STIQ: Επεκτείνεται σε νέες πόλεις και "κοιτάζει" προς το εξωτερικό η startup που αλλάζει το delivery

STIQ: Επεκτείνεται σε νέες πόλεις και "κοιτάζει" προς το εξωτερικό η startup που αλλάζει το delivery

Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου

Σε νέες πόλεις της Ελλάδας και, μεσοπρόθεσμα, σε διεθνείς αγορές, επεκτείνεται η STIQ, η οποία, έχοντας ήδη εξυπηρετήσει πάνω από 2 εκατομμύρια παραγγελίες μέσα σε μόλις 2,5 χρόνια λειτουργίας, κατάφερε πρόσφατα να εξασφαλίσει νέα χρηματοδότηση 35 εκατομμυρίων ευρώ, με τη συμμετοχή της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ). 

Η STIQ είναι μια πρωτοποριακή food-tech εταιρεία που αλλάζει το fast casual dining στην Ελλάδα. Δημιουργεί εστιατορικά brands όπως τα Protein Garden, Dinas, Healthy Concept και Leafy, προσφέροντας φρέσκα και προσιτά γεύματα για take away ή delivery.

Ιδρύθηκε το 2022 από τον Κωνσταντίνο Δάβαρη, μαζί με ομάδα στελεχών από τον χώρο της τεχνολογίας και της εστίασης, και λειτουργεί φυσικά καταστήματα και cloud kitchens - δηλαδή επαγγελματικούς χώρους μαγειρικής που εξυπηρετούν online παραγγελίες. Μέσα από πλατφόρμες όπως e-food, Wolt και Box, αλλά και από τα φυσικά καταστήματά της στην Αττική, προσφέρει μια καθημερινή εμπειρία υγιεινής διατροφής που συνδυάζει γεύση, ευκολία και προσιτή τιμή.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Κωνσταντίνος Δάβαρης δεν είναι άγνωστος στον χώρο των startups: υπήρξε ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος (CEO) της FlexCar, ενώ έχει συμπεριληφθεί και στην ελληνική έκδοση της λίστας Forbes 30 Under 30.

Προηγμένα συστήματα παραγωγής και διανομής

Όπως αναφέρει ο κ. Δάβαρης στο Capital.gr, η STIQ απευθύνεται σε όσους αναζητούν νόστιμα, υγιεινά και οικονομικά γεύματα για καθημερινή κατανάλωση, όπως επαγγελματίες, φοιτητές και οικογένειες. Στο Protein Garden, για παράδειγμα, οι πελάτες μπορούν να δημιουργήσουν εξατομικευμένα bowls με πλήρη διατροφική διαφάνεια (θερμίδες, πρωτεΐνες, υδατάνθρακες) από μόλις 7,90€. 

Το επιχειρηματικό μοντέλο της εταιρείας βασίζεται σε δίκτυο πολυκουζινών (multi-kitchen hubs) και τεχνολογία αιχμής, που εξασφαλίζουν οικονομίες κλίμακας και χαμηλές τιμές. Τα κύρια έσοδα προέρχονται από online παραγγελίες και takeaway, ενώ τα φυσικά καταστήματα ενισχύουν την αναγνωρισιμότητα των brands και τη σύνδεση των καταναλωτών με το concept και την αισθητική τους. 

Σύμφωνα με τον κ, Δάβαρη, η STIQ ξεχωρίζει παγκοσμίως συνδυάζοντας data-driven ανάπτυξη εστιατορικών brands με τεχνολογία αιχμής. "Το δίκτυο πολυκουζινών μας, σε συνδυασμό με προηγμένα συστήματα παραγωγής και διανομής, μας επιτρέπει να προσφέρουμε υγιεινά, νόστιμα γεύματα σε προσιτές τιμές, με ταχύτητα και σταθερή ποιότητα. Εστιάζουμε στην καθημερινή ευκολία και την εξατομίκευση, κάτι που μας καθιστά μοναδικούς στην ευρωπαϊκή αγορά".

Σχέδιο για 500 θέσεις εργασίας και νέες cloud kitchens

Η έδρα της STIQ βρίσκεται στην Αττική και η ομάδα της αριθμεί σήμερα πάνω από 200 εργαζομένους, με σχέδιο να δημιουργηθούν 500 θέσεις εργασίας τα επόμενα δύο χρόνια, καθώς η εταιρεία επεκτείνει τις δραστηριότητές της στην ελληνική αγορά. Σήμερα λειτουργεί έξι υπερσύγχρονες cloud kitchens στην Αττική και πρόσφατα εγκαινίασε το πρώτο φυσικό κατάστημα Protein Garden στο Κολωνάκι. 

Η STIQ στοχεύει, μέσα στους επόμενους έξι μήνες, στην επέκταση σε οκτώ cloud kitchens και δέκα φυσικά καταστήματα για τα brands Protein Garden και Dinas στην Αττική. Μεσοπρόθεσμα σχεδιάζει την επέκταση και σε άλλες ελληνικές πόλεις, με απώτερο στόχο την παρουσία σε διεθνείς αγορές. Παράλληλα, η εταιρεία επικεντρώνεται στην ενίσχυση της ποιότητας, της αναγνωρισιμότητας και της αφοσίωσης στα brands της, βελτιώνοντας συνεχώς γεύση, τιμές και εμπειρία πελατών, ενώ εξετάζει νέες τεχνολογικές καινοτομίες.

Η επένδυση από την ΕΤΕπ 

Η STIQ έχει αντλήσει συνολικά 35 εκατομμύρια ευρώ, με την πρόσφατη επένδυση 20 εκατομμυρίων από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (EIB - ΕΤΕπ) να αποτελεί ορόσημο, ως πρώτη επένδυση της EIB σε ελληνική startup. Σύμφωνα με τον κ. Δάβαρη, τα κεφάλαια θα επενδυθούν σε έρευνα και ανάπτυξη (R&D), τεχνολογικές καινοτομίες και επέκταση της ομάδας και του δικτύου, ώστε η εταιρεία να συνεχίσει να προσφέρει ποιοτικό, νόστιμο και προσιτό φαγητό και να ενισχύσει την εμπειρία των πελατών της.

Περισσότερα από Forbes

Σούπερ μάρκετ: Η μάχη των Ιωαννίνων, ο Σκλαβενίτης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο Γαλαξίας

Πώς μια "φτωχή" περιφέρεια εξελίσσεται σε hot spot του ελληνικού λιανεμπορίου.

Γιατί θα θυμόμαστε τον Giorgio Armani

Για 65 χρόνια ο δημιουργός αφιερώθηκε στην αριστεία, συγκεντρώνοντας πωλήσεις άνω των 13 δισ. δολαρίων. "Δεν είμαι ποτέ ικανοποιημένος", έλεγε.

Tesla: Πρόταση για νέο πακέτο αποδοχών στον Έλον Μασκ έως $1 τρισ. - Πρωτοφανές στην εταιρική ιστορία των ΗΠΑ

Στόχος να παρακινηθεί ο μεγιστάνας να ηγηθεί της Tesla για τα επόμενα 10 χρόνια.

SPOROS Platform: Κινητοποιεί επενδύσεις €60 εκατ. για την Κυκλική Μετάβαση της πραγματικής οικονομίας

Στόχος της ομάδας είναι να κλείσει deals που έχουν ωριμάσει σε βάθος χρόνου, με επενδύσεις συνολικού ύψους έως 30 εκατ. ευρώ μέχρι το τέλος του έτους.

Ελλάκτωρ: Ξεκινά η μετάβαση σε εταιρεία ακινήτων και υποδομών τουρισμού

Ακίνητα φιλοξενίας και η ανάπτυξη της Μαρίνας Αλίμου θα βρεθούν στο επίκεντρο της διοίκησης το επόμενο διάστημα.

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Σημαντικά τα οφέλη από έργα ύψους 2 δισ. ευρώ στο Ελληνικό

Η θυγατρική ΤΕΡΝΑ υλοποιεί δύο σημαντικά "τοπόσημα" στην έκταση του πρώην αεροδρομίου.

Σε θετική τροχιά οι θυγατρικές του ΟΤΕ

Το 2024, παρά τις προκλήσεις, οι εταιρείες του ομίλου πέτυχαν σε γενικές γραμμές ανάπτυξη, επεκτείνοντας το χαρτοφυλάκιό τους.

Νιτσιάκος: Ιστορικά κέρδη και τζίρος άνω των 500 εκατ.

Αυξημένα έσοδα στα 527,4 εκατ. το 2024 με αύξηση κερδών 40%. Τα μερίδια και τι λέει ο ορκωτός. Η κατά κεφαλήν κατανάλωση κοτόπουλου και οι εταιρείες holding της οικογένειας.

Τα ψεύδη του Μασκ για τα αυτόνομα οχήματα της Tesla του γυρίζουν μπούμερανγκ

Τα νομικά προβλήματα δεν έχουν ακόμη τεράστιο οικονομικό αντίκτυπο στην Tesla, αλλά "πληγώνουν" τη φήμη της.

Εμπορευματικά κι επιχειρηματικά κέντρα 500 εκατ. ευρώ προχωρούν σε Αττική και Θεσσαλονίκη

Προχωρούν οι διαγωνισμοί για την αξιοποίηση εκτάσεων άνω των 1.000 στρεμμάτων μέσω της μετατροπής τους σε "κόμβους" διαμετακομιστικού εμπορίου

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.