Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας χτίζουν το μέλλον

Τα Ναυπηγεία Ελευσίνας χτίζουν το μέλλον

Του Γιώργου Σ. Σκορδίλη 

Μια ουσιαστική "νέα αρχή" για τη ναυπηγική βιομηχανία ξεκίνησε αυτή την εβδομάδα στα Ναυπηγεία Ελευσίνας, όπου δεκαπέντε νέοι τεχνίτες, απόφοιτοι της Επαγγελματικής Σχολής Μαθητείας (ΕΠΑΣ) της ΔΥΠΑ Ελευσίνας, εντάχθηκαν στο εργατικό δυναμικό των Ναυπηγείων. Η εκδήλωση έγινε παρουσία της Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Νίκης Κεραμέως, και του Διοικητή της ΔΥΠΑ, Σπύρου Πρωτοψάλτη, ενώ τους υποδέχθηκε επίσημα ο Πρόεδρος της ONEX Shipyards & Technologies, Πάνος Ξενοκώστας.

Η ένταξη αυτών των νέων επαγγελματιών έγινε μέσα από πρόγραμμα της ΔΥΠΑ που περιλαμβάνει αμειβόμενη πρακτική άσκηση. Πρόκειται για ένα μοντέλο που συνδέει άμεσα την επαγγελματική εκπαίδευση με την αγορά εργασίας και απαντά στις αυξανόμενες ανάγκες του ναυπηγικού κλάδου για εξειδικευμένο προσωπικό.

Έμφαση στην πράξη – Όχι απλώς νούμερα, αλλά άνθρωποι

"Οι αριθμοί αποκτούν πρόσωπο", είπε χαρακτηριστικά ο Πάνος Ξενοκώστας, δείχνοντας ότι για την ONEX δεν πρόκειται απλώς για μια τυπική πρόσληψη, αλλά για στοχευμένη επένδυση στη νέα γενιά τεχνιτών. "Δεν επενδύουμε απλώς σε δεξιότητες. Επενδύουμε σε ανθρώπους, σε νέα μυαλά και χέρια που θα αναλάβουν την ευθύνη της επόμενης μέρας", υπογράμμισε, τονίζοντας ότι η συνεργασία με τη ΔΥΠΑ λειτουργεί σαν "καταλύτης" για τη δημιουργία μιας βιώσιμης ναυπηγικής αναγέννησης.

Ο ίδιος ευχαρίστησε δημόσια τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, την Υπουργό Νίκη Κεραμέως και τον Διοικητή της ΔΥΠΑ για την "αγαστή συνεργασία" και υπογράμμισε πως "τα ναυπηγεία είναι οι άνθρωποί μας και σε αυτούς επενδύουμε από την πρώτη ημέρα".

Το στοίχημα της μείωσης της ανεργίας

Από την πλευρά της, η Υπουργός Εργασίας Νίκη Κεραμέως στάθηκε στα θετικά αποτελέσματα της κυβερνητικής πολιτικής στην απασχόληση: "Το 2019 η ανεργία ήταν 17,8%, σήμερα βρίσκεται στο 7,9% και έχουν δημιουργηθεί πάνω από 500.000 νέες θέσεις εργασίας", σημείωσε. Παρ’ όλα αυτά, παραδέχθηκε ότι "μπαίνουμε πλέον στον σκληρό πυρήνα της ανεργίας", όπου χρειάζονται πιο στοχευμένες πολιτικές.

"Ετοιμάζουμε τα παιδιά για τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς εργασίας", δήλωσε και κάλεσε περισσότερες επιχειρήσεις να συμμετέχουν σε παρόμοια προγράμματα, προσδιορίζοντας τη ΔΥΠΑ και το Υπουργείο Εργασίας ως "εργαλεία υποστήριξης" για τις εταιρείες που αναζητούν κατάλληλα στελέχη.

Συγκίνηση και απολογισμός από τον Πρωτοψάλτη

Ιδιαίτερο συμβολισμό είχε η παρουσία του Διοικητή της ΔΥΠΑ, Σπύρου Πρωτοψάλτη, για τον οποίο η ημέρα αυτή ήταν και η τελευταία του στο τιμόνι του οργανισμού. "Είναι μεγάλη χαρά να βλέπω σήμερα τους μαθητές μας να αποφοιτούν και να βρίσκουν δουλειά. Αυτό είναι η μεγαλύτερη επιβεβαίωση ότι οι πολιτικές μας έχουν αποτέλεσμα", είπε, προσθέτοντας πως θα συνεχίσει να υπηρετεί τους ίδιους στόχους από οποιαδήποτε νέα θέση αναλάβει.

