Αντώνης Αυγερόπουλος (Nespresso): Στόχος μας η συνεχής βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη

Αντώνης Αυγερόπουλος (Nespresso): Στόχος μας η συνεχής βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη

Ο κ. Αντώνης Αυγερόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Nespresso Hellas, μιλά για τις νέες υπηρεσίες και τα λανσαρίσματα καφέ που οδήγησαν το 2023 σε διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης των πωλήσεων της Nespresso. Επισημαίνει, τη σημασία που έχει για την εταιρεία η στρατηγική για συνεχή βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη με την προσθήκη νέων συνεργασιών με εταιρείες όπως η BoxNow και η Skroutz Last Mile, ενώ περιγράφει πώς βλέπει ο ίδιος τον ρόλο του CEO σήμερα.

- Ποια είναι η ποσοστιαία συμβολή στην αύξηση των πωλήσεων της εταιρείας μετά τη συνεργασία που πραγματοποιήσατε με BoxNow και Skroutz Last Mile;

Το 2023 ήταν η πέμπτη συνεχόμενη χρονιά με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης στις πωλήσεις μας. Ευελπιστούμε ότι και το 2024 θα είναι μία ακόμα. Αυτή η επιτυχία είναι απόρροια πολλών παραγόντων. Η αφοσίωση όλης της ομάδας στην εξυπηρέτηση, η συνεχής βελτίωση και η καινοτομία δίνουν ώθηση τις πωλήσεις μας. Ό,τι καινοτόμο καλωσορίζεται από τους πελάτες μας και όλα λειτουργούν αθροιστικά στην εξέλιξη της Nespresso στην Ελλάδα. 

Η νέα Nespresso Boutique στο The Mall, τα νέα λανσαρίσματα καφέ, η εξάπλωση του Nespresso On The Go, οι λύσεις μας για χώρους Horeca και γραφείων, αλλά και φυσικά οι νέες υπηρεσίες και συνεργασίες που κάνουν το ταξίδι το πελάτη όλο και πιο εύκολο και ευχάριστο. Στην τελευταία κατηγορία εμπίπτουν οι συνεργασίες που αναφέρετε. Είμαστε πολύ χαρούμενοι που προσφέρουμε στους πελάτες μας μια επιπλέον επιλογή για την άμεση παραλαβή των προϊόντων Nespresso. Ήδη το 15% των παραγγελιών μέσω site, application ή τηλεφώνου παραδίδονται σε lockers. Όσο περισσότεροι το δοκιμάσουν είμαι σίγουρος ότι θα εντυπωσιαστούν από την ευκολία. Δεν θα με εξέπληττε αν το ποσοστό αυτό διπλασιαστεί στο επόμενο ένα με δύο χρόνια. 

- Τι άλλαξε ως προς την προσέγγιση των Nespresso καταστημάτων από τη στιγμή που ξεκινήσατε στην Ελλάδα έως και σήμερα;

Για εμάς, η Nespresso Boutique ήταν πάντα ο χώρος στον οποίο οι πελάτες μας μπορούσαν να βιώσουν τη μοναδική εμπειρία καφέ Nespresso. Η ικανοποίηση του καταναλωτή ήταν και παραμένει για εμάς απόλυτη προτεραιότητα. 

Η φιλοσοφία μας παραμένει αναλλοίωτη, ωστόσο, η προσέγγισή μας όπως και ο καταναλωτής, έχει εξελιχθεί σημαντικά με τα χρόνια. Για παράδειγμα, η ένταξη του Nespresso On the Go σε 4 Boutiques, όπου ο καταναλωτής μπορεί να απολαύσει τον αγαπημένο του καφέ στο χέρι, είναι ένα καινούργιο concept. Ξεκίνησε από τη δική μας αγορά, λόγω της αγάπης του Έλληνα καταναλωτή στο coffee on the go, και υιοθετήθηκε έπειτα σε άλλες αγορές όπως τη Nespresso UK.

Πέρα όμως, από τα φυσικά καταστήματα, για εμάς το περιβάλλον του ecommerce αντιμετωπίζεται ως μια ακόμα Nespresso Boutique όπου η εμπειρία του πελάτη είναι προτεραιότητά. Γι’ αυτό, και συνεχώς προσθέτουμε νέα features σε site και app, ώστε ο κάθε πελάτης να νιώθει την εξατομικευμένη εμπειρία μιας Nespresso Boutique στην οθόνη του!

- Ποιο μοντέλο εργασίας θεωρείτε ότι θα είναι στο εξής περισσότερο αποτελεσματικό για τη λειτουργία ενός οργανισμού με δεδομένη τη δυνατότητα "επιστροφής στο γραφείο" μετά από μία μακρά περίοδο τηλεργασίας;

Έχοντας, όπως όλοι μας, βιώσει όλα τα μοντέλα τα τελευταία χρόνια, το υβριδικό μοντέλο είναι αυτό που έχουμε εφαρμόσει πλέον ως ομάδα με εξαίρεση φυσικά τις Boutiques. Στην παρούσα φάση, για την άμεση ομάδα μου, είμαι υπέρμαχος της μέγιστης δυνατής ευελιξίας. Παρ’ όλο αυτό όμως, πιστεύω ότι δεν υπάρχει το αποτελεσματικότερο μοντέλο. Τι εννοώ; Οι προκλήσεις ενός οργανισμού ή μίας υποομάδας αυτού, το προφίλ και οι ανάγκες των εργαζομένων, και άλλοι παράγοντες, συνθέτουν τις μεταβλητές για το αποτελεσματικότερο μοντέλο για μία ομάδα μία δεδομένη χρονική στιγμή. Σημαντικό είναι να είμαστε γρήγοροι ώστε να αναγνωρίζουμε το καλύτερο μοντέλο και να το επικαιροποιούμε. 

- Η συμμόρφωση με τις αρχές του ESG αποτελούν βασική προϋπόθεση ώστε ένας οργανισμός να εξασφαλίσει ακόμα και χρηματοδότηση στο άμεσο μέλλον. Πόσο έχετε προετοιμαστεί στο πλαίσιο αυτό και πόσο έχει επηρεαστεί το μοντέλο διοίκησης του δικού σας οργανισμού;

Για εμάς, το ESG και οι πράξεις για την προστασία του περιβάλλοντος δεν ξεκίνησαν τώρα. Η Nespresso από το 2009 αναλαμβάνει αποφασιστικά μέτρα για τα αίτια και τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής αφού είναι σημαντικό να δράσουμε άμεσα για να εξασφαλίσουμε ότι στο μέλλον όλοι θα έχουμε μια κούπα καφέ (έως το 2050 αναμένεται να μειωθεί η παραγωγή καφέ έως 50%). Σε παγκόσμιο επίπεδο, η Nespresso το 2022, εντάχθηκε στο διεθνές κίνημα επιχειρήσεων B Corp προσαρμόζοντας τις δράσεις όλου του οργανισμού με κύριο στόχο το κοινό καλό ενώ έθεσε έναν σημαντικό στόχο για Net Zero έως το 2035. 

Στην Ελλάδα, μέσα σε μια 10ετία καταφέραμε να αυξήσουμε τα ποσοστά ανακύκλωσης καψουλών στη χώρα από 1,4% σε 32% ενώ εγκαινιάσαμε τον Οκτώβριο του 2023 το πρόγραμμα "A Zero Waste Journey” στα πλαίσια της παγκόσμιας δέσμευσής μας για ένα net zero μέλλον όπου τίποτα δεν πάει χαμένο. 

Το μοντέλο διοίκησης πρέπει να επηρεάζεται. Στη Nespresso, και οι 200 υπάλληλοι της εταιρείας, ασχέτως τμήματος, έχουν έναν στόχο στην ετήσια αξιολόγησή τους που έχει να κάνει με τον πυλώνα του sustainability. 

- Πώς εκπαιδεύεται, ενημερώνεται και ανταλλάσσει απόψεις και καλές πρακτικές ένας/μία CEO σήμερα;

Πιστεύω ακράδαντα ότι η προσωπική βελτίωση και εξέλιξη, γνωστικά ή συμπεριφορικά, είναι κάτι που μπορεί να αποκτηθεί αρκετά εύκολα σήμερα. Εξάλλου, μέσα από το online περιβάλλον, και η εκπαίδευση είναι πλέον εύκολα προσβάσιμη. 

Για εμένα είναι σημαντικό να βρίσκομαι γύρω από ανθρώπους που αριστεύουν σε κάποιον τομέα (ειδικά στον αθλητισμό αλλά όχι μόνο), προσπαθώντας να μαθαίνω κάτι νέο. Συχνά αναζητώ video ειδικών, συμμετέχω σε κύκλους ανθρώπων με αντίστοιχες επαγγελματικές προκλήσεις, μαθαίνω όντας mentor σε προγράμματα όπως αυτό της Endeavor. Ίσως θα μπορούσα να αφιερώνω περισσότερο χρόνο στο διάβασμα βιβλίων. 

- Τι συναισθήματα προκαλεί η ίδια η θέση του/της CEO και πώς τα διαχειρίζεστε;

Τα συναισθήματα που βιώνει ένας CEO πιστεύω ότι δεν διαφέρουν σημαντικά από αυτά που βιώνει ο οποιοσδήποτε άλλος επαγγελματίας. Άλλωστε ο κάθε ένας από εμάς είναι ο CEO της δουλειάς του. Εγώ προσωπικά, βιώνω πληθώρα συναισθημάτων που δημιουργούνται σχεδόν αποκλειστικά από τις ανθρώπινες σχέσεις. Προσπαθώ να επιλέγω ή να αποζητώ συνεργάτες που έχουν θετική στάση, με καλή προαίρεση, δημιουργικούς, ώστε η μέρα μου να γεμίζει με θετική ενέργεια. Θα έλεγα ότι, μετά από 17 χρόνια ως CEO, ο ρόλος αυτός με έχει βοηθήσει να κοιτάω πάντα μπροστά και γρήγορα. Ίσως, ένα από τα πιο ευχάριστα αυτής της θέσης είναι ότι μπορείς να έχεις σημαντική επιρροή στη διαμόρφωση της εταιρική κουλτούρας στην κατεύθυνση που θεωρείς καλύτερη.

Ο Αντώνης Αυγερόπουλος είναι μέλος του CEO Club Greece

THE FUTURE OF DRIVING

Οταν η πολυτέλεια συναντά την τεχνολογική υπεροχή

Περισσότερα από Forbes

Δρ Νίκος Πατσατζής (CEO ERGOTRAK): Συμμετέχουμε δυναμικά στην προσπάθεια εξηλεκτρισμού της χώρας

"Η ERGOTRAK μεταβαίνει δυναμικά στη νέα εποχή με προϊόντα και υπηρεσίες σε όλους τους τομείς που δραστηριοποιείται αλλά και νέες δραστηριότητες, όπως η αποθήκευση και η διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας".

CEO Clubs Greece: Συν-δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την επίτευξη εκθετικής ηγεσίας στην Ελλάδα

Οι καταιγιστικές αλλαγές σε γεωπολιτικό, ενεργειακό, περιβαλλοντικό, δημογραφικό και τεχνολογικό επίπεδο πιέζουν τις παγκόσμιες οικονομίες και την κοινωνία ως σύνολο προς το κατώφλι μίας νέας εποχής, πολλά υποσχόμενης αλλά ταυτόχρονα "τρομακτικής" λόγω της πληθώρας αγνώστων παραμέτρων που δεν γνωρίζουμε ακόμα πώς να αντιμετωπίσουμε επιτυχώς.

Έλενα Μίχαλου (ΓΔ DIASTASIS): Προτεραιότητά μας η ανάπτυξη μακροχρόνιων σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας

"Το κύριο ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα είναι η προσέγγισή μας ως "ONE-STOP-SHOP", προσφέροντας ολοκληρωμένες υπηρεσίες που καλύπτουν τις ανάγκες των πελατών μας σε κάθε στάδιο, από τον σχεδιασμό έως την υλοποίηση".

Κώστας Θεοδωρακόπουλος (ΕΛΣΑ-SILGAN): Βασικός στόχος μας να παραμείνουμε σταθερά η πρώτη επιλογή των πελατών μας

Ένας δεύτερος στόχος είναι η συνεχής ανάπτυξη και βελτίωση των δυνατοτήτων και των δεξιοτήτων των στελεχών μας σε όλα τα επίπεδα.

Σχεδιάζοντας την ηγεσία μεγάλης κλίμακας στο Forum Νοεμβρίου του CEO Clubs Greece

Το Forum του CEO Clubs Greece έχει μετατραπεί σε θεσμό για την επιχειρηματική κοινότητα χάρη στις θεματικές που αναλύει και τον τρόπο που συνδυάζει αποτελεσματικά θεωρία και πράξη.

Νικόλας Χριστοδούλου (CHB Group): Πολυδιάστατη και απαιτητική πρόκληση η διοίκηση μιας οικογενειακής επιχείρησης

Τις προκλήσεις στη διοίκηση μιας οικογενειακής επιχειρήσεις με μακρά ιστορία που λειτουργεί πλέον σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, διατηρώντας όμως τις τοπικές της ρίζες, αναδεικνύει ο διευθύνων σύμβουλος της "CHB Group - Greek Christodoulou Bros SA", Νικόλας Χριστοδούλου.

CEO Clubs Greece: Συζητώντας με τον CEO του ATHEX τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής Επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών

Στο πλαίσιο του κύκλου ομιλιών "On the Frontline" που οργανώνει το CEO Clubs Greece πραγματοποιήθηκε συζήτηση με τον κύριο Γιάννο Κοντόπουλο, CEO του ATHEX Group, για τις προοπτικές ανάπτυξης της Ελληνικής επιχειρηματικότητας μέσα από το Χρηματιστήριο Αθηνών.

Γιάννης Καντώνιας (Cosmos Aluminium): Ενισχύουμε συνεχώς το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα στην παγκόσμια αγορά

"Εργαζόμαστε για τη μακροπρόθεσμη, βιώσιμη ανάπτυξη που θα θέσει νέα πρότυπα για την αποτελεσματικότητα και την περιβαλλοντική ευθύνη στον κλάδο μας".

Ν. Σινογιάννης, Γενικός Διευθυντής Porsche: H σχέση των Ελλήνων με την Porsche παραμένει διαχρονικά σταθερή και διαρκώς ισχυροποιείται

Με "όχημα" τα νέα της μοντέλα – την αναβαθμισμένη Taycan, την ολοκαίνουργια Panamera, την ανανεωμένη 911 και την αμιγώς ηλεκτρική Macan – η Porsche επιδιώκει να εδραιώσει ακόμη περισσότερο την παρουσία της στην ελληνική αγορά.

Κώστας Πετρούτσος, Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens Ελλάδας: Στρατηγική μας δέσμευση η βιωσιμότητα και η καινοτομία

Για μια "στρατηγική συνένωση" των δυνάμεων της ALD Automotive και της LeasePlan κάτω από την εταιρική ταυτότητα Ayvens – έναν παγκόσμιο ηγέτη στη βιώσιμη κινητικότητα – που οδήγησε στην ενίσχυση της θέσης της εταιρείας στην αγορά, ανοίγοντας νέες προοπτικές για ανάπτυξη και βελτίωση των υπηρεσιών της, κάνει λόγο ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens, Κώστας Πετρούτσος.

Χάρης Λαούδης (Max Greece): Πρώτιστη ανάγκη των brands σήμερα είναι η μεγιστοποίηση της ζήτησης και των άμεσων πωλήσεων μέσω της διαφήμισης

"Αποτελούμε πλέον συνεργάτη ανάπτυξης για τους πελάτες μας παραμένοντας σταθεροί στο όραμά μας ως proven growth catalyst", τονίζει ο CEO της Max Media.

Karolina Markiewicz-Kuskowska (Henkel): Η βιώσιμη ανάπτυξη είναι και παραμένει κατευθυντήρια γραμμή μας

Για μια μεγάλη πρόκληση με την ανάληψη των καθηκόντων της Γενικής Διευθύντριας της Henkel Consumer Brands (HCB), της νεοσύστατης δομής που συγχωνεύει τις επιχειρηματικές μονάδες Απορρυπαντικών & Καθαριστικών Οικιακής Χρήσης και Προϊόντων Ομορφιάς & Προσωπικής Φροντίδας, κάνει λόγο σε συνέντευξη της η Karolina Markiewicz-Kuskowska.