Όμιλος Φάις: Εκτίμηση για τζίρο 253 εκατ. και EBITDA πάνω από 54 εκατ. έως το 2026

Όμιλος Φάις: Εκτίμηση για τζίρο 253 εκατ. και EBITDA πάνω από 54 εκατ. έως το 2026

Του Γιώργου Λαμπίρη

Με σημαντική ανάπτυξη αναμένεται να κινηθεί τα επόμενα χρόνια και συγκεκριμένα έως και το 2026 ο όμιλος Φάις, όπως προκύπτει από τις μέσες εκτιμήσεις των reports που εξέδωσαν οι αναλυτές πέντε χρηματιστηριακών εταιρειών και συγκεκριμένα των Alpha Finance, Eurobank Equities, Piraeus Securities, Optima Bank και Euroxx Securities, στο πλαίσιο της δημόσιας προσφοράς της εταιρείας. Τα στοιχεία των αναλυτών δείχνουν ότι ο μέσος ενοποιημένος κύκλος εργασιών αναμένεται να ανέλθει από 191,3 εκατομμύρια ευρώ το 2023 σε 212,3 εκατομμύρια ευρώ το 2024 (+11% σε σχέση με το 2023), 231,1 εκατομμύρια ευρώ το 2025 (+9% σε σχέση με το 2024) και 253,2 εκατομμύρια ευρώ το 2026 (+10% σε σύγκριση με το 2025).  

Αντίστοιχα, το μέσο ενοποιημένο EBITDA από 38,9 εκατομμύρια ευρώ το 2023 εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί σε 42,7 εκατομμύρια ευρώ το 2024 (+10% συγκρινόμενο με το 2023), 48,6 εκατομμύρια ευρώ το 2025 (+14% σε σχέση με το 2024) και 54,5 εκατομμύρια ευρώ το 2026 (+12% σε σχέση με το 2025). 

Η αποτίμηση της εταιρίας σε pre-money επίπεδο με βάση τους αναλυτές κυμαίνεται σε ένα εύρος από 199 εκατομμύρια ευρώ έως 247 εκατομμύρια ευρώ.

Με δεδομένο ανώτατο εύρος τιμής μετοχής στα 5 ευρώ η pre-money κεφαλαιοποίηση της Φάις Συμμετοχών ανέρχεται σε 182 εκατ. ευρώ  και επομένως η έκδοση υλοποιείται με discount της τάξης από 9% έως 26% σε σχέση με τις εκτιμήσεις των αναλυτών.

Alpha Finance: Το ποσοστό του μερίσματος 

Μέσω του μοντέλου προεξόφλησης μερισμάτων, η Alpha Finance εκτιμά ότι το 10% των καθαρών κερδών του 2024 θα διανεμηθεί στους μετόχους – παλαιούς και νέους - και αντίστοιχα το 25% των κερδών της χρήσης 2025, με το εν λόγω μέγεθος να αυξάνει με την πάροδο των χρήσεων.

Από την πλευρά της η Eurobank Equities εκτιμά ότι ο όμιλος έχοντας αυξημένη δυνατότητα παραγωγής ελευθέρων ταμειακών ροών στο μέλλον, θα διανέμει ως μέρισμα από 12% έως 30% των καθαρών κερδών της εκάστοτε χρήσης.

H εκτίμηση της Piraeus Securities αναφέρει ότι η ισχυρή κερδοφορία θα υποστηρίξει την διανομή μερισμάτων προς τους μετόχους, ήδη από τα κέρδη χρήσης 2024 ενώ μελλοντικά η μερισματική απόδοση εκτιμάται σε περίπου 3% έως 4%.

