EΛΛΑΚΤΩΡ: Πώς διαμορφώνονται τα μεγέθη μετά την πώληση του Άκτωρα

EΛΛΑΚΤΩΡ: Πώς διαμορφώνονται τα μεγέθη μετά την πώληση του Άκτωρα

Της Ελένης Μπότα

Μειωμένος τζίρος κατά 550 εκατ. ευρώ, μικρή επίδραση στα EBITDA, αλλά υψηλά ίδια κεφάλαια θα είναι η εικόνα του Ομίλου Ελλάκτωρ μετά την πώληση της ΑΚΤΩΡ (κλάδος κατασκευής) στην Intrakat.

Με βάση τα οικονομικά αποτελέσματα της χρήσης του 2022, αν η πώληση είχε ολοκληρωθεί το 2022, ο Όμιλος Ελλάκτωρ θα είχε πωλήσεις 500 εκατ. ευρώ περίπου, τα EBITDA θα ήταν σχεδόν τα ίδια (239 εκατ. ευρώ) λόγω οριακής ζημιάς του κλάδου της κατασκευής (-1,7 εκατ. ευρώ), ενώ τα ίδια κεφάλαια στα 828 εκατ. ευρώ, τα οποία έχουν ήδη ενισχυθεί πολύ από την πώληση του 75% του κλάδου των ΑΠΕ στην Motor Oil και μένει να φανεί τι επίδραση θα έχει στο κομμάτι αυτό η πώληση του ΑΚΤΩΡΑ που μέχρι τώρα παρήγαγε ζημιές και μείωνε τα ίδια κεφάλαια.

Η μεγάλη βελτίωση των ιδίων κεφαλαίων και η πολύ μεγάλη ρευστότητα που έχει πλέον ο Όμιλος ΕΛΛΑΚΤΩΡ (αρνητικός καθαρός δανεισμός 182 εκατ.) ανοίγει τον δρόμο, κάτι που κάποιοι αναλυτές το περιμένουν, ακόμη και για επιστροφή κεφαλαίου, κίνηση που θα βελτιώσει και την αποδοτικότητα των ιδίων κεφαλαίων (ROE), διατηρώντας παράλληλα τη δυνατότητα να προχωρήσει το επενδυτικό του πρόγραμμα και να το επιταχύνει.

Ήδη, η θυγατρική του Ομίλου Reds τρέχει δύο μεγάλα projects στα οποία αναμένεται να δώσει ιδιαίτερο βάρος το επόμενο διάστημα: Το Cambas Project και τις Γούρνες Ηρακλείου. 

Για το Cambas Project, στα πρώην κτήματα Καμπά στην Παλλήνη, έχει επικαιροποιηθεί το business plan και στην παρούσα φάση η εταιρεία βρίσκεται στην τελική διαδικασία διαμόρφωσης του masterplan για την επένδυση άνω των 200 εκατ. ευρώ.

Το έργο είναι μεικτής χρήσης θα περιλαμβάνει γραφεία, πολιτιστικούς χώρους, εμπορικούς χώρους, εστίαση, ένα μικρό ξενοδοχείο 20 δωματίων κ.ά.

Για το μικτό τουριστικό project στις Γούρνες Ηρακλείου, συνολικής επένδυσης 200 εκατ. ευρώ, το σχέδιο που προωθείται από τη REDS προβλέπει μια σειρά αναπτύξεων, μεταξύ των οποίων ξενοδοχεία (4 και 5 αστέρων), ξενώνες, συνεδριακό - εκθεσιακό κέντρο, παραθεριστικές κατοικίες, εμπορικά κέντρα, μαρίνα, ελικοδρόμιο και άλλες χρήσεις.

Η επένδυση στις Γούρνες Ηρακλείου αναμένεται να αποτελέσει ένα από τα μεγαλύτερα τουριστικά projects που θα κατασκευαστούν στη χώρα μας τα επόμενα χρόνια. 

Τα ΕBITDA και η Αττική Οδός

Σε ό,τι αφορά τα EBITDA του Ομίλου που, όπως προαναφέρθηκε, ανήλθαν για το σύνολο της χρήσης του 2022 στα 239 εκατ. ευρώ, το μεγαλύτερο μέρος από αυτά (151,5 εκατ. ευρώ) προήλθε από τον κλάδο των παραχωρήσεων. Τη μερίδα του λέοντος ωστόσο στις παραχώρησεις κατέχει η Αττική Οδός, η παραχώρηση της οποίας λήγει τον Οκτώβριο του 2024. 

Η θυγατρική του Ομίλου συμμετέχει στη διεκδίκηση της Αττικής Οδού και, όπως έχει αναφέρει η διοίκηση της Ελλάκτωρ, ο Όμιλος βασίζεται σε σημαντικό βαθμό στην κερδοφορία της παραχώρησης της Αττικής Οδού και τυχόν μη ανανέωση της παραχώρησης αυτής μετά το 2024 ενδέχεται να έχει δυσμενείς επιπτώσεις στα αποτελέσματα του Ομίλου. 

Η παραχώρηση της Αττικής Οδού παράγει ένα σημαντικό τμήμα των λειτουργικών ταμειακών ροών του Ομίλου. Για τη χρήση του 2021 η παραχώρηση της Αττικής Οδού Α.Ε. συνεισέφερε 177 εκατ. ευρώ στα συνολικά έσοδα του Ομίλου και λειτουργικά κέρδη 80 εκατ. ευρώ. 

Για τη χρήση του 2020, η παραχώρηση της Αττικής Οδού Α.Ε. συνεισέφερε 151,6 εκατ. στα συνολικά έσοδα ύψους 892,3 εκατ. ευρώ και 105,6 εκατ. ευρώ στα συνολικά κέρδη προ φόρων, τόκων, και αποσβέσεων (EBITDA) του Ομίλου ύψους 30 εκατ. ευρώ.

Αντίστοιχα, για τη χρήση του 2019, η παραχώρηση της Αττικής Οδού Α.Ε. συνεισέφερε 192,7 εκατ. ευρώ στα συνολικά έσοδα του Ομίλου ύψους 1.273,6 εκατ. ευρώ και 134,0 εκατ. ευρώ σε συνολικά κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) Ομίλου ύψους 80 εκατ. ευρώ.

Περισσότερα από Forbes

Στρατηγική συνεργασία Aegean-IndiGo φέρνει την Ινδία πιο κοντά στην Ελλάδα

Απευθείας σύνδεση Αθήνα με Δελχί και Βομβάη με 14 πτήσεις από τη νέα χρονιά.

Μασούτης: Πότε αλλάζουν ταμπέλες τα καταστήματα Κρητικός

Το όραμα για το μέλλον του ομίλου, το δίκτυο franchise και τα "ορφανά" καταστήματα. Η πορεία της Μασούτης σε λιανική και χονδρική και το mega project στις Τρεις Γέφυρες.

Σκλαβενίτης: Πότε και πού ανοίγει το μεγαλύτερο hypermarket της Ελλάδας

Με τον leader του ελληνικού λιανεμπορίου να προσθέτει ακόμη μία πρωτιά στο ενεργητικό του.

Forum SA: Στρατηγική εξαγορά της Omind Creatives

Αναφερόμενος στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, ο κ. Παναγούλιας υπογράμμισε ότι "το τίμημα αντανακλά εύλογα την αξία των brands".

Το "χρυσό" καλοκαίρι των σούπερ μάρκετ: 757 εκατ. ευρώ επιπλέον στα ταμεία

Το ρεκόρ της οργανωμένης λιανικής τροφίμων και η μεγάλη διχοτόμηση του λιανικού εμπορίου.

STIQ: Επεκτείνεται σε νέες πόλεις και "κοιτάζει" προς το εξωτερικό η startup που αλλάζει το delivery

Η STIQ ιδρύθηκε από τον Κ. Δάβαρη και λειτουργεί φυσικά καταστήματα και cloud kitchens - δηλαδή επαγγελματικούς χώρους μαγειρικής που εξυπηρετούν online παραγγελίες.

Ελλάκτωρ: Ξεκινά η μετάβαση σε εταιρεία ακινήτων και υποδομών τουρισμού

Ακίνητα φιλοξενίας και η ανάπτυξη της Μαρίνας Αλίμου θα βρεθούν στο επίκεντρο της διοίκησης το επόμενο διάστημα.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.

Witside: Νέα διψήφια ανάπτυξη και διεθνής επέκταση για την ελληνική εταιρεία που καινοτομεί σε data και ΑΙ

Σύμφωνα με τον CEO, η εταιρεία έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό, για πιθανές εξαγορές και στρατηγικές συνεργασίες.