Το βραχυκύκλωμα στο έργο του γρήγορου ίντερνετ (UFBB) και οι λύσεις που αναζητούνται

Το βραχυκύκλωμα στο έργο του γρήγορου ίντερνετ (UFBB) και οι λύσεις που αναζητούνται

Της Ματίνας Χαρκοφτάκη 

Σε πρόβλημα για γερούς λύτες εξελίσσεται το μεγάλο έργο UltraFast BroadBand (UFBB), το οποίο στοχεύει στη δημιουργία υποδομών για υψηλές ταχύτητες ίντερνετ σε ορεινές και αγροτικές περιοχές της χώρας, οι οποίες δεν εμφανίζουν εμπορικό ενδιαφέρον. Η υπογραφή της σύμβασης για τα τέσσερα από τα συνολικά επτά τμήματα του μεγάλου διαγωνισμού παραμένει μετέωρη παρότι η ανακήρυξη του αναδόχου έχει γίνει εδώ και περίπου δύο χρόνια. 

Θυμίζουμε ότι το UFBB, συνολικού προϋπολογισμού 870 εκατ. ευρώ, (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ), χωρίστηκε σε επτά τμήματα. Τρεις περιοχές κατακυρώθηκαν στον ΟΤΕ, ο οποίος υπέγραψε τη σύμβαση τον Ιούνιο του 2023 και ήδη προχωρά κανονικά στην υλοποίηση. Η εικόνα, όμως, είναι εντελώς διαφορετική για τις υπόλοιπες τέσσερις περιοχές, όπου ανάδοχος αναδείχθηκε η κοινοπραξία Τέρνα Fiber και Grid Telecom (θυγατρική του ΑΔΜΗΕ) καθώς οι υπογραφές παραμένουν... άφαντες, αφήνοντας το έργο παγωμένο.

Η αποχώρηση της Grid Telecom

Τα πρώτα σύννεφα άρχισαν να διαφαίνονται όταν η Grid Telecom αποφάσισε να αποχωρήσει από το σχήμα και κατ' επέκταση από την υλοποίηση του έργου, το οποίο ο ΑΔΜΗΕ φέρεται να το έβλεπε σαν μια ευκαιρία να εισέλθει στην τηλεφωνία, σχέδιο το οποίο, προς το παρόν, "πάγωσε". 

Αυτή η κίνηση άφησε τη θυγατρική του ομίλου ΓΕΚ Τέρνα να σηκώνει μόνη της το βάρος ενός περίπλοκου και απαιτητικού, κατά τα άλλα, project, προσθέτοντας νέες καθυστερήσεις. Επί του παρόντος, η ΓΕΚ Τέρνα, δε δείχνει διατεθειμένη να επωμιστεί μόνη της αυτό το φορτίο με αποτέλεσμα το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης να αναζητά την κατάλληλη φόρμουλα για να αρθεί το αδιέξοδο. Ο στόχος είναι διττός: αφενός να εξασφαλιστεί ότι το έργο δεν θα μείνει στον αέρα και αφετέρου να διασφαλιστεί η τήρηση της νομιμότητας σε κάθε βήμα της διαδικασίας. Σε αυτή την κατεύθυνση, λύση ενδέχεται να δώσει το ενδιαφέρον που έχουν κατά καιρούς εκδηλώσει διάφορες εταιρείες, μεταξύ των οποίων αρχικά  και ένας γαλλικός κολοσσός για να αντικαταστήσουν την Grid στο σχήμα με την Τέρνα Fiber. Κομβικής σημασίας για να ξεκολλήσει το έργο είναι να υπογράψει η Τέρνα τη σύμβαση και από εκεί και πέρα εξαρτάται από την ίδια εάν θα το υλοποιήσει στηριζόμενη στις δυνάμεις άλλων εταιρειών, όπως αναφέρουν στο Capital.gr πηγές με γνώση επί του θέματος. 

Το plan B της δεύτερης προσφοράς 

Αν το αδιέξοδο συνεχιστεί και η Τέρνα τελικά δεν προχωρήσει στην υπογραφή της σύμβασης, τότε, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το έργο θα περάσει στη δεύτερη κατά σειρά προσφορά, που σε αυτή την περίπτωση είχε κατατεθεί από τον όμιλο ΟΤΕ. Ωστόσο, η οικονομική προσφορά του ΟΤΕ για τα εν λόγω τέσσερα τμήματα ήταν κατά 50 εκατ. ευρώ ακριβότερη σε σχέση με την προσφορά της κοινοπραξίας Grid-Τέρνα. Δεδομένου ότι το ποσό των 50 εκατ. ευρώ δεν είναι αμελητέο, το υπουργείο καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να διασφαλίσει τη συνέχιση του έργου με την προσφορά της Τέρνα, εξετάζοντας όλες τις πιθανές λύσεις.

Να σημειωθεί ότι ο διαγωνισμός για αυτά τα τέσσερα τμήματα θα προκηρυχθεί από την αρχή μόνο εάν ναυαγήσουν τα δύο παραπάνω σχέδια. Μάλιστα, το ενδεχόμενο της εκ νέου προκήρυξης έχει σχεδόν αποκλειστεί καθώς τα περιθώρια είναι ασφυκτικά και η ανεύρεση λύσης μέσα στο επόμενο διάστημα θεωρείται μονόδρομος. Πρόκειται, άλλωστε, για ένα καθοριστικό έργο για την σύγκλιση της Ελλάδας με τους ευρωπαϊκούς δείκτες ανάπτυξης ενώ η σημασία του αποτυπώνεται και στο ζωηρό ενδιαφέρον από την πλευρά της Ευρώπης για την εξέλιξη της υλοποίησής του. 
 

Powered by

EY «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ» ΕΛΛΑΔΟΣ 2025

Ο διαγωνισμός EY «Επιχειρηματίας της Χρονιάς» Ελλάδος 2025 τιμά τους επιχειρηματίες που, μέσα από το όραμα, την επιμονή και τη δημιουργικότητά τους, χτίζουν επιχειρήσεις με μακροπρόθεσμη αξία για την κοινωνία, τους εργαζομένους, τους πελάτες και τους συνεργάτες τους.

δες περισσοτερα

Περισσότερα από Forbes

Ποιες θέσεις εργασίας κινδυνεύουν περισσότερο από την επέλαση της Τεχνητής Νοημοσύνης

Για να παραμείνετε ανταγωνιστικοί, επενδύστε σε δεξιότητες όπως η κριτική σκέψη και η ψηφιακή ευχέρεια.

Tα ψηφιακά έργα εκτοξεύουν το ανεκτέλεστο των μεγάλων παικτών της Πληροφορικής

Δημόσια έργα, ευρωπαϊκά κονδύλια στον ιδιωτικό τομέα, δημιουργούν ένα πρωτόγνωρο κύμα δραστηριότητας.

Η επανάσταση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εύρεση εργασίας

Η τεχνητή νοημοσύνη αναδιαμορφώνει την αγορά εργασίας με τρόπους που πολλοί εργαζόμενοι δεν έχουν ακόμη συνειδητοποιήσει.

Το επόμενο μεγάλο χάσμα στην τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να είναι η πρόσβαση στην καθαρή ενέργεια

Η ΤΝ δεν είναι πλέον μόνο ένας αγώνας τεχνολογικής υπεροχής, αλλά και ένας αγώνας υποδομών και οικολογικής βιωσιμότητας.

Τι σημαίνει η βίζα εργασίας των 100.000 δολαρίων στις ΗΠΑ για τον τεχνολογικό κλάδο

"Δεν υπάρχει ούτε μία εταιρεία που έχω επενδύσει τα τελευταία 10 χρόνια που να μπορεί να πληρώσει αυτό το ποσό".

Οικονομικοί κίνδυνοι στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης: Από τις κρατικές αξιολογήσεις στην τοπική πραγματικότητα

Οι αξιολογήσεις σε κρατικό επίπεδο δεν σχεδιάστηκαν για το σημερινό επενδυτικό τοπίο, αψηφώντας τις διαφορές.

17 χρόνια ανάδειξης της Εταιρικής Υπευθυνότητας

12 ελληνικές επιχειρήσεις και οι φορείς που ξεχώρισαν για τις επιδόσεις τους στα ESG Ratings φέτος.

Τεχνητή Νοηµοσύνη: Ευκαιρίες, προκλήσεις και η ανάγκη για επιτάχυνση

Αυξητικές οι τάσεις υιοθέτησης, αλλά ακόµη είµαστε χαµηλά σε σχέση µε τον µέσο όρο στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Μετάβαση σε μία νέα εποχή για τις τράπεζες

Επανάσταση στην εξυπηρέτηση, την ασφάλεια και τις χρηματοοικονομικές αποφάσεις φέρνει η Τεχνητή Νοημοσύνη.

ESG και τεχνητή νοημοσύνη

Η ραγδαία πρόοδος της τεχνητής νοηµοσύνης (AI) δεν επηρεάζει µόνο τον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων, αλλά ανατρέπει και τη στρατηγική τους προσέγγιση στη βιωσιµότητα.

H Tesla έμεινε πίσω στην κούρσα των ρομπότ

Το σχέδιο της Tesla για την παραγωγή ανθρωποειδών ρομπότ χωλαίνει. Οι πρώτες πληροφορίες για τον σχεδιασμό του Optimus κυκλοφορούν στο διαδίκτυο. Καθώς το μοντέλο έχει μπει σε τροχιά παραγωγής, ξέρουμε πώς θα μοιάζει. Υπάρχουν ενδείξεις ότι η εταιρεία δεν πετυχαίνει τους στόχους της. Η Tesla είχε ανακοινώσει πως θα κατασκευάσει 5.000 μονάδες το 2025 και 50.000 το 2026. Ωστόσο, μέχρι σήμερα, μόλις μερικές εκατοντάδες έχουν αναπτυχθεί.