"Μποναμάς" 296 εκατ. ευρώ για τους μετόχους της Ελλάκτωρ

"Μποναμάς" 296 εκατ. ευρώ για τους μετόχους της Ελλάκτωρ

Του Νίκου Ρουσάνογλου

"Χρυσορυχείο" αποδεικνύεται η μετοχή της Ελλάκτωρ, μετά τις διαδοχικές επιστροφές κεφαλαίου προς τους μετόχους, εξασφαλίζοντας μερισματική απόδοση άνω του 50%. Η υψηλή ρευστότητα και ο χαμηλός δανεισμός αποτελούν βασικούς παράγοντες για τις κινήσεις ανταμοιβής των μετόχων, ιδίως όσων – κυρίως μικρομετόχων – έχουν εξακολουθήσει να κρατούν μετοχές του ομίλου από την περίοδο της κρίσης, καθώς η υπομονή τους και οι διαδοχικές ζημιογόνες χρήσεις, "αποζημιώνονται" σήμερα και με το παραπάνω.

Στις 30 Ιανουαρίου του 2025, οι μέτοχοι της έκτακτης γενικής συνέλευσης θα κληθούν να εγκρίνουν την επιστροφή κεφαλαίου ύψους 296 εκατ. ευρώ, ή 0,85 ευρω/μετοχή. Εφόσον εξασφαλιστεί η σχετική έγκριση, η καταβολή της επιστροφής εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου (31 Μαρτίου). Πρόκειται για την δεύτερη επιστροφή κεφαλαίου μετά από εκείνη του περασμένου Ιουλίου, όταν είχαν διανεμηθεί επιπλέον 174 εκατ. ευρώ. Το συνολικό ύψος των κεφαλαίων που θα διανεμηθούν ανέρχεται σε 470 εκατ. ευρώ. Εξ αυτών και με βάση τα ποσοστά συμμετοχής τους στο μετοχικό κεφάλαιο της Ελλάκτωρ, η ολλανδική Reggeborgh Invest (48,15%) θα λάβει 142,5 εκατ. ευρώ και η Motor Oil (26,88%) άλλα 126,3 εκατ. ευρώ.

Με βάση σχετική παρουσίαση του ομίλου για τα οικονομικά αποτελέσματα του φετινού εννιαμήνου, η ρευστότητα του ομίλου ανερχόταν σε 548 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά ταμειακά διαθέσιμα σε 359 εκατ. ευρώ (από 302 εκατ. ευρώ που ήταν στο τέλος του 2023). Ωστόσο, στα παραπάνω ποσά θα προστεθούν κι άλλα κεφάλαια τις επόμενες εβδομάδες. Συγκεκριμένα, εντός του πρώτου τριμήνου του 2025 προβλέπεται να ολοκληρωθεί και τυπικά η πώληση της θυγατρικής εταιρείας διαχείρισης απορριμμάτων Ηλέκτωρ στον όμιλο της Motor Oil, με την Ελλάκτωρ να εισπράττει 114 εκατ. ευρώ. Παράλληλα και παρότι έχει ολοκληρωθεί η σύμβαση της Αττικής Οδού, οι μέτοχοι της παλιάς εταιρείας εκμετάλλευσης έχουν λαμβάνειν ακόμα σημαντικά κεφάλαια, τόσο μέσω μερισμάτων, όσο και μέσω επιστροφών κεφαλαίου. Για παράδειγμα, το ενεργητικό της θυγατρικής εταιρείας της Αττικής Οδού ήταν 300 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2023, ενώ η αξία του μετοχικού κεφαλαίου διαμορφώνεται σε 90,8 εκατ. ευρώ. Για την φετινή χρήση, έχει ήδη εισπραχθεί προμέρισμα 40 εκατ. ευρώ κι αναμένονται άλλα 40 εκατ. ευρώ του κανονικού μερίσματος.

Παράλληλα, κατά το φετινό εννιάμηνο, ο όμιλος Ελλάκτωρ έλαβε κι έκτακτη είσπραξη 55,8 εκατ. ευρώ, που ήταν το ποσό που έλαβε η Άκτωρ Παραχωρήσεις τον Αύγουστο, λόγω της αναχρηματοδότησης των δανείων της κοινοπραξίας "Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου" (Τμήμα ΠΑΘΕ Μαλιακός – Κλειδί), που είχε ως αποτέλεσμα οι μέτοχοι να εισπράξουν μέρος της δεσμευτικής επένδυσης που είχαν πραγματοποιήσει.

Όσον αφορά τα απαιτούμενα κεφάλαια για την χρηματοδότηση των μελλοντικών επενδύσεων του ομίλου, πηγές που πρόσκεινται στην διοίκηση επισημαίνουν ότι επαρκούν και με το παραπάνω, ενώ θα πρέπει να υπολογίζονται και οι δυνατότητες μόχλευσης, μέσω τραπεζικού δανεισμού. Για παράδειγμα, τα δύο μεγάλα έργα ανάπτυξης ακινήτων που "τρέχει" η REDS αυτή την περίοδο, το Cambas Project και η ανάπλαση στις Γούρνες του Ηρακλείου θα απαιτήσουν 170 εκατ. ευρώ κι 150 εκατ. ευρώ αντίστοιχα, δηλαδή συνολικά κεφάλαια 320 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, το 50% αυτών θα προέλθει από δάνεια του Ταμείου Ανάκαμψης, το 30% από τραπεζικό δανεισμό και μόνο το υπόλοιπο 20% από ίδια κεφάλαια της εισηγμένης.

Περισσότερα από Forbes

Μέσα στο εργοστάσιο της Waymo που δημιουργεί τα ρομποταξί του μέλλοντος

Το σχέδιο είναι να αυξηθεί εντυπωσιακά και να αυτοματοποιηθεί η παραγωγή.

Η νέα εποχή του πρώην Hilton Αθηνών

Απο το ιστορικο ξενοδοχειο στη δηµιουργια του "The Ilisian".

Όμιλος Σαράντη: Το αμερικάνικο όνειρο ζει το Carroten – Πού επενδύει 40 εκατ. ευρώ ο όμιλος

Πώς κινήθηκαν οι πωλήσεις το πρώτο τρίμηνο – Σε εξέλιξη επενδύσεις 40 εκατ. ευρώ.

Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ: Νέα εποχή με 4 πυλώνες ανάπτυξης

Νέα κεφάλαια στο "βιβλίο" της πολυετούς της ιστορίας είναι έτοιμη να γράψει η Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, µία από τις πιο ιστορικές ελληνικές εταιρείες στον χώρο της αυτοκίνησης.

Γιατί οι τράπεζες βλέπουν την αγορά της Κύπρου ως προέκταση και πύλη εισόδου προς ανατολάς

Τρεις μεγάλες ελληνικές τράπεζες επενδύουν ήδη στην Κύπρο συνολικά ποσά που ξεπερνούν τα 1,9 δισ. ευρώ.

Ο Μασκ ξεμένει από ιδέες για να σώσει την Tesla

Τα προβλήματα της Tesla δεν θα λυθούν σύντομα, ακόμη και αν ο Μασκ γίνει ο πιο δραστήριος CEO.

Τερκενλής: Από τη Θεσσαλονίκη στις διεθνείς αγορές με όχημα το ελληνικό τσουρέκι

Η ιστορία επιτυχίας της ελληνικής εταιρείας, η μετάβαση στη δεύτερη γενιά, η επέκταση του δικτύου, η οικονομική πορεία και τα επενδυτικά πλάνα.

Witside: Νέα διψήφια ανάπτυξη και διεθνής επέκταση για την ελληνική εταιρεία που καινοτομεί σε data και ΑΙ

Σύμφωνα με τον CEO, η εταιρεία έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό, για πιθανές εξαγορές και στρατηγικές συνεργασίες.

Ελλάκτωρ: Το ποσοστό της Reggeborgh μετά την άσκηση του call option

Άσκηση του δικαιώματος για 10.400.000 μετοχές στην προσυμφωνημένη τιμή των 1,25 ευρώ ανά μετοχή.

REDS: Στην "αφετηρία" η ανάπτυξη των πρώην Κτημάτων Καμπά

Ξεκινά εντός του 2025 η επένδυση των 200 εκατ. ευρώ μετά από σχεδόν τρεις δεκαετίες, καθώς αναμένεται να εξασφαλιστεί η οικοδομική άδεια για την ανάπτυξη της έκτασης.