Όμιλος Άβαξ: Με γοργούς ρυθμούς o Μετροπόντικας στη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας

Όμιλος Άβαξ: Με γοργούς ρυθμούς o Μετροπόντικας στη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας

Σε δημοσιογραφική ενημέρωση και ξενάγηση στο εργοτάξιο κατασκευής της Γραμμής 4 – "Άλσος Βεΐκου-Γουδή" του Μετρό της Αθήνας, προχώρησε την Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου ο όμιλος ΑΒΑΞ, δίνοντας στους δημοσιογράφους την ευκαιρία να ζήσουν από μέσα τον Μετροπόντικα "Αθηνά", το υπερσύγχρονο TBM που ξεκίνησε από τον σταθμό Κατεχάκη και έχει ήδη διανοίξει και επενδύσει σήραγγα μήκους περίπου 700 μέτρων.

Στην ξενάγηση που πραγματοποιήθηκε στο εργοτάξιο "Κατεχάκη", οι εκπρόσωποι των ΜΜΕ περιηγήθηκαν σε τούνελ βάθους 40 μέτρων και είχαν την ευκαιρία να συστηθούν με τον τρόπο που λειτουργούν τα τελευταίας τεχνολογίας TBM (Μετροπόντικες) που χρησιμοποιούνται για τη διάνοιξη των σηράγγων της Γραμμής 4, καθώς σε λίγες μέρες από το Άλσος Βεϊκου στο Γαλάτσι, πιάνει δουλειά για τη διάνοιξη της σήραγγας, ο δίδυμος μετροπόντικας της "Αθηνάς", η "Νίκη", που έχει ήδη συναρμολογηθεί.

Οι δημοσιογράφοι ήρθαν σε επαφή με το λεγόμενο "πιλοτήριο" που φιλοξενεί τα σύγχρονα συστήματα που χειρίζονται οι εξειδικευμένοι οδηγοί-"πιλότοι", οι οποίοι εξήγησαν στους επισκέπτες, τους τρόπους που επιβλέπουν, συντονίζουν τις εργασίες και καθημερινά διαχειρίζονται τις δυσκολίες που συναντούν λόγω της ιδιαιτερότητας του υπεδάφους, από τον θάλαμο της κεφαλής του TBM.

Ορισμένοι αριθμοί:

Το TBM προχωρά 15 μέτρα ημερησίως, κατά μέσο όρο, επενδύοντας παράλληλα τη σήραγγα με "δαχτυλίδι" επτά κομματιών, πλάτους 1,5 μέτρου. 

-Σε δυόμισι χρόνια έχουν δημιουργηθεί 610 θέσεις εργασίας και έχουν συμπληρωθεί 1,7 εκ. εργατοώρες.

-Δεν έχει συμβεί κανένα ατύχημα

-Έχουν εκπονηθεί 550 μελέτες

-Έχουν εγκατασταθεί 4 οικοδομικοί γερανοί και μία γερανογέφυρα

 -Χρησιμοποιούνται 70 μηχανήματα

-Έχουν εκσκαφτεί 249.000 κυβικά μέτρα χώματος.

 -Χρησιμοποιείται οπλισμός σιδήρου τριών (3) χιλιάδων τόνων.

Ο Χρήστος Ιωάννου, Πρόεδρος του Ομίλου ΑΒΑΞ δήλωσε: "Είχατε την ευκαιρία να δείτε από κοντά την εξέλιξη ενός έργου που δεν είναι εμβληματικό μόνο για εμάς, αλλά και για την Ελλάδα: τη Γραμμή 4 και την τεχνική αρτιότητα -απαράμιλλη σε διεθνές επίπεδο- με την οποία τα δύο υπερσύγχρονα ΤΒΜ θα ολοκληρώσουν τη σήραγγα. Αυτό το έργο, όπως όμως και πολλά άλλα, αντιπροσωπεύει αυτό που πραγματικά είναι -και θέλει να παραμείνει- η ΑVAX: συνέπεια, γνώση, καινοτομία, αποφασιστικότητα και σκληρή δουλειά. Οι κατασκευές και η επιχειρηματικότητα στο σύνολό της, δεν είναι σπριντ, είναι μαραθώνιος. Και σε αυτό τον μαραθώνιο δρόμο έχουμε μάθει να συμμετέχουμε από την πρώτη γραμμή, είτε ο δρόμος είναι ανηφορικός, είτε ευνοϊκός. Με αυτήν τη νοοτροπία, και τις αξίες που χαρακτηρίζουν την επιχειρηματική μας πορεία σχεδιάζουμε το μέλλον, υλοποιώντας τις υποδομές που θα αλλάξουν τη χώρα".

Ο Κωνσταντίνος Μιτζάλης, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΑΒΑΞ υπογράμμισε: "Ο όμιλος ΑΒΑΞ αντιμετωπίζει με διαχρονική συνέπεια αυτό που ονομάζεται δημόσιο έργο υποδομής στη χώρα μας. Συνδεόμαστε με τα έργα που άλλαξαν την Ελλάδα. Όπως συνέβη με την ολοκλήρωση της Γραμμής 3, εν μέσω πανδημίας, έτσι και τώρα με την πρόοδο των εργασιών μας στη Γραμμή 4, ο όμιλός μας αποδεικνύει ότι κρίνεται από τη δουλειά του και μόνο, ακόμη και στα πιο απαιτητικά έργα".  

Στην ενημέρωση των εκπροσώπων του τύπου συμμετείχαν ο Αναπληρωτής Πρόεδρος του Ομίλου ΑΒΑΞ Κωνσταντίνος Κουβαράς, ο Αντώνης Μιτζάλης, Εντεταλμένος Σύμβουλος του ομίλου ΑΒΑΞ, καθώς και τα στελέχη της εταιρίας Νίκος Μιτζάλης, Δήμος Κατσιγιάννης, Γιώργος Παπαγεωργίου και Κωνσταντίνος Χασάπης.   

Η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας κατασκευάζεται από την κοινοπραξία των εταιριών ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM. Στην πρώτη φάση ανάπτυξής της, το Μετρό θα ξεκινά από το Άλσος Βεΐκου και θα καταλήγει στο Γουδή. Με 15 σύγχρονους σταθμούς και σιδηρόδρομο διπλής τροχιάς, μήκους 12,8 χιλιομέτρων, θα εξυπηρετεί οικιστικές ζώνες στο κεντρικό τμήμα του αστικού ιστού και σημαντικές υπηρεσίες, συνδέοντας το Άλσος Βεΐκου με τα Δικαστήρια σε 5 λεπτά και με την Πανεπιστημιούπολη σε διάστημα 14 λεπτών.

Περισσότερα από Forbes

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Σημαντικά τα οφέλη από έργα ύψους 2 δισ. ευρώ στο Ελληνικό

Η θυγατρική ΤΕΡΝΑ υλοποιεί δύο σημαντικά "τοπόσημα" στην έκταση του πρώην αεροδρομίου.

Σε θετική τροχιά οι θυγατρικές του ΟΤΕ

Το 2024, παρά τις προκλήσεις, οι εταιρείες του ομίλου πέτυχαν σε γενικές γραμμές ανάπτυξη, επεκτείνοντας το χαρτοφυλάκιό τους.

Νιτσιάκος: Ιστορικά κέρδη και τζίρος άνω των 500 εκατ.

Αυξημένα έσοδα στα 527,4 εκατ. το 2024 με αύξηση κερδών 40%. Τα μερίδια και τι λέει ο ορκωτός. Η κατά κεφαλήν κατανάλωση κοτόπουλου και οι εταιρείες holding της οικογένειας.

Τα ψεύδη του Μασκ για τα αυτόνομα οχήματα της Tesla του γυρίζουν μπούμερανγκ

Τα νομικά προβλήματα δεν έχουν ακόμη τεράστιο οικονομικό αντίκτυπο στην Tesla, αλλά "πληγώνουν" τη φήμη της.

Εμπορευματικά κι επιχειρηματικά κέντρα 500 εκατ. ευρώ προχωρούν σε Αττική και Θεσσαλονίκη

Προχωρούν οι διαγωνισμοί για την αξιοποίηση εκτάσεων άνω των 1.000 στρεμμάτων μέσω της μετατροπής τους σε "κόμβους" διαμετακομιστικού εμπορίου

Vileda: Η ελληνική νοικοκυροσύνη φέρνει μερίσματα στους Γερμανούς

Σταθερή ανάπτυξη και διψήφια αύξηση κερδών για την ελληνική θυγατρική του ομίλου Freudenberg. Μερίσματα 4,1 εκατ. ευρώ στην τετραετία.

Ούζο Πλωμάρι: Το σχέδιο για να ξαναγεμίσει το "ποτήρι" των κερδών

Με ιστορία 130 ετών, που σχεδόν ταυτίζεται με την ίδια την ιστορία του ούζου, η Ποτοποιία Πλωμαρίου Ισίδωρος Αρβανίτης ποντάρει στη διαφοροποίηση.

Σαγκάη: Το "ναυπηγικό" στοίχημα των 17 δισ. δολ. και η αμερικανική πρόκληση

Ένα σχέδιο που φιλοδοξεί να μετατρέψει το Changxing Island της Σαγκάης σε παγκόσμιο ναυπηγικό κέντρο έως το 2027 προωθεί το Πεκίνο.

Στοά Αρσακείου: Η ιστορία, η ανάπλαση και η επόμενη μέρα

To ιστορικό κτίριο αποκτά νέα πνοή μέσα από ένα έργο ανάπλασης ύψους 20 εκατ. ευρώ της Legendary Food, η οποία έχει συνάψει μακροχρόνια μίσθωση διάρκειας 35 ετών.

Startups: Σημάδια κόπωσης στα ευρωπαϊκά exits

Η συνολική αξία των exits στην Ευρώπη για το πρώτο εξάμηνο του 2025 έφτασε τα 26,8 δισ. ευρώ, θέτοντας την ετήσια επίδοση σε τροχιά πτώσης κατά 12,3% σε σύγκριση με το 2024.

Delian Alliance Industries: Το ελληνικό αμυντικό success story που ανοίγει φτερά για την Ευρώπη

Η ελληνική startup ανακοίνωσε πρόσφατα την ολοκλήρωση χρηματοδότησης Series A ύψους 14 εκατομμυρίων δολαρίων.

Η Βιωσιμότητα ως στρατηγικό πλεονέκτημα

Και ως ευκαιρία ανάπτυξης για τις επιχειρήσεις.