τον FTSE 100 χωρίς ΑΜΚ και με έδρα την Ελλάδα"

Η Metlen εισέρχεται στην τρίτη φάση του επιχειρηματικού της σχεδιασμού με την ονομασία "Big Three".