Τι ταμείο έκανε η Κωτσόβολος στα χέρια της ΔΕΗ

Τι ταμείο έκανε η Κωτσόβολος στα χέρια της ΔΕΗ

Της Ξανθής Γούναρη

Την πρώτη οικονομική χρήση στα χέρια της ΔΕΗ δημοσίευσε χθες στο ΓΕΜΗ η Κωτσόβολος αν και "κουτσουρεμένη" χρονικά άρα επί της ουσίας μη συγκρίσιμη με την προηγούμενη δωδεκάμηνη χρήση που αφορούσε την περίοδο 1η Μαΐου 2023 – 30 Απριλίου 2024.

Τα οικονομικά μεγέθη της Next Gen Retail Services, όπως είναι από τον Νοέμβριο του 2024 ο νέος διακριτικός τίτλος της εταιρείας πίσω από τον μεγαλύτερο "παίκτη" στην εγχώρια αγορά των ηλεκτρικών συσκευών και των ειδών τεχνολογίας, αφορούν το διάστημα από 1η Μαΐου 2024 έως 31η Δεκεμβρίου 2024.

Αφήνοντας πίσω της το μοντέλο της καθαρά λιανεμπορικής αλυσίδας μετασχηματιζόμενη σε έναν σύγχρονο πάροχο τεχνολογικών και ενεργειακών λύσεων η περσινή οκτάμηνη χρήση της Κωτσόβολος ήταν στην πράξη μεταβατική, καθώς η εταιρεία μετά την εξαγορά της από την Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού Α.Ε. ευθυγράμμισε το τέλος της οικονομικής της περιόδου με τη μητρική, κλείνοντας βιβλία στις 31 Δεκεμβρίου αντί για 30 Απριλίου.

Σταθερή πορεία εν μέσω μετάβασης

Στο οκτάμηνο του 2024, ο κύκλος εργασιών έφτασε τα 510,04 εκατ. ευρώ (σ.σ. στα 711,07 εκατ. ευρώ είχε διαμορφωθεί ο κύκλος εργασιών της Κωτσόβολος για τη χρήση 2023-2024 που ολοκληρώθηκε τον Απρίλιο 2024) εκ των οποίων 468,18 εκατ. προήλθαν από πωλήσεις εμπορευμάτων και τα υπόλοιπα από υπηρεσίες και προμήθειες χρηματοδότησης. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 615 χιλ. ευρώ, ενώ μετά φόρων καταγράφηκε οριακή ζημία 163 χιλ. ευρώ – αποτέλεσμα μιας περιόδου έντονων επενδύσεων και εσωτερικών αναδιαρθρώσεων.

Τα κανάλια που φέρνουν τον τζίρο

Τα φυσικά καταστήματα παραμένουν η "μηχανή παραγωγής χρήματος" για την Κωτσόβολος, με τα έσοδα να φθάνουν τα 365,95 εκατ. ευρώ. Το ηλεκτρονικό κατάστημα έφτασε τα 37,37 εκατ. ευρώ, το τηλεφωνικό κέντρο πρόσθεσε 25,27 εκατ., το δίκτυο franchise απέδωσε 21,63 εκατ. ευρώ, ενώ οι πωλήσεις B2B στην Ελλάδα ανήλθαν σε 17,37 εκατ. ευρώ. Οι εξαγωγές παραμένουν μικρές αλλά σταθερές, στα 0,59 εκατ. ευρώ.

Στην Ελλάδα, οι πωλήσεις ανήλθαν σε 493,29 εκατ. ευρώ, στηριγμένες στο ευρύ δίκτυο καταστημάτων της αλυσίδας -83 εταιρικά και 14 franchise – με παρουσία σε όλη τη χώρα, ενώ στην Κύπρο, τα έσοδα ανήλθαν σε 16,75 εκατ. ευρώ, προερχόμενα από τρία καταστήματα σε Λευκωσία, Πάφο και Λεμεσό.

Η λιανική παραμένει ο βασικός πυλώνας, αποφέροντας 336,08 εκατ. ευρώ στο οκτάμηνο. Η χονδρική ακολουθεί με 132,10 εκατ. ευρώ, κυρίως από συνεργασίες με επιχειρήσεις, ενώ οι υπηρεσίες – εγκαταστάσεις, μεταφορές, τεχνική υποστήριξη, επέκταση εγγυήσεων – πρόσθεσαν 41,86 εκατ. ευρώ.

Επέκταση και αναβάθμιση

Κατά τη διάρκεια του 2024, η Κωτσόβολος υπέγραψε νέες μισθωτικές συμβάσεις που αφορούν τόσο την προσθήκη νέων καταστημάτων στην αλυσίδα της όσο και την επέκταση υφιστάμενων σημείων πώλησης σε Λαμία, Σύρο, Μουδανιά, Καλαμαριά, Σείριο και Πυλαία.

Στόχος είναι η ενίσχυση της φυσικής παρουσίας σε κομβικές περιοχές, με τα καταστήματα να λειτουργούν ως "κέντρα εμπειρίας" που πλαισιώνονται από το e-shop και τα υπόλοιπα κανάλια. Παράλληλα, επενδύσεις κατευθύνονται σε ανακαινίσεις, αναβάθμιση εξοπλισμού και ενίσχυση ψηφιακών υποδομών.

Αυξήθηκαν οι εργαζόμενοι

Στο τέλος του 2024, η εταιρεία απασχολούσε 3.186 εργαζόμενους, από 2.971 τον Απρίλιο. Το διοικητικό συμβούλιο προτείνει τη διανομή μερίσματος 123.644 ευρώ στο προσωπικό. Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα ανήλθαν σε 77,12 εκατ. ευρώ, προσφέροντας ασφάλεια και ευελιξία για τη χρηματοδότηση αναπτυξιακών κινήσεων. Οι θετικές λειτουργικές ταμειακές ροές κατευθύνονται σε αναβαθμίσεις, ανακαινίσεις και νέες επενδύσεις.

Το μεγάλο στοίχημα και οι συνέργειες

Η συμφωνία για την εξαγορά της Κωτσόβολος με συνολικό τίμημα 271,8 εκατ. ευρώ προσφέρει στη ΔΕΗ ένα πολύτιμο όπλο στην προσπάθεια διαφοροποίησης. Η αλυσίδα διαθέτει 96 φυσικά καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο, εκ των οποίων τα 27 είναι megastores, ένα πλήρες πανελλαδικό δίκτυο εφοδιαστικής αλυσίδας με δικές της αποθήκες, ιδιόκτητο στόλο οχημάτων και εκτεταμένο δίκτυο συνεργατών για εγκαταστάσεις συσκευών. Παράλληλα, η πολυκαναλική της παρουσία συνδυάζει τα φυσικά σημεία πώλησης με call center και ένα επιτυχημένο e-shop.

Εξ ου και η ΔΕΗ ποντάρει σε έναν υβριδικό πάροχο που θα συνδυάζει ενέργεια και τεχνολογία, με την Κωτσόβολος να λειτουργεί ως "γέφυρα" ανάμεσα στους δύο κόσμους. Το 2025 θα είναι το πρώτο πλήρες τεστ για το αν αυτή η στρατηγική μπορεί να μετουσιωθεί σε σταθερή ανάπτυξη.

Ήδηη ΔΕΗ εμπλούτισε το χαρτοφυλάκιο υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας με τη διάθεση στο κοινό της υπηρεσίας ElectricianPass, που αφορά στην έκδοση Υπεύθυνης Δήλωσης Εγκαταστάτη για την πιστοποίηση της ηλεκτρικής εγκατάστασης κατοικιών, αξιοποιώντας το δίκτυο συνεργατών της Κωτσόβολος και εμπεδώνοντας περαιτέρω τις συνεργατικές σχέσεις των εταιρειών του ομίλου.

Περαιτέρω, κάνει ένα ακόμα βήμα προς την πρακτική κι ενεργητική συμβουλευτική συνδέοντας τις συμβουλές εξοικονόμησης του MyEnergyCoach (ψηφιακού συμβούλου πελατών ΔΕΗ για θέματα Βιωσιμότητας) με ευκαιρίες και προσφορές για αντικατάσταση ενεργοβόρων συσκευών από την Κωτσόβολος.

Περισσότερα από Forbes

Hack The Box: Η startup που εκπαιδεύει "αντί-hackers" προχωρά σε εξαγορά και διευρύνει την παρουσία της

Η Hack The Box μετρά πάνω από 3,7 εκατ. μέλη παγκοσμίως και έχει λάβει συνολικά περίπου 70 εκατ. δολάρια σε χρηματοδότηση.

Market In: Περισσότερα καταστήματα, λιγότερα κέρδη

Ο κύκλος εργασιών ξεπέρασε τα 418 εκατ. ευρώ.

Στρατηγική συνεργασία Aegean-IndiGo φέρνει την Ινδία πιο κοντά στην Ελλάδα

Απευθείας σύνδεση Αθήνα με Δελχί και Βομβάη με 14 πτήσεις από τη νέα χρονιά.

Μασούτης: Πότε αλλάζουν ταμπέλες τα καταστήματα Κρητικός

Το όραμα για το μέλλον του ομίλου, το δίκτυο franchise και τα "ορφανά" καταστήματα. Η πορεία της Μασούτης σε λιανική και χονδρική και το mega project στις Τρεις Γέφυρες.

Σκλαβενίτης: Πότε και πού ανοίγει το μεγαλύτερο hypermarket της Ελλάδας

Με τον leader του ελληνικού λιανεμπορίου να προσθέτει ακόμη μία πρωτιά στο ενεργητικό του.

Forum SA: Στρατηγική εξαγορά της Omind Creatives

Αναφερόμενος στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, ο κ. Παναγούλιας υπογράμμισε ότι "το τίμημα αντανακλά εύλογα την αξία των brands".

Το "χρυσό" καλοκαίρι των σούπερ μάρκετ: 757 εκατ. ευρώ επιπλέον στα ταμεία

Το ρεκόρ της οργανωμένης λιανικής τροφίμων και η μεγάλη διχοτόμηση του λιανικού εμπορίου.

STIQ: Επεκτείνεται σε νέες πόλεις και "κοιτάζει" προς το εξωτερικό η startup που αλλάζει το delivery

Η STIQ ιδρύθηκε από τον Κ. Δάβαρη και λειτουργεί φυσικά καταστήματα και cloud kitchens - δηλαδή επαγγελματικούς χώρους μαγειρικής που εξυπηρετούν online παραγγελίες.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.

Witside: Νέα διψήφια ανάπτυξη και διεθνής επέκταση για την ελληνική εταιρεία που καινοτομεί σε data και ΑΙ

Σύμφωνα με τον CEO, η εταιρεία έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό, για πιθανές εξαγορές και στρατηγικές συνεργασίες.