Νέα πτώση κίνησης στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά

Νέα πτώση κίνησης στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά

Της Αναστασίας Βαμβακά

Μείωσε την ψαλίδα σε σχέση με την πτώση του Ιανουαρίου, ωστόσο η κίνηση παραμένει πτωτική για το λιμάνι του Πειραιά στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ  του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά. Τον Φεβρουάριο 306,3 χιλιάδες "κουτιά" έφτασαν στις δύο προβλήτες αντί 322,6 χιλιάδες τον ίδιο μήνα πέρυσι, καταγράφοντας πτώση 5,1%.

Τον Ιανουάριο η μείωση της διακίνησης αγγιξε το  12,7%. Συνολικά το πρώτο δίμηνο του 2024 η διακίνηση containers μειώθηκε κατά 8,9% στα 588,1 χιλιάδες "κουτιά" έναντι 645,4 χιλιάδες containers το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου του 2023. Πτωτικά κινείται και η διακίνηση στην πρώτη προβλήτα, που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ, χωρίς ακόμα να έχουν ανακοινωθεί τα επίσημα στοιχεία. 

Οι αλλαγές στα δρομολόγια των πλοίων συνεχίζονται με τον Πειραιά, να βιώνει έντονα τις συνέπειες της νέας κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα καθώς έχασε το πλεονέκτημα να είναι το πιο κοντινό ευρωπαϊκό λιμάνι στην Ασίας, μέσω της Διώρυγας του Σουέζ. 

Αυξήσεις τιμολόγια ΟΛΠ

Την ίδια στιγμή, ο ΟΛΠ φαίνεται πως προχωρά σε αυξήσεις στα τιμολόγια της για χρεώσεις που αφορούν την διακίνηση οχημάτων και την κρουαζιέρα. Οι αυξήσεις εκτιμάται ότι θα είναι κοντά στο 15% και αφορούν κυρίως τις υπηρεσίες της φορτοεκφόρτωσης για εισαγωγή, και εξαγωγή και transit φορτία και στις εργασίες παροχών τεχνικής υποστήριξης, και θύρας εισόδο-εξόδου για το Σταθμό Διακίνησης Οχημάτων. Είναι πιθανό οι αυξήσεις για την αποθήκευση φορτίων να ειναι οι διπλάσιες και να αγγίξουν δηλαδή το 30%. 

Αντίστοιχα και στην κρουαζιέρα, οι χρήστες - κυρίως δηλαδή τα πρακτορεία - θα δουν αυξήσεις του χρόνου σε διάφορα έκτακτα αιτήματα που μπορεί να έχουν όπως για παροχή πρόσθετων ή ειδικών ελέγχων ασφαλείας, ή αλλαγή στον επιβατικό σταθμό κρουαζιέρας, διαθεσης προσωπικού ασφαλείας κ.α 

Περισσότερα από Forbes

Startups: Ωριμάζει το ελληνικό οικοσύστημα αλλά τα μεγάλα exits απουσιάζουν

Αν και παρατηρείται μεγαλύτερος αριθμός εξαγορών, καμία δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως "μεγάλη" ή καθοριστική για την αγορά.

Επενδύσεις - μαμούθ στις ευρωπαϊκές start ups

Η έκθεση "State of European Tech 2025" καταγράφει την έξοδο από μια περίοδο διεθνούς επενδυτικής ύφεσης.

Finthesis: Ισχυρή ανοδική τροχιά για την one stop shop στεγαστικών

Η διαμεσολάβηση δανείων κερδίζει γρήγορα έδαφος στην αγορά, καθώς απαλλάσσει τους υποψήφιους δανειολήπτες από χρονοβόρες έρευνες, ραντεβού και γραφειοκρατία.

Frezyderm: Ελληνικά δερμοκαλλυντικά σε 50 χώρες - Πού "ανεβάζει" μερίδια

Στα 62,20 εκατ. ευρώ ανήλθε ο κύκλος εργασιών της εταιρείας των Γιάννη και Ευθύμιου Αναστασίου. Το αυξημένο κόστος α’ υλών που πίεσε τα περιθώρια κέρδους και η σημαντική μείωση δανεισμού.

Πως η ΔΕΗ θα γίνει μέχρι το 2028 η πιο κερδοφόρα εταιρεία στην Ελλάδα

Με στόχο EBITDA 2,9 δισ. ευρώ, καθαρά κέρδη 900 εκατ. ευρώ και μέρισμα 1,2 ευρώ/μετοχή το 2028, ο Γ. Στάσσης περιέγραψε έναν όμιλο που πλέον παίζει σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Η είσοδος της ΔΕΗ στη σταθερή τηλεφωνία αλλάζει τα δεδομένα της αγοράς

Σταδιακά το επόμενο διάστημα αναμένεται να περάσει σε συνδυαστικά πακέτα ρεύματος και τηλεπικοινωνιών.

Trade Estates ΑΕΕΑΠ: Αναθεωρεί προς τα πάνω τις προβλέψεις για τα οικονομικά αποτελέσματα της φετινής χρήσης

Υψηλότερη μερισματική απόδοση χάρη στα νέα κτίρια της εταιρείας και τη μείωση του κόστους δανεισμού.

Dialectica: Ισχυρή ανάπτυξη, νέες θέσεις εργασίας και ανοιχτό το ενδεχόμενο εξαγορών

Απασχολεί περισσότερους από 1.600 εργαζόμενους παγκοσμίως, με σχεδόν τους μισούς στην Ελλάδα.

Prisma Electronics: Ποια είναι η ελληνική εταιρεία που εκτοξεύει νανοδορυφόρο στο διάστημα

Η αποστολή είναι προγραμματισμένη για τα μέσα Νοεμβρίου.