Η συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα στα Ναυπηγεία Ελευσίνας φαίνεται να αποδίδει καρπούς. Σε έναν κλάδο που έχει πληγεί από χρόνια κρίση και ελλείψεις προσωπικού, η επένδυση σε νέους τεχνίτες, μέσα από τη στοχευμένη εκπαίδευση και την πρακτική, είναι ίσως η πιο ρεαλιστική στρατηγική για την αναγέννηση της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας.

Περισσότερα από Forbes

Σαγκάη: Το "ναυπηγικό" στοίχημα των 17 δισ. δολ. και η αμερικανική πρόκληση

Ένα σχέδιο που φιλοδοξεί να μετατρέψει το Changxing Island της Σαγκάης σε παγκόσμιο ναυπηγικό κέντρο έως το 2027 προωθεί το Πεκίνο.

Η ασπίδα της ναυτιλιακής βιομηχανίας: Τι έδειξε το Συνέδριο των Πλοιοκτητών Ρυμουλκών και Υπεράκτιων Πλοίων

Στο φως μια σκληρή αλλά απαραίτητη αποτύπωση της πραγματικότητας για 4 κρίσιμους τομείς της ναυτιλίας.

Το 60% των πλοιοκτητών εκπρόθεσμο στην υποβολή στοιχείων ρύπων

Το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο στις μικρότερες εταιρείες, που συχνά δεν διαθέτουν την τεχνογνωσία ή τους πόρους.

Petrofin: Η μεγάλη επιστροφή της ελληνικής τραπεζικής στη ναυτιλία

Το 2024 οι ελληνικές τράπεζες πέρασαν μπροστά στη χρηματοδότηση της ναυτιλίας.

Οι κορυφαίοι Έλληνες εφοπλιστές - Λίστα Forbes 2025

Από τη Χίο έως τη Wall Street και από το CO2 shipping έως τις ναυαρχίδες του LNG, οι Έλληνες εφοπλιστές συνεχίζουν να διαμορφώνουν το μέλλον της παγκόσμιας ναυτιλίας.

Emanuele Grimaldi: Ρεαλισµός χωρίς σύνορα, όραµα χωρίς αυταπάτες

Σε µια περίοδο που η παγκόσµια ναυτιλία επηρεάζεται έντονα από γεωπολιτικές κρίσεις και αυστηρότερες περιβαλλοντικές απαιτήσεις, ο Emanuele Grimaldi βρίσκεται σε θέση-κλειδί. Ως Πρόεδρος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιµελητηρίου (ICS) εκπροσωπεί τα συµφέροντα άνω του 80% του παγκόσµιου εµπορικού στόλου και συµµετέχει δυναµικά στη συζήτηση που θα καθορίσει το µέλλον του θαλάσσιου εµπορίου. Μιλά ξεκάθαρα, χωρίς περιστροφές.

Συμμαχίες με ναυπηγική πυξίδα: Προς την υλοποίηση ενός "Εθνικού Πλοίου"

Η δημιουργία γραμμών παραγωγής με 70% ελληνική συμμετοχή και εξαγωγικό προσανατολισμό είναι πλέον εφικτή.

Α. Καρακώστας (ΟΛΠ): Ο Πειραιάς πρότυπο λιμάνι του 21ου αιώνα

Δεν αποτελεί πλέον απλώς έναν κόμβο μεταφορών, αλλά ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό asset.

Δύο δισ. δολάρια ναύλους εξασφάλισε η ΤΕΝ για τα νεότευκτα δεξαμενόπλοια Shuttle

Οι παραδόσεις των πλοίων προγραμματίζονται για το 2027 και το 2028.

Βαρδινογιάννης και Λιβανός σε συνεργασία για ανεφοδιασμό καυσίμων

Η Global Chartering ενώνει τις δυνάμεις της με την ελληνική εταιρία ανεφοδιασμού ναυτιλιακών καυσίμων Sekavin με στόχο την ενίσχυση της συνεργασίας στον εφοδιασμό πλοίων.

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης πύλη για το διεθνές εμπόριο

Νέες επενδύσεις υψούς 250 εκατ. ευρώ καθιστούν τη Θεσσαλονίκη πύλη για την περιοχή των Βαλκανίων.