Karolina Markiewicz-Kuskowska (Henkel): Η βιώσιμη ανάπτυξη είναι και παραμένει κατευθυντήρια γραμμή μας

Karolina Markiewicz-Kuskowska (Henkel): Η βιώσιμη ανάπτυξη είναι και παραμένει κατευθυντήρια γραμμή μας

Για μια μεγάλη πρόκληση με την ανάληψη των καθηκόντων της Γενικής Διευθύντριας της Henkel Consumer Brands (HCB), της δομής που συγχώνευσε τις επιχειρηματικές μονάδες Απορρυπαντικών & Καθαριστικών Οικιακής Χρήσης και Προϊόντων Ομορφιάς & Προσωπικής Φροντίδας, κάνει λόγο σε συνέντευξη της η Karolina Markiewicz-Kuskowska. 

Με την ανάληψη φέτος και της θέσης της Προέδρου της Henkel για την Ελλάδα και την Κύπρο η Markiewicz-Kuskowska, σημειώνει ότι βασικός της στόχος είναι "να ηγούμαι οργανισμών που θα επιφέρουν αποτελέσματα σε δύο καθοριστικούς τομείς: στην επιτυχία της ίδιας της επιχείρησης σε οικονομικό επίπεδο, και στην ικανοποίηση των εργαζομένων της". Παράλληλα, επισημαίνει ότι κεντρικό ρόλο στην ζωή της έχει και η βιωσιμότητα. "Η βιώσιμη ανάπτυξη είναι και παραμένει κατευθυντήρια γραμμή μας", αναφέρει χαρακτηριστικά. 

Δεν ξεχνά να αναφερθεί και στους ανθρώπους της Henkel, υπογραμμίζοντας ότι "είναι οι πραγματικοί μοχλοί της επιτυχίας". Όπως επισημαίνει, στόχος είναι "η δημιουργία ενός γαλήνιου εργασιακού περιβάλλοντος, όπου όλοι μαζί και ο καθένας ξεχωριστά θα νιώθει απαραίτητος, παραγωγικός και ικανοποιημένος μέσα από το ρόλο του, διατηρώντας παράλληλα μια υγιή ισορροπία μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής. Μπορούμε να πετύχουμε μόνο αν συνεργαζόμαστε ως μια ομάδα". 

-Πρόσφατα αναλάβατε τη θέση της Γενικής Διευθύντριας στη μονάδα Henkel Consumer Brands. Ποιες ήταν οι πρώτες κινήσεις σας με την ανάληψη των νέων καθηκόντων σας;

H ανάληψη της θέσης της Γενικής Διευθύντριας στη νέα Henkel Consumer Brands (HCB) ήταν μια μεγάλη πρόκληση. Αυτή η νέα επιχειρηματική μονάδα δημιουργήθηκε το 2022 από τη συγχώνευση των δύο προηγούμενων τμημάτων Απορρυπαντικών & Καθαριστικών Οικιακής Χρήσης και Προϊόντων Ομορφιάς & Προσωπικής Φροντίδας. 

Φέτος, δύο χρόνια μετά, είχα την τιμή να αναλάβω και τον ρόλο της Προέδρου της Henkel για την Ελλάδα και την Κύπρο. Φιλοδοξία μου είναι να ηγούμαι οργανισμών που θα επιφέρουν αποτελέσματα σε δύο καθοριστικούς τομείς: στην επιτυχία της ίδιας της επιχείρησης σε οικονομικό επίπεδο, και στην ικανοποίηση των εργαζομένων της.

Ως προς το επιχειρείν, προσπαθώ να θέτω σαφείς βραχυπρόθεσμους στόχους προετοιμάζοντας την εταιρεία για μελλοντικές θετικές αποδόσεις. Η μετάβαση στη νέα Consumer Brands της Henkel στην Ελλάδα και την Κύπρο ήταν ένα συναρπαστικό επίτευγμα, το οποίο συγκέντρωσε κάτω από την ίδια στέγη το χαρτοφυλάκιο των ισχυρών καταναλωτικών μαρκών μας στους τομείς των Απορρυπαντικών & Καθαριστικών Οικιακής Χρήσης, των Προϊόντων Ομορφιάς & Προσωπικής Φροντίδας – συμπεριλαμβανομένων και όλων των εμβληματικών μαρκών μας, όπως το Dixan και το Syoss.

Απαραίτητη προϋπόθεση για την ανάπτυξη της νέας επιχειρηματικής μονάδας ήταν να διαμορφωθεί μια νέα ομάδα με ταλαντούχους ανθρώπους και από τους δύο προηγούμενους τομείς. 

Η μετάβαση αυτή μας βοήθησε να γνωρίσουμε καλύτερα ο ένας τον άλλο και να δημιουργήσουμε νέους τρόπους συνεργασίας – όλα αυτά για να διαμορφώσουμε τη νέα ταυτότητα της ομάδας HCB κάτω από την ομπρέλα "ONE Henkel". Ήταν μία επιταχυνόμενη διαδικασία - που συνήθως διαρκεί κάποια χρόνια. Για αυτό, κατά της διαδικασίας συγχώνευσης, θέσαμε ως στρατηγικό πυλώνα τη διαμόρφωση μιας σαφούς συνεργατικής εταιρικής κουλτούρας. Αποφασίσαμε να επενδύσουμε χρόνο και πόρους στην οικοδόμηση μιας συνεκτικής και υψηλής απόδοσης οργάνωσης, και το αποτέλεσμα μας δικαίωσε.

Όσον αφορά τις επιχειρηματικές μας δραστηριότητες, η νέα μονάδα είναι οργανωμένη με εστίαση στους πελάτες και στους καταναλωτές. Ως μία ενιαία ομάδα, είμαστε πλέον πιο αποτελεσματικοί και ευέλικτοι, ενισχύοντας τις σχέσεις με τους συνεργάτες μας σε όλα τα σημεία αλληλεπίδρασης μαζί τους, με στόχο να βελτιστοποιήσουμε τις επιδόσεις μας στην καινοτομία, στη βιωσιμότητα και στη ψηφιοποίηση προς όφελός τους. Αυτά είναι βασικά στοιχεία του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της Henkel και απαραίτητα  για την αποτελεσματική και ουσιαστική εφαρμογή της Ατζέντας "Purposeful Growth".

Η βιωσιμότητα έχει κεντρικό ρόλο στην προσωπική μου ζωή, όπως και στον σχεδιασμό εταιρικών προγραμμάτων και πρωτοβουλιών. Στη Henkel, υιοθετούμε το motto "Πρωτοπόροι στην καρδιά για το καλό των γενεών", που εκφράζει την επιθυμία μας να αξιοποιήσουμε το πρωτοποριακό μας πνεύμα, τη γνώση και τους πόρους μας για να είμαστε μια δύναμη καλού στον κόσμο και να διαμορφώσουμε ένα μέλλον με σαφές όραμα και σκοπό. 

Στην Ελλάδα, επεκτείνουμε και εξελίσσουμε συνεχώς τις ενέργειες κοινωνικής υπευθυνότητας μας. Ως HCB, συνεχίζουμε με συνέπεια το επιτυχημένο περιβαλλοντικό και κοινωνικό πρόγραμμα "Καθάρισε σε βάθος, Καθάρισε στην Πηγή" του Dixan, ενώ ταυτόχρονα προσθέτουμε νέες σημαντικές δράσεις όπως την πρώτη μας εθελοντική αναδάσωση.

Οι άνθρωποι της Henkel είναι οι πραγματικοί μοχλοί της επιτυχίας της. Στη Henkel Hellas γινόμαστε ένα με τους εργαζομένους μας, οι οποίοι συμμετέχουν ενεργά σε κάθε δράση της εταιρείας και συμβάλλουν αποφασιστικά στην οικοδόμηση μιας συνεργατικής εταιρικής κουλτούρας και στην ενδυνάμωση του ανθρώπινου δυναμικού.  Στόχος μου είναι η δημιουργία ενός γαλήνιου εργασιακού περιβάλλοντος, όπου όλοι μαζί και ο καθένας ξεχωριστά  θα νιώθει απαραίτητος, παραγωγικός και ικανοποιημένος μέσα από το ρόλο του, διατηρώντας παράλληλα μια υγιή ισορροπία μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής. Μπορούμε να πετύχουμε μόνο αν συνεργαζόμαστε ως μια ομάδα Henkel. 

-Πείτε μας για τη σχέση της εταιρείας με τους Έλληνες και πώς αντανακλάται από τα λεγόμενα "love brands" που υπάρχουν και στο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο της Henkel;

Η Henkel είναι μια πολυεθνική και δυναμική εταιρεία, και η Henkel Hellas, ως επίσημη θυγατρική της από το 1971 στην Ελλάδα, μοιράζεται το ίδιο όραμα για ουσιαστική ανάπτυξη. Προτεραιότητές μας είναι η δημιουργία υψηλής αξίας για τους πελάτες μας και τους καταναλωτές, με σκοπό να μεγαλώσουμε στην ελληνική αγορά, να ενισχύσουμε την ηγετική μας θέση στη βιωσιμότητα και να προσφέρουμε τη δυνατότητα στους υπαλλήλους μας να αναπτυχθούν, επαγγελματικά και προσωπικά, μέσω της εργασίας τους στη Henkel. Η βιώσιμη ανάπτυξη είναι και παραμένει κατευθυντήρια γραμμή μας.

Εργαζόμαστε σε εξαιρετικά δυναμικές συνθήκες και η κατάσταση στην ελληνική αγορά αντικατοπτρίζει την πολυπλοκότητα που παρατηρείται σε όλη την Ευρώπη. Στόχος μας μας είναι να παρέχουμε στους Έλληνες καταναλωτές ποιοτικά προϊόντα και να διατηρούμε το μερίδιο αγοράς μας με τις αξιόπιστες μάρκες μας. Οι γνωστές μάρκες μας  Palette, Syoss, Bref, μπορούν να χαρακτηριστούν ως "Love brands" στις αντίστοιχες κατηγορίες τους, δηλαδή στο styling, στις βαφές μαλλιών και στα καθαριστικά τουαλέτας, ενώ το Persil παραμένει η αγαπημένη επιλογή για τα σκούρα ρούχα. Το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο της Henkel είναι αρκετά ευρύ και ισχυρό ώστε να εξυπηρετεί όλες τις ανάγκες των Ελλήνων καταναλωτών. Με αυτόν τον τρόπο, καταφέρνουμε να εκπληρώσουμε τους επιχειρηματικούς μας στόχους. Η στρατηγική μας θέτει ως προτεραιότητα να γινόμαστε καλύτεροι πριν γίνουμε μεγαλύτεροι.

Στη Henkel, φιλοδοξούμε να συνεισφέρουμε θετικά στην κοινότητα και το περιβάλλον, με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, κάτι που έχει έμμεσα οφέλη και για την εταιρεία. Για να το καταφέρουμε, το κλειδί είναι η επικοινωνία. Η διαφανής επικοινωνία σχετικά με τις ενέργειες ΕΚΕ είναι απαραίτητη για την ενίσχυση της συμμετοχής των εργαζομένων μας, ενώ ταυτόχρονα, αυτές οι πρωτοβουλίες βοηθούν στη δημιουργία μιας σχέσης εμπιστοσύνης και αφοσίωσης με όλα τα σημαντικά ενδιαφερόμενα μέρη μας που μπορούν να αναδεικνύουν και να ενισχύουν το έργο και τους στόχους μας στην ελληνική κοινωνία. 

Για παράδειγμα, στο πλαίσιο του επιτυχημένου προγράμματος του Dixan "Καθάρισε σε Βάθος, Καθάρισε στην Πηγή", φέτος, οι πρώτοι καθαρισμοί στην Αθήνα έγιναν με ανοιχτό κάλεσμα συμμετοχής του κοινού και η ανταπόκριση ήταν εντυπωσιακή. Προγράμματα ΕΚΕ, όπως το νέο κοινωνικό πρόγραμμα του Dixan "Παίξε Καθαρά" για την καταπολέμηση του αθλητικού εκφοβισμού, αλλά και της Taft από τον Schwarzkopf, που στηρίζει ένα εξειδικευμένο πρόγραμμα για την επαγγελματική ενδυνάμωση των γυναικών με την ΜΚΟ "Women On Top", μας βοηθούν να έρθουμε σε επαφή και να συνεργαστούμε με νέους ανθρώπους, φορείς και εκπροσώπους της Κοινωνίας των Πολιτών που έχουν το ίδιο όραμα με μας. Όλοι μαζί μπορούμε να δημιουργήσουμε θετικό αντίκτυπο στον κόσμο. Αυτή είναι η κληρονομιά μας για τις επόμενες γενιές, με βάση και το σκοπό μας για ένα καλύτερο και πιο βιώσιμο μέλλον και τη δέσμευσή μας να προσφέρουμε στην κοινότητα όπου δραστηριοποιούμαστε.  

Η Karolina Markiewicz-Kuskowska είναι μέλος του CEO Club Greece

Το μέλλον της αυτοκίνησης διαμορφώνεται από την τεχνολογία, την πράσινη μετάβαση και τη ζήτηση για ευέλικτα μοντέλα χρήσης που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.

ΑΝΑΚΑΛΥΨΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ

Περισσότερα από Forbes

Φώτης Γεωργακόπουλος, διευθύνων σύμβουλος A&G Paper ΑΕΒΕ: Η περιβαλλoντική υπευθυνότητα είναι στην καρδιά της εταιρικής μας στρατηγικής

"Οι άνθρωποί μας είναι ο θεμέλιος λίθος της επιτυχίας μας", υπογραμμίζει ο κ. Φώτης Γεωργακόπουλος, διευθύνων σύμβουλος / managing director της εταιρείας A&G Paper ΑΕΒΕ η οποία δραστηριοποιείται στη χώρα μας από το 1952.

CEO Clubs Greece Forum: Επιχειρώντας μία ολιστική προσέγγιση στην πρόκληση του σύγχρονου επιχειρηματικού μετασχηματισμού

Οι προκλήσεις της εποχής μας έχουν φέρει στο προσκήνιο την ανάγκη ριζικών μετασχηματισμών σε ατομικό, εταιρικό και κοινωνικό επίπεδο.

Η ανάδειξη του CEO ως καθοδηγητή και opinion leader στη σύγχρονη εποχή

Στο πλαίσιο του ευρύτερου οράματός και της λειτουργίας του ως πυλώνας εξέλιξης της ηγεσίας στην Ελλάδα, το CEO Clubs Greece έχει εισάγει τα τελευταία χρόνια σειρά εκδηλώσεων υπό τον τίτλο "On the Frontline".

Γιώργος Μπακόπουλος, Managing Director της Italian Motion: Η ηλεκτροκίνηση οφείλει να διέλθει από τη λεωφόρο του πραγματισμού

Για το "ιερό δισκοπότηρο της αυτοκινητοβιομηχανίας" κάνει λόγο ο Managing Director της Italian Motion SMSA, Γιώργος Μπακόπουλος περιγράφοντας την ηλεκτροκίνηση κατά την τελευταία πενταετία.

Γιώργος Λειβαδίτης, Γενικός Διευθυντής SIXT - Όμιλος Μοτοδυναμική: Στη SIXT έχουμε την κουλτούρα της συνεχούς αυτοβελτίωσης

H SIXT, premium mobility leader εξακολουθεί να αναπτύσσεται δυναμικά αντλώντας ώθηση από τη συνεχή ανάπτυξη του τουρισμού μετά την δραματική πτώση την περίοδο του Covid, δηλώνει ο κ. Γιώργος Λειβαδίτης, Γενικός Διευθυντής της SIXT, μέλος του Ομίλου Μοτοδυναμική, προσθέτοντας ότι η εταιρεία του έχει στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη του στόλου αυτοκινήτων της για το 2025, στο βαθμό που οι συνθήκες το ευνοούν.

Δημήτρης Παπαμιχαήλ, CEO της Goldair Handling: Καλή χρονιά και το 2025 για τα ελληνικά αεροδρόμια

Όλες οι ενδείξεις δείχνουν πως και φέτος ο ελληνικός τουρισμός θα διατηρήσει τα υψηλά μερίδια που έχει κατακτήσει τα τελευταία 3 έτη, αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της Goldair Handling, Δημήτρης Παπαμιχαήλ.

Εξετάζοντας και αναλύοντας τους βασικούς πυλώνες επιχειρηματικού μετασχηματισμού στο εαρινό Forum του CEO Clubs Greece

Οι ραγδαίες αλλαγές που χαρακτηρίζουν την εποχή μας ωθούν άτομα και οργανισμούς σε τροχιές ανάπτυξης που ξεφεύγουν από τις παραδοσιακές πορείες εξέλιξης οι οποίες, παρά τα οποιαδήποτε απρόοπτα, μπορούσαν έως ένα σημείο να προβλεφθούν.

Αναπτύσσοντας πολλαπλασιαστές μέσα σε μία επιχειρηματική κουλτούρα συν-δημιουργίας

Σε μία εποχή ραγδαίων και απρόβλεπτων εξελίξεων σαν τη σημερινή, η έννοια της συν-δημιουργίας έχει καταλάβει κομβικό ρόλο στην αλλαγή κουλτούρας και νοοτροπίας που απαιτούνται προκειμένου άτομα και οργανισμοί να μπορέσουν επιτυχώς να αντιμετωπίσουν τις σύγχρονες προκλήσεις και να αποτελέσουν μέρος μίας ευρύτερης πορείας εξέλιξης.

Παναγιώτης Δρακόπουλος, Managing Partner της Drakopoulos Law: Η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας έχει δημιουργήσει μεγάλες προκλήσεις για τις επιχειρήσεις

"Μείζονος σημασίας γεγονός είναι ότι οι νέες τεχνολογίες συχνά επισκιάζουν ή παρακάμπτουν τα υφιστάμενα κανονιστικά και νομοθετικά πλαίσια", σημειώνει ο κ. Παναγιώτης Δρακόπουλος, Managing Partner της Drakopoulos Law.

CEO Clubs Greece Forum: Εμβαθύνοντας στη διαδικασία του μετασχηματισμού στο Ελληνικό επιχειρείν

Το καθιερωμένο εαρινό Φόρουμ του CEO Clubs Greece θα λάβει χώρα φέτος στις 20 Μαΐου στον υπέροχο χώρο του Asteria Domus υπό τον τίτλο "Transformational Journeys: The Good, the Bad, and the Ugly", παρουσία των σημαντικότερων CEOs και επιχειρηματιών στην Ελλάδα καθώς και των διοικητικών τους ομάδων.

CEO Clubs Greece: Αναλύοντας την ουσία και τη διαδικασία του μετασχηματισμού στο Ελληνικό επιχειρείν

Οι ραγδαίες εξελίξεις της εποχής μας, όπως καθρεφτίζονται σε πολιτικο-οικονομικό, κοινωνικό, τεχνολογικό, και ενεργειακό επίπεδο, αναπόφευκτα ωθούν τις επιχειρήσεις σε μία πορεία μετασχηματισμού (transformation).