H SIXT, premium mobility leader εξακολουθεί να αναπτύσσεται δυναμικά αντλώντας ώθηση από τη συνεχή ανάπτυξη του τουρισμού μετά την δραματική πτώση την περίοδο του Covid, δηλώνει ο κ. Γιώργος Λειβαδίτης, Γενικός Διευθυντής της SIXT, μέλος του Ομίλου Μοτοδυναμική, προσθέτοντας ότι η εταιρεία του έχει στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη του στόλου αυτοκινήτων της για το 2025, στο βαθμό που οι συνθήκες το ευνοούν.
Ο ίδιος εκτιμά ότι η αγορά του Τουρισμού αναμένεται να διατηρήσει τη θετική πορεία της τα επόμενα χρόνια, αν και προειδοποιεί πως ο ρυθμός ανάπτυξης προβλέπεται να είναι μικρότερος συγκριτικά με το πρόσφατο παρελθόν.
Σε αυτό το περιβάλλον, προσθέτει, η SIXT διατηρεί το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα, εστιάζοντας στον πελάτη και εφαρμόζοντας μια κουλτούρα συνεχούς αυτοβελτίωσης. Όπως αναφέρει, "το 'Customer is our Boss' και το 'Expect Better' είναι έννοιες που μας αντιπροσωπεύουν και μας εμπνέουν. Προγράμματα KAIZEN (μικρών αλλαγών με μεγάλη επιδραστικότητα σε σύντομο και προκαθορισμένο διάστημα), εφαρμόζονται κάθε χρόνο με επιτυχία. Το mentality της εταιρίας και των ανθρώπων μας, προσδιορίζεται από τη δεκτικότητα στις αλλαγές, την έφεση στον μετασχηματισμό και την υιοθέτηση νέων ιδεών χωρίς να φοβόμαστε τα ρίσκα".
-Ποιες ήταν οι οικονομικές επιδόσεις της SIXT τη χρονιά που μας πέρασε;
H SIXT, premium mobility leader εξακολουθεί να αναπτύσσεται δυναμικά. Το 2024 προσθέσαμε νέα σημεία εξυπηρέτησης και διευρύναμε το αποτύπωμά μας στην αγορά των βραχυχρόνιων ενοικιάσεων. Η αγορά αυτή και η αγορά του τουρισμού εν γένει μεγεθύνεται συνεχώς μετά την δραματική πτώση την περίοδο του Covid. Τα έσοδά μας αυξήθηκαν κατά 12% στα 60,3 εκ. ευρώ, συμβάλλοντας σημαντικά στην ενίσχυση του μεριδίου αξίας μας στην αγορά των βραχυχρόνιων ενοικιάσεων.
-Πόσα φυσικά καταστήματα και σημεία εξυπηρέτησης πελατών διαθέτει η εταιρεία;
Η SIXT διατηρεί ευρύ δίκτυο 20 σταθμών ενοικίασης σε στρατηγικά σημεία σε όλη την Ελλάδα που εξυπηρετούν την πελατειακή μας βάση, κυρίως σε μεγάλα αεροδρόμια και σε μείζονες τουριστικές περιοχές, πύλες εισόδου των εισερχομένων ταξιδιωτών. Η δραστηριότητα του leasing και των συνδρομητικών – μηνιαίων ενοικιάσεων (SIXT+) εξυπηρετείται από μέρος αυτού του δικτύου.
-Θα προχωρήσετε σε περαιτέρω ανάπτυξη του στόλου αυτοκινήτων σας, προσθέτοντας νέα σημεία παρουσίας μέσα στο 2025;
Είναι μέσα στους στόχους μας για αυτή τη χρονιά, στο βαθμό που οι συνθήκες το ευνοούν. Η ανάπτυξη ωστόσο θα είναι λελογισμένη και θα βασίζεται σε στοχευμένες αναλύσεις ελκυστικότητας ανά περιοχή ή προορισμό.
Η αγορά του Τουρισμού, αναμένεται να διατηρήσει τη θετική πορεία της τα επόμενα χρόνια, ωστόσο προβλέπεται ο ρυθμός ανάπτυξης να είναι μικρότερος συγκριτικά με το πρόσφατο παρελθόν.
Σε αυτό το πλαίσιο, λαμβάνουμε υπόψη ως δεδομένα, την αυξημένη είσοδο νέων εταιριών μικρότερου μεγέθους στο χώρο, καθώς και την ενίσχυση του στόλου των μεγάλων παικτών. Φαίνεται ότι η προσφορά των αυτοκινήτων τείνει να παγιωθεί ως μεγαλύτερη από τη ζήτηση και αυτό προκαλεί πίεση στις τιμές. Οι τιμές καθορίζουν εν πολλοίς το επίπεδο εσόδων και κερδοφορίας μιας επιχείρησης, οπότε η τοποθέτησή μας είναι επιλεκτική.
Στο πλαίσιο της στρατηγικής μας ανάπτυξης, το 2025 λανσάρουμε μια επιπλέον υπηρεσία στο πεδίο των βραχυχρόνιων ενοικιάσεων, τη FLIZZR. Υιοθετώντας την συγκεκριμένη υπηρεσία ως κάτι νέο στις ήδη υπάρχουσες, στοχεύουμε σε "Easy going”, πιο "Price sensitive” πελάτες, διευρύνουμε το αγοραστικό κοινό μας και ταυτόχρονα ενισχύουμε το αποτύπωμά μας στην αγορά. Η αφετηρία θα γίνει στην Κρήτη και τη Ζάκυνθο με προοπτική τα επόμενα χρόνια να επεκταθεί.
-Την περσινή χρονιά η αγορά ενοικίασης αυτοκινήτων αντιμετώπισε πιέσεις στις τιμές λόγω μεγάλης διαθεσιμότητας οχημάτων, τάση η οποία δείχνει πως θα συνεχιστεί και φέτος, σε συνδυασμό με τον αυξημένο ανταγωνισμό. Πώς απαντά η SIXT σε αυτές τις προκλήσεις;
Ο γύρος πτώσης και μεγάλων πιέσεων στις τιμές είναι γεγονός και εξακολουθεί να υφίσταται για τρίτη συνεχή χρονιά. Ακριβώς η μεγάλη διαθεσιμότητα οχημάτων και η διαστρωμάτωση της ελληνικής αγοράς με τις αποκλίσεις επιχειρηματικής λογικής, προκαλούν ένταση ανταγωνισμού και πόλεμο τιμών. Η δική μας δέσμευση αποτελεί ξεκάθαρη υπόσχεση στους υπάρχοντες και στους εν δυνάμει πελάτες μας. Ως SIXT οφείλουμε να προσφέρουμε το επίπεδο υπηρεσιών που έχουμε υποσχεθεί, εξασφαλίζοντας τα καλύτερα οχήματα, και η τιμή προκύπτει ως φυσική συνέπεια αυτής της ποιότητας. Η μέτρηση της ικανοποίησης των πελατών μας και ο προσανατολισμός όλου του οργανισμού σε αυτή την κατεύθυνση, μας έχει φέρει σε ζηλευτό επίπεδο εντός της οικογένειας της SIXT και η επίδοσή μας στα Google reviews είναι η υψηλότερη κατά μέσο όρο στον κλάδο μας στην Ελλάδα.
-Ποιο είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της SIXT;
Η εστίαση στον πελάτη και η κουλτούρα της συνεχούς αυτοβελτίωσης. To "Customer is our Boss” και το "Expect Better” είναι έννοιες που μας αντιπροσωπεύουν και μας εμπνέουν. Προγράμματα KAIZEN (μικρών αλλαγών με μεγάλη επιδραστικότητα σε σύντομο και προκαθορισμένο διάστημα), εφαρμόζονται κάθε χρόνο με επιτυχία. Το mentality της εταιρίας και των ανθρώπων μας, ορίζεται και αναδεικνύεται από την ικανότητα προσαρμογής στις αλλαγές, την έφεση στον μετασχηματισμό και την υιοθέτηση νέων ιδεών χωρίς να φοβόμαστε τα ρίσκα. Όλη αυτή η φιλοσοφία είναι ευδιάκριτη ακόμη και σε όσους δεν μας γνωρίζουν καλά και φυσικά έχει απήχηση στην πιστότητα της πελατειακής μας βάσης.
-Πόσο σημαντική θεωρείτε τη φήμη του/της CEO σε ό,τι αφορά στην αξία και στο μέλλον της εταιρείας του/της;
Η φήμη του CEO/Γενικού Διευθυντή κτίζεται από τις επιτυχίες, την εμπειρία και τα πεπραγμένα, σφυρηλατείται από τις αποτυχίες ή τα λάθη και προσθέτει αξία στον οργανισμό. Όμως για μένα η εταιρία από μόνη της έχει τη μεγαλύτερη σημασία και στην εταιρία όλοι μαζί παράγουν έργο, προσθέτουν αξία και όλοι προσφέρουν για όλους. Αυτή είναι η προσωπική μου οπτική και σε αυτή τη δυναμική ομάδα επενδύουμε και ως SIXT αλλά και ως Όμιλος ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ.
-Πέραν της ευρείας διείσδυσης της ψηφιακής τεχνολογίας, πόσο έχει αλλάξει η πανδημία την κουλτούρα, αλλά και τον ρόλο της ηγεσίας ενός οργανισμού;
Τόσο η ψηφιακή επανάσταση που βιώνουμε με τις προεκτάσεις της τεχνητής νοημοσύνης στην καθημερινότητά μας, όσο και οι ανακατατάξεις της πανδημίας επηρέασαν και επηρεάζουν άμεσα και έμμεσα την κουλτούρα και τις ανάγκες ηγεσίας.
Υπό αυτές τις συνθήκες, θεωρώ δύο κατευθύνσεις ως τις πλέον καθοριστικές:
Στο εξής πρέπει να μάθουμε να συμβιώνουμε και να προσαρμοζόμαστε σε συνεχείς μικρές και συχνότερες κρίσεις, ή και απρόβλεπτες μεταβολές που προκαλούν κινητικότητα και απαιτούν υψηλή ταχύτητα ανταπόκρισης.
Όσο πιο ευμετάβλητο γίνεται το περιβάλλον, τόσο περισσότερο προβάλλει η ανάγκη να αναδείξουμε και να διατηρήσουμε τις αξίες και τα θεμέλια αμετακίνητα και τις κατάλληλες συμπεριφορές ως τις σταθερές μας. Η προσήλωση στον πελάτη, η προσαρμοστικότητα και η υιοθέτηση νέων τεχνολογιών, η καλλιέργεια σχέσεων εμπιστοσύνης και η επιδίωξη της αριστείας διαμορφώνουν την ηγεσία και επιδρούν θετικά στην κουλτούρα ενός οργανισμού.
-Τι έχει διαφοροποιηθεί λόγω πανδημίας στις σχέσεις ηγεσίας εργαζομένων και πόσο έχει επηρεάσει η αλλαγή αυτή την επίτευξη των στόχων του οργανισμού;
Θεωρώ πως η πανδημία αναθεώρησε την κλίμακα του work life balance. Όλοι επανεκτίμησαν την ανάγκη για μεγαλύτερη αποστασιοποίηση από την εργασία και την επαναιεράρχηση διαφορετικών προτεραιοτήτων. Βάσει αυτού, το ζητούμενο της ηγεσίας είναι να μετασχηματιστεί σε περισσότερο ανθρώπινη και επιδραστική και τρόποι νομίζω ότι υπάρχουν, αρκεί να "φωτίσουμε" αυτό το μονοπάτι.
-Ποιος είναι ο ρόλος του/της CEO στη διατήρηση και ανάπτυξη των στελεχών του/της και ποιος στην προσέλκυση νέων στελεχών από την αγορά;
Δύο θεμελιώδεις έννοιες, αφενός η διακράτηση και ανάπτυξη των εργαζομένων με ερεθίσματα και ευκαιρίες και αφετέρου η απόκτηση νέων ταλέντων για το μπόλιασμα του οργανισμού που προχωρά μπροστά. Ο ρόλος του CEO είναι να αφιερώνει πάρα πολύ χρόνο σε αυτά και να εμπλέκεται προσωπικά με την ανάπτυξη των ανθρώπων του βήμα, βήμα δίνοντας feedback για το performance.
-Ένα νέο στέλεχος που έχει τη φιλοδοξία να γίνει CEO, τι θα το συμβουλεύατε;
Να προσπαθήσει πολύ, να αγκαλιάσει τις αποτυχίες του με αυτοπεποίθηση και να δείχνει ταπεινότητα στις επιτυχίες, να λειτουργεί ομαδικά έχοντας πειθαρχία, όραμα και αισιοδοξία.
-Ποιες ικανότητες και δεξιότητες εκτιμάτε ότι στο μέλλον θα απαιτηθούν να κατέχουν τα νέα και πολλά υποσχόμενα στελέχη;
Να είναι έμφυτοι "μαθητές", να παραμένουν περίεργοι όπως τα μικρά παιδιά, να τους αρέσει να εξερευνούν νέα πεδία και να εξελίσσονται, να δείχνουν αντοχή και να στοχεύουν ψηλά, να μην φοβούνται να κάνουν λάθη και να πειραματίζονται, για να μπορέσουν να κατανοήσουν όσο το δυνατό περισσότερο ποιος τομέας τους ταιριάζει και τέλος να παλεύουν για τις ιδέες τους.
Η εξοικείωση με την τεχνολογία φυσικά, η αναλυτική ικανότητα και η αποτελεσματική επικοινωνία είναι εκ των ων ου άνευ.
-Ποιες οι βασικές αρχές που θεωρείτε ότι πρέπει να διέπουν τις σχέσεις ενός/μιας CEO με τους συνεργάτες και τους προμηθευτές του οργανισμού του/της και τι έχει αλλάξει μετά την πανδημία στον τομέα αυτό;
Θεωρώ πως η πανδημία δεν μετέβαλλε τον τομέα αυτό, για μένα πυξίδα είναι η ειλικρίνεια και η εμπιστοσύνη στις σχέσεις. Προϋπόθεση η κατανόηση της θέσης του άλλου μέρους χωρίς στερεοτυπικές αντιλήψεις.
Ο Γιώργος Λειβαδίτης είναι μέλος του CEO CLUBS GREECE