Palinea: Ετοιμάζεται για λανσάρισμα η ελληνική πλατφόρμα που προωθεί την κυκλική μόδα

Palinea: Ετοιμάζεται για λανσάρισμα η ελληνική πλατφόρμα που προωθεί την κυκλική μόδα

Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου

Για το λανσάρισμα της πλατφόρμας της ετοιμάζεται αυτή την περίοδο η Palinea -μια ελληνική startup κυκλικής μόδας που ενισχύει τη βιώσιμη κατανάλωση, συνδέοντας τον πωλητή με τον αγοραστή ρούχων. Όπως διευκρινίζει στο Capital.gr η founder της εταιρείας, Alessa Perger, η Palinea δέχεται προς το παρόν εγγραφές στην ιστοσελίδα της, ενώ μέσα στο καλοκαίρι πρόκειται να ξεκινήσει την λειτουργία της πλατφόρμας της. 

Η εταιρεία εργάζεται, επίσης, στο κομμάτι της υλικοτεχνικής υποστήριξης της αποστολής των πακέτων, ενώ προγραμματίζει να συνεργαστεί και με εταιρείες ταχυμεταφορών, ώστε να διευκολύνει τη διαδικασία αποστολής. 

Επόμενος στόχος το εξωτερικό

Προς το παρόν, η Palinea επικεντρώνεται στην ελληνική αγορά, ενώ από το επόμενο έτος θέλει να επεκταθεί και σε άλλες υποεξυπηρετούμενες αγορές, όπως η Βόρεια Αφρική. Επίσης, στα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας είναι η οργάνωση και φυσικών εκδηλώσεων και ανταλλαγών ρούχων.

Η εταιρεία είναι επί του παρόντος, αυτοχρηματοδοτούμενη, ωστόσο ενδέχεται να αναζητήσει επενδυτές αργότερα φέτος ή στις αρχές του επόμενου έτους, έτσι ώστε να δοθεί μια ουσιαστική ώθηση στην εταιρεία.

Το μοντέλο εσόδων της Palinea βασίζεται στην προμήθεια, με την εταιρεία να λαμβάνει ένα μικρό μερίδιο από κάθε συναλλαγή στην πλατφόρμα.

Η πρώτη peer-to-peer αγορά μόδας στην Ελλάδα 

Η ιδέα της Palinea ξεκίνησε στα τέλη του περασμένου έτους, όταν η κα Perger παρατήρησε τον όγκο των ρούχων που πετιούνται στους κάδους απορριμμάτων σε όλη την Ελλάδα. "Ερεύνησα την αγορά και γρήγορα συνειδητοποίησα ότι υπάρχουν πολύ περιορισμένες δυνατότητες για τους ανθρώπους να ανακυκλώνουν τα ρούχα τους και ότι δεν είναι μια συνηθισμένη πρακτική, εκτός από μερικά αντικείμενα που αναδιανέμονται μεταξύ φίλων και συγγενών. Με τον αυξανόμενο πληθωρισμό και τις υψηλότερες τιμές, καθώς και τις τεράστιες περιβαλλοντικές επιπτώσεις που έχει η βιομηχανία της μόδας στον πλανήτη μας, αυτό πρέπει να αλλάξει”, επισημαίνει.

H Palinea είναι η πρώτη στο είδος της peer-to-peer αγορά μόδας στην Ελλάδα, παρέχοντας μια κυκλική και βιώσιμη λύση στο πρόβλημα των αποβλήτων υφασμάτων. Προωθεί την κυκλική μόδα, επιτρέποντας σε ιδιώτες και vintage καταστήματα να αγοράζουν και να πωλούν μεταχειρισμένα είδη ένδυσης σε μια κεντρική τοποθεσία. Η πλατφόρμα ενσωματώνει επίσης εκπαιδευτικά στοιχεία και εργαστήρια προς την κατεύθυνση της βιώσιμης κατανάλωσης ρούχων και της ανακύκλωσης. Δίνοντας στα ρούχα μια δεύτερη ζωή, η Palinea μειώνει την ποσότητα CO2 που εκπέμπεται, καθώς και την ποσότητα μικροϊνών στους ωκεανούς, προωθώντας έτσι ένα πιο πράσινο και βιώσιμο μέλλον.

Επίσης, δημιουργεί μια νέα διέξοδο για ενδιαφερόμενα άτομα να κερδίσουν ένα παράλληλο εισόδημα, πουλώντας μεταχειρισμένα ρούχα, ενώ παρουσιάζει έναν προσιτό τρόπο για να έχουν οι καταναλωτές πρόσβαση σε υψηλής ποιότητας μεταχειρισμένα είδη ένδυσης.

Η εταιρεία διακρίθηκε πρόσφατα στο ClimAccelerator 2023, παίρνοντας το "εισιτήριο” για την επόμενη φάση του προγράμματος. Όπως λέει η κα Perger, στόχος της Palinea είναι να μειώσει τα υφασμάτινα απόβλητα και να καταστήσει πιο… mainstream τις βιώσιμες πρακτικές μόδας. "Μέσω της συμμετοχής μας στο ClimAccelerator 2023 θέλουμε να κατανοήσουμε καλύτερα πώς να κάνουμε τις κλιματικές επιπτώσεις της λύσης μας μετρήσιμες και πώς να τις επικοινωνήσουμε αποτελεσματικά, ώστε να καλλιεργήσουμε μια κοινότητα συνειδητοποιημένων καταναλωτών. Επιπλέον, θέλουμε να συνεργαστούμε με εμπειρογνώμονες σε θέματα κυκλικής οικονομίας και λύσεων με μηδενικό ισοζύγιο, για να μάθουμε περισσότερα για το θέμα και να συνεχίσουμε να βελτιωνόμαστε”.
 

Περισσότερα από Forbes

Changan Hellas: Το νέο κινεζικό άνοιγμα του ομίλου Βασιλάκη

Πραγματοποίησε και επισήμως την άφιξή της η Changan Hellas, η νεοσύστατη εταιρεία της οικογένειας Βασιλάκη. Νέοι παίχτες μπαίνουν στην αγορά της ηλεκτροκίνησης και αυξάνεται ο ανταγωνισμός.

"Λαχάνιασε" η Bodytalk - Στο κόκκινο για δεύτερη χρονιά

Σχέδιο για επιστροφή στα κέρδη μέσω νέων συνεργασιών και επένδυσης σε νέα κατηγορία προϊόντων.

Το μυστικό "όπλο" που μπορεί να χρησιμοποιήσει ο Τραμπ για να "νικήσει" τη Fed

Το μοντέλο που θα μας δείξει αν η Ουάσινγκτον υπονομεύει την ακεραιότητα του δολαρίου ή διατηρεί την αξία του.

Kaedim: Η startup που αλλάζει τα δεδομένα στο 3D βάζει στόχο την Ελλάδα

Η startup δημιουργήθηκε για να αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο παράγεται το 3D περιεχόμενο, ξεκινώντας από τη βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.

Τι σημαίνει η τελευταία διαμάχη Μασκ - Τραμπ καθώς "βυθίζονται" οι πωλήσεις της Tesla

Τι σημαίνει η τελευταία διαμάχη Μασκ - Τραμπ καθώς "βυθίζονται" οι πωλήσεις της Tesla

Ρουμανία: Το νέο "Ελ Ντοράντο" για τους ελληνικούς κατασκευαστικούς ομίλους

Έργα δεκάδων δις ευρώ στο στόχαστρο των μεγάλων εταιρειών, καθώς η βαλκανική χώρα συνεχίζει να αναβαθμίζει τις υποδομές της.

ΕΛΙΜΕ: Συντονισμός, τεχνική επάρκεια και πράσινη μετάβαση για λιμάνια που αντέχουν στον χρόνο

Ο Απόστολος Καμαρινάκης ανέλαβε πρόσφατα την προεδρία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), σε μια περίοδο κατά την οποία το λιμενικό σύστημα της χώρας καλείται να ανταποκριθεί σε αυξανόμενες απαιτήσεις, επιχειρησιακές, θεσμικές και γεωπολιτικές.

Ο δρόμος της Ομόνοιας που μπαίνει στον "χάρτη" των ξενοδοχείων

Επενδύσεις από Intecontinental μέσω του ομίλου Ruby και Casual Hoteles.

Η ΚΑΥΚΑΣ "φωτίζει" το μέλλον με 50 χρόνια επιτυχημένης πορείας

Η ΚΑΥΚΑΣ γιορτάζει φέτος μισό αιώνα πορείας, σε μία χρονιά που συμπίπτει με την ολοκλήρωση ενός σημαντικού κύκλου ψηφιακού και επιχειρησιακού μετασχηματισμού.

Γεωργιάδης (Premia): Ξενοδοχεία στο εξωτερικό, 1.500 νέα φοιτητικά δωμάτια και μέτοχος-έκπληξη στο κρασί

Ο Ηλίας Γεωργιάδης αποκαλύπτει τα επόμενα βήματα της εταιρείας σε ξενοδοχεία, φοιτητικές εστίες και τον όμιλο Ελληνικά Οινοποιεία.