ΟΠΑΠ: Άλμα 34% των καθαρών κερδών στα €224 εκατ. στο εξάμηνο - Προμέρισμα €1 ανά μετοχή

ΟΠΑΠ: Άλμα 34% των καθαρών κερδών στα €224 εκατ. στο εξάμηνο - Προμέρισμα €1 ανά μετοχή

Ισχυρές επιδόσεις σε όλα τα επίπεδα εμφάνισε στο πρώτο εξάμηνο ο ΟΠΑΠ, που χαρακτηρίστηκε από ισχυρή κερδοφορία ενώ υλοποιεί επιτυχώς τις στρατηγικές του πρωτοβουλίες.

Παράλληλα, το Διοικητικό Συμβούλιο ενέκρινε τη διανομή 1 ευρώ ανά μετοχή ως προμέρισμα χρήσης 2023 με ημερομηνία αποκοπής τη 2 Νοεμβρίου 2023.

Ειδικότερα, στις βασικές εξελίξεις ο ΟΠΑΠ παρουσίασε:

• Καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) α’ εξαμήνου 2023 στα €1.025,6εκ. έναντι €899,3εκ. το α’ εξάμηνο 2022, αυξημένα κατά 14,0%, ενώ τα GGR στο β’ τρίμηνο 2023 ανήλθαν σε €498,1εκ., αυξημένα κατά 12,7% σε ετήσια βάση, ως συνέπεια της συνεχιζόμενης υπεραπόδοσης του online και της σημαντικής συνεισφοράς των retail δραστηριοτήτων.

• Το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) το α’ εξάμηνο 2023 αυξήθηκε κατά 14,2% σε ετήσια βάση και διαμορφώθηκε σε €422,6εκ. (α’ εξάμηνο 2022: €370,2εκ.), εξαιτίας της αύξησης του GGR σε συνδυασμό με υψηλότερα περιθώρια κέρδους. Το β’ τρίμηνο 2023 το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) διαμορφώθηκε σε €204,6εκ. (β’ τρίμηνο 2022: €181,2εκ.) αυξημένο κατά 12,9%.

• Κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) το α’ εξάμηνο 2023 υψηλότερα κατά 11,5% στα €374,4εκ. (α’ εξάμηνο ’22: €335,7εκ.) ή αυξημένα κατά 8,9% σε επαναλαμβανόμενη βάση. Τα EBITDA στο β’ τρίμηνο 2023 ανήλθαν σε €178,0εκ. (β’ τρίμηνο ’22: €166,9εκ.), αυξημένα κατά 6,7% ή αυξημένα κατά 5,1% σε επαναλαμβανόμενη βάση λόγω των αυξημένων εσόδων.

• Λειτουργικά έξοδα α’ εξαμήνου 2023 στα €184,4εκ. έναντι €171,9εκ. το α’ εξάμηνο 2022, αυξημένα κατά 7,3% σε ετήσια βάση, ενώ τα λειτουργικά έξοδα β’ τριμήνου 2023 ανήλθαν σε €95,5εκ. αυξημένα κατά 14,7% σε ετήσια βάση, προκειμένου να υποστηριχθεί η εμπλουτισμένη εμπειρία παιχνιδιού σε ένα πληθωριστικό και ανταγωνιστικό περιβάλλον.

• Tα καθαρά κέρδη το α’ εξάμηνο 2023 διαμορφώθηκαν στα €224,4εκ. (α’ εξάμηνο ’22: €167,2εκ.) σημειώνοντας αύξηση 34,2% σε ετήσια βάση (ή αύξηση 18,9% σε επαναλαμβανόμενη βάση). Τα καθαρά κέρδη το β’ τρίμηνο ’23 ανήλθαν σε €106,4εκ. (β’ τρίμηνο ’22: €79,0εκ.), αυξημένα κατά 34,8% (ή αυξημένα κατά 12,2% σε επαναλαμβανόμενη βάση), κυρίως λόγω των χαμηλότερων χρηματοοικονομικών εξόδων συνεπεία της μειωμένης μόχλευσης.

• Ισχυρή ταμειακή θέση, με καθαρό δανεισμό στα €90,7εκ., και δείκτη Καθαρού Δανεισμού/LTM EBITDA στο 0,1x (0,18x συμπεριλαμβανομένων των μισθώσεων).

• Δυναμικό εμπορικό πλάνο ενόψει του β’ εξαμήνου και εντός του στόχου για το 2023.

• Το Διοικητικό Συμβούλιο ενέκρινε την διανομή €1,00 ως προμέρισμα χρήσης 2023, με ημερομηνία αποκοπής την 2 Νοεμβρίου 2023.

Jan Karas: Παραμένουμε προσηλωμένοι στους στόχους μας για δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας για τους μετόχους μας

Σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του 2023, ο CEO του ΟΠΑΠ κ. Jan Karas δήλωσε:

"Το δεύτερο τρίμηνο του 2023 ήταν άλλο ένα τρίμηνο θετικών επιδόσεων για τον ΟΠΑΠ, το οποίο χαρακτηρίστηκε από την ισχυρή κερδοφορία, την επιτυχή υλοποίηση των στρατηγικών πρωτοβουλιών μας και τη συνεχιζόμενη εξέλιξη της πρότασης μας προς τους πελάτες.

Όσον αφορά στο Retail δίκτυό μας, στο δεύτερο τρίμηνο του 2023 ξεχώρισαν η ανανεωμένη πρόταση μας για το Πάμε Στοίχημα, καθώς και η διάθεση του Free Win, του πρώτου δωρεάν παιχνιδιού των πρακτορείων μας, που είναι διαθέσιμο μέσω της εφαρμογής OPAP Store App. Στο Online κανάλι, παρουσιάσαμε με επιτυχία το Opaponline.gr, την online πρότασής μας στα αριθμοπαιχνίδια, και συνεχίσαμε να ενισχύουμε τη θέση μας σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων.

Κοιτώντας μπροστά, παραμένουμε προσηλωμένοι στους στόχους μας σχετικά με την κερδοφορία και την επίτευξη χρηματοροών, καθώς και στη δημιουργία μακροπρόθεσμης αξίας για τους μετόχους μας, μέσω της διανομής των καθαρών κερδών σε τακτικά μερίσματα και συμπληρώνοντας την ανταμοιβή τους με επιπλέον στοιχεία.

Έχουμε επίσης την πίστη, ότι ο ΟΠΑΠ είναι κατάλληλα τοποθετημένος για να επιτύχει τους χρηματοοικονομικούς στόχους του και τις στρατηγικές προτεραιότητές του για το υπόλοιπο του έτους, με τρόπο βιώσιμο και υπεύθυνο για όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη".

* Δείτε πιο αναλυτικά δεξιά στη στήλη Σχετικά Αρχεία

Περισσότερα από Forbes

Volvo: Το σχέδιο για την παραγωγή αυτοκινήτων από ανακυκλώσιμα υλικά

Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία θα επικεντρωθεί στα υβριδικά plug-in αυτοκίνητα.

Hack The Box: Η startup που εκπαιδεύει "αντί-hackers" προχωρά σε εξαγορά και διευρύνει την παρουσία της

Η Hack The Box μετρά πάνω από 3,7 εκατ. μέλη παγκοσμίως και έχει λάβει συνολικά περίπου 70 εκατ. δολάρια σε χρηματοδότηση.

Market In: Περισσότερα καταστήματα, λιγότερα κέρδη

Ο κύκλος εργασιών ξεπέρασε τα 418 εκατ. ευρώ.

Στρατηγική συνεργασία Aegean-IndiGo φέρνει την Ινδία πιο κοντά στην Ελλάδα

Απευθείας σύνδεση Αθήνα με Δελχί και Βομβάη με 14 πτήσεις από τη νέα χρονιά.

Μασούτης: Πότε αλλάζουν ταμπέλες τα καταστήματα Κρητικός

Το όραμα για το μέλλον του ομίλου, το δίκτυο franchise και τα "ορφανά" καταστήματα. Η πορεία της Μασούτης σε λιανική και χονδρική και το mega project στις Τρεις Γέφυρες.

Σκλαβενίτης: Πότε και πού ανοίγει το μεγαλύτερο hypermarket της Ελλάδας

Με τον leader του ελληνικού λιανεμπορίου να προσθέτει ακόμη μία πρωτιά στο ενεργητικό του.

Forum SA: Στρατηγική εξαγορά της Omind Creatives

Αναφερόμενος στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, ο κ. Παναγούλιας υπογράμμισε ότι "το τίμημα αντανακλά εύλογα την αξία των brands".

Το "χρυσό" καλοκαίρι των σούπερ μάρκετ: 757 εκατ. ευρώ επιπλέον στα ταμεία

Το ρεκόρ της οργανωμένης λιανικής τροφίμων και η μεγάλη διχοτόμηση του λιανικού εμπορίου.

STIQ: Επεκτείνεται σε νέες πόλεις και "κοιτάζει" προς το εξωτερικό η startup που αλλάζει το delivery

Η STIQ ιδρύθηκε από τον Κ. Δάβαρη και λειτουργεί φυσικά καταστήματα και cloud kitchens - δηλαδή επαγγελματικούς χώρους μαγειρικής που εξυπηρετούν online παραγγελίες.

Arla Foods Ελλάς: Το Lurpak "νοστιμεύει" τζίρο και κέρδη

Τι λέει για την πιστότητα των καταναλωτών η κυρία Άντζελα Κοτρότσου, αντιπρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Arla Foods Ελλάς. Γιατί ήταν δύσκολη χρονιά το 2024.