Ανανίας Αρβανιτίδης (PressiousArvanitidis): Η εξέλιξή μας είναι συνδεδεμένη με την εξέλιξη της τεχνολογίας

Ανανίας Αρβανιτίδης (PressiousArvanitidis): Η εξέλιξή μας είναι συνδεδεμένη με την εξέλιξη της τεχνολογίας

Για τις αλλαγές που έχουν συντελεστεί στον εγχώριο κλάδο των εκτυπώσεων και για τους τρόπους με τους οποίους τις αντιμετωπίζει η εταιρεία μιλά ο CEO της PressiousArvanitidis, κ. Ανανίας Αρβανιτίδης.

"Ο ρόλος του εντύπου γίνεται ολοένα και διαφορετικός, αξιοποιώντας τον πολυαισθητηριακό του χαρακτήρα, ο οποίος είναι και το ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα σε σχέση με την digital επικοινωνία. Το έντυπο μπορούμε να το αγγίξουμε, να το μυρίσουμε να το αισθανθούμε και αυτός είναι ο λόγος που όλο και περισσότερες εταιρείες επιστρέφουν στο έντυπο και αξιοποιούν αυτές του τις δυνατότητες”, εξηγεί.  

- Η PressiousArvanitidis έχει να επιδείξει μια μακροχρόνια πορεία στην ελληνική αγορά. Μπορείτε να αναφέρετε επιγραμματικά τους σημαντικότερους σταθμούς καθώς και συνεργασίες της εταιρείας;

Η εταιρεία μας φέτος γιορτάζει τα 50 χρόνια από την έναρξη της λειτουργίας της. Πενήντα χρόνια από τότε που ο ιδρυτής της, Διαμαντής Αρβανιτίδης, άνοιξε το δικό του τυπογραφείο στο άντρο των τυπογράφων της εποχής εκείνης, πίσω από την Πλατεία Ομόνοιας, στην οδό Γερανίου. Ο πρώτος σημαντικός σταθμός έκτοτε ήταν το 1997, χρονιά κατά την οποία δημιουργήθηκε το σημερινό καταστατικό της εταιρείας, στο οποίο αναφέρονται για πρώτη φορά και οι γιοι του ιδρυτή, ο Θωμάς και ο Ανανίας, οι οποίοι διοικούν την εταιρεία σήμερα. Ένας ακόμη σημαντικός σταθμός ήταν όταν το 2002 έγινε η μετεγκατάσταση της παραγωγής της εταιρείας στο πρότυπο για τον κλάδο ιδιόκτητο εργοστάσιο στο 78ο χλμ της Εθνικής οδού Αθηνών Λαμίας και ταυτόχρονα μία σειρά επενδύσεων σε νέο μηχανολογικό εξοπλισμό.  Τελευταίος σημαντικός σταθμός ήταν το 2019 όταν έγιναν τα εγκαίνια των υπερσύγχρονων γραφείων της εταιρείας στη Λεωφόρο Κηφισίας, στο ισόγειο των οποίων έχει δημιουργηθεί ο πολυχώρος Printcafe και μία πρότυπη γραμμή παραγωγής ψηφιακών εκτυπώσεων που έχουν ως σκοπό την ακόμα αμεσότερη εξυπηρέτηση των συνεργατών της.

Συνεργασία σταθμός για την οποία είμαστε και ιδιαιτέρως υπερήφανοι, ήταν όταν το 2010, εν μέσω οικονομικής κρίσης, η εταιρεία μας συνεργάστηκε με το Συμβούλιο Διαχείρισης Δασών και έγινε η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που πιστοποιήθηκε κατά FSC, βοηθώντας με αυτόν τον τρόπο στην πορεία το σύνολο του κλάδου να δει τον ρόλο του διαφορετικά.

Μια ακόμη πρόσφατη συνεργασία η οποία μπορεί σίγουρα να χαρακτηριστεί ως σταθμός είναι εκείνη με την Fogra, η οποία καθιστά την PressiousArvanitidis ως τον πρώτο και μοναδικό οργανισμό πιστοποίησης χρώματος στην Ελλάδα.
 
- Σχεδιάζετε κάποιες νέες επενδύσεις;

Ως εταιρεία συνώνυμο ενός κλάδου, η εξέλιξή μας είναι συνδεδεμένη με την εξέλιξη της τεχνολογίας. Όπως όλα τα προηγούμενα χρόνια, έχουμε αναπτύξει ένα πρόγραμμα σημαντικότατων επενδύσεων, οι οποίες θα μας βοηθήσουν να υλοποιήσουμε το πλάνο της επόμενης πενταετίας το οποίο έχουμε σχεδιάσει.
 
- Ποιες αλλαγές έχουν συντελεστεί το τελευταίο διάστημα στον εγχώριο κλάδο των εκτυπώσεων και πώς η εταιρεία αντιμετωπίζει αυτές τις νέες συνθήκες;

Το μέγεθος του κλάδου των εκτυπώσεων και της έντυπης επικοινωνίας επηρεάστηκε σημαντικά κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όμως τη χρονιά που διανύουμε φαίνεται πως παρόλο που έχει αλλάξει η συμπεριφορά του καταναλωτή επανερχόμαστε στα επίπεδα του 2019 μέσω μίας διαφορετικής οδού.

Ο ρόλος του εντύπου γίνεται ολοένα και διαφορετικός, αξιοποιώντας τον πολυαισθητηριακό του χαρακτήρα, ο οποίος είναι και το ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα σε σχέση με την digital επικοινωνία. Το έντυπο μπορούμε να το αγγίξουμε, να το μυρίσουμε, να το αισθανθούμε και αυτός είναι ο λόγος που όλο και περισσότερες εταιρείες επιστρέφουν στο έντυπο και αξιοποιούν αυτές του τις δυνατότητες. Στην PressiousArvanitidis έχουμε αναπτύξει μία διαδικασία μέσα από την οποία μετράμε τις εργασίες εκείνες που αναδεικνύουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του εντύπου, βοηθώντας με τον τρόπο αυτό τους συνεργάτες μας να πάρουν όλο και μεγαλύτερη αξία από την επένδυσή τους στη συγκεκριμένη μορφή επικοινωνίας.

- Πώς έχετε ενσωματώσει τα κριτήρια ESG στη στρατηγική της εταιρείας;

Κάθε εταιρεία που σέβεται τον ηγετικό της ρόλο σε έναν κλάδο έχει καθήκον να ενσωματώσει τα κριτήρια ESG στη στρατηγική της. Στην PressiousArvanitidis εφαρμόζουμε πρότυπα συστήματα περιβαλλοντικής διαχείρισης από το 2008 και δημοσιεύουμε έκθεση διαχείρισης από το 2016. Έχουμε αναπτύξει πρόγραμμα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και εφαρμόζουμε μεθοδολογία διοίκησης της εταιρείας, στην οποία έχουν φωνή όλοι οι άνθρωποί της. Πρόσφατα πιστοποιηθήκαμε με CRI Pass, ένα εργαλείο το οποίο αξιολογεί τις επιδόσεις των επιχειρήσεων βάσει των ESG πυλώνων.

- Ποιος είναι ο ρόλος του/της CEO στη διατήρηση και ανάπτυξη των στελεχών του/της και ποιος στην προσέλκυση νέων στελεχών από την αγορά;

Εξαιτίας των τεκτονικών αλλαγών που συντελούνται στην αγορά εργασίας παγκοσμίως, το ανθρώπινο δυναμικό βρίσκεται πολύ υψηλά στη λίστα των προτεραιοτήτων όλων των CEOs. Πόσο μάλλον η ανάπτυξη και η διατήρηση των στελεχών του οργανισμού του. Ο ρόλος του CEO είναι να αφουγκράζεται τα στελέχη του, να τα ενδυναμώνει, να δημιουργεί διαρκώς ευκαιρίες ανάπτυξης και να εξασφαλίζει κονδύλια για την εκπαίδευση, τη δια βίου μάθηση και τη δια βίου εξέλιξή τους. Οι παραπάνω πρωτοβουλίες, σε συνδυασμό με την ανάδειξή τους στην αγορά, αποτελούν το βασικό συστατικό της συνταγής προσέλκυσης νέων στελεχών από αυτή.

- Ένα νέο στέλεχος που έχει τη φιλοδοξία να γίνει CEO, τι θα το συμβουλεύατε;

Θα το συμβούλευα να κάνει απολύτως ξεκάθαρες στον εαυτόν του τις αξίες του και να μην σταματήσει πότε να δίνει τους αγώνες που χρειάζονται για αυτές.
 
- Ποιες ικανότητες και δεξιότητες εκτιμάτε ότι στο μέλλον θα απαιτηθούν να κατέχουν τα νέα και πολλά υποσχόμενα στελέχη;

Η ταχύτητα με την οποία αλλάζουν τα πράγματα στην εποχή μας μας βοηθάει να σκεφτούμε πως η προσαρμοστικότητα σε συνδυασμό με την ανθεκτικότητα είναι δεξιότητες που θα απαιτηθούν να κατέχουν τα νέα και πολλά υποσχόμενα στελέχη στο μέλλον.

- Η προσωπική ενασχόληση ενός CEO με τα θέματα που απασχολούν την κοινωνία είναι μέρος του ρόλου του/της;

Η δική μας θέση είναι πως η ματιά και η ευαισθησία ενός CEO είναι εκείνη που θα βοηθήσει έναν οργανισμό να κάνει το κάτι ακόμα παραπάνω για θέματα που απασχολούν την κοινωνία. Αυτός είναι ένας ακόμη ρόλος στο πλαίσιο του ρόλου του CEO, ο οποίος, μέσα σε όλα που καλείται να διαχειριστεί, είναι να θυμάται πως είναι πάνω από όλα άνθρωπος.

Powered by

EY «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ» ΕΛΛΑΔΟΣ 2025

Ο διαγωνισμός EY «Επιχειρηματίας της Χρονιάς» Ελλάδος 2025 τιμά τους επιχειρηματίες που, μέσα από το όραμα, την επιμονή και τη δημιουργικότητά τους, χτίζουν επιχειρήσεις με μακροπρόθεσμη αξία για την κοινωνία, τους εργαζομένους, τους πελάτες και τους συνεργάτες τους.

δες περισσοτερα

Περισσότερα από Forbes

CEO Clubs Greece Forum: Συν-δημιουργώντας την Ηγεσία του Αύριο μέσα από τη Σοφία των Λέξεων

Οι αλλαγές που χαρακτηρίζουν τη σύγχρονη εποχή είναι ραγδαίες και πρωτοφανείς.

Από όραμα σε σημείο αναφοράς: Το ClubHouse του CEO Clubs Greece

Έχουν ήδη περάσει τρία χρόνια από την ίδρυσή του και το ClubHouse του CEO Clubs Greece εξακολουθεί να ξεπερνά τις αρχικές αλλά και τις μεταγενέστερες προσδοκίες, καθώς έχει αναδειχθεί πλέον σε μοναδικό σημείο αναφοράς για την ανάπτυξη της ηγεσίας στην Ελλάδα.

Μάνθος Γαγάνης, Managing Director, DSV - Global Transport and Logistics: Χτίζουμε την επόμενη ημέρα των logistics με τεχνολογία, ευελιξία και επίκεντρο τον άνθρωπο

Με αφετηρία μια εξαιρετική χρονιά για τη DSV Air & Sea στην Ελλάδα, η οποία έκλεισε το 2024 με κύκλο εργασιών 88 εκατ. ευρώ και ηγετική θέση στην αγορά.

CEO Clubs Greece: "MasterMind-ing" την ανάπτυξη της ηγεσίας στην Ελλάδα

Από την έναρξη της λειτουργίας του, το CEO CLUBS GREECE έχει ως σταθερή αποστολή να συμβάλει στην εξέλιξη της ηγεσίας στην Ελλάδα.

Elena Drecheva (Konica Minolta Ελλάς): Καινοτομία, μετασχηματισμός, συνεργασίες το τρίπτυχο της επιχειρηματικής μας στρατηγικής

"Η βιωσιμότητα βρίσκεται στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων μας", αναφέρει, επισημαίνοντας ότι ένα μέρος των εσόδων της εταιρείας κατευθύνεται σε πράσινες πρωτοβουλίες στην Ελλάδα.

Κώστας Παπαγιάννης (Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Novartis Ελλάδος-Κύπρου-Μάλτας): Η καινοτομία είναι το κλειδί για ένα καλύτερο αύριο - μια επένδυση στη ζωή

Το όραμα μιας υγειονομικής στρατηγικής που τοποθετεί την καινοτομία στο επίκεντρο της φροντίδας, εκεί όπου οι ιατρικές ανάγκες παραμένουν ανεκπλήρωτες.

Νίκος Δριβάκος, Γενικός Διευθυντής S.C.Johnson: Δεσμευόμαστε στην προσφορά προϊόντων που είναι ασφαλή για τον άνθρωπο και το περιβάλλον

Το success story μιας εταιρείας που μετρά πάνω από έναν αιώνα ζωής - διοικείται σήμερα από την 5η γενιά της οικογένειας - και είναι πλέον στην κορυφή της αγοράς προϊόντων οικιακής χρήσης, με παρουσία σε περισσότερες από 70 χώρες, ξεδιπλώνει ο κ. Νίκος Δριβάκος, Γενικός Διευθυντής S.C. Johnson.

Φώτης Γεωργακόπουλος, διευθύνων σύμβουλος A&G Paper ΑΕΒΕ: Η περιβαλλoντική υπευθυνότητα είναι στην καρδιά της εταιρικής μας στρατηγικής

"Οι άνθρωποί μας είναι ο θεμέλιος λίθος της επιτυχίας μας", υπογραμμίζει ο κ. Φώτης Γεωργακόπουλος, διευθύνων σύμβουλος / managing director της εταιρείας A&G Paper ΑΕΒΕ η οποία δραστηριοποιείται στη χώρα μας από το 1952.

CEO Clubs Greece Forum: Επιχειρώντας μία ολιστική προσέγγιση στην πρόκληση του σύγχρονου επιχειρηματικού μετασχηματισμού

Οι προκλήσεις της εποχής μας έχουν φέρει στο προσκήνιο την ανάγκη ριζικών μετασχηματισμών σε ατομικό, εταιρικό και κοινωνικό επίπεδο.

Η ανάδειξη του CEO ως καθοδηγητή και opinion leader στη σύγχρονη εποχή

Στο πλαίσιο του ευρύτερου οράματός και της λειτουργίας του ως πυλώνας εξέλιξης της ηγεσίας στην Ελλάδα, το CEO Clubs Greece έχει εισάγει τα τελευταία χρόνια σειρά εκδηλώσεων υπό τον τίτλο "On the Frontline".

Γιώργος Μπακόπουλος, Managing Director της Italian Motion: Η ηλεκτροκίνηση οφείλει να διέλθει από τη λεωφόρο του πραγματισμού

Για το "ιερό δισκοπότηρο της αυτοκινητοβιομηχανίας" κάνει λόγο ο Managing Director της Italian Motion SMSA, Γιώργος Μπακόπουλος περιγράφοντας την ηλεκτροκίνηση κατά την τελευταία πενταετία.

Γιώργος Λειβαδίτης, Γενικός Διευθυντής SIXT - Όμιλος Μοτοδυναμική: Στη SIXT έχουμε την κουλτούρα της συνεχούς αυτοβελτίωσης

H SIXT, premium mobility leader εξακολουθεί να αναπτύσσεται δυναμικά αντλώντας ώθηση από τη συνεχή ανάπτυξη του τουρισμού μετά την δραματική πτώση την περίοδο του Covid, δηλώνει ο κ. Γιώργος Λειβαδίτης, Γενικός Διευθυντής της SIXT, μέλος του Ομίλου Μοτοδυναμική, προσθέτοντας ότι η εταιρεία του έχει στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη του στόλου αυτοκινήτων της για το 2025, στο βαθμό που οι συνθήκες το ευνοούν.