Ο Χαΐτογλου μπαίνει στη Walmart και χτυπάει για πρώτη φορά τζίρο 100 εκατομμυρίων

Ο Χαΐτογλου μπαίνει στη Walmart και χτυπάει για πρώτη φορά τζίρο 100 εκατομμυρίων

Του Γιώργου Λαμπίρη

Πάνω από το φράγμα των 100 εκατομμυρίων ευρώ σε πωλήσεις θα βρεθεί σύμφωνα με εκτιμήσεις υψηλόβαθμων στελεχών της επιχείρησης ο όμιλος Χαϊτογλου στη διάρκεια του 2023, έχοντας καταγράψει τζίρο 93,5 εκατομμύρια ευρώ το 2022 (EBITDA 14 εκατ. ευρώ) από 83 εκατ. ευρώ που ήταν το 2021 (EBITDA 14 εκατ. ευρώ). 

Από τα 93,5 εκατομμύρια ευρώ που ήταν ο τζίρος του 2022, οι διεθνείς πωλήσεις αντιστοιχούν στα 49 εκατ. ευρώ, υπερβαίνοντας για πρώτη φορά τις πωλήσεις στην εγχώρια αγορά καθότι οι εξαγωγές την περασμένη χρονιά "έγραψαν" ανάπτυξη κατά 20%. Βασική αιτία στην συνολική πορεία τόσο των εξαγωγών όσο και της επιχείρησης, διαδραμάτισαν οι Ηνωμένες Πολιτείες, οι οποίες εισφέρουν περίπου 10 εκατομμύρια στο τζίρο του ομίλου Χαΐτογλου. Πρόσφατα, όπως μας πληροφορούν οι ίδιες πηγές, η εταιρεία έκανε ένα ακόμα βήμα στην Αμερική, εισερχόμενη στο σύνολο του δικτύου καταστημάτων της μεγαλύτερης αλυσίδας λιανικής στον κόσμο, της Walmart, στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ταυτόχρονα όμως συμφώνησε για την διεύρυνση του αριθμού των καταστημάτων της αμερικανικής αλυσίδας Dollar General που ήδη τροφοδοτεί, από τα 9.000 όπου τοποθετούνται σήμερα τα προϊόντα της Χαΐτογλου, στο σύνολο του δικτύου της που αγγίζει τα 19.000 φυσικά καταστήματα. Συνεργασίες υφίστανται επίσης με τη Starbucks, την οποία τροφοδοτεί με βρώσιμο καλαμάκι γκοφρέτας για τα ροφήματά της καθώς και με τις αμερικανικές αλυσίδες Costco και Kroger. H Αμερική αποτελεί ίσως τη μεγαλύτερη πόρτα που έχει ανοίξει μέχρι στιγμής η ελληνική εταιρεία, η οποία παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε τα προηγούμενα χρόνια έχει αρχίσει να ανακάμπτει, διακανονίζοντας με τις τράπεζες τις δανειακές της υποχρεώσεις, μειώνοντας την έκθεσή της σε αυτόν τον τομέα και αυξάνοντας από χρόνο σε χρόνο τη δραστηριότητα και το τζίρο της. Στόχος για το 2023 είναι να ξεπεράσει τα 15 εκατομμύρια ευρώ σε πωλήσεις επί αμερικανικού εδάφους. Στα προϊόντα που παρουσιάζουν ζήτηση στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού είναι το ταχίνι αλλά και προϊόντα που αναπτύσσονται ειδικά για την αγορά αυτή και προσαρμόζονται στις διατροφικές ανάγκες των κατοίκων της και στο μοντέλο που αναπτύσσεται το λιανεμπόριο της χώρας.

Σε ό,τι αφορά την ελληνική αγορά και ενόψει Καθαράς Δευτέρας η Χαΐτογλου καταβάλει συντονισμένες προσπάθειες για την προώθηση των προϊόντων της σε όλα τα κανάλια με κινήσεις τηλεοπτικής προβολής αλλά και προώθητικές ενέργειες στα καταστήματα. Προς το παρόν υφίσταται επιφυλακτικότητα για το πώς θα κινηθεί η αγορά, ωστόσο η επιχείρηση της βορείου Ελλάδος ποντάρει στην περίσταση και όπως επισημαίνεται από το συγκεκριμένο στέλεχος, η καμπάνια επικοινωνίας θα είναι ενισχυμένη σε σχέση με πέρυσι. Τα τελευταία 3 χρόνια η Χαΐτογλου έχει αυξήσει μερίδια σε όλες τις βασικές κατηγορίες προϊόντων που παράγει, δηλαδή σε χαλβά, ταχίνι και φυστικοβούτυρο. Στο χαλβά για παράδειγμα το μερίδιό της ανέρχεται στο 53,5% όταν ο δεύτερος παίκτης της αγοράς (Όλυμπος Παπαγιάννη) έχει μερίδιο 21,4% χωρίς να υπολογίζεται η Lidl. Στο ταχίνι το μερίδιο για την Χαΐτογλου είναι 42,2% έναντι 23,6% του Ολύμπου και στο φυστικοβούτυρο 50% έναντι 14% που έχει ο Όλυμπος. 

Η εκτόξευση των πρώτων υλών

Σε ό,τι αφορά την τιμή του σουσαμιού που αποτελεί πρώτη ύλη για το ταχίνι και κατ’ επέκταση για τον χαλβά, το ίδιο πρόσωπο επισημαίνει ότι υφίστανται ανοδικές τάσεις, παρόλ’ αυτά δεν έγιναν μεγάλες ανατιμήσεις όπως σε άλλες πρώτες ύλες όπως η ζάχαρη. Το σημαντικότερο σημείο που κλήθηκε να αντιμετωπίσει η επιχείρηση τον προηγούμενο χρόνο ήταν οι ραγδαίες αυξήσεις σε υλικά συσκευασίας όπως γυάλινα βάζα με +70%, η ζάχαρη με κατά διαστήματα αυξήσεις τιμής που άγγιξαν ακόμα και το 250%, τα πλαστικά με +30%, μεταλλικά πώματα με +50%, ενώ δεν ήταν λίγες οι φορές που προέκυψαν ποιοτικά προβλήματα στα είδη συσκευασίας. 

Επενδύσεις σε εξοπλισμό και φωτοβολταΪκά

Επενδυτικά ο όμιλος Χαΐτογλου έχει ένα σταθερό πλάνο με Capex που αφορά σε προσθήκη μηχανολογικού εξοπλισμού, εκσυγχρονίζοντας την παραγωγή. Συνολικά οι επενδύσεις αγγίζουν τα 6 εκατομμύρια ευρώ. Πιο συγκεκριμένα, για το 2023 έχει προγραμματίσει πάγιες επενδύσεις 2,5 εκατομμυρίων ευρώ σε μηχανολογικό εξοπλισμό. Συν τοις άλλοις τρέχει ένα έργο για φωτοβολταϊκά συστήματα 1MW που θα λειτουργήσουν με το μοντέλο συμψηφισμού με τον ΔΕΔΔΗΕ (net metering), πρόγραμμα που υλοποιείται σταδιακά με την πρώτη φάση να απαιτεί δαπάνη 650.000 ευρώ και να ολοκληρώνεται εντός του μήνα και στη συνέχεια επιπλέον 250.000 ευρώ, που στο σύνολό τους θα καλύψουν τις ανάγκες των γραφείων της θυγατρικής ΜΕΖΑΠ ΑΒΕΕ. Επίσης υπάρχει πλάνο για φωτοβολταϊκά ισχύος 3MW στις παραγωγικές εγκαταστάσεις της Χαΐτογλου στη Θεσσαλονίκη με επένδυση 2,5 εκατομμυρίων ευρώ, κάτι που βρίσκεται σε διαδικασία ολοκλήρωσης της μελέτης για την υποβολή του επενδυτικού σχεδίου στο καθεστώς του αναπτυξιακού νόμου.

Το μέλλον της αυτοκίνησης διαμορφώνεται από την τεχνολογία, την πράσινη μετάβαση και τη ζήτηση για ευέλικτα μοντέλα χρήσης που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.

ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Περισσότερα από Forbes

Ρουμανία: Το νέο "Ελ Ντοράντο" για τους ελληνικούς κατασκευαστικούς ομίλους

Έργα δεκάδων δις ευρώ στο στόχαστρο των μεγάλων εταιρειών, καθώς η βαλκανική χώρα συνεχίζει να αναβαθμίζει τις υποδομές της.

ΕΛΙΜΕ: Συντονισμός, τεχνική επάρκεια και πράσινη μετάβαση για λιμάνια που αντέχουν στον χρόνο

Ο Απόστολος Καμαρινάκης ανέλαβε πρόσφατα την προεδρία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), σε μια περίοδο κατά την οποία το λιμενικό σύστημα της χώρας καλείται να ανταποκριθεί σε αυξανόμενες απαιτήσεις, επιχειρησιακές, θεσμικές και γεωπολιτικές.

Ο δρόμος της Ομόνοιας που μπαίνει στον "χάρτη" των ξενοδοχείων

Επενδύσεις από Intecontinental μέσω του ομίλου Ruby και Casual Hoteles.

Η ΚΑΥΚΑΣ "φωτίζει" το μέλλον με 50 χρόνια επιτυχημένης πορείας

Η ΚΑΥΚΑΣ γιορτάζει φέτος μισό αιώνα πορείας, σε μία χρονιά που συμπίπτει με την ολοκλήρωση ενός σημαντικού κύκλου ψηφιακού και επιχειρησιακού μετασχηματισμού.

Γεωργιάδης (Premia): Ξενοδοχεία στο εξωτερικό, 1.500 νέα φοιτητικά δωμάτια και μέτοχος-έκπληξη στο κρασί

Ο Ηλίας Γεωργιάδης αποκαλύπτει τα επόμενα βήματα της εταιρείας σε ξενοδοχεία, φοιτητικές εστίες και τον όμιλο Ελληνικά Οινοποιεία.

Cosmote Telekom: Το παγκόσμιο εκτόπισμα της Telekom φέρνει καινοτομία, επενδύσεις και υπεραξία στην ελληνική αγορά - Το παράδειγμα της T-Mobile US

Το success story της T-Mobile US και τι σημαίνει για την Ελλάδα η παρουσία της Cosmote Telekom σε έναν παγκόσμιο κολοσσό.

Bitloops: Σήκωσε 1 εκατ. ευρώ η startup που λύνει τις αδυναμίες του design-to-code με AI

Στον γύρο συμμετείχαν οι Eleven Ventures και Corallia Ventures, καθώς και αρκετοί angel investors.

Ελαιόλαδο: Στα 300-600 εκατ. ετησίως ο μαύρος τζίρος του πράσινου χρυσού

Πώς διαμορφώνονται οι τιμές από το χωράφι στο ράφι.

ΦΑΓΕ: Η ολλανδική κρίση αζώτου, οι αντιδικίες στην Ελλάδα και οι "χρυσές" εξαγωγές

Τα κέρδη ρεκόρ και πώς η ΦΑΓΕ έχασε 8 χρόνια στην κούρσα για ανάπτυξη ευρωπαϊκής παραγωγικής βάσης.

Μοτοδυναμική: Ποντάρει στην ηλεκτροκίνηση και φέρνει νέα κινεζική μάρκα αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Τον Αύγουστο ξεκινά η εμπορική διάθεση των μοντέλων της NIO – Τι είπε η διοίκηση του ομίλου στη γενική συνέλευση των μετόχων.

Δύο γυναίκες, ένα κρασί, μηδέν αλκοόλ – η ιστορία του αφρώδους Οίνου French Bloom

Η Maggie Frerejean-Taittinger, συν-ιδρύτρια της εταιρίας French Bloom, που ήδη έχει εξασφαλίσει στρατηγική επένδυση από την LVMH, εξηγεί στο Forbes Greece πώς μια startup έκανε το αδύνατο δημιουργώντας ένα super-premium αφρώδη οίνο χωρίς αλκοόλ.

Οικογένεια Σαράντη: Η "παγκόσμια Δωδώνη", οι επενδύσεις των 300 εκατ. και το άκυρο στη ΔΕΛΤΑ

Πώς ένα τυροκομείο στα Τρίκαλα έφτασε να γίνει σήμερα ο όμιλος Ελληνικά Γαλακτοκομεία των 15 θυγατρικών στον κόσμο.