Πάνω από 30 εκατομμύρια ευρώ επενδύσεις στην τελευταία τετραετία

Ο όμιλος έχει επενδύσει περισσότερα από 30 εκατομμύρια ευρώ κατά τη διάρκεια της τελευταίας τετραετίας (2021- εννεάμηνο 2024) σε νέα καταστήματα, ανακαινίσεις και επενδυτικά ακίνητα. Μεταξύ αυτών είναι η ανακαίνιση της Αγοράς Μοδιάνο στη Θεσσαλονίκη. Επιπλέον, με ορίζοντα το 2030, σχεδιάζει την προσθήκη περίπου 50 νέων καταστημάτων σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Θυμίζουμε ότι διαθέτει υπό την ομπρέλα του brands όπως Kalogirou, Ferragamo, Tod’s, Hogan, Michael Kors, UGG, DKNY, Levi's, Mango, Under Armour, Technogym, Wilson, Puma,Kiko Milano, και Harley Davidson. Ταυτόχρονα, επενδύει στρατηγικά και στον τομέα της εμπορικής εκμετάλλευσης ακινήτων, με σημαντικά ακίνητα όπως το Radisson Blu Zaffron Resort στη Σαντορίνη, η Αγορά Μοδιάνο και το One Salonica Outlet Mall στη Θεσσαλονίκη, με σκοπό να διασφαλίσει μακροπρόθεσμη ανάπτυξη. 

Η συμβολή του τουρισμού στο λιανεμπόριο

Η δυναμική του λιανεμπορίου συνδέεται άρρηκτα με τον τουρισμό, καθώς οι τουριστικές δαπάνες συμβάλλουν στην αύξηση των πωλήσεων, ιδιαίτερα σε υψηλής προστιθέμενης αξίας προϊόντα. Η Ελλάδα κατέγραψε σημαντική τουριστική κίνηση το 2023, με τις αφίξεις επισκεπτών και τις σχετικές δαπάνες να στηρίζουν την εγχώρια κατανάλωση, καθιστώντας τον τουρισμό, βασικό μοχλό ενίσχυσης της λιανικής αγοράς. Τα πολυτελή brands και οι high-end retailers επωφελούνται από αυτή τη δυναμική, καθώς η μέση τουριστική δαπάνη έχει αυξηθεί κατά 14% τα τελευταία χρόνια, σύμφωνα με αναλύσεις του ΙΝΣΕΤΕ και της Visa, ενισχύοντας τη δυναμική του κλάδου.

Περισσότερα από Forbes

Forum SA: Στρατηγική εξαγορά της Omind Creatives

Αναφερόμενος στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, ο κ. Παναγούλιας υπογράμμισε ότι "το τίμημα αντανακλά εύλογα την αξία των brands".

Το "χρυσό" καλοκαίρι των σούπερ μάρκετ: 757 εκατ. ευρώ επιπλέον στα ταμεία

Το ρεκόρ της οργανωμένης λιανικής τροφίμων και η μεγάλη διχοτόμηση του λιανικού εμπορίου.

STIQ: Επεκτείνεται σε νέες πόλεις και "κοιτάζει" προς το εξωτερικό η startup που αλλάζει το delivery

Η STIQ ιδρύθηκε από τον Κ. Δάβαρη και λειτουργεί φυσικά καταστήματα και cloud kitchens - δηλαδή επαγγελματικούς χώρους μαγειρικής που εξυπηρετούν online παραγγελίες.

Σούπερ μάρκετ: Η μάχη των Ιωαννίνων, ο Σκλαβενίτης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο Γαλαξίας

Πώς μια "φτωχή" περιφέρεια εξελίσσεται σε hot spot του ελληνικού λιανεμπορίου.

Γιατί θα θυμόμαστε τον Giorgio Armani

Για 65 χρόνια ο δημιουργός αφιερώθηκε στην αριστεία, συγκεντρώνοντας πωλήσεις άνω των 13 δισ. δολαρίων. "Δεν είμαι ποτέ ικανοποιημένος", έλεγε.

Tesla: Πρόταση για νέο πακέτο αποδοχών στον Έλον Μασκ έως $1 τρισ. - Πρωτοφανές στην εταιρική ιστορία των ΗΠΑ

Στόχος να παρακινηθεί ο μεγιστάνας να ηγηθεί της Tesla για τα επόμενα 10 χρόνια.

SPOROS Platform: Κινητοποιεί επενδύσεις €60 εκατ. για την Κυκλική Μετάβαση της πραγματικής οικονομίας

Στόχος της ομάδας είναι να κλείσει deals που έχουν ωριμάσει σε βάθος χρόνου, με επενδύσεις συνολικού ύψους έως 30 εκατ. ευρώ μέχρι το τέλος του έτους.

Ελλάκτωρ: Ξεκινά η μετάβαση σε εταιρεία ακινήτων και υποδομών τουρισμού

Ακίνητα φιλοξενίας και η ανάπτυξη της Μαρίνας Αλίμου θα βρεθούν στο επίκεντρο της διοίκησης το επόμενο διάστημα.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.