Διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης τζίρου για τον Σκλαβενίτη – "Κοιτάζει" τη νησιωτική Ελλάδα

Διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης τζίρου για τον Σκλαβενίτη – "Κοιτάζει" τη νησιωτική Ελλάδα

Του Γιώργου Λαμπίρη

Mε διψήφιο ποσοστό πάνω από το μέσο όρο της αγοράς που είναι 8%-9% κινείται από πλευράς ανάπτυξης του τζίρου του ο Σκλαβενίτης στο οκτάμηνο του 2023, όπως προκύπτει από πηγές κοντά στην εταιρεία. Ταυτόχρονα η αλυσίδα και ενώ το σύνολο της αγοράς χάνει σε όγκο πωλήσεων περίπου 2,5% έως και 3% ο Σκλαβενίτης καταγράφει ανοδική πορεία. Στο πεδίο επέκτασης των δραστηριοτήτων της επιχείρησης σύμφωνα με τις ίδιες πηγές συνεχίζονται οι συζητήσεις για επέκταση στην κυπριακή αγορά, προκειμένου να η αλυσίδα εξαγοράσει αλυσίδα ή καταστήματα στη Μεγαλόνησο. 

Την ίδια στιγμή δεν προβλέπεται η δημιουργία νέων καταστημάτων στην Ελλάδα εντός του 2023 μετά την έναρξη λειτουργίας των σημείων πώλησης στη Μυτιλήνη και στη Γλυφάδα. Το ενδιαφέρον ωστόσο στο απώτερο μέλλον επικεντρώνεται στη νησιωτική Ελλάδα, με χαρακτηριστικό παράδειγμα σε αυτή την περίπτωση να αποτελούν τα Επτάνησα όπου ο Σκλαβενίτης δεν διαθέτει έως τώρα ισχυρή παρουσία με εξαίρεση την Κέρκυρα όπου διατηρεί δύο καταστήματα. 

Το 3% του τζίρου από το e-commerce

Σε ό,τι αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο, ο Σκλαβενίτης προτίθεται να διατηρήσει την ισχυρή συνεργασία που έχει με την efood, χωρίς να εξετάζει την επέκτασή της και με άλλους παίκτες της αγοράς των διανομών. Ωστόσο διερευνά την περαιτέρω διεύρυνση της παρουσίας του στο ecommerce με ίδια μέσα. Θα θυμίσουμε ότι ήδη διαθέτει τρία darkstores –φυσικά σημεία που λειτουργούν για την τροφοδοσία των ηλεκτρονικών παραγγελιών– τα δύο εκ των οποίων στην Αττική και το ένα στη Θεσσαλονίκη. Επί του παρόντος οι ηλεκτρονικές πωλήσεις του Σκλαβενίτη αντιστοιχούν στο 3% του συνολικού του τζίρου, ο οποίος θα θυμίσουμε ότι το 2022 ανήλθε στα 4,47 δισεκατομμύρια ευρώ. Το ίδιο πρόσωπο εκτιμά ότι προσεχώς το ηλεκτρονικό εμπόριο και ο τζίρος του στην Ελλάδα θα ανέλθει σε διψήφιο ποσοστό κοντά στο 10% σε σχέση με τον συνολικό τζίρο που κάνουν τα εγχώρια σούπερ μάρκετ. 

Οι χρεώσεις για διανομή ηλεκτρονικών παραγγελιών

Το βάρος των επενδύσεων από πλευράς Σκλαβενίτη επικεντρώνεται φέτος στον τομέα των νέων τεχνολογιών με αντικείμενο την εξυπηρέτηση των παραγγελιών που δέχεται από τους πελάτες και προκειμένου να μειώσει το κόστος. Υπενθυμίζουμε ότι οι ηλεκτρονικές παραγγελίες επιβαρύνονται με κόστος διανομής 2,5 ευρώ έκαστη για ποσά από 30 έως και 100 ευρώ, ενώ για ποσά άνω των 100 ευρώ η χρέωση είναι μηδενική. Θα θυμίσουμε ότι το σύνολο των ελληνικών αλυσίδων μέχρι πρότινος δεν χρέωναν τις παραγγελίες μέσω eshop, ωστόσο η συγκεκριμένη στρατηγική καθιστούσε έντονα ζημιογόνα τη δραστηριότητα αυτή, γι’ αυτό και αποφάσισαν να αλλάξουν πολιτική ακολουθώντας το αντίστοιχο μοντέλο που επικρατεί και στο εξωτερικό όπου όλες οι παραγγελίες ανεξαρτήτως ποσού χρεώνονται. 

Περισσότερα από Forbes

Santa Claus Rally για τα σούπερ μάρκετ – Η μάχη των επτά ημερών

Η πιο κρίσιμη ευθεία της χρονιάς για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ με έπαθλο το γεμάτο εορταστικό καλάθι. Τι δείχνει η "ψαλίδα" αξίας-όγκου. Το comeback της ιδιωτικής ετικέτας.

SOTIRIA Technology: Made in Greece λύσεις υποθαλάσσιας επιτήρησης με διεθνή παρουσία

Η ελληνική εταιρεία βρίσκεται σε φάση επέκτασης της τεχνολογίας της.

Kenvue: Τζίρος άνω των 170 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα με διψήφια ανάπτυξη

Με ισχυρά οικονομικά μεγέθη και ανοδική κερδοφορία, η διάδοχος της Johnson & Johnson στην Ελλάδα. Τι φέρνει η εξαγορά του αμερικανικού κολοσσού από την Kimberly-Clark για 48,7 δισ. δολάρια.

Οδυσσέας Αθανασίου (CEO Lamda Development): Δημιουργούμε την πόλη του Αύριο

Σηµείο αναφοράς στην επιτάχυνση των εργασιών στο Ελληνικό κρίνεται το 2025, καθώς σηµειώνεται σηµαντική πρόοδος στα 40 εργοτάξια που έχουν αναπτυχθεί στο ακίνητο του πρώην αεροδροµίου και πλέον µια σειρά από αναπτύξεις οδεύουν στους τελευταίους 12-18 µήνες τους, σύµφωνα µε τα όσα αναφέρει στο Forbes ο διευθύνων σύµβουλος της Lamda Development, Οδυσσέας Αθανασίου. Η έκδοση του νέου οµολόγου 500 εκατ. ευρώ και η συµφωνία µε τον όµιλο ION.

Startups: Ωριμάζει το ελληνικό οικοσύστημα αλλά τα μεγάλα exits απουσιάζουν

Αν και παρατηρείται μεγαλύτερος αριθμός εξαγορών, καμία δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως "μεγάλη" ή καθοριστική για την αγορά.

Dialectica: Ισχυρή ανάπτυξη, νέες θέσεις εργασίας και ανοιχτό το ενδεχόμενο εξαγορών

Απασχολεί περισσότερους από 1.600 εργαζόμενους παγκοσμίως, με σχεδόν τους μισούς στην Ελλάδα.

Οι μεγάλες business των λιανέμπορων στο real estate – Ποιοι αγοράζουν και γιατί

Οι κορυφαίοι παίκτες της αγοράς επενδύουν εκατοντάδες εκατομμύρια σε αγορές ακινήτων, αλλάζοντας ριζικά το επιχειρηματικό τους μοντέλο. Ο ρόλος των ενοικίων και των κρίσιμων υποδομών.

Prisma Electronics: Ποια είναι η ελληνική εταιρεία που εκτοξεύει νανοδορυφόρο στο διάστημα

Η αποστολή είναι προγραμματισμένη για τα μέσα Νοεμβρίου.

Σκλαβενίτης: Πότε και πού ανοίγει το μεγαλύτερο hypermarket της Ελλάδας

Με τον leader του ελληνικού λιανεμπορίου να προσθέτει ακόμη μία πρωτιά στο ενεργητικό του.

Σούπερ μάρκετ: Η μάχη των Ιωαννίνων, ο Σκλαβενίτης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο Γαλαξίας

Πώς μια "φτωχή" περιφέρεια εξελίσσεται σε hot spot του ελληνικού λιανεμπορίου.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.