Χ. Καββαδίας (Megaplast): Γιατί επενδύσαμε στην Ελλάδα και όχι στην Πολωνία

Χ. Καββαδίας (Megaplast): Γιατί επενδύσαμε στην Ελλάδα και όχι στην Πολωνία

Τους λόγους για τους οποίους το νέο εργοστάσιο της εταιρείας κατασκευάστηκε στην Ελλάδα και όχι στην Πολωνία, όπως αρχικά είχε προγραμματιστεί, εξηγεί ο κ. Καββαδίας πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Megaplast. Αναφέρεται επίσης στο εξωστρεφές εμπορικό προφίλ της εταιρείας, ενώ υπογραμμίζει "Η βασική μας υποδομή σήμερα είναι το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας".

- Δεδομένου ότι έχετε αναπτύξει "πατενταρισμένα" προϊόντα ως εταιρεία, τα οποία υπάγονται στην κατηγορία της τριτογενούς συσκευασίας, όπως το φιλμ με ίνες ή το διάτρητο φιλμ για προϊόντα, όπως ποτά και αναψυκτικά καθώς και άλλα προϊόντα, μιλήστε μας για τη σημασία της διαφοροποίησης και τα αποτελέσματα που μέχρι στιγμής έχετε ως εταιρεία.

Ξεκινήσαμε το 1995, όπου φτιάξαμε το δικό μας μηχάνημα για το πρώτο προϊόν διάτρητου φιλμ, απαντώντας στο μεγάλο πρόβλημα αερισμού των προϊόντων και κάνοντας διαφορά στην αγορά της εύκαμπτης συσκευασίας. Προχωρήσαμε και καταχωρήσαμε αυτή την πρώτη μας ευρεσιτεχνία ενώ παράλληλα ξεκινήσαμε την παραγωγή φιλμ με ίνες (stretch films). Στην πορεία της εταιρείας, η τεχνολογία και η καινοτομία υπήρξαν τα κλειδιά που βοήθησαν στην εξέλιξη της MEGAPLAST, εκείνα που μας δίνουν μεγαλύτερη ώθηση να συνεχίσουμε δυναμικά και μας διαφοροποιούν από τον ανταγωνισμό. Διαθέτουμε μία πολύ δυνατή ομάδα έρευνας, έχουμε κατασκευαστικό τμήμα που ασχολείται με την ανάπτυξη του δικού μας μηχανολογικού εξοπλισμού και της τεχνολογίας που χρησιμοποιούμε. Κατά συνέπεια οφείλουμε να προστατεύουμε όλη αυτή την πνευματική μας ιδιοκτησία, και διαθέτουμε 19 Διεθνείς Πατέντες Ευρεσιτεχνίας που καλύπτουν όλες τις κατηγορίες των προϊόντων σε διάφορες χώρες.

- Πρόσφατα εγκαινιάσατε ένα νέο εργοστάσιο στη Θήβα. Ποια είναι η προοπτική που δίνει στην επιχείρησή σας για τα επόμενα χρόνια η συγκεκριμένη βιομηχανική μονάδα;

Η δημιουργία της νέας μονάδας στη Θήβα αποτέλεσε μέρος ενός συνολικού επενδυτικού προγράμματος ύψους 23 εκατ. ευρώ που υλοποιεί η εταιρεία μας την τελευταία τριετία. Επιπλέον της παραγωγικής δυναμικότητας, που ενισχύεται σημαντικά με το νέο εργοστάσιο, έχουμε πλέον και τη δυνατότητα διερεύνησης και ανάπτυξης του χαρτοφυλακίου της εταιρείας με καινοτόμα και αειφόρα προϊόντα. Η νέα μονάδα βρίσκεται σε μία σημαντική έκταση 72.000 τ.μ. που μας δίνει τη δυνατότητα να συνεχίσουμε να επενδύουμε σε μελλοντικές επεκτάσεις, ενώ διαθέσουμε υφιστάμενες εγκαταστάσεις που φτάνουν τα 9.100 τ.μ.

- Παρά το γεγονός ότι κάποια στιγμή είχατε σχεδιάσει να δημιουργήσετε το εργοστάσιο των Θηβών στην Πολωνία, τελικά επιλέξατε να επενδύσετε στην Ελλάδα. Τι ήταν αυτό που καθόρισε τη συγκεκριμένη σας επιλογή;

Η νέα επένδυση στη Θήβα αποτέλεσε συνειδητή απόφασή μου να συνεχίσουμε να επενδύουμε στην Ελλάδα. Στρατηγικά επιλέξαμε τρία χρόνια πριν να μην στραφούμε παραγωγικά εκτός συνόρων – όπως υπήρξε αρχικό πλάνο παραγωγικής δραστηριότητας της MEGAPLAST στην Πολωνία, και να στηρίζουμε την εγχώρια παραγωγή αναγνωρίζοντας τόσο την ποιότητα των και πιστότητα των εργαζομένων μας, για τους οποίους η εταιρεία επενδύει στην εξειδίκευσή τους, αλλά και επικροτώντας το πλάνο υποστήριξης της Πολιτείας προς τις επιχειρήσεις. 

Ακολουθούμε λοιπόν ένα επιχειρηματικό μοντέλο αμιγούς παραγωγικής δραστηριότητας στην Ελλάδα, με εξωστρεφές εμπορικό προφίλ. Εξάγουμε το 95% της παραγωγής μας διαθέτοντας τα προϊόντα μας σε περισσότερες από 40 χώρες ανά τον κόσμο, τα οποία παράγονται στην Ελλάδα - στη μονάδα μας στην Κρήτη, από όπου και ξεκίνησε η εταιρεία, και στη νέα βιομηχανική υποδομή μας στη Θήβα.      

- Με ποιον τρόπο αντιμετωπίζετε την ευρύτερη ένδεια που παρουσιάζεται στην αγορά εργασίας ως προς την εύρεση εξειδικευμένου προσωπικού και, ειδικότερα, για ένα ειδικό παραγωγικό αντικείμενο, όπως είναι το δικό σας;

Η βασική μας υποδομή σήμερα είναι το ανθρώπινο δυναμικό της εταιρείας. Μέσω των ανθρώπων μας παράγουμε καινοτομία και την επικοινωνούμε στις αγορές. H εξειδίκευση του προσωπικού επιτυγχάνεται συνδυαστικά με τη συνεχή εκπαίδευση των υφιστάμενων εργαζομένων μας αλλά και με την προσέλκυση στελεχών από διεθνείς αγορές.

-  Ένα νέο στέλεχος που έχει τη φιλοδοξία να γίνει CEO, τι θα το συμβουλεύατε;

Ξεκίνησα την εταιρεία πριν 27 χρόνια, έχοντας διαγνώσει το κενό που υπήρχε στην αγορά για τα προϊόντα που έχουν ανάγκη αερισμού κατά τη συσκευασία της μεταφοράς τους. H διορατική σκέψη, λοιπόν, συνετέλεσε σημαντικά στη δημιουργία της εταιρείας. Αυτό σε βοηθά να εντοπίζεις κενά και ευκαιρίες στην αγορά η οποία μεταβάλλεται. Επίσης, η ανάπτυξή μας προχώρησε με ορθολογικές επενδύσεις που στηρίχθηκαν σε ίδια κεφάλαια και προσεκτικό μακροπρόθεσμο σχεδιασμό, στοιχεία που επίσης θεωρώ σημαντικά και θα παρότρυνα ένα νέο στέλεχος να εφαρμόσει.

- Ποιες ικανότητες και δεξιότητες εκτιμάτε ότι στο μέλλον θα απαιτηθούν να κατέχουν τα νέα και πολλά υποσχόμενα στελέχη;

Τα στελέχη των επιχειρήσεων καλούνται να αντιμετωπίσουν ταχέως μεταβαλλόμενες αγορές και τεχνολογίες, αυξημένες χρηματοοικονομικές ευθύνες σε συχνά σύνθετο περιβάλλον εργασίας. Θεωρώ ότι χρειάζεται να έχουν δεξιότητες επικοινωνίας ώστε να "μεταφράζουν" τις επιχειρηματικές απόψεις τους σε οδηγίες για να καθοδηγούν αποτελεσματικά τους υφισταμένους τους. Επίσης, να έχουν ικανότητα ανάληψης υπολογισμένων προκλήσεων (κινδύνων), αλλά και διορατική σκέψη, όπως σας ανέφερα, ώστε να επιτύχουν εξέλιξη, ανάπτυξη, και επιχειρηματική συνέχεια.

Περισσότερα από Forbes

Κωνσταντίνος Τσοβίλης (CEO της STELLAR TRAVELS): Η ηγεσία σήμερα απαιτεί σαφήνεια, ταχύτητα και ανθρώπινη προσέγγιση

Σε μια περίοδο όπου τα επιχειρηματικά ταξίδια επαναπροσδιορίζονται και η ηγεσία δοκιμάζεται από διαρκείς αλλαγές, ο κ. Τσοβίλης, CEO της STELLAR TRAVELS, μιλά για τη μετατροπή του travel management σε στρατηγικό εργαλείο.

Ηγεσία 2026: Το 34ο CEO Clubs Greece Forum αναδεικνύει την αξία της ενσυνείδησης και της βιωματικής σοφίας απέναντι στην τεχνολογική επέλαση

Ζούμε σε μια εποχή που η ταχύτητα των τεχνολογικών εξελίξεων – ιδίως της Γενετικής Τεχνητής Νοημοσύνης (Gen AI) – ξεπερνά την ανθρώπινη ικανότητα προσαρμογής.

Η Ατομική Ηγεσία της Επιτυχίας: Πώς οι CEOs μετατρέπουν τη Στρατηγική Διαύγεια σε Συνολική Ευημερία

Στο σημερινό περιβάλλον ταχύτητας, αβεβαιότητας και αυξημένων απαιτήσεων, η ηγεσία δεν κρίνεται πλέον μόνο από την επίτευξη στόχων. Κρίνεται από την ικανότητα του ηγέτη να διατηρεί στρατηγική διαύγεια, ανθεκτικότητα και συνολική ευημερία.

CEO Clubs Greece Forum: Συν-δημιουργώντας την Ηγεσία του Αύριο μέσα από τη Σοφία των Λέξεων

Οι αλλαγές που χαρακτηρίζουν τη σύγχρονη εποχή είναι ραγδαίες και πρωτοφανείς.

Από όραμα σε σημείο αναφοράς: Το ClubHouse του CEO Clubs Greece

Έχουν ήδη περάσει τρία χρόνια από την ίδρυσή του και το ClubHouse του CEO Clubs Greece εξακολουθεί να ξεπερνά τις αρχικές αλλά και τις μεταγενέστερες προσδοκίες, καθώς έχει αναδειχθεί πλέον σε μοναδικό σημείο αναφοράς για την ανάπτυξη της ηγεσίας στην Ελλάδα.

Μάνθος Γαγάνης, Managing Director, DSV - Global Transport and Logistics: Χτίζουμε την επόμενη ημέρα των logistics με τεχνολογία, ευελιξία και επίκεντρο τον άνθρωπο

Με αφετηρία μια εξαιρετική χρονιά για τη DSV Air & Sea στην Ελλάδα, η οποία έκλεισε το 2024 με κύκλο εργασιών 88 εκατ. ευρώ και ηγετική θέση στην αγορά.

CEO Clubs Greece: "MasterMind-ing" την ανάπτυξη της ηγεσίας στην Ελλάδα

Από την έναρξη της λειτουργίας του, το CEO CLUBS GREECE έχει ως σταθερή αποστολή να συμβάλει στην εξέλιξη της ηγεσίας στην Ελλάδα.

Elena Drecheva (Konica Minolta Ελλάς): Καινοτομία, μετασχηματισμός, συνεργασίες το τρίπτυχο της επιχειρηματικής μας στρατηγικής

"Η βιωσιμότητα βρίσκεται στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων μας", αναφέρει, επισημαίνοντας ότι ένα μέρος των εσόδων της εταιρείας κατευθύνεται σε πράσινες πρωτοβουλίες στην Ελλάδα.

Κώστας Παπαγιάννης (Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Novartis Ελλάδος-Κύπρου-Μάλτας): Η καινοτομία είναι το κλειδί για ένα καλύτερο αύριο - μια επένδυση στη ζωή

Το όραμα μιας υγειονομικής στρατηγικής που τοποθετεί την καινοτομία στο επίκεντρο της φροντίδας, εκεί όπου οι ιατρικές ανάγκες παραμένουν ανεκπλήρωτες.

Νίκος Δριβάκος, Γενικός Διευθυντής S.C.Johnson: Δεσμευόμαστε στην προσφορά προϊόντων που είναι ασφαλή για τον άνθρωπο και το περιβάλλον

Το success story μιας εταιρείας που μετρά πάνω από έναν αιώνα ζωής - διοικείται σήμερα από την 5η γενιά της οικογένειας - και είναι πλέον στην κορυφή της αγοράς προϊόντων οικιακής χρήσης, με παρουσία σε περισσότερες από 70 χώρες, ξεδιπλώνει ο κ. Νίκος Δριβάκος, Γενικός Διευθυντής S.C. Johnson.

Φώτης Γεωργακόπουλος, διευθύνων σύμβουλος A&G Paper ΑΕΒΕ: Η περιβαλλoντική υπευθυνότητα είναι στην καρδιά της εταιρικής μας στρατηγικής

"Οι άνθρωποί μας είναι ο θεμέλιος λίθος της επιτυχίας μας", υπογραμμίζει ο κ. Φώτης Γεωργακόπουλος, διευθύνων σύμβουλος / managing director της εταιρείας A&G Paper ΑΕΒΕ η οποία δραστηριοποιείται στη χώρα μας από το 1952.

CEO Clubs Greece Forum: Επιχειρώντας μία ολιστική προσέγγιση στην πρόκληση του σύγχρονου επιχειρηματικού μετασχηματισμού

Οι προκλήσεις της εποχής μας έχουν φέρει στο προσκήνιο την ανάγκη ριζικών μετασχηματισμών σε ατομικό, εταιρικό και κοινωνικό επίπεδο.