Palinea: Ετοιμάζεται για λανσάρισμα η ελληνική πλατφόρμα που προωθεί την κυκλική μόδα

Palinea: Ετοιμάζεται για λανσάρισμα η ελληνική πλατφόρμα που προωθεί την κυκλική μόδα

Της Ελευθερίας Πιπεροπούλου

Για το λανσάρισμα της πλατφόρμας της ετοιμάζεται αυτή την περίοδο η Palinea -μια ελληνική startup κυκλικής μόδας που ενισχύει τη βιώσιμη κατανάλωση, συνδέοντας τον πωλητή με τον αγοραστή ρούχων. Όπως διευκρινίζει στο Capital.gr η founder της εταιρείας, Alessa Perger, η Palinea δέχεται προς το παρόν εγγραφές στην ιστοσελίδα της, ενώ μέσα στο καλοκαίρι πρόκειται να ξεκινήσει την λειτουργία της πλατφόρμας της. 

Η εταιρεία εργάζεται, επίσης, στο κομμάτι της υλικοτεχνικής υποστήριξης της αποστολής των πακέτων, ενώ προγραμματίζει να συνεργαστεί και με εταιρείες ταχυμεταφορών, ώστε να διευκολύνει τη διαδικασία αποστολής. 

Επόμενος στόχος το εξωτερικό

Προς το παρόν, η Palinea επικεντρώνεται στην ελληνική αγορά, ενώ από το επόμενο έτος θέλει να επεκταθεί και σε άλλες υποεξυπηρετούμενες αγορές, όπως η Βόρεια Αφρική. Επίσης, στα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας είναι η οργάνωση και φυσικών εκδηλώσεων και ανταλλαγών ρούχων.

Η εταιρεία είναι επί του παρόντος, αυτοχρηματοδοτούμενη, ωστόσο ενδέχεται να αναζητήσει επενδυτές αργότερα φέτος ή στις αρχές του επόμενου έτους, έτσι ώστε να δοθεί μια ουσιαστική ώθηση στην εταιρεία.

Το μοντέλο εσόδων της Palinea βασίζεται στην προμήθεια, με την εταιρεία να λαμβάνει ένα μικρό μερίδιο από κάθε συναλλαγή στην πλατφόρμα.

Η πρώτη peer-to-peer αγορά μόδας στην Ελλάδα 

Η ιδέα της Palinea ξεκίνησε στα τέλη του περασμένου έτους, όταν η κα Perger παρατήρησε τον όγκο των ρούχων που πετιούνται στους κάδους απορριμμάτων σε όλη την Ελλάδα. "Ερεύνησα την αγορά και γρήγορα συνειδητοποίησα ότι υπάρχουν πολύ περιορισμένες δυνατότητες για τους ανθρώπους να ανακυκλώνουν τα ρούχα τους και ότι δεν είναι μια συνηθισμένη πρακτική, εκτός από μερικά αντικείμενα που αναδιανέμονται μεταξύ φίλων και συγγενών. Με τον αυξανόμενο πληθωρισμό και τις υψηλότερες τιμές, καθώς και τις τεράστιες περιβαλλοντικές επιπτώσεις που έχει η βιομηχανία της μόδας στον πλανήτη μας, αυτό πρέπει να αλλάξει”, επισημαίνει.

H Palinea είναι η πρώτη στο είδος της peer-to-peer αγορά μόδας στην Ελλάδα, παρέχοντας μια κυκλική και βιώσιμη λύση στο πρόβλημα των αποβλήτων υφασμάτων. Προωθεί την κυκλική μόδα, επιτρέποντας σε ιδιώτες και vintage καταστήματα να αγοράζουν και να πωλούν μεταχειρισμένα είδη ένδυσης σε μια κεντρική τοποθεσία. Η πλατφόρμα ενσωματώνει επίσης εκπαιδευτικά στοιχεία και εργαστήρια προς την κατεύθυνση της βιώσιμης κατανάλωσης ρούχων και της ανακύκλωσης. Δίνοντας στα ρούχα μια δεύτερη ζωή, η Palinea μειώνει την ποσότητα CO2 που εκπέμπεται, καθώς και την ποσότητα μικροϊνών στους ωκεανούς, προωθώντας έτσι ένα πιο πράσινο και βιώσιμο μέλλον.

Επίσης, δημιουργεί μια νέα διέξοδο για ενδιαφερόμενα άτομα να κερδίσουν ένα παράλληλο εισόδημα, πουλώντας μεταχειρισμένα ρούχα, ενώ παρουσιάζει έναν προσιτό τρόπο για να έχουν οι καταναλωτές πρόσβαση σε υψηλής ποιότητας μεταχειρισμένα είδη ένδυσης.

Η εταιρεία διακρίθηκε πρόσφατα στο ClimAccelerator 2023, παίρνοντας το "εισιτήριο” για την επόμενη φάση του προγράμματος. Όπως λέει η κα Perger, στόχος της Palinea είναι να μειώσει τα υφασμάτινα απόβλητα και να καταστήσει πιο… mainstream τις βιώσιμες πρακτικές μόδας. "Μέσω της συμμετοχής μας στο ClimAccelerator 2023 θέλουμε να κατανοήσουμε καλύτερα πώς να κάνουμε τις κλιματικές επιπτώσεις της λύσης μας μετρήσιμες και πώς να τις επικοινωνήσουμε αποτελεσματικά, ώστε να καλλιεργήσουμε μια κοινότητα συνειδητοποιημένων καταναλωτών. Επιπλέον, θέλουμε να συνεργαστούμε με εμπειρογνώμονες σε θέματα κυκλικής οικονομίας και λύσεων με μηδενικό ισοζύγιο, για να μάθουμε περισσότερα για το θέμα και να συνεχίσουμε να βελτιωνόμαστε”.
 

Περισσότερα από Forbes

Αύξηση εσόδων και στρατηγικές επενδύσεις οδηγούν τη Regency Entertainment στην επόμενη ημέρα της αγοράς καζίνο

Την ανοδική της πορεία στην ελληνική αγορά καζίνο διατηρεί και φέτος η Regency Entertainment.

Startups: Ωριμάζει το ελληνικό οικοσύστημα αλλά τα μεγάλα exits απουσιάζουν

Αν και παρατηρείται μεγαλύτερος αριθμός εξαγορών, καμία δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως "μεγάλη" ή καθοριστική για την αγορά.

Επενδύσεις - μαμούθ στις ευρωπαϊκές start ups

Η έκθεση "State of European Tech 2025" καταγράφει την έξοδο από μια περίοδο διεθνούς επενδυτικής ύφεσης.

Finthesis: Ισχυρή ανοδική τροχιά για την one stop shop στεγαστικών

Η διαμεσολάβηση δανείων κερδίζει γρήγορα έδαφος στην αγορά, καθώς απαλλάσσει τους υποψήφιους δανειολήπτες από χρονοβόρες έρευνες, ραντεβού και γραφειοκρατία.

Frezyderm: Ελληνικά δερμοκαλλυντικά σε 50 χώρες - Πού "ανεβάζει" μερίδια

Στα 62,20 εκατ. ευρώ ανήλθε ο κύκλος εργασιών της εταιρείας των Γιάννη και Ευθύμιου Αναστασίου. Το αυξημένο κόστος α’ υλών που πίεσε τα περιθώρια κέρδους και η σημαντική μείωση δανεισμού.

Πως η ΔΕΗ θα γίνει μέχρι το 2028 η πιο κερδοφόρα εταιρεία στην Ελλάδα

Με στόχο EBITDA 2,9 δισ. ευρώ, καθαρά κέρδη 900 εκατ. ευρώ και μέρισμα 1,2 ευρώ/μετοχή το 2028, ο Γ. Στάσσης περιέγραψε έναν όμιλο που πλέον παίζει σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Dialectica: Ισχυρή ανάπτυξη, νέες θέσεις εργασίας και ανοιχτό το ενδεχόμενο εξαγορών

Απασχολεί περισσότερους από 1.600 εργαζόμενους παγκοσμίως, με σχεδόν τους μισούς στην Ελλάδα.

Prisma Electronics: Ποια είναι η ελληνική εταιρεία που εκτοξεύει νανοδορυφόρο στο διάστημα

Η αποστολή είναι προγραμματισμένη για τα μέσα Νοεμβρίου.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.