HelleniQ Energy: Κατέθεσε την προσφορά της για την Elpedison, ξεκίνησε ο γύρος των προσφορών

HelleniQ Energy: Κατέθεσε την προσφορά της για την Elpedison, ξεκίνησε ο γύρος των προσφορών

Του Χάρη Φλουδόπουλου

Ξεκίνησε σύμφωνα με πληροφορίες την περασμένη Παρασκευή με την κατάθεση εκ μέρους της HelleniQ Energy συγκεκριμένης προσφοράς για το μερίδιο 50% που κατέχει η Edison στην Elpedison, ο γύρος των προσφορών για την απόκτηση του πλήρους ελέγχου της εταιρείας. Μέσω της διαδικασίας αυτής ο ένας εκ των δύο μετόχων που μέσω της Elpedison BV  κατέχουν εξ ημισείας τον όμιλος παραγωγής και εμπορίας ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου θα αποκτήσει το μερίδιο του άλλου. 

Σύμφωνα με τους όρους διενέργειας του διαγωνισμού, η προσφορά του ενός από του άλλου διεκδικητή, δεν  πρέπει να υπολείπεται κάτω από 5%, δηλαδή μετά την προσφορά της HelleniQ Energy, η αντιπροσφορά της Edison δεν μπορεί να έχει διαφορά μικρότερη του 5% του τιμήματος που πρότεινε η Helleniq. Αν και οι λεπτομέρειες της διαδικασίας δεν έχουν γίνει γνωστές εντούτοις σύμφωνα με εκτιμήσεις αυτή θα είναι ανοικτή, δηλαδή θα συνεχιστεί μέχρις ότου ένας εκ των δύο διεκδικητών αποσυρθεί. Η διαδικασία των προσφορών γίνεται μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας και μετά την κατάθεση της προσφοράς της Helleniq Energy η Edison έχει περιθώριο 2 εβδομάδων για να καταθέσει τη δική της προσφορά,

Πρέπει να σημειωθεί ότι η αποτίμηση της Elpedison δεν έχει γίνει γνωστή. Ο όμιλος ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου, σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα οικονομικά στοιχεία (2023) είχε κύκλο εργασιών 1,6 δισ. ευρώ, EBITDA 75,7 εκατ. ευρώ και κέρδη μετά φόρων 31,8 εκατ. ευρώ.

Επιπλέον με βάση τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία του ΑΔΜΗΕ, η Elpedison το Σεπτέμβριο στην παραγωγή είχε μερίδιο 7,01% στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και 5,86% στην αγορά προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας. 

Η εταιρεία διαθέτει δύο μονάδες ηλεκτροπαραγωγής με καύσιμο το φυσικό αέριο συνολικής ισχύος 820 MW με την πρώτη να βρίσκεται στις εγκαταστάσεις της HelleniQ Energy στα διυλιστήρια της Θεσσαλονίκης και τη δεύτερη στη Θίσβη Βοιωτίας. Η Elpedison επίσης κατέχει άδεια για FSRU στη Θεσσαλονίκη.

Υπενθυμίζεται τέλος ότι κατά την τελευταία τηλεδιάσκεψη με τους αναλυτές η διοίκηση της HelleniQ Energy είχε δηλώσει ότι η σχέση με την Edison υπήρξε πολύ καλή και ότι επί χρόνια είχε δουλέψει με αμοιβαία οφέλη το μοντέλο της συνεργασίας στην Elpedison. Ωστόσο πλέον οι δύο πλευρές έχουν διαφορετική στρατηγική και στο πλαίσιο αυτό αναζητείται μια φιλική λύση προς όφελος των μετόχων και της εταιρείας. 
 

Περισσότερα από Forbes

Volvo: Το σχέδιο για την παραγωγή αυτοκινήτων από ανακυκλώσιμα υλικά

Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία θα επικεντρωθεί στα υβριδικά plug-in αυτοκίνητα.

Hack The Box: Η startup που εκπαιδεύει "αντί-hackers" προχωρά σε εξαγορά και διευρύνει την παρουσία της

Η Hack The Box μετρά πάνω από 3,7 εκατ. μέλη παγκοσμίως και έχει λάβει συνολικά περίπου 70 εκατ. δολάρια σε χρηματοδότηση.

Market In: Περισσότερα καταστήματα, λιγότερα κέρδη

Ο κύκλος εργασιών ξεπέρασε τα 418 εκατ. ευρώ.

Στρατηγική συνεργασία Aegean-IndiGo φέρνει την Ινδία πιο κοντά στην Ελλάδα

Απευθείας σύνδεση Αθήνα με Δελχί και Βομβάη με 14 πτήσεις από τη νέα χρονιά.

Μασούτης: Πότε αλλάζουν ταμπέλες τα καταστήματα Κρητικός

Το όραμα για το μέλλον του ομίλου, το δίκτυο franchise και τα "ορφανά" καταστήματα. Η πορεία της Μασούτης σε λιανική και χονδρική και το mega project στις Τρεις Γέφυρες.

Σκλαβενίτης: Πότε και πού ανοίγει το μεγαλύτερο hypermarket της Ελλάδας

Με τον leader του ελληνικού λιανεμπορίου να προσθέτει ακόμη μία πρωτιά στο ενεργητικό του.

Forum SA: Στρατηγική εξαγορά της Omind Creatives

Αναφερόμενος στο οικονομικό σκέλος της συμφωνίας, ο κ. Παναγούλιας υπογράμμισε ότι "το τίμημα αντανακλά εύλογα την αξία των brands".

Το "χρυσό" καλοκαίρι των σούπερ μάρκετ: 757 εκατ. ευρώ επιπλέον στα ταμεία

Το ρεκόρ της οργανωμένης λιανικής τροφίμων και η μεγάλη διχοτόμηση του λιανικού εμπορίου.

STIQ: Επεκτείνεται σε νέες πόλεις και "κοιτάζει" προς το εξωτερικό η startup που αλλάζει το delivery

Η STIQ ιδρύθηκε από τον Κ. Δάβαρη και λειτουργεί φυσικά καταστήματα και cloud kitchens - δηλαδή επαγγελματικούς χώρους μαγειρικής που εξυπηρετούν online παραγγελίες.

Σούπερ μάρκετ: Η μάχη των Ιωαννίνων, ο Σκλαβενίτης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ο Γαλαξίας

Πώς μια "φτωχή" περιφέρεια εξελίσσεται σε hot spot του ελληνικού λιανεμπορίου.