Το Virtual Power Plant της Joule αλλάζει το τοπίο στην αγορά ενέργειας

Το Virtual Power Plant της Joule αλλάζει το τοπίο στην αγορά ενέργειας

Χριστόφορος Καραδήμας, Σπύρος Μίχας, Γιώργος Παπαθεοδώρου, 27 ετών

Η εταιρεία Joule, αναπτύσσει και λειτουργεί ένα Virtual Power Plant (VPP), το jHub. Στόχος της είναι η σύνδεση τεχνικής διαχείρισης διαφορετικών ενεργειακών assets και των ενεργειακών αγορών, ώστε να επιτυγχάνεται η πλέον αποτελεσματική λειτουργία τους. Ως ενεργειακά assets η εταιρεία ορίζει οποιαδήποτε πηγή κατανάλωσης, παραγωγής ή αποθήκευσης ενέργειας όπως ενδεικτικά φωτοβολταϊκούς σταθμούς, καταναλωτές, οικιακές μπαταρίες, σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων κ.ά.

Στο jHub, οι υπηρεσίες που προσφέρει η Joule χωρίζονται σε δύο ενότητες, την ενεργειακή διαχείριση και την τεχνική διαχείριση. Όσον αφορά την ενεργειακή διαχείριση, η Joule στοχεύει στη βέλτιστη αγορά, πώληση και αποθήκευση ενέργειας με γνώμονα πάντα τις τιμές των αγορών ενέργειας στις οποίες το ενεργειακό asset συμμετέχει. Στην ενότητα της τεχνικής διαχείρισης περιλαμβάνονται υπηρεσίες κατάλληλες για την ορθή λειτουργία των assets. Αυτές είναι η απομακρυσμένη παρακολούθηση και ο απομακρυσμένος έλεγχος.

Στην πραγματικότητα και παράλληλα με τις δύο ευρείες κατηγορίες υπηρεσιών που αναφέρθηκαν, η Joule έρχεται να καλύψει τις εξής πραγματικές ανάγκες των πελατών της. Α) Εκπροσώπηση στις αγορές ενέργειας παραγωγών ΑΠΕ, Β) Απομακρυσμένη παρακολούθηση και έλεγχος σταθμών ΑΠΕ, Γ) Διαχείριση σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και Δ) φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων.

Με άλλα λόγια, το jHub αποτελεί ένα Virtual Power Plant (VPP) το οποίο ενσωματώνει μονάδες παραγωγής και κατανάλωσης ενέργειας, καθιστώντας τη δραστηριότητα της Joule μοναδική στον κόσμο δεδομένου ότι δεν υπάρχει άλλη αντίστοιχη πλατφόρμα.

Joule
Από αριστερά προς τα δεξιά: Σπύρος Μίχας, Γιώργος Παπαθεοδώρου, Χριστόφορος Καραδήμας

Η Joule ιδρύθηκε τον Ιούνιο του 2020 από τον Γιώργο Παπαθεοδώρου (Διπλωματούχο Ηλεκτρολόγο Μηχανικό και Μηχανικό Υπολογιστών του ΕΜΠ), τον Χριστόφορο Καραδήμα (Κοινωνιολόγος του Αμερικάνικου Κολεγίου Αθηνών-ACG) και τον Σπύρο Μίχα (Προγραμματιστής / Οικονομολόγος του Τμήματος Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΟΠΑ) με ιδία κεφάλαια ύψους 60.000 ευρώ.

Ο Γιώργος Παπαθεοδώρου έχει αναλάβει καθήκοντα CEO και παράλληλα έχει ξεκινήσει μια ακόμα start-up η οποία θα εκκινήσει την εμπορική της λειτουργία το πρώτο τρίμηνο του 2024. Ο Χριστόφορος Καραδήμας έχει αναλάβει καθήκοντα διευθυντή προσωπικού και ταυτόχρονα διοικεί το HR Department ενός μικρομεσαίου ομίλου εταιρειών ενώ ο Σπύρος Μίχας έχει αναλάβει καθήκοντα CTO, αποτελεί σύμβουλο πληροφοριακών συστημάτων για μικρομεσαίο όμιλο εταιρειών και μόλις απέκτησε το Master του στην Ασφάλεια και Ανάπτυξη Πληροφοριακών Συστημάτων από το Τμήμα Πληροφορικής του ΟΠΑ.

Σήμερα, η Joule αποτελείται από μια ομάδα 10 ατόμων, έχει περισσότερους από 110 πελάτες και στο jHub είναι ενταγμένα 194 έργα ενεργειακής διαχείρισης και 55 τεχνικής. Το 2022 η Joule είχε έσοδα περίπου 1.000.000 ευρώ και δεδομένου του διαρκώς αυξανόμενου χαρτοφυλακίου και της συνεχώς επαληθευμένης ικανοποίησης των πελατών, αυτά εκτιμώνται να αυξηθούν.

Mεθοδολογία:  Από τις πάνω από 100 υποψηφιότητες που συγκέντρωσε το "Forbes" –είτε μέσω αιτήσεων των ίδιων των ενδιαφερομένων είτε μέσω προτάσεων από ιδρύματα και αρμόδιους φορείς–, η συντακτική ομάδα έκανε μια πρώτη διαλογή και κατέληξε σε 55. Η κριτική επιτροπή, η οποία αποτελούνταν από τους κ.κ. Σπύρο Θεοδωρόπουλο (Διευθύνοντα Σύμβουλο της Bespoke SGA Holdings), Μιχάλη Μπλέτσα (Διευθυντή Πληροφορικής στο Media Lab του MIT), Απόστολο Ταμβακάκη (Πρόεδρο & Διευθύνοντα Σύμβουλο EOS Capital Partners) και Θεοχάρη Φιλιππόπουλο (Πρόεδρο του Capital.gr, Πρόεδρο των Αττικών Εκδόσεων), αξιολόγησε τις υποψηφιότητες με βαθμολογίες από το 1 (χαμηλότερο) έως το 4 (υψηλότερο), βάσει των οποίων διαμορφώθηκε η οριστική κατάταξη.  Η σειρά δημοσίευσης έχει οριστεί σύμφωνα με τη βαθμολογία των μελών (από την υψηλότερη στη χαμηλότερη) και εν συνεχεία, αλφαβητικά.  Προϋποθέσεις συμμετοχής στη λίστα "Forbes 30 under 30 Greece 2024" πληρούσαν όσοι  είναι γεννημένοι από την 1/1/1994 και μετά.

 

Περισσότερα από Forbes

Ποιες είναι οι δύο Ελληνίδες της ευρωπαϊκής λίστας του Forbes "30 Under 30"

Δύο εξαιρετικές Ελληνίδες κατάφεραν να διακριθούν για τις επιτυχημένες πορείες τους σε δύο διαφορετικούς τομείς.

Άννα Τζήκα: Δραστηριότητα με κοινωνικό πρόσημο

Η δράση της 29χρονης Άννας αφορά δύο κοινωνικά ζητήµατα που βρίσκονται στον πυρήνα του σύγχρονου κόσµου.

Συμεών Λαλαγκός: Ενοικιάσεις σκαφών με τη "σφραγίδα" του Σερ Στέλιου Χατζηιωάννου

Εκτός από τον Σερ Στέλιο, την easyboat υποστηρίζουν ο ιδρυτής της Everypay καθώς και ο ιδιοκτήτης της ευρωπαϊκής άδειας των Domino’s Pizza.

Let’s Park: Η ομάδα που φτιάχνει πάρκα τσέπης

Η πλατφόρμα επιτρέπει τον συν-σχεδιασμό, την εύρεση χρηματοδότησης και την υλοποίηση των πάρκων τσέπης.

Bink app: Η εφαρμογή budgeting λευκής ετικέτας για τους νέους

Το Blink προσφέρεται ως μια υπηρεσία B2B2C, αξιοποιώντας την Τεχνητή Νοημοσύνη και την παιχνιδοποίηση για να παρέχει προσωποποιημένες οικονομικές συμβουλές.

Hobsido: Με στόχο τον ψηφιακό μετασχηματισμό του real estate

Το πιο γνωστό τεχνολογικό εργαλείο που ανέπτυξε η εταιρεία είναι το ektimiseto.gr, πλατφόρμα που βοηθά τον χρήστη να μάθει την αξία του ακινήτου του.

Αλκης Κυριακάκης: Έφερε τον οικογενειακό όμιλο σε ρεκόρ κερδών

Ο όμιλος έχει τουριστικά γραφεία, ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, ενώ διαθέτει λεωφορεία, καθώς και δύο επιβατικά σκάφη.

Δημήτρης Βογιατζής: Με ατού τα data analytics και τις τεχνολογικές καινοτομίες

Η Amplifyd ξεχώρισε του ταλέντο του Δημήτρη του προτείνει στον πρώτο χρόνο συνεργασίας τους να γίνει Equity Partner,.

Β. Βαρδινογιάννης: "Πρώτα οι Gamers" με την Couch Heroes

Μετά την άντληση 1 εκατ. ευρώ η Couch Heroes προετοιμάζεται για τον τρίτο γύρο χρηματοδότησης.

VibeAbroad: Η πλατφόρμα που συνδέει τους ταξιδιώτες με τους τοπικούς πολιτισμούς

Η δωρεάν πλατφόρμα στοχεύει να γεφυρώσει το κενό μεταξύ ταξιδιωτών και τοπικών πολιτισμών

Blue Rocket Content Agency: Στόχος να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα content agencies στη χώρα

Παράλληλα με το Business Review Greece, ο Χάρης Αθανασίου, ο Βασίλης Ανδριανόπουλος, ο Αλέξανδρος Απέργης και ο Δημήτρης Βλάμης τρέχουν την BlueRocket, ένα digital content agency.

Κ. Τσακογιάννης: Ολοκληρωμένες λύσεις για την ηλεκτροκίνηση με την Armet Mobility

Μέσα σε λίγα χρόνια, η Armet Mobility αύξησε τον τζίρο της από 100.000 ευρώ (το 2020) σε σχεδόν 2 εκατ. ευρώ (το 2